Salut,
Incep prin a va spune ca am folosit functia de cautare, dar sincer nu am gasit ceva asemanator. Daca am omis eu, va rog sa ma indrumati unde trebuie.
Masina este un Megane 2.2, motor 1.6 16v 112 cp, benzina, km reali: 102000
Masina luata din Romania de noua in 2008, revizii la 8-10k km, distributia facuta anul trecut. Eu am luat-o de aproximativ 2 luni, de la primul si singurul proprietar, pe care il cunosc de cativa ani.
Problema este ca am observat ceva ciudat la motor, in speta un zgomot infundat ce se manifesta uneori, nu tot timpul si asta il face mai greu de explicat. Zgomotul se aude din interiorul masinii, la relanti. In mers nu imi dau seama pentru ca, ori nu se manifesta, ori ste acoperit de sunetul de la motor.
Am incercat sa inregistrez zgomotul, dar pe inregistrare nu se aude, asa ca ramane doar sa vi-l povestesc. Motorul, la pornire, nu face nici un zgomot ciudat, porneste lin si din prima, ca sa zic asa, la relanti sta ok, undeva la 750-800 aproximez eu, nu fluctueaza deloc. Dupa cateva minute de mers, cand stau la semafor, de exemplu, incepe sa se manifeste un zgomot ciudat, infundat, seamana cu zgomotul facut de un ciocan ca cauciuc ce loveste un metal, parca e un ciocanel in motor. Nu rezoneaza, nu este un zgomot metallic, nu e un suierat sau fasait. Sunetul nu este ritmic, nu se aude mereu, si aici vreau sa zic ca se aude ceva de genul: bataie, pauza 1-2 secunde, batate, bataie, bataie, pauza 4-5 secunde, iar batate, pauza 1 secunda, bataie, bataie, pauza 8-10 secunde, baiate, bataie, bataie, bataie, apoi iar pauza cateva secunde, si tot asa, se aude cu intermitenta, dar nu ritmic, fara pauze egale intre batai. Tind sa cred ca se aude la cald, nu la rece, pentru ca nu il aud in primele minute de functionare ale motorului. Cu capota deschisa, am încercat să ascult daca se aude, dar nu l-am auzit.
Am incercat:
- Oprit aeroterma, tot se aude
- Dat drumul la AC, tot se aude, parca mai des (parere personala)
- Apasat ambreaj, tot se aude
- Accelerat repetat, tot se aude
- Benzina de 100, benzina de 95 (sau cat e) tot se aude…
Revizia a fost facuta acum 2-300 km, filtre Purflux si ulei Motul 5w-30. Am schimbat la motor o fulie arbore cotit (Contetech) si curea cu caneluri arbore cotit (Contetech) pentru ca fulia vibra si cureaua parea imbatranita. Dupa schimbare, zgomotul persista si nu pare sa fi provenit de acolo. Pentru ca aveam eroare in bord cu Check Emmisions si Check Engine, pe tester s-a evidentia o piesa defecta, in speta supapa comanda pozitie arbore cu came 8200823650 – piesa originala Renault (480 lei), s-a sters eroarea si nu a mai reaparut. Motorul pentru ca avea ceva ulei pe el, in partea de sus stanga cum il privesti, posibila transpiratie, s-a curatat cu un spray special, si de atunci nu a mai aparut ulei.
Dupa revizie, desi s-au bagat 4.8 litri de ulei in motor (atat mi s-a spus de la service ca este pentru acest motor – la vechiul meu Megane 2.1 din 2004, motor de 1.6 - 113 cp bagam 4.7 litri si era la maxim pe joja) am un nivel crescut de ulei, cu maxim 0.5 cm peste maxim, si parca miroase cam puternic a benzina, dar nu exagerat.
Revizia a fost facuta cu mine de fata, uleiul vechi a fost lasat sa se scurga peste 30 de minute (fiind pauza de masa a baietilor). Nivelul la antigel a fost completat, era pe minim, s-a umplut, iar de atunci a ajuns la jumatate, si nu a mai scazut – explicate in service a fost ca s-a aerisit instalatia. La motor nu sunt scurgeri, la distributie s-a schimbat inclusiv pompa de apa. Motorul nu are scurgeri de ulei sau antigel.
In prezent masina merge foarte bine, porneste imediat, relantiul nu fluctueza deloc, trage bine si sincer, inafara de acest zgmot ciudat, nu am ce sa ii reprosez.
Ce as putea sa fac eu si unde / la cine sa ma duc pentru o evaluare?
Multumesc pentru timpul acordat, daca mai sunt intrebari sau ceva ce nu e clar, va rog sa ma intrebati.