Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CLIO 4 RS
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
BadeaT
Salutare,

De cateva saptamani ma bate gandul sa imi achizitionez un Clio 4 RS, varianta Sport, 200 cp.
As avea nevoie de cateva sfaturi de la voi, daca se poate :

1. Va fi a doua masina, utilizata zilnic in oras, in care mi-as dori sa transport si un eventual bebe(ma gandesc la viitor:)), cat de cat confortabila, cu 4 usi si automata. De asta m-am oprit la modelul cu sasiu normal, de 200 de cai. Din experienta voastra, se poate folosi ca masia de zi cu zi fara sa iti rupa oasele?

2. Cutia este 6DCT450, daca nu ma insel. Este cam singura chestie care m-ar a inapoi de la achizitie, nu am reusit sa gasesc foarte multe detalii despre aceasta cutie. Conform celor spuse pe forum, este cu ambreiaj umed, similar cu DSG 6 de la VAG, dar am gasit informatii in alte locuri cum ca ar fi cu ambreiaje uscate. E fiabila? Tatal meu are DSG 6 la un golf cu peste 200k km si nu are nici cea mai mica problema, avand mentenanta facuta cu strictete(schimb ulei).

3. Motorul, din ce am inteles, este fiabil, daca este ingrijit corespunzator. Masina are nevoie de ingrijiri speciale? Necesita ulei special, schimbat mai des, sau se mentenanta este ca la orice alta masina?

4. Alte probleme specifice modelului? Ceva la care ar trebui sa fiu atent?

Multumesc anticipat
r_vlad
Cutia de viteze este cu 6 trepte, ambreiaje uscate si actionare electro-mecanica (4x motoare electrice fara perii). Codul cutiei este 6DCT250/280 si este dezvoltata de Getrag. Ca la orice CV cu dublu ambreiaj veriga slaba este perechea de ambreiaje si controlul acestora. In functie de cum a fost exploatata de fostii proprietari si de noroc poti sa ai sau nu probleme. Mai rar pot aparea probleme la calculatorul cutiei (TCU).
Ca si mentenanta nu necesita nimic special. Nici macar uleiul cutiei de viteze nu trebuie schimbat la interval regulat.
BadeaT
Multumesc pentru raspuns. E un topic pe forum despre cutiile EDC in care se specifica faptul ca modelul clio rs are dct450. Esti sigur ca este 250?

MihaiF3
Salut,
Și pe mine m-a bătut gândul la un Clio RS, ba chiar am fost să văd mașina asta: https://www.autovit.ro/anunt/renault-clio-rs-ID7GAdsH.html dar a avut accident la roata față, farul are alt an decât cel din stânga, iar cu aparatul de măsurat vopsea, totul a fost revopsit cu excepția plafonului, ba în unele zone era îndreptat cu chit. Deocamdată mai aștept să scadă prețul.
Vrei din țară sau din Occident să achiziționezi?
BadeaT
Haha, il vazusem si eu pe acesta, era suspect de ieftin. Cred ca o sa merg in Germania, dar inainte vreau sa clarific putin cum e cu cutia si sa conduc unul sa vad daca e foarte rigid. Vreau sa fie utilizabila pt traficul zilnic, altfel mi-as fi luat un rs3:)
MihaiF3
La anunturile din Germania de pe mobile.de m-am uitat si eu si mi se pare suspect ca dupa 2016 numarul de kilometri la Clio RS se cam opreste pe la 50000-60000 kilometri, nu vezi cu 100000 sau 150000 de kilometri. Fie din cauza fiablilitatii cutiei fie din cauza confortului.
M-am dat cu un Clio RS Trophy pre-facelift la Academia Titi Aur si mi-a placut. Pe circuitul lor asfaltul e bun si nu mi-am dat seama cat de tare scutura, dar sunt sigur ca scutura mult pentru ca eu uneori de Clio-ul meu tot pre-facelift cu suspensie normala sunt nemultumit de confort, mai ales la canale si la liniile de tramvai.
Apoi, am inceput sa ma uit la Megane GT care pare o idee mai confortabil, iar cam la acelasi pret.
BadeaT
Cred ca te referi la megane 3 GT la banii astia. Nu prea sunt automate, majoritatea sunt manuale. Cele din Germania cred ca au km putini pt ca nu e o masina de naveta. Cred ca neamtul isi cumpara un Passat break pt naveta si un Clio pt sotie/oras/placere. Cutia, daca eate dtc250, ar trebui.sa tina 150k km, iar din ce am citit pe forum, schimbatul ambreiajelor nu e un capat de tara(7-8000 RON?)
speedman
Clio 4 rs nu a avut probleme la cutia automata...poti lua cu incredere. Am condus varianta trophy facelift si este destul de tare la capitolul suspensii. Ca idee, am condus avum ceva timp un clio 4 normal (pt ca era gt ul in service) si mi s a parut destul de dura la suspensii...comparat cu acel clio , trophy este o masina inchegata ca si gt ul ...dc compar gt ul cu trophy, al doilea scutura bine si simti vibratiile in caroserie...fiecare pietricica. Pe distante scurte cred ca af fi ok trophy..pt drumuri mai lungi nu este o varianta grozava.
BadeaT
In nici un caz nu vreau trophy, ma gandesc la varianta normala, de 200cp. Am o curiozitate : daca are dtc250, care a facut ceva probleme la megane, de ce nu ar face si pe clio rs?
speedman
Despre ce model de megane vorbesti? Daca de gt tce...este alta cutie...si cutia de megane 3 (diesel) sau 4 nu se afla pe clio rs...ch exceptia megane 4 gt dci care are o cutie edc cu 6 rapoarte
BadeaT
Nu sunt f familiar cu cutiile Renault, dar pe rs4 este 6dct250, cum zicea colegul mai sus, nu? Credeam ca aceasta cutie e pusa si pe megane 3 dci, de exemplu, 1.5.
Am gasit pe forum informatii cum ca ar fi 6dct450(ambreiaj umed) si nu sunt sigur care e pana la urma...
r_vlad
Megane 3 si 4 (1.5 dCi, 1.2 TCe) si Clio 4 RS folosesc 6DCT250 cu mentiunea ca in cazul Megane 4 s-a trecut la 7DCT300 si pe 1.5 dCi de ceva vreme.
6DCT250, la Renault, a avut probleme in primii ani de la lansare. Pe masura ce au invatat meseriasii de la Renault sa calibreze cutii DCT iar Getrag sa faca mici imbunatatiri la cutie au devenit tot mai rare problemele. Recomand un RS cat mai nou ca an de fabricatie.
BadeaT
Multumesc de info. Intentionez sa cumpar una din 2015. Un schimb de ambreiaje, din ce am citit pe forum, costa pana in 2000 de euro, ceea ce imi pot asuma, ca worst case scenario.
r_vlad
E corecta abordarea. Totusi mai este un factor pe care trebuie sa il iei in considerare. Pregatirea proasta in tot ceea ce priveste cutiile de viteze automate a oamenilor din service Renault. Astfel pe langa bani poti pierde foarte mult timp pana rezolvi o eventuala problema. Ai totusi un avantaj ca locuiesti in Bucuresti si te poti indrepta inspre mai multe reprezentante. In incheiere, as pleca de la premiza ca sunt sanse mult mai mari sa nu ai probleme semnificative dacat sa ai.
BadeaT
Merci mult pt ajutor. Urmeaza sa conduc una sa vad cum se simte, apoi voi lua o decizie finala. Stiti pe cineva de pe forum care sa aibe un rs4 pre facelift, varianta normala de 200 cp? Am eliminat cutia, mai ramane confortul pt utilozarea zilnica

16 Feb 2020, 18:19:
As mai avea o intrbare, r_vlad : megane 3/4 gt are suspensii normale si doar motorul puternic?
r_vlad
GT, la Renault, inseamna motor si suspensie specifice. De obicei se face confuzie intre GT si GT-line. Aceasta din urma are doar elementele de design imprumutate de la GT.
BadeaT
Deci GT este undeva intre Megane normal si RS ca si putere si "scuturat"
speedman
Nu mai bine le ai conduce? Sa vezi ce si cum...de exemplu la clio simti viteza, zgomot...la gt mai putin..alta antifonare, alta clasa...
cj98czh
cum topicul se numeste Clio 4 RS ... as aprecia daca ati ramane on topic.
SYL
QUOTE(BadeaT @ 15 Feb 2020, 23:02)
In nici un caz nu vreau trophy, ma gandesc la varianta normala, de 200cp. Am o curiozitate : daca are dtc250, care a facut ceva probleme la megane, de ce nu ar face si pe clio rs?
*



De ce nu vrei trophy ? unsure.gif
BadeaT
2 usi, suspensie hard...e totusi masina de zi cu zi, trebuie sa traiesc cu ea. Oscilez intre megane 3 gt sau clio 4 rs 200. Clio ma incanta ca e automata, megane ca e mai spatioasa.
SYL
Aaa, trophy are suspensia mai dura ?
PS. Ambele au 4 usi, nu exista cu 2 usi (ma rog defapt 5 usi).
BadeaT
Te referi la clio, credeam ca la megane. Da, clio vine doar in 5 usi. Dar ramane totusi suspensia mai dura
r_vlad
Deja o ia discutia pe aratura si se fac confuzii. Speedman iti recomanda Megane 4 GT (nu neaparat noua), nu 3 GT. Citind nevoile tale pare cea mai buna varianta: 205 CP, cutie de viteze automata, MULT mai rafinata decat orice fel de Clio 4, inclusiv RS si destul de comoda cu jante pe 17.
Clio 4, inclusiv RS, este destul de prost antifonat (mai ales zgomot aerodinamic) astfel ca la viteze mari, pe autostrada, nu o sa iti placa. De asemenea suspensia este zgomotoasa. As putea spune ca anumite tipuri de denivelari determina zgomote neplacute care te duc cu gandul ca ar fi ceva probleme pe la trenul de rulare.

Cel mai bine, cum ai scris si tu si ti-a fost recomandat, te duci sa le conduci. Sunt sigur ca Megane 4 GT gasesti la reprezentante disponibile pentru drive test. Clio 4 RS mai greu dar gasesti tu o solutie. Pentru partea de izolare fonica si sunete dubioase la suspensie cred ca este destul de elocvent daca faci o tura mai lunga cu un Clio 4 1.2 TCe EDC.
einstein1984
motorul de clio 4 rs si de megane 4 Gt e Nissan, si e solid. dar un megane 4 gt are sanse mai mici sa se fi dat in el ca surdu in tobe cum se da in clio 4 RS pe circuit.
cj98czh
de aici incolo orice este offtopic, orice este versus ... zboara ... discutati de Clio 4 RS ... si atat.
speedman
Pana la urma ai luat clio rs? Sau macar ai condus una?
MihaiF3
QUOTE(MihaiF3 @ 15 Feb 2020, 18:55)
Salut,
Și pe mine m-a bătut gândul la un Clio RS, ba chiar am fost să văd mașina asta: https://www.autovit.ro/anunt/renault-clio-rs-ID7GAdsH.html dar a avut accident la roata față, farul are alt an decât cel din stânga, iar cu aparatul de măsurat vopsea, totul a fost revopsit cu excepția plafonului, ba în unele zone era îndreptat cu chit. Deocamdată mai aștept să scadă prețul.
Vrei din țară sau din Occident să achiziționezi?
*



Am luat-o pana la urma. Am dat Clio-ul meu din semnatura + o diferenta. Poze pt. ca anuntul a fost dezactivat: https://www.instagram.com/p/B79T6XEhpSF/
- am observat ca la directie e mai grea. Adica trebuie sa trag ceva mai tare de volan pe loc. Sa fie de la jantele de 18” fata de 15”?
- ma bate RLINK nu reusesc sa-mi conectez telefonul Android 9
- sunetul din toba Akrapovic e bestial, am turat la birou in parcarea subterana
- multe revopsiri, bine ca sunt facute pe casco si la reprezentanta
- tot ma trezesc cautand pedala de ambreiaj cu piciorul stang biggrin.gif
iar un mare minus, la Clio mi-am luat Goodyear All Season cu 1100 de Ron toate 4 anvelope, la asta de banii astia mi-as lua doar 1,5 anvelope ohmy.gif
- la viraje am observat ca se aprinde o lumina suplimentara, dar nu stiu daca de la far sau de la proiector, ramane de vazut, e un ”nice to have”
- farurile LED chiar merita, e bine ca la Clio 5 e doar LED un upgrade bine venit, recomand daca calatoriti noaptea
Cam atat deocamdata dupa 30 de kilometri rolleyes.gif
speedman
Sa o stapanesti sanatos! smile.gif a avut cumva la numar BKZ? tongue.gif
MihaiF3
Multumesc, daa a avut b717bkz. inca nu m-am decis ce numar sa-mi pun, poate b444fuu laugh.gif
MihaiF3
Am primit număr de înmatriculare aleatoriu b11eur. Am pus și o poză cu mașina în topicul Clio: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=106...dpost&p=4919680

În topicul de Megane GT am citit că ar exista o limită de câte ori poți face 'launch control's. E valabil și pentru Clio RS, dacă da ce număr ar fi? In RS Monitor n-am văzut încă așa ceva.

Neavând istoricul service, i-am făcut intervalul de service, ulei+filtre, lichid frâna & antigel. I-am schimbat în service și ulei EDC, după cum am postat aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=320...dpost&p=4927034

In RS Monitor am observat că la 'talpa' ajunge temperatura uleiului EDC in 80°-90° grade Celsius. Iar interfața grafică a RS Monitor sugerează că ar fi in zona roșie. O singură dată, la Rânca a ajuns la peste 100°.
Temperatura ambreiajelor nu a trecut de 150°. Pe site-ul Renault zice că la 210° s-ar afișa mesajul de 'supra-incalzire'.
Cam care e temperatura optimă pentru uleiul EDC? Pentru ambreiaje știu, maximum 210°.
mircea_aq
La 90-100 temp uleiului din cutie ajungi si fara forja, doar mers bara la bara in Bucuresti.
Pe circuit se duce la peste 100.
Nu mi-a dat niciodata mesaj de supra-incalzire, asa ca nu stiu pragul de temperatura a ambreiajelor sau a uleiului la care apare atentionarea.

Exista limita de launch control, exista si un contor, dar ai nevoie de un tester reno ca sa vezi exact de cate ori a fost folosita functia, nu iti arata in rs monitor.
cj98czh
daca exista limita .. si se poate vedea atunci o persoana care stie ce face o poate si reseta ..
MihaiF3
Am dat peste un Clio RS cu 138000 de kilometri. Să aibă ambreiajele din fabrică, doar o curiozitate? 😅
Link: https://www.autovit.ro/anunt/renault-clio-r...ml#gallery-grid

Albă ca a mea, dar cam cheală la dotări, fără vreun senzor de parcare sau cameră mers înapoi. Navigația e modelul pe care l-am avut și eu pe fosta mașină 0,9 tce expression. Per ansamblu pare un preț cam mare, părerea mea bineînțeles.
cj98czh
nu mi se pare deloc cheala la dotari ... nu are camera si senzori dar are destule ... si este un RS pana la urma ...
speedman
Mai ai una pe olx la 11000 și are km mai putini, este dotată și are și prețul mai bun... Plus culoarea care trebuie.
tatimeu
totusi e cam scumpa
Almaitare
Salutare,

Ma bate si pe mine gandul sa trec de la un Clio 4 facelift la un Clio 4 RS. Din pacate, oferta e cam limitata in prezent. Daca exista oferte "pe surse" pe aici pe forum rog PM.
tavi25
Sunt cateva pe OLX, dar nu prea o sa gasesti Trophy-uri la noi in tara.
Almaitare
Oferta pe olx/autovit e practic inexistenta.. de asta am postat aici. Nu caut strict trophy-uri.
einstein1984
Jermanea si franta mai degraba
tavi25
QUOTE(Almaitare @ 1 Jul 2021, 07:56)
Oferta pe olx/autovit e practic inexistenta.. de asta am postat aici. Nu caut strict trophy-uri.
*


Sa te astepti sa dai si +2000 euro pe un RS bun, fata de anul trecut. Au cam crescut preturile...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.