Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreaj greoi la cald 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Cristianovv
Salutare, vreau sa rezolv problema doar pentru sufletul meu si piticii mei din cap.

Treaba sta in felul urmator de 5 luni de zile detin un clio 2 1.6 16v din 2002, masina merge impecabil de cand am achizitionat-o si pana acum.In momentul in care am luat-o am facut toate schimburile si absolut tot ce era nevoie dar am omis o chestie.

Ambreaj-ul cel putin cand este cald afara sau dupa o rulare de 50 km fara a mai opri masina incepe sa devina destul de greoi si sa scartaie ca naiba, si bineinteles o scadare a pedalei. Pe vreme rece nu are nici o problema, merge perfect nu scoate nici un sunet si absolut nimic, dar dupa ce se incalzeste ori afara ori masina incepe sa iasa duhul rau din ea.

Tin sa precizez ca alte zgomote ambreajul nu are doar cel de usa veche ruginita din filmele de groaza. Masina trage in toate mintile nu patineaza si nici o alta simptoma de ambreaj dus, nu caraie nu uruie.

De la ce ar putea fi? Ce as putea sa schimb? Cum as putea sa scap de problema respectiva?
romeo_id
E o problema comuna la ele. Din cauza utilizarii repetate (in mers bara la bara), se incalzeste si se dilata cablul de ambreiaj si nu mai aluneca liber pe camasa. Pentru remediere cred ca ar trebuie inlocuit cablul cu totul, dar nu stiu sigur sa zic... Poate are alt forumist o experienta mai larga. (Ai incercat cu search pe forum? sigur s-a mai discutat candva...) Eu am mers asa cu ea pana am vandut-o. Desi la mine facea mai mult vara figura asta, enervanta ce-i drept! Spor!
z_fdd bacau
Din cate stiu eu, nu are legatura cablul...
Cei care au avut problema asta au scapat prin schimbarea kitului de ambreiaj.
Problema a mai fost discutata, era adusa in discutie insuficienta gresare a ,,nucii'' care intra in contact cu furca actionata de cablu, dar, pare-se (dupa ce am trecut si eu prin asta) ca problema reala este rulmentul care isi pierde gresarea in timp.
Cand am avut problema asta am facut urmatoarele lucruri: schimbat cablu ambreiaj, curatat + gresat furca/nuca cu unsoare speciala rezistenta termic... rezultat aproape zero

Schimbat ambreiaj => rezolvat...
Cristianovv
Nu prea imi vine sa schimb tot kit.ul de ambreaj pentru problema asta.In rest ambreajul nu imi faci nici o problema si nici alt sunet nu scoate.Masina cupleaza bine treptele si trage perfect.
z_fdd bacau
raspunsul ti l-ai dat singur... daca nu te enerveaza in asa hal incat sa schimbi kitul, lasa-l asa pana chiar o sa fie nevoie
aurelyan
Cablul de ambreiaj.
Cristianovv
Multumesc pentru raspunsuri, mai astept poate se gaseste cineva care a avut aceeasi "problema" ca si mine, cu siguranta in primavara am sa schimb si cablul.
bogdi12001
Daca pedala se apasa mai greu decat ar fi normal este recomandat sa schimbi kitul.
O placa de presiune la care arcul nu mai este apasat usor produce uzura suplimentara la semicuzinetii axiali de la arborele cotit.
z_fdd bacau
Sau mergi pe mana colegilor, schimba cablul
Nu te costa o avere, e undeva la 100 de lei un cablu trw + manopera, nu e un capat de tara
Daca nu se rezolva asa, macar stii la ce sa te astepti

Repet, am avut problema asta, am schimbat cablul, am gresat zona de contact si nu am scapat pana la schimbarea kitului de ambreiaj

anunta-ne si pe noi daca se rezolva cu schimbarea cablului smile.gif
Cristianovv
QUOTE(z_fdd bacau @ 24 Dec 2019, 23:48)
Sau mergi pe mana colegilor, schimba cablul
Nu te costa o avere, e undeva la 100 de lei un cablu trw + manopera, nu e un capat de tara
Daca nu se rezolva asa, macar stii la ce sa te astepti

Repet, am avut problema asta, am schimbat cablul, am gresat zona de contact si nu am scapat pana la schimbarea kitului de ambreiaj

anunta-ne si pe noi daca se rezolva cu schimbarea cablului  smile.gif
*




Atunci am sa grabesc schimbarea dupa sarbatori, cu toate ca aveam in plan sa o fac in primavara, dar acum chiar ca ma roade curiozitatea.

Eu sper sa se rezolve situatia dupa inlocuirea cablului, pentru ca nu as vedea ce ar putea fi "dus" la ambreaj in sine incat sa il schimb si sa rezolve situatia asta "minora" care mai mult este incomoda decat grava.
romeo_id
La mine, cablul de ambreiaj era sigur parte din problema. Am tras din afara de el cand era rece si cald si diferenta era clara. La cald cablul culisa foarte greu. Posibil sa mai fie si alte cauze simultane in spate. Daca nu se rezolva cu schimbatul cablului atunci problema e clara. Caz in care nu-ti recomand sa mai schimbi ambreiajul cu toate cele daca totul merge ok (cupleaza, nu patineaza, etc).
z_fdd bacau
Ce vad eu, diferenta dintre situatii este ca la tine problema era si la rece... La el problema apare doar la cald. Daca ar fi fost cablul, ar fi facut la fel in ambele situatii, nu numai cand se incalzeste motorul / ambreiajul...
Cristianovv
QUOTE(romeo_id @ 25 Dec 2019, 10:57)
La mine, cablul de ambreiaj era sigur parte din problema. Am tras din afara de el cand era rece si cald si diferenta era clara. La cald cablul culisa foarte greu. Posibil sa mai fie si alte cauze simultane in spate. Daca nu se rezolva cu schimbatul cablului atunci problema e clara. Caz in care nu-ti recomand sa mai schimbi ambreiajul cu toate cele daca totul merge ok (cupleaza, nu patineaza, etc).
*




Cupleaza fara nici o problema si nici o ezitare, de patinat nici nu se pune problema, masina trage in toate mintile ei.Pe langa toate astea nu am absolut nici un sunet la apasarea pedalei sai la schimbarea treptelor, de asta nici nu as vrea sa investesc degeaba intr.un kit nou de ambreaj.

Cu siguranta am sa schimb cablul dupa sarbatori, ma gandesc ca de uns ceva pe la el nu ar avea nici un efect.
z_fdd bacau
daca vrei sa incerci sa-l ungi... poate cu wd40, bagat in camasa cablului, desi e posibil sa se adune mizerie in timp, lipindu-se de unsoare


ti-am spus, daca trage, nu patineaza, asta nu exclude problema la rulment (problema de depuneri sau de proasta lubrifiere a lui), ala nu are legatura cu discul / placa, cele care fac ,,tragerea''...

Cristianovv
QUOTE(z_fdd bacau @ 26 Dec 2019, 00:23)
daca vrei sa incerci sa-l ungi... poate cu wd40, bagat in camasa cablului, desi e posibil sa se adune mizerie in timp, lipindu-se de unsoare
ti-am spus, daca trage, nu patineaza, asta nu exclude problema la rulment (problema de depuneri sau de proasta lubrifiere a lui), ala nu are legatura cu discul / placa, cele care fac ,,tragerea''...
*




M-am gandit si eu la wd 40 dar la chestia cu mizeria m-am gandit si eu, totusi aleg varianta mai putin scumpa adica sa schimb cablul, daca nu se remediaza nici de la cablu o sa trag pe ambreaj pana cand o sa dea semne "demne" de schimbare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.