Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema volum aer AC
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
papa_mulo
Masina mea este echipare life si prin urmare are AC manual. Acum vreo cateva zile pe o caldura de 29-30 grade am facut un drum de vreo 150km si m-am copt de caldura...am constatat ca valomul de aer care intra in masina era foarte anemic. La viteza maxima a ventilatorului(parca 8 liniute sunt) intra aer comparabil cu ce intra pe la viteza 2(cu indulgenta) in functionare normala. Ventilatorul mergea, se auzea...la maxim face zgomot de il auzi si pe autostrada, aer rece intra doar ca volumul lui era extrem de mic. Am incercat toate pozitiile pt fluxul de aer, toate vitezele, on-off dar nimic...m-am gandit ca ori este filtrul de habitaclu f imbacsit cu ceva care a obturat aproape complet fluxul de aer(desi putin probabil sa se intample asa brusc) sau ca undeva o clapeta a ramas blocata si blocheaza fluxul(cel mai probabil).
Aseara insa am avut o treaba de jumatate de ora, cand am pornit masina era sa-mi zboare sapca pt ca era lasat aerul la max...si-a revenit dupa vreo 3 zile de stationare. Aseara nu erau decat vreo 20 grade daca nu chiar mai putin, ramane de vazut daca la caldura mai mare reapare disfunctionalitatea.
Sunt curios daca a mai patit cineva asta!
Bugghy
Eu am patit ceva asemanator, insa am clima. Nu stiu daca difera lucrurile in spate, dar poate ajuta. Mie mi se oprea AC-ul ocazional, atunci cand era foarte cald afara si intra doar aer ventilat (cald, din exterior) si la ventilatie minima (chiar daca si eu setasem 8/8 la ventilatie). La mine se rezolva temporar daca opream manual AC-ul din "AC Off" pentru cateva minute, apoi repornea. S-a rezolvat definitiv printr-un update de soft la climatizare, facut la revizie.
23Marius
Salut papa_mulo! Ai verificat butoanele de volum de la grilele de aerisire? Eu am fost la spalatorie o data si cand a sters bordul a dat de acele rotite si le-a mutat pe pozitia inchis.
bogdand1
Salut, aceeasi problema am si eu. Se intampla sa bage aer cald in loc de rece. O rezolv oprind AC-ul, dau pe maxim cald, dupa care pornesc AC si dau la minim rece. Masina are clima, echipare Intens. Mai face si figura cu debitul de aer foarte mic, chiar daca dau la maxim. Orice pozitie selectez, spre fata, parbriz, picioare. Pare ca traseul este blocat. Se rezolva tot prin oprit AC dat pe cald, pornit AC si dat pe rece... O sa merg la service, masina are 7000km.
einstein1984
ce povestitit voi se numeste givraj evaporator, era faimos la duster ph2. Ma mir sa aud ca si meganele are problema asta. Cand se topeste dopul ala de gheata mai dadea si apa in habitaclu.
Mereti la service si daca nu au solutie sa faca macar un fic sa semnaleze cazul.
papa_mulo
Deci la mine a fost problema doar de volumul de aer, nu venea aer cald, venea rece. Probabil ceva problema din soft sau chiar mecanica... parea ca o clapeta a ramas inchisa pe fluxul de aer dintre ventilator care invartea gata sa decoleze si gurile de aerisire. Intre timp nu am mai patit, doar in ziua aia s-a manifestat. Nu erau aeratoarele frontale oprite, am zis ca m-am jucat la toate comenzile, am incercat tot, inclusiv oprit si apoi pornit motorul...oricum problema se manifesta pe orice directionare a aerului.
r3lu84
Colegu, din ce am invatat eu de la aparate AC conventionale, cand ramane putin freon pe teava face frig mai tare in coltul pe unde intra in radiator. Colutul respectiv ingheata bocna dupa o vreme si „frigul” se muta alaturi, pana ingheata si portiunea aia. Daca debitul de aer este suficient de mic, treptat inchgheata tot schimbatorul de caldura. Suspectez ca asta s-a intamplat si la tine.

Si eu am clima manuala pe megane 4. Am observat ca pe tr1 dă frig de-ti ingheata degetele pe aeratoare. Nu ar fi mare filozofie ca un senzor de temperatura decalibrat sa permita inghetarea schimbatorului... sau problema cu freonul mai sus amintita.

Pe langa servisare.... solutia de rezervă ar fi sa opresti temporar clima si sa lasi pe ventilator pana se topeste dopul smile.gif
papa_mulo
Ce zici tu nu are treaba cu ce am patit eu...volumul meu de aer rece care intra in masina era echivalent cam cu ce iti intra la prima viteza(prima liniuta de la ventilator) doar ca eu il dadusem la maxim, adica la 8. Si invartea ventilatorul pt ca se auzea de parca eram urmarit de elicoptere...ca si cum il bloca o clapeta sa vina la mine...venea doar putinul care scapa pe langa ea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.