Salutare forum.
Detin un Renault Fluence 2010 1.6 16V cu GPL (Tomasetto Qnext 2018) montat de 2 ani, cu care am facut 50.000 km.
Prima simptoma pe care o am este ca pedala de acceleratie ramana (parca) agatata si se accelereaza singura(ramane la turatia la care eram in momentul in care am luat piciorul de pe acceleratie). Daca atung usor pedala isi revine si intra frana de motor cum ar trebui.
In unele cazuri, daca scot pe liber in acel moment urca turatia la 6-7000rpm si sta asa cateva secunde pana cand isi revine. Daca in momentul ala o bag in viteza i se reduce turatia, dar tot mai dureaza putin pana isi revine la normal.
A doua problema este cand apare martorul STOP si scrie faulty hazard si nu mai stiu cum. In acel moment nu ma lasa sa accelerez, pot merge cu maxim 20 km/h. Reusesc sa merg cat sa trag pe dreapta undeva. Opresc, opresc si pornesc motorul de cateva ori, la un moment dat dispare eroarea, se sting martorii, si pot merge normal cu masina.
Am fost initial la un service de cartier, unde au vazut ca erau mai mult erori (cele care mi-au atras atentia a fost una care spune de oxigen si alta de un senzor acceleratie/frana). Mecanicul mi-a sters erorile, zicand ca sunt prea multe si nu are de unde sa stie de la ce este.
Dupa 2 zile am fost la reprezentanta, gandindu-ma ca ei au tester mai bun si ma vor ajuta. Acolo, baietii au pus-o pe tester, au zis ca nu apare nici o eroare, dar ca au vazut ei ca s-au sters parametrii de functionare ai benzinei, din cauza ca am mers prea mult pe GPL. Eu le-am zis ca am vorbit cu montatorul de la instalatia GPL si a zis ca ar fi clapeta de acceleratie. Cei de la reprezentanta au respins aceasta varianta zicand ca ar trebui sa faca tot timpul aceasta problema si mi-au recomandat sa merg pe benzina (problema este ca are aceleasi simptome si pe benzina si pe GPL).
In decurs de cateva saptamani, aceasta problema se repeta tot mai des.
Acum 1 saptamana am ajuns sa fac revizia instalatiei de GPL. Acolo mi-au spus ca parametrii functionea bine la instalatie, ca ceea ce au zis la reprezentanta ( stergerea parametrilor de benzina ) este o mare minciuna, si ca daca parametrii de benzina nu ar exista, nici instalatia de gaz nu ar stii cum sa functioneze, intr-ucat ea copiaza graficul benzinei.
Urmeaza sa merg la un electrician, in urma unor recomandari, sa arunce si el un ochi la ea, dar am zis sa va intreb si pe voi, poate aveti o idee care il poate ajuta pe mecanic sau electrician la rezolvarea problemei.
Multumesc ca ati citit toata povestea. Astept pareri, sper pertinente