Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Posesor clio 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
alex112
Va salut,de curand am achizitionat un clio 3 ,1.2 benzina,138 000km ,75cp, 2007, pentru sotia mea si am cateva nedumeriri in legatura cu aceasta masina ,anume:

1. Cand pornesc pentru prima data, relantiul sta la 1000 moment in care masina nu tremura sau vibreaza deloc si scade treptat pana la 500,moment in care masina incepe sa tremure ,este un tremurat de o intesitate mica,masina nu se opreste dar acel tremurat exista mai mereu cand motorul este cald. Imi puteti spune va rog frumos de la ce are putea fi?
2. Ce fel de ulei ar trebui sa folosesc pentru acest motor?
3. Este normal un consum mediu de 6,8?

Orice sfat despre aceasta masina este bine venit,multumesc!
24mura
1. aria gresita. Aici e Clio 1 si Clio 2, urmatorul e pentru Clio 3.
2. Diagnoza, nu am globul de cristal la mine sa stiu de ce scade relantiul. daca esti din B, da-mi PM.
3. vezi ce a fost folosit inainte. daca nu sti, 5w-30 este recomandat de Castrol.
4. pentru benzina? Da. Pentru diesel? da.
alexgeogabriel
Pe benzina, responsabilul de turatia la relanti este motorasul pas cu pas din corpul clapeta, nu cred sa fi existat turbin pe benzina in 2007. Vechiul proprietar a schimbat mpp cand ii scadea turatia, tremura masina si se oprea motorul.

<span class='edit'>14 Mar 2020, 21:08:</span>
@armura, nu asa iti atragi clientii, nu ti s-a adresat in mod direct tie ci tuturor de pe forum.cu 3 puncte ale tale sunt de acord.
zavatecristian
[quote=alex112,13 Mar 2020, 17:17]

1. masina incepe sa tremure ,este un tremurat de o intesitate mica,masina nu se opreste dar acel tremurat exista mai mereu cand motorul este cald. Imi puteti spune va rog frumos de la ce are putea fi?

O diagnoza este imperios necesara. As indrazni sa sugerez ca e o problema de reglaj culbutori...la km indicati e o problema comuna.
Batrânul
@alex112:
Am acelasi motor ca al tău (1.2 16v 75cp), dar pe Clio IV, si de la început am avut aceasta problema cu ralantiul care este sub 700 rot/minut si motorul care nu merge "rotund" dupa ce s-a incalzit. Am postat si pe acest forum (la sectiunea Renault Clio 4 motor 1,2 16v 75 cp, postările #2, #6, #17, #18, #21 si #35) - mai toti cei care mi-au raspuns, m-au sfatuit sa insist la service cât timp mai am garantie. Ceea ce am si facut, dar degeaba - problema persista. Am fost la mai multe service-uri, unii au curatat motorasul pas-cu-pas (MPP), altii au schimbat bobina (!), altii s-au scarpinat in cap zicând "asa face toate"... nu am rezolvat nimic. Intre timp am iesit din garantie...
zavatecristian
QUOTE(Batrânul @ 15 Mar 2020, 09:48)
@alex112:
Am acelasi motor ca al tău (1.2 16v 75cp), dar pe Clio IV, si de la început am avut aceasta problema cu ralantiul care este sub 700 rot/minut si motorul care nu merge "rotund" dupa ce s-a incalzit. A
*


Eu am acest motor pe Clio 4 si am avut aceeasi problema la 35k. S-au reglat culbutorii si a disparut. Motivatia primita e ca acest motor e facut pentru mers in regim de oras iar la turatii mari se inchid tachetii...fiind vorba de culbutori mecanici si nu hidraulici. In fapt, la aceasta motorizare, dar cu GPL, de la Dacia se recomanda reglaj tacheti la 30k. Eu am avut problema la 35k pt ca am GPL de nou si s-a mers mult la viteze mari....in acest caz, respectiv la mersul pe GPL acest motor are problema uzurii scaunelor supapelor, pe langa inchiderea tacheti....dar asta e alta poveste.
In reprezentanta Renault mi s-a spus initial ca trebuie facuta o recalibrare injectoare....iar tachetii au fost optiunea 2. Desigur ca recalibrarea nu a schimbat nimic. Tot in reprezentanta mi s-a spus ca problema culbutorilor/tacheti e inevitabila la acest motor si e cu atat mai grava si mai rapida cu cat se merge la turatii mai mari....In general ar apare in jur de 60 k iar la masini ce merg batraneste nu mai tarziu de 120-130k. In reprezentanta operatiunea se taxeaza cu 700 de lei iar mecanici independenti cam 300. Costul operatiunii implica si ceva piese, in esenta suporti bujii si garnitura capac culbutori care pot costa in jur de 150-200 de lei....unii aleg sa nu le schimbe.
Important e sa ai un mecanic de incredere cu o buna experienta pe Renault. Experienta mea e ca si in reprezentante pot primi sprijin de calitate dar se evita operatiunile laborioase care implica costuri mici.
Cum spun si colegii pot fi multe alte cauzae...faci o lista si le iei la rand. Succes!
alex112
Multumesc frumos pentru sfaturi,in legatura cu uleiul,ce ulei sa folosesc ? In cartea ei sunt specificate mai multe feluri iar de la propietar nu am aflat ce ulei a folosit.
Iar consumul acesta mediu de 6.8 este normal?
alexgeogabriel
Si inca ceva, eu incepusem sa aud tacheti dupa alimentari preponderent de la Lukoil, am schimbat din nou la Petrom, dupa 3-4 zile de la plin, liniste. Poti incerca, de ce nu, desi suna a placebo.
alex112
La mine nu se aude nimic,este doar acea vibratie si relantiul intre 550-600-650 si cred eu ca si un consum mai mare,acum am 6.9consum cu un mers care nu a depasit 120km/h si am incercat sa vad cat de economica este, mare parte din mers am mers cu 90km/h 100km/h
Batrânul
Este exact ce am scris mai sus: turația la ralanti este prea redusă, din această cauză provine acea vibrație sau „motor care nu merge rotund” cum îi zic eu.
24mura
nu puteti face update la "softul motorului" pentru ca motorul nu are soft. ECU-ul are software care controleaza chestii. multe chestii. la care NU se face update. nu e ca la telefon. se poate doar rescrie cu aceiasi versiune.
Batrânul
La unele motoare se poate face update de soft.
24mura
ce soft al motorului? de unde le scoateti pe astea? citeste ce am scris eu, apoi ridica capota si o sa gasesti o cutie cu 2 conectori si cu multe fire care ies din ea. ala se numeste ECU. sau pentru restul, calculatorul motorului. NU exista update-uri de soft pentru un ECU, nu este ca la telefon. si daca ai probleme cu relantiul, de ce nu ai fost in service? aia au fost chiar asa de incompetenti? 650 rpm nu este destul nici pentru 1.5 dCi. 850 rpm este relantiul unui k9k-714, si la benzinare un 900 rpm.
Batrânul
Adică toți cei care au postat despre updatarea softului, de exemplu aici: https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=310620&hl= , sau aici: https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=311...chemare+service , au mințit?
"Daca ai probleme cu relantiul, de ce nu ai fost in service?" Dacă citeai postarea mea (#5 de pe această pagină) ai fi vazut că am fost de mai multe ori in service, nu doar la unul, ci la mai multe reprezentanțe Renault, in toți cei patru ani cât am avut garanție. Nu s-a rezolvat in niciun fel.
In altă ordine de idei, de când esti "mă" cu mine?

18 Mar 2020, 07:10:
@alex112:
Uleiul pentru motorul 1.2 16V 73 CP din 2015 (D4F 740) pe care mi l-au schimbat la service în perioada de patru ani de garanție:
Elf Competition 10W40 (la Meridian Vest, de două ori)
Elf Evolution 700 STI 10W40 (la AutoCobălcescu, de două ori)
24mura
ca le spunem noi update de software e altceva. asta e limbaj normal, ca pentru oameni normali. doar rescrie software-ul cu alti parametrii pt reducerea NOx. un update de software inseamna: adaugare de noi functii, reparare de bug-uri, repararea unei functii partial/total stricate, trecerea la o versiune superioara, etc.

acela a fost un recall pentru ca au descoperit ca pot sa scada emisia de NOx prin modificarea cantitatii de motorina injectata, si prin modificarea timpilor de injectie. nu este ceva major, care sa necesite rescriera totala.

on a side note, daca am fost nesimtit ca am scris cu ma, imi cer scuze. multe scuze.
BiGBearRO
Orice ECU poate fi actualizat la o versiune noua de soft cu conditia ca aceasta sa existe, operatiunea se poate face doar de cineva care dispune de cunoștințele si echipamentele necesare, orice concesionar iti poate spune daca exista o versiune de soft mai noua pentru masina ta, iar daca exista asta nu inseamna ca se si schimba ceva pe partea de relanti. O alta varianta este sa mergi la cei care se ocupa de tuning prin rescrierea softului si sa ii intrebi daca pot sa iti creasca relantiul.
alex112
Mai am o intrebare, daca nu va suparati,aceasta masina are filtru de benzina sau unde este pozitionat, (cod motor d4f, 1.2 benzina)
alex112
Va salut, zavatecristian am fost de am schimbat cam tot ce trebuia schimbat la masina,i-am spus mecanicului sa-mi regleze si culbutorii(el spunand ca nu este necesar....) ,dupa reglaj masina merge la fel ,a fost schimbata garnitura si acei suporti,curatata clapeta, degeaba..Problema este ca,din ce am citit pe acest forum reglajul tachetilor pentru motorul D4F ar fi: supape admisie: 0,05 mm la 0,12 mm supape evacuare: 0,15 mm la 0,22 mm pe cand la mine au fost reglati asa: supape admisie 0,35mm , supape evacuare 0,25....zavatecristian imi poti spune ,te rog frumos, la ce cote au fost reglati ai tai? Sau daca au fost reglati corect?
bazate
[zavatecristian imi poti spune ,te rog frumos, la ce cote au fost reglati ai tai? Sau daca au fost reglati corect?
*

[/quote]
Nu mai retin cotele....mecanicul mi-a prezentat cifrele dar nu am dat importanta. Stiu doar ca sunt 2 valori de reglaj, in functie de niste marcaje de pe ax, pt acest cod de motor. Mecanicul a zis ca a putut sti doar dupa ce a desfacut capacul si a vazut marcajele. La mine s-au resetat si injectoarele dupa reglaj culbutori pt a se reinvata aprinderea.
alex112
Am inteles,multumesc!

14 May 2020, 19:34:
bazate,inca o intrebare daca nu te superi, dupa reglaj ,ce relanti ai,sau care este relantiul normal pentru acest motor?
bazate
In idle am in jur de 670 rpm fara ac. Cu AC e aproape uman. Oricum s-a spus despre acest motor ca parcs e fortat sa stea la relanti in sensul ca aceasta turatie nu este una rotundă...naturala ci da sentimentul de instabil chiar daca vorbim de cateva zeci de ture +/-.
In reprezentanta au zis ca aceste fluctuatii sunt in general date de injectoare si daca nu se rezolva prin resetare se trece la culbutori.
Eu am gpl...posibil ca asta sa fi afectat deschiderea culbutorilor. Mi s-a spus ca mersul la viteze mari...peste 120 ii uzeaza prematur.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.