Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Distributie 2.0 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
danyhhh
Salutare ! Masina mea are motrul 2.0 dci M9R 814, iar cum se apropie lejer de 230k ma gandeam ca ar fi cazul sa schimb distributia, chiar daca aceasta e data life time. Stiu ca au mai fost discutii aici legat de acest lucru dar as dori sa va intreb daca pentru acest schimb e necesara demontarea motorului?

Deasemenea, m-ar interesa sa stiu cantitatea de ulei care intra in acest tip de motor. Am citit undeva pe aici ca ar fi 8.2 litrii dar nu era precizata exact sursa, drept urmare as dori sa fiu in totalitate sigur.

O seara faina!
andru1973
Rău nu faci că o schimbi,dar totuși ,a mea are peste 240 ,nu se da motorul jos ,dar depinde de meseriaș,lucrezi mai bine cu el dat jos ,dar odată dat jos vezi ambreiajul,discul,bimasa,placa presiune,rulment presiune,aici intri la cheltuială sigur,odată demontate e bunde pus piesă nouă,asta e părerea mea ,eu zic sa o mai lași măcar pina la 250 mii km și apoi schimbi.despre ulei da sunt car intră 8 litri și sunt care intra 6,6 litri ulei (cum e a mea)
madhorsefuzzy
M9R 814 cum am si eu are capacitatea baii de ulei de 8.2l. Eu nu am pus niciodata mai mult de 8l. Am ignorat aia 0.2l. Pe joja ai cam 6 buline din 7 si niciodata nu mi-a scazut sub 2 buline din 7 pana la urmatorul schimb.

Iar distributia as lasa-o in pace daca nu are probleme. Preventia nu inseamna decat cheltuiala mai mare decat reparatia.
meganus_bicorpus
Am la firma un Trafic cu 490000 km, cara muncitorii prin tara..in afara de ulei si filtre mare lucru nu a vazut..eu zic sa lasi distributia asa cum e, nu umbla ca e devreme
madhorsefuzzy
QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 Nov 2019, 07:53)
Iar distributia as lasa-o in pace daca nu are probleme. Preventia nu inseamna decat cheltuiala mai mare decat reparatia.
Revin: mi-am furat-o personal pe ce am zis mai sus.

Mi-a sarit distributia de la punct: fara simptome premergatoare gen zgomote sau altceva. Pur si simplu am pornit motorul si a inceput sa zdrgangane. De dimineata pornise normal. Cu o zi inainte mersese normal tot drumul Buc. Valcea.

Nu am avut ce sa opresc pentru ca eram cocotat in varful unui deal si masina o lua la vale (frana electrica nu o tinea pe loc).

Acum caut motor din dezmembrari M9R 814 sa-l inlocuiesc.

Asadar: mergi repede si schimba distributia. In manual nu se zice nimic si cand face poc dupa 180.000Km Renault se bucura ca nu mai e treaba lor.
La mine lantul e intins mult de tot: alungire plastica a metalului. Cica ar fi sarit 2-3 dinti.

Deci distributia intra la intretinere uzuala, iar cand pocneste, poate pocni si fara semne premergatoare. Conform mecanicilor o distributie de fabrica pe lant se da jos la 150.000Km maxim 180.000Km ca dupa e ... riscant. Eu am patit-o.

La mine a sarit de la punct la 235.000Km.

Multi de pe aici o sa zica ca a fost de la tuning-ul agresiv (150->200 cp) sau de la schimburile de ulei rare (30.000Km pana la 120.000Km si 20.000Km dupa). Se prea poate sa fie de la toate adunate, dar la cum au picat volanta la 180.000Km (cu semne de la 120.000Km) si turbina la 215.000Km ... eu tind sa cred ca sunt calculate sa reziste doar 150.000Km sau 3 ani cat e garantia (cel putin in vest).
cj98czh
nu este mai simplu sa faci motorul tau? o chiuloasa refacuta, pus sus si aia este ..
madhorsefuzzy
Am ramas cu ea in pana la Valcea si am dus-o la mecanicul de incredere al cumnatului care zice ca motorul ala nu e de facut: toate supapele strambe, toti tachetii sariti, un arbore ax came strambat/cu uzura.

Asa mi-a zis si mie mecanicul de la Buc.: nu se poate reface motorul ala?

Dar daca pui cap la cap piesele si meseriasii care trebuie sa lucreze la ea (in afara de mecanic ca nu el rectifica/planeaza chiuloasa) iesi mai scump si mai prost decat cu un motor din dezmembrari.

Pana acum am gasit 2 motoare M9R 814 la un baiat in MM (dar nu am cum sa ajung sa le ascult - sunt pe masina) si inca un motor la Ploiesti dar asta se vinde complet cu turbina si volanta si injectoare cu care nu am ce face (toate sunt cu uzura - eu vreau sa pun nou/reconditionat).
pistritu
In Bucuresti gasesti la Baneasa, Cutitul de argint sau pe Piscu Crasani, profesioniști in chiulase.
cj98czh
daca vrei nou, eu sunt de parere sa il faci pe asta cu totul nou .. macar stii o treaba .. o chiuloasa refacuta/cu plan ok, cu supape refacute nu etse un capat de tara .. pistoane, segmenti noi, ax cu came si stii o treaba ..
madhorsefuzzy
Analizez si posibilitatea de a cumpara doar chiuloasa completa. Nu stiu daca se potriveste cea de EURO 4 la motorul meu EURO 5. Am gasit una EUOR 4 la 250 EUR.

Pistoanele de ce trebuie schimbate? E drept ca au 2 niste julituri de la supape.

Pun poze si cu lantul.
cj98czh
Ziceam de pistoane pt. ca ziceai ca vrei sa fie totul nou.

Atentie la ce cumperi (chiuloasa) ... sa fie supapele in perfecta stare, semeringurile de supapa noi, scaunele de supapa curatate ... planeitatea verificata/facuta ... daca nu esti sigur .. mergi la un atelier serios care se ocupa cu asa ceva si rectific-o pe a ta .. supape noi, semeringuri schimbate, etc, etc ...
Lupu_Cadmiel
Salutari. Stii ce mi se pare putin ciudat??si eu am desfacut motoare de 2.0dCi, insa nu am intalnit la nici-unu sa fie pistoanele insemnate( punctat, se vad puncte stantate gen in piston)...
r_vlad
Nu stiu cat de usor se gasesc in Bucuresti ateliere care se ocupa cu reconditionarea chiulaselor insa astia par destul de OK: atelier STENBACK (Romaero). Gasesti in descriere pe youtube mai multe detalii.
madhorsefuzzy
Analizand toate ofertele precum si parerea mecanicului ca motorul meu refacut "nu e de tinut pentru tine, pentru ca eu nu am incredere in pistoane chiar daca nu se vad a fi crapate" o sa merg sa cumpar um motor complet (cum se vede in poza: cu turbina, ambreiaj/volanta, injectoare si ce mai e pe acolo) la 1250 EUR (aprox 6000 lei), cu 159.000Km declarati (reali nu se stie).

Mai aveam 2 alternative:
- motor fara anexe - 250.000Km de Anglia - 3250 lei in Buc.
- motor fara anexe - 210.000Km de Anglia - 3500 lei in Maramures

In rest nimeni nu are motor M9R 814 Euro 5 cu DPF. Altceva nu vreau sa cumpar.

O sa pun in brate mecanicului motorul si o sa analizez cu el ce e de tinut si ce e de vandut din cele 2 motoare.

Eu as face asa:
- pus motor fara anexe
- pastrat injectoarele mele - vandute cele de pe motorul cumparat
- cumparat kit ambreiaj-volanta-rulment nou
- distributie noua
- reconditionat turbina mea (dinou la aceeasi baieti) daca se mai poate si carcasa e buna - vandut turbina de pe motorul de 159.000Km.
cristian_nechita
Invarte motorul si vezi daca mai vin la fata pistoanele. Daca a prins o supapa rupta s-ar pute sa fie si biela stramba. Daca bielele sunt ok, ia pistoane noi, si refa chiuloasa. Din dezmembrari e loterie.
madhorsefuzzy
Am cumparat motorul de mai sus pan ala urma.

Si piesele de schimbat.
cj98czh
acu alti bani, alta distractie si timp pierdut la RAR ..
madhorsefuzzy
Asta e. Mergi mai departe.
Axel7
Cineva care foloseste ulei Yacco, bravo. coolspeak.gif
madhorsefuzzy
Masina frantzuzeasca ulei frantzuzesc. Doar ca nu Elf sau Total. tocilar.gif

Cum distributia a sarit cu ulei Valvoline ... glumesc. Sarea la fel cu orice ulei as fi avut in masina. Chiar si cu Elf. radmasa.gif

Unele piese sunt efectiv programate sa cedeze. Eu sunt de accord cu asta, doar ca sa dea niste semne inainte.

Yacco este pentru pornirile din iarna la -20 grade C.
pistritu
Faci drum la rar, stai astepti. In rest cum zicea moderatorul cj98czh.
Faceai boboc motorul tau.
E foarte bun Yacco, bine și Valvoline era.
cj98czh
pe care le numeri pe degetele de la o mana intr-o iarna .. cel putin in ultimii ani ..
pistritu
Vad ulei de cv Total in punga cumpărat. Ce ulei mai exact ai luat?
https://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1628119050
madhorsefuzzy
Elf NFP in bidoanele albastre din punga din spate de langa antigelul Dacia.

Total-ul este pentru un Peugeot. La fel si cureaua Conti.
cj98czh
total sau elf tot un drac, m-as mira ca sa nu fie fix aceeasi zeama, Vogonul dosr Ineo Ecs a vazut de nou si cu aia am continuat .. Clio doar Elf ..
ytsoc
Reinvii si eu topicul, aveti o recomandare pt Bucuresti unde sa fac distributia la 2.0 dci?
Axel7
https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=253292&st=570

Sunt demult pe forum si se pricep. Eu am fost cu 2.0T benzina si am fost multumit.
marysecarica
buna seara
am si eu o laguna 3 2.0 dci din 2010 motor M9R-N7
AS DORI SA SCHIMB distributia am 167.000
intrebarea este
este pe lant sau curea?
multumesc
GBX
Distributia este pe lant, nu necesita schimbare decat in cazul in care ridica probleme.
einstein1984
pozele cu lantul depe topicul asta nu te lamuresc?
marius80_eugen
Pe mine , nu ma lamuresc pozele. Nu e rupt lantul , ba chiar si intinzatoarele arata ok.Am vazut distributii pe lant la BMW si VAG care au "mancat" de tot intinzatoarele si nici un intinzator nu mai era ok , mai ales la cele care au sarit de la punct.
QUOTE(madhorsefuzzy @ 16 Jul 2020, 09:39)
Analizez si posibilitatea de a cumpara doar chiuloasa completa. Nu stiu daca se potriveste cea de EURO 4 la motorul meu EURO 5. Am gasit una EUOR 4 la 250 EUR.
Pun poze si cu lantul.
*


Eu nu am inteles pana la urma ce ai fortat in momentul in care a sarit de la punct lantul. Erai in frana de motor , ai accelerat cand era motorul rece , s-au oprit motorul in timp ce era in viteza ... sau cum ?
Eu am trecut de 255k km , motorul nu face zgomot mai tare decat facea la 160k si mecanicii mi-au spus ca e ok doar sa-l verific, nu neaparat sa schimb distributia, pentru ca sunt masini care au trecut de 500 k fara sa o schimbe si ca primele semne ar fi zgomotele de la distributie, zumzait de lant , crantanit ... si toti au spus ca , daca facea zgomot atunci intinzatoarele erau praf si atunci trebuia schimbata distributia , dar cat timp intinzatoarele sunt ok , nu conteaza cat de uzat este lantul , intinzatoarele isi fac treaba , ele fiind hidraulice si sa am grija de ulei , pentru ca presiunea uleiului asigura functionarea corecta a intinzatoarelor si ca odata cu lantul s-au uzat si pinioanele , asa ca se "pupa" chiar mai bine decat un set nou.

Eu am alte intrebari : pompa de apa cand ar trebui schimbata ? Am vazut ca exista in anumite kituri impreuna cu setul de la accesorii ( cele doua role si cureaua de la accesorii) , deci ar trebui schimbata odata cu setul de la accesorii ? Eu am schimbat kitul o data la 160k si se pare ca la pornirea la cald , cureaua existenta chitaie f. scurt, doar la cald . In rest nu exista alte zgomote , ca la kitul vechi , de genul rulmenti.
Ca marca , ce recomandati pt pompa apa ? Airtex , INA ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.