Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: turbina intra in limitare ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
rmn
salutare,

am si eu o intrebare despre o problema ciudata..
mi s-a intimlat de 3-4 ori in ultimele luni, dar fara o logica clara, imi intra turbina in limitare, nu mai da putere la circa 3000 de ture.
se intimpla in treapta a 6-sea, in jur de 100-110 km, la o acceleratie sanatoasa ( dar nu kick-down) vreau sa fac o depasire si pur si simplu limiteaza, ca la un diesel euro5 la care intra protectia de DPF.
stie cineva ce inseamna asta, ce se intimpla ?
masina are circa 22k, 1.33 GPF.
si da, are si restul - greierasi/rontait la ambreiaj, display 3 linii care se stinge aleatoriu, ba chiar odata sau de doua ori mi s-a resetat calc de bord in timpul mersului..

stima
cj98czh
nu ai ce cauta in depasire/talpa in tr. 6 la 110 ... baga 4 si vezi ca zboara ... este turbo benzinar .. calutii ii ai ture sus ... citeste/documenteaza-te si invata sa conduci corect acest tip de motoare ...

cu un asa stil de condus o sa ii pui reoede cruce turbinei ..
einstein1984
se cheama ca nu trage motoru, nu ca e urbina in limitare.
rmn
@einstein1984
nu, limitarea nu este progresiva, nu simt motorul ca gifiie intii, aici este in plina sarcina si la un moment dat, brusc si bine definit se opreste din tractiune, ramine la 3000 de ture si atit. Ridic piciorul de pe acceleratie, decelaza un pic, si calc din nou, totul revine ok, are forta din nou.

@cj98czh
incerc sa schimb undeva la +2000 de ture in treapta urmatoare, m-am obisnuit cu motorul deja, in plaja 2-3000 rpm este ghiulea. in cazul de fata schimb a 6-ea la circa 90 kmh/3000 ture din a 5-a, turatia cade la circa 2500 rpm, ceea ce este in plaja de cuplu maxim si accelrez in continuare. Nu ii dau kick-down, nu asta era scopul, pentru asta se poate a 4-5-a in 4000 ture.. nu e problema.. adica nu ma astept sa fie corect sa-l duc la 130 kmh in a 5-a dupa care sa schimb a 6-a. daca stai sa te uiti pe indicatorul de schimbare viteza, deja oricum trebuia sa schimbi de mult, dupa el.
cj98czh
tu ai calutii toti undeva catre 5500 rpm ... tr.6 in general o utilizezi pentru a mentine viteza ...
bgdrenault
QUOTE(rmn @ 12 May 2020, 09:27)
incerc sa schimb undeva la +2000 de ture in treapta urmatoare, m-am obisnuit cu motorul deja, in plaja 2-3000 rpm este ghiulea. in cazul de fata schimb a 6-ea la circa 90 kmh/3000 ture din a 5-a, turatia cade la circa 2500 rpm,
*


Ai 3000 in tr 5 la 90?
Parca nu prea.....am sa verific si eu.

Dau a 6 la peste 100 daca traficul e lejer si soseaua in palier sau coborare.
Daca e nevoie de depasiri cu a 5-a, ca permite drumul, a 6 o dau mult mai tarziu, probabil cand termin depasirea.
Intr a 6 apesi acceleratia dupa 120-130 ca sa se duca masina.
Nilo
buji ai schimbat? asa se manifesta un peugeot ce am avut inainte... pus un ngk iridium si nu am mai avut treaba
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.