Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 1.6 16V 2010 + GPL STOP+Fault hazard
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
GabrielAK
Salutare forum.

Detin un Renault Fluence 2010 1.6 16V cu GPL (Tomasetto Qnext 2018) montat de 2 ani, cu care am facut 50.000 km.

Prima simptoma pe care o am este ca pedala de acceleratie ramana (parca) agatata si se accelereaza singura(ramane la turatia la care eram in momentul in care am luat piciorul de pe acceleratie). Daca atung usor pedala isi revine si intra frana de motor cum ar trebui.
In unele cazuri, daca scot pe liber in acel moment urca turatia la 6-7000rpm si sta asa cateva secunde pana cand isi revine. Daca in momentul ala o bag in viteza i se reduce turatia, dar tot mai dureaza putin pana isi revine la normal.

A doua problema este cand apare martorul STOP si scrie faulty hazard si nu mai stiu cum. In acel moment nu ma lasa sa accelerez, pot merge cu maxim 20 km/h. Reusesc sa merg cat sa trag pe dreapta undeva. Opresc, opresc si pornesc motorul de cateva ori, la un moment dat dispare eroarea, se sting martorii, si pot merge normal cu masina.

Am fost initial la un service de cartier, unde au vazut ca erau mai mult erori (cele care mi-au atras atentia a fost una care spune de oxigen si alta de un senzor acceleratie/frana). Mecanicul mi-a sters erorile, zicand ca sunt prea multe si nu are de unde sa stie de la ce este.
Dupa 2 zile am fost la reprezentanta, gandindu-ma ca ei au tester mai bun si ma vor ajuta. Acolo, baietii au pus-o pe tester, au zis ca nu apare nici o eroare, dar ca au vazut ei ca s-au sters parametrii de functionare ai benzinei, din cauza ca am mers prea mult pe GPL. Eu le-am zis ca am vorbit cu montatorul de la instalatia GPL si a zis ca ar fi clapeta de acceleratie. Cei de la reprezentanta au respins aceasta varianta zicand ca ar trebui sa faca tot timpul aceasta problema si mi-au recomandat sa merg pe benzina (problema este ca are aceleasi simptome si pe benzina si pe GPL).

In decurs de cateva saptamani, aceasta problema se repeta tot mai des.
Acum 1 saptamana am ajuns sa fac revizia instalatiei de GPL. Acolo mi-au spus ca parametrii functionea bine la instalatie, ca ceea ce au zis la reprezentanta ( stergerea parametrilor de benzina ) este o mare minciuna, si ca daca parametrii de benzina nu ar exista, nici instalatia de gaz nu ar stii cum sa functioneze, intr-ucat ea copiaza graficul benzinei.

Urmeaza sa merg la un electrician, in urma unor recomandari, sa arunce si el un ochi la ea, dar am zis sa va intreb si pe voi, poate aveti o idee care il poate ajuta pe mecanic sau electrician la rezolvarea problemei.

Multumesc ca ati citit toata povestea. Astept pareri, sper pertinente tongue.gif
lucian_alex20
Sunt doua cauze posibile pedala de acceleratie sau clapeta. Am avut problema similara, acelasi comportament cu al tau. Doar benzinar. Am curatat clapeta si a mers ok cam 200km. Dupa iar facea figuri. Masina era imprumutata asa ca nu mai stiu ce s-a intamplat. Eu zic sa pornesti de aici. Piesele in dezmembrari sunt destul de accesibile si usor de gasit.
gratian.bran
salut ; sunt gpl-ist convins cu oarece vechime (pe fluence din semnatura am 120k cu gpl); s-o luam babeste: daca are probleme pe benzina ai automat si pe gpl ; daca instalatia gpl e defecta , trebuie sa mearga pe benzina.... masina nu are cum sa ,,uite" parametrii pe benzina-aia nu sunt mecanici (se recomanda ca din cind in cind sa mai mergi si citeva zeci de km pe benzina , sa mai pui citeodata si benzina aditivata gen 100) ....eu m-as gindi la un calculator motor de schimbat sa vezi daca mai face...ala de a sters erorile nu are habar , cum le-a sters dar e ok?! sau poate ai un contact imperfect la alimentarea cu curent , cabluri la calculator...

ai verificat bornele de la baterie? curatat , gresat , strins , zic si eu...

ar mai fi si sonda lambda , sa nu fie sarit papucul de contact-e responsabil de amestec carburant-aer(oxigen-de aia m-am gindit la sonda) , consum , pornire , tot asa la sh gasesti sa nu dai bani multi pe aiurea...zic si eu ...oricum dupa rezolvare scrie sa aflam si noi...


deci nu era clapeta....(citit post lucian)

pedala ramane si nu revine -ar fi un blocaj mecanic , gen lagar intepenit de depuneri praf -s-ar rezolva cu WD40 , sau inlocuire- daca nu e vreun fir pe acolo si de aici probleme?
lucian_alex20
Cum spune si el, era si la mine. Se accelereaza singura de parca ramane blocata acceleratia, dar nu e asa. Pedala e electronica, nu mai ai cablu. daca ii dai un impuls isi corecteaza comportamentul. La mine e posibil sa fi fost ambele de vina (daca mergeam constant nu facea probleme).
La al doilea.simptom, ai incercat sa accelerezi de mai mult ori rapid, pe liber? Ca si cum faci sprituire pt pompa. Sau oprit-pornit in mers? Eu reuseam sa scap asa.

Personal, m-as gandi la.calculator in ultima instanta si mi se pare.cam extrem. Oricum, is curios cum se rezolva.
gratian.bran
,,Oricum, is curios cum se rezolva." makes two of us.
GabrielAK
Mulțumesc mult de raspunsuri.
La ora 11 am programare la electrician. Vedem ce ii da si lui pe tester.

10 Jan 2020, 14:33:
Acestea sunt erorile ce au apărut pe teater.
Recomandarea electricianului a fost sa schimb pedala de accelerație cu totul.

Ce parere aveti?
gratian.bran
fara discutii , fa-o.
lucian_alex20
Deci la pedala s-a ajuns. Nu ai ce face, ia si schimba. Cum ziceam mai sus, daca nu vrei noua gasesti la dezmembrari la preturi decente.
Pe poza vad si ceva eroare la senzor pe arbore? Si de acolo ar mai putea fi probleme.
tzavalau
QUOTE(lucian_alex20 @ 9 Jan 2020, 22:38)
Sau oprit-pornit in mers? Eu reuseam sa scap asa.

Asta-i "priceless" !!!
GabrielAK
QUOTE(lucian_alex20 @ 12 Jan 2020, 23:46)
Deci la pedala s-a ajuns. Nu ai ce face, ia si schimba. Cum ziceam mai sus, daca nu vrei noua gasesti la dezmembrari la preturi decente.
Pe poza vad si ceva eroare la senzor pe arbore? Si de acolo ar mai putea fi probleme.
*



Asta este prima banuiala a mecanicului.
Acum ca mi-a zis ca pedala ar fi, am urmarit mai atent cum se manifesta pedala, si am observat ca ramana agata fizic (nu electronic sau alte componente) si ca daca bag piciorul sub ea si ridic pedala se opreste acceleratia in a mai face nebunii. Ceea ce ma face si mai mult sa cred ca are dreptate mecanicul.

Am reusit sa pozez codul de pe pedala. Pe internet nu gasesc second hand codul acela, gasesc alt cod care seama ca aspect cu ce imi trebuie, dar nu stiu daca este chiar buna pentru ca si astea sunt mai multe variante (cu / fara tempoman, cruise control si alte nebunii). Am gasit-o de noua la 500 lei, am comandat-o, urmeaza sa o schimb.

Revin cu feed-back dupa ce o schimb.
GabrielAK
Am primit timp de livrare de 11 zile lucratoare. Piesa vine din Germania.
Va mai dura...
GabrielAK
Comanda a fost anulata, pentru ca nu au reusit sa imi livreze. Intre timp am vandut si masina. Noul proprietar a achizitionat o pedata din dezmembrari si nu m-a mai suant de atunci, deci cred ca s-a rezolvat problema.

Acest thread poate fi inchis.
Va multumesc tuturor pentru ajutor si implicare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.