Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chevrolet Orlando 2012
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
stolniceanulucian
Salutare colegi,

Am mai scris cu ceva timp in urma pe forum ca eram in cautarea unei masini pentru familie.
Pana la urma modelul castigator a iesit Chevrolet Orlando second hand.
Echiparea LT su motor de 1.8 benzina.

Pun si o poza cu sareta.

einstein1984
Din profil seamana. Sa-l folosesti sanatos.
stolniceanulucian
si din spate
wolfin
Acu ceva ani.. cand aveam o dacie 1310...la un tiab.(parca)....era in showroom ul chevi ....un orlando. Tare mi a placut .

Drumuri bune.


Sau pt cruiser... unsure.gif

Or trcut 12..15 ani...
stolniceanulucian

Multumesc. Cumva arata mai bine in realitate decat in poze
sorin1983
ce porcbagaj ramane cu scaunele spate ridicate?
dandobre
Să o stăpâniți sănătoși!
In 2015 căutam una ca asta cu 7 locuri, tot 1.8 benzină, găsisem una promițătoare care s-a dat rapid, apoi m-am orientat către break.....
stolniceanulucian
QUOTE(sorin1983 @ 23 Nov 2019, 23:18)
ce porcbagaj ramane cu scaunele spate ridicate?
*



89 de litri adica maxim 2 genti flexibile mici.
Atunci cand vreau sa folosesc toate scaunele, am un sarcofag(portbagaj) pentru acoperis pe care mi l-au dat oamenii din Germania de la care am cumparat masina.

Cutia de acoperis are aproximativ 500 de litri dupa masuratorile mele.
gcorneille
Cel mai probabil are 480 litri, unul din standarde pentru aceste cutii. Totusi, folosesti des masina in configuratia de 7 locuri?
stolniceanulucian

Am folosit 7 locuri doar in doua ocazii intr-un an de utilizare.
Odata am facut o excursie si am luat 2 copii ai unor prieteni si odata tot asa 2 copii dar pentru un drum scurt de 20 de km. Si am mai folosit odata cand am dus 4 persoane si un dulap impachetat. Am folosit un loc de pe randul 3 si celalalt scaun pliat impreuna cu 1/3 din bancheta.
Locurile 6 si 7 nu sunt utilizabile pentru adulti decat daca au maxim 1.60 m inaltime.

Sarcofagul si barele de plafon le-am primit de la oamenii de la care am cumparat masina.
Daca nu mi le dadeau ei eu nu le-as fi cumparat din banii mei.



Partea buna este ca atunci cand nu sunt folosite scaunele de pe randul 3 stau pliate in portbagaj si masina este ca un break normal.
stolniceanulucian
In perioada aceasta de carantina nu prea am mai circulat, dar am avut timp de cateva poze
1 - exteriorul cu jantele de iarna
2 - consumul de iarna_primavara exclusiv oras
3 - roata de pe partea soferului smile.gif
4 - roata de pe partea sotiei rolleyes.gif
stolniceanulucian

83 000 de km


Am schimbat distributia, curea accesorii, ulei, filtre etc.
Am pus ulei Mobil 5w30. As fi vrut ceva mai gros care sa reziste la turatii mari dar asa a recomandat mecanicul. M-am uitat pe situl Mobil si tot 5w30 recomanda si ei pentru acest tip de motor.

Cand am luat masina ma gandeam sa ii pun GPL, dar fac foarte putini kilometri pe an (cred ca voi avea o medie de maxim 10 000 de km pe an) si am citit ca acest tip de motor euro 5 nu este prieten cu GPL. Am vazut pe siturile de la italieni ca nici versiunile cu GPL din fabrica nu trec de 180 000 de km fara reparatii majore.

Consumul extraurban este 7 litri la 100 de km iar cel urban a scazut la 9 litri la 100 km acum de cand este orasul mai liber. Imediat dupa ieftinirea benzinei am bagat un plin de la Petrom dar nu mi-a placut cum mergea masina. Dupa parerea mea cel mai bine merge cu benzina de la Rompetrol. Asta foloseam si la Opelul si Loganul dinainte.

Una peste alta sunt multumit de masina. Garda la sol un pic mai mare decat la un break normal isi face treaba bine la borduri si pe drumuri pietruite.
Am facut o excursie pana la vulcanul Racos si mi-a placut cum a mers masina.

Am folosit de cateva ori si cele 7 locuri. Sunt destul de utile daca ai nevoie sa duci mai multi copii fara sa ii tii in brate sau alte aranjamente neregulamentare.

Atasez si doua poze. In a doua poza am remarcat ca s-au aliniat toate masinile pe care le-am avut pana acum in trecut (Logan Preference, Opel Astra H Break, Chevroletul). BMW ul apare doar accidental ptr ca momentan nu este in plan smile.gif
stolniceanulucian

Rectific un pic consumurile smile.gif

Consumul extraurban este 7 litri la 100 de km pe DN uri.
Pe autostrada in regim 140-150 km/h si AC pornit consumul este 8.8 litri la 100 de km.
Macar trage bine.



rue
Dar oare la 120 ai un consum mai pasnic? nu ca ar fi f mare ce ai dat, dar pentru performantele masinii?
La 130-135, limita legala de autostrada?
140-150 - majoritatea masinilor consuma mult, chiar putin si peste 120.
einstein1984
motoarele daewoo nu au fost niciodata renumite pentru sobrietate, aka beau ca porcu. PE o masina cu suprafata frontala mare e si mai rau, evident.
ursul_bipolar
1.8L de pe acest model NU este un motor daewoo ci un motor facut de Opel.

Orlando
Engine manufacturer:

GM Opel Ecotec 1.8L (Family 1)

Family 1

M-am intrebat de multe ori oare de ce postezi daca postarile tale induc o dezinformare continua? Nu intreb la misto ci chiar as fi interesat sa stiu care e scopul?
einstein1984
Si motorul de cielo era de fapt unul de kadett, dar tot Daewoo il pusese la punct petru masina aia si tot consuma mult (motorul fiind produs la Bupyeoung, Korea). Motorul de matiz era de suzuki si consuma mult.
Canta la alta masa.
dizzy
Consumul este normal pentru o masina de dimensiunile si greutatea Orlando dotata cu 1,8 benzina aspirat.
5 l/100km nu o sa vezi la fierul ala, la viteza aia.
Daewoo/Chevrolet au fost masini decente pe banii lor.
marksman
QUOTE(einstein1984 @ 3 Aug 2020, 14:08)
motoarele daewoo nu au fost niciodata renumite pentru sobrietate, aka beau ca porcu. 
*


Tico rolleyes.gif
ursul_bipolar
QUOTE(einstein1984 @ 3 Aug 2020, 16:07)
Canta la alta masa.
*



Saracu' de tine, te inteleg, nu poti mai mult. Vezi cum e skyactive X motor cu turbo, tot de la tine citire.
Motor de daewoo cand ala e facut de Opel, scrie negru pe alb.
einstein1984
Cand o sa intelegi diferenta intre un bloc motor platforma opel si un motor pus la punct (sau mapat, ca romana nu-ti zice nimic) in koreea, de inginerii Daewoo mai putem discuta. Dar pana atunci nu are rost. Evanda, cruze aveau si ele motoare GM, tot nu consumau putin. Opelurile ecotec insa chiar erau destul de ok la consum. oare de ce daca dupa tine era "acelasi motor facut de opel"?
ursul_bipolar
Daca nu intelegi iti traduc:

The Family 1 is a straight-four piston engine that was developed by Opel, a former subsidiary of General Motors and now a subsidiary of PSA Group, to replace the Opel cam-in-head engines for use on mid-range cars from Opel/Vauxhall. Originally produced at the Aspern engine plant, production was moved to the Szentgotthard engine plant in Hungary[2] with the introduction of the DOHC version. GM do Brasil at São José dos Campos,[3] GMDAT at Bupyeong and GM North America at Toluca also build these engines.

https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_1_engine#DCVCP

Skyactive X tot cu turbina e?
mircea_aq
QUOTE(einstein1984 @ 3 Aug 2020, 14:08)
motoarele daewoo nu au fost niciodata renumite pentru sobrietate, aka beau ca porcu, pana sa incapa pe mainile Argoniene. . .
*



Mi-am permis sa fac o completare.
bucatzel
Drajii mei ursu & einstein. Luati rapid un curs de exprimare politicoasa, ca altminteri va ofer eu timpul s-o faceti. Si sper sa nu va aud cu "alalalt o inceput"
bgdrenault
Pentru un vapor , la 140-150 km/h, nu i cine stie ce consum.

Cine da mai putin? Care motor de 1,8? Si cu cati litri? Sute de ml?
Bicicleta galbena
QUOTE(stolniceanulucian @ 3 Aug 2020, 12:27)
Consumul extraurban este 7 litri la 100 de km pe DN uri.
Pe autostrada in regim 140-150 km/h si AC pornit consumul este 8.8 litri la 100 de km
*


Tot 1.8l aspirat - am consum identic, mai putin la 140-150 unde e pe la 8 - 8.2 (aerodinamica superioara) la masina din semanatura.

einstein1984
zafira lua 1,8 lua mai putin cu vreo 0,5 l tot ecotec de 1,8. Dar ala era motor opel. Sau o fi avut colegul meu piciorul mai fin.
cj77shv
Eu zic ca ar trebui sa fiti multumiti de consumurile alea la 1.8B, ca eu scot aproape atata cu un 2.0D smile.gif)
einstein1984
acuma sunt curios daca lodgy de 1,2 se arata mai economic, nu ma mers decat cu diesel.
stolniceanulucian

Dupa 11 ani de motoare de 1.4 cu GPL nu ma prea incanta consumul la Chevrolet, mai ales ca nu are nici GPL, dar imi asum asta pentru ca stiam dinainte cam la ce sa ma astept.

Pe de alta parte motorul mai maricel se simte la confort.
La Opel Astra de 1.4 se simtea foarte tare aerul conditionat. Zici ca mergeam in continuu in frana de motor smile.gif
La Orlando 1.8 nu am simtit AC sa taie vizibil din puterea motorului. Asta imi place.
La Opel aveam AC manual, la Orlando este AC automat. Nu stiu daca are vreo legatura asta cu consumul de putere al AC ului.

Imi mai place la Chevrolet ca este destul de stabil. Desi are garda la sol un pic mai mare decat la un break sta destul de bine pe viraje.
Antifonarea este destul de buna de asemenea. Pot sa merg constant 130-140 fara sa fie zgomot prea mare in interior desi motorul sta pe la vreo 4000 de rpm la acele viteze.



dizzy
Fierul e mai mare, aerodinamica mai slaba, motorul e mai mare - consumul e mai mare.
Cred ca poti baga un GPL pe dansul.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Orlando,_Florida
Agrig
Foarte faina masina!
S`o folositi sanatosi, daca e ca Daewoo facuta e fiabila.
Singurul lucru de reprosat in climantul romanesc este numele, Orlando... radmasa.gif
Oricum se poate trai bine merci cu el, masina sa mearga!
stolniceanulucian

Macar bine ca nu am cumparat-o de la Caransebes smile.gif
wolfin
Pai?
stolniceanulucian
Un coleg mai sus probabil a vrut sa spuna ca Orlando cam rimeaza cu Fernando de la Caransebes smile.gif sau alte asocieri posibile

In afara de numele mai exotic sunt multumit de masina.
Tocmai m-am intors dintr-o excursie pana la parinti - 500 km dus, 500 km intors.

Am mers prin Gheorghieni - Lacul Rosu - Cheile Bicazului ...
Noaptea era destul de liberi si mi-a facut placere sa merg mai avantat prin viraje.
Pentru o duba de familie parerea mea este ca se prezinta absolut onorabil pe viraje, chiar placut.

Pe DN uri consumul este decent.
Cred ca motorul de 1.8 de la GM/Opel este un motor reusit. Este si unul dintre motivele pentru care am ales acest model pe langa aspectul mai spre SUV desi masina este un MPV.

Am observat ca au mai aparut cateva Chevrolet Orlando prin Sibiu.

rue
Cel mai important la un sh este sa nu bagi bani in el in afara de intretinere.
Ideal este sa o gasesti intretinuta: frane placute si discuri, distributie recente.
Consumul la utilizari sporadice ca a doua masina, pentru iesiri, nu e ceva de ingropat masina.
Am patit cand aveam si alta masina mai buna ca loganul (Outlander), pentru bobinat in relatia cu orasul (20-25 km pe zi) sa prefer loganul (no turbo, fara pretentii unde o parchez daca mai gasesc ceva la ea, frecusul de aglomeratii).
Stiu oameni care stau destul de facil in oras, chiar si fata de locul de munca, iar masina este doar pentru cumparaturi si plecari.
Agrig
QUOTE(stolniceanulucian @ 17 Aug 2020, 16:59)
Un coleg mai sus probabil a vrut sa spuna ca Orlando cam rimeaza cu Fernando de la Caransebes smile.gif sau alte asocieri posibile



Habar n-am de Fernando de la Caransebes, despre alte asocieri din peisajul Romanesc era vorba...aveam cunostiinta de vreo 2 persoane cu numele asta... radmasa.gif
stolniceanulucian
QUOTE(rue @ 18 Aug 2020, 09:11)
Cel mai important la un sh este sa nu bagi bani in el in afara de intretinere.
Ideal este sa o gasesti intretinuta: frane placute si discuri, distributie recente.
Consumul la utilizari sporadice ca a doua masina, pentru iesiri, nu e ceva de ingropat masina.
*



Pana acum masina este impecabila. Este drept ca am cumparat-o cu cel putin 500 de euro mai scump decat media pietei. A fost ingrijita foarte bine de vechiul propietar. Usile inca se inchid destul de fin aproape ca la o masina noua.
stolniceanulucian

Au mai aparut cateva Chevrolet Orlando prin Sibiu
La Lidl am vazut o echipare geamana smile.gif chiar langa mine

stolniceanulucian
Probabil ultima zapada de anul acesta.

Este a doua iarna cu masina. Se incalzeste destul de repede.
Climatizarea automata dezabureste rapid.

Consumul de benzina este confidential smile.gif
dizzy
Mai mare sau mai mic de 15 l/100 km?


Vvvvvvv e acceptabil!
stolniceanulucian

In jur de 13 iarna cu drumuri scurte si ceva stationari cu motorul pornit
AR-18-MOS
QUOTE(stolniceanulucian @ 19 Feb 2021, 19:11)
Probabil ultima zapada de anul acesta.
*


Ești tu sigur că nu va ninge în decembrie? rolleyes.gif
stolniceanulucian

Oops, ai dreptate smile.gif
Din "iarna aceasta" era termenul corect
stolniceanulucian
Ma apropii de 100 000 de km.

Pana acum masina a bifat majoritatea asteptarilor:
- este silentioasa si comoda in oras si destul de usor de parcat
- spatiu interior bun mai ales pe latime (la genunchi este mediocru)
- in 2 ani de utilizare (aproape 30 000 de km facuti de mine) fiabilitatea a fost exemplara
- intretinerea este decenta - in afara de filtre am schimbat distributia si am reumplut instalatia cu freon
- are un aer robust, se descurca ok pe drum de piatra si la borduri
- motorul face fata in majoritatea situatiilor
- sta foarte bine pe drum pentru o duba de familie
- copiii si sotia o iubesc smile.gif, poate cel mai important

Ca orice ''partenera" are si cateva pacate:
- AC ul si talpa grea cresc consumul vizibil
- nu are suport pentru roata de rezerva. Unul original costa vreo 1200 de ron cu montaj. Deocamdata tin roata in portbagaj

Pun si cateva poze de la ultimele drumuri:
stolniceanulucian
S-ar parea ca Dacia a lansat in sfarsit modelul pe care il cautam eu acum 2 ani:
- un break cu 7 locuri care sa arate a SUV dar sa coste mai putin si sa fie pe GPL
- consider ca este o combinatie foarte practica

[attachmentid=1628131521]
Cornell5
Sal! N am mai intrat de ani dar te țin minte de pe LoganClub 🍻
Față de mpv ul care-l detii acum, într adevăr Jogger va avea un consum la jumate : ))
Motorul de 1.0 TCe 110cp sigur va fi foarte economic iar cel mai important aspect și avantaj al lui este că are 7 locuri reale fata de alte mpv uri. Am văzut pe rândul 3 de scaune persoane de 1.90m care au stat fără probleme!
Iar garda la sol e una de suv in toată regula 20 cm! Cu toate banchetele rabatate are peste 1800 litri decibpoate fi folosit și ca o utilitară.
Pe lângă asta de la anul va avea si versiune Hybrid.
Ce e interesant e ca mașina are doar 4,55m adică e mai scurta cu 5cm ca un Megane sedane 4, deci va putea fi folosita fără probleme și prin oraș, chisr dacă la drumeții va fi locul ei preferat
La ce cifre oferă și la cum e moda acum cu crossoverele s ar părea ca Jogger va rupe Europa în 2 la vânzări
einstein1984
Ala de 110 cai cred ca nu o sa aiba GPL insa.
stolniceanulucian
E fain Joggerul, cred ca se va vinde foarte bine.
In general au crescut preturile la masini. Un jogger cu cateva optiuni de bun simt incepe de la 16 000 EUR.
Motorul de 100 de cp de pe Jogger pare destul de mic.
La Chevrolet are 140 de cp si tot e la limita in depasiri.

Deocamdata folosesc utilajul din dotare care a ajuns la 105 000 de km.
Am trecut pe anvelope allseason Kleber Quadraxer 2.

Am vandut jantele de iarna si am luat si o roata de rezerva slim de pe un Opel Astra J, s-a potrivit la fix la prezoane si butuc. Diametrul total al rotii este un pic mai mic dar este ok pentru uz temporar pana la prima vulcanizare. Am probat-o vreo 6 km pe puntea spate.

In rest benzina si kilometri.
Probabil la sfarsitul lui Ianuarie am sa fac revizia anuala.

A, si inca ceva care imi place.
In vara asta am renovat apartamentul si am avut de dus ceva materiale.
Am observat ca suspensia este calibrata pentru sarcina utila destul de mare.
Am pus 400 de kg de saci plus una bucata sofer de 100 de kg si masina era in parametri, fara sa atinga tampoanele suspensiei sau sa se lase prea mult pe spate.

Cand aveam loganul, am incarcat odata 300 de kg de gresie plus sofer (mai slab pe vremea aia smile.gif ) si
suspensia a ajuns la tampoane si masina era "turtita" complet.

einstein1984
ca si cum 7 persoane ar cantari mai mult ca 5...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.