Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Acumulator Kadjar
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Kadjar
Pages: 1, 2
Remicade
Cu surpriza am vazut ca dupa 18 luni acumulatorul (Exide 70 Ah 720 A) are un SOH de ~50%. Testerul imi spune direct sa-l arunc la gunoi. Poate greseste testerul, pana acum a pornit la sfert.
vvede
Daca acum porneste "la sfert", cand temperaturile sunt mari, nu cred ca te va mai prinde primavara 2020 cu el
CostelKD
Exact aceeasi problema o am si eu. Saptamana trecuta nu a mai pornit si am scos acumulatorul si l-am pus la incarcat. Deci e clar ca este o problema cu acumulatorii. Putem sa -i schimbam in garantie? Eu am ridicat problema la Meridian si nu au facut nimic. Masina mai are un an de garantie.
Iustin70
Statistic vorbind, bateriile auto au o durată de viață medie cuprinsă între 3 și 5 ani. Există însă și baterii care pot "supraviețui" 6 sau 7 ani, dar și altele care nu depășesc 2 ani. Durata de viață diferă de la un automobil la altul, de la o baterie la alta și este influențată foarte mult de calitatea bateriei, dar și de modul de utilizare. Spre exemplu, o baterie care deservește o mașină care circulă mai mult în oraș și face drumuri scurte, cu multe cicluri pornire/oprire ale motorului, va avea o durată de viață mai scurtă decât o mașină care parcurge drumuri mai lungi și porniri/opriri mai puține. Sănătatea bateriei are de suferit. Acest lucru se întâmplă deoarece la pornire, bateria furnizează o cantitate foarte mare de curent, pe care alternatorul mașinii nu are timp să o recupereze, dacă masina circulă pe trasee scurte. În aceste cazuri, bateria stă într-o stare permanentă de descărcare (chiar dacă parțială), care afectează în timp capacitatea de pornire a bateriei.
Cu privire la faptul că cei de la reprezentanțe se codesc să le înlocuiască în garanție la o mașină de 3 ani, 3 ani și jumătate, nu mă miră. Acumulatorii, într-un anume fel, sunt încadrați de către producătorii auto tot la capitolul "consumabile", iar dacă nu apar defecte evidente în primul an, interpretează situația în favoarea lor, nu în cea a clientului. Eu sper să nu am dreptate și să puteți rezolva în mod pozitiv cu reprezentanțele!
CostelKD
Din punct de vedere legal, masina fiind in garantie, aceasta acopera si garantia acumulatorului?
Remicade
Nu ma pot duce la garantie daca masina porneste fara probleme, o sa zica ca testerul nu e omologat ca blabla ceea ce adevarat, e un Auto Tool BT360 de pe ebay poate nici nu masoara bine.
Eu voi incarca bateria pe redresor acuma iarna tot la 2 luni, nu e cine stie ce filozofie si ai certitudinea ca o ai mereu incarcata.
einstein1984
la renault au si ei tester de baterii, ii zice midtronics. Pentru o verificare as zice ca nu ar trebui sa-ti ceara nimic....
kriprii
Daca masina porneste si iti functioneaza si start stop, inseamna ca bateria e ok. Daca start/stop nu mai functioneaza (cum am patit eu) mi-au pus-o pe redresor dupa care mi-au zis ca e ok (asta se intampla acum 2 ani) Bateria inca functioneaza in parametri. Daca nu e in "grafic" are garantie 3 ani si se poate inlocui in cei 3 ani, fara probleme. Cei din service nu au nici un motiv sa nu va schimbe pe garantie, bateria o platesc cei de la Renault, nu dealer-ul. De asemenea, Renault le plateste si manopera, deci nu au nici un motiv sa nu schimbe.
gamezcdr
La mine merge Start and Stop daca il las dar nu-l las biggrin.gif
xmisterx
La clio din semnatura i-am dezactivat functia "Start&Stop" din soft, pt ca in aglomeratie devine o pacoste, nu faci nici o economia vietii la carburant si mai omoara si acumulatorul + demarorul degeaba.
busu 12
QUOTE(xmisterx @ 5 Nov 2019, 21:38)
La clio din semnatura i-am dezactivat functia "Start&Stop" din soft, pt ca in aglomeratie devine o pacoste, nu faci nici o economia vietii la carburant si mai omoara si acumulatorul + demarorul degeaba.
*


si garantia ce zice, la reprezentanta?
xmisterx
Cand va veni ziua, il activez si gata.
CostelKD
QUOTE(kriprii @ 5 Nov 2019, 15:27)
Daca masina porneste si iti functioneaza si start stop, inseamna ca bateria e ok. Daca start/stop nu mai functioneaza (cum am patit eu) mi-au pus-o pe redresor dupa care mi-au zis ca e ok (asta se intampla acum 2 ani) Bateria inca functioneaza in parametri. Daca nu e in "grafic" are garantie 3 ani si se poate inlocui in cei 3 ani, fara probleme. Cei din service nu au nici un motiv sa nu va schimbe pe garantie, bateria o platesc cei de la Renault, nu dealer-ul. De asemenea, Renault le plateste si manopera, deci nu au nici un motiv sa nu schimbe.
*



Multumesc frumos. Nu mai mergea start/stop, acum o pun pe redresor si vad ce se intampla.
CostelKD
A fost schimbata bateria pe garantie, avea scurt in ea. Foarte cumsecade si prompti cei de la Renault si Meridian Sud.
gamezcdr
Am gasit pe aliexpress scula asta care pe langa functia de incarcare are si functie de desulfatare, o sa vad daca imi creste SOH dupa ce o folosesc.
https://www.aliexpress.com/item/32880436386....10cb4c4d2dyOdN
CostelKD
Din ce am citit se pare ca asa se face regenerarea unei baterii, insa cu aparate care costa de genul miilor de eur. Astept feed-back despre aparat. Mersi
Remicade
Eu citesc topicul de pe softpedia si acolo am vazut pe cineva care a lasat bateria 18 ore, dupa avea SOH 100%.
Momentan am redresorul de la Lidl de 3.8 A dar cum a reusit in 2 ore sa incarce o baterie descarcata 50% numai el stie....
kdyalex
O intrebare bateria trebuie sa fie cu specificati agm? Sau merge oricare?
einstein1984
daca masina este stop and start, trebuie minim EFB sau AGM
rghelase2001
Ce acumuator e compatibil cu cel de pe Kadjar 2016?
Vad ca pe cel de pe masina scrie Exide L3 EFB 70Ah 720A

Dupa inlocuire, trebuie facuta vreo codare a acumulatorului din tester?
romeo_id
Acelasi lucru l-am patit si eu. Scurt in acumulator, apoi schimbat a doua zi pe garantie. (Foarte ok Renault aici!) Pe mine m-a tinut vreo 2 ani doar. Putin avand in vedere ca am incercat mereu sa menajez bateria (ex. sa nu stau pe loc cu motorul oprit si consumatori activi). Mai stiu pe cineva cu Nissan QQ care a patit fix acelasi lucru, deci problema nu e izolata.
Sa nu mai zic ca la masina veche, acumulatorul a tinut lejer vreo 6-7 ani...

Daca va pica acumulatorul, nu doar ca va fi greu, spre imposibil fara sursa externa, sa porniti motorul, dar veti primi si mesaje de eroare in bord (plus ceva gen avarie sistem franare - pt cei cu frana electrica) asa ca "keep calm". Recomandarea mea e, daca aveti masina in garantie, sa va duceti cu ea la service sa testeze bateria, electricienii de acolo.

Nu cred ca e cazul de folosit testerul dupa inlocuire, cel putin asa sper. Ar fi foarte stupid sa depinzi de cineva cu tester, daca esti pe nu stiu unde si bateria si-a dat duhul..
rghelase2001
Merci. Am comandat un Bosch EFB pe specificatii.

Am vazut ca a fost chin cu pornirea, masina e a unei prietene, si ma sunase disperata ca ramase blocata (frana de mana actionata) pe banda 2 a unei artere foarte circulata, la ora de varf.

Am reusit sa rezolv problemele de pornire cu alt tester (nu servisez Renaulturi, asta a fost primul pe care am pus mana), i-am dat curent de la mine, si a luat-o.
Am testat acumulator, si e varza, sanatate spre 30% in conditiile in care e incarcat 98%.
Daca mai am probleme dupa, revin, altfel se poate considera problema rezolvata.

Trist e ca atunci cand e bateria cu probleme, Start/Stop nu se dezactiveaza by default, nu e ok pt o masina atat de scumpa sa se comita o asemenea greseala de proiectare..
nicu suciu
e vorba aici de ani de folosire,sau de km parcursi...ca eu am 32000 cu ea si nu am probleme cu bateria...o am de 10 luni...
bgd819
Salut, este a doua oara cand s a descarcat complet bateria si imi apare eroare "circuit frane defect". Masina este un Kadjar 1,33 Tce, are 19.900 km si un an vechime, si acum cateva zile am ramas undeva in Germania, am sunat la Asistenta Renault si mi au trimis o masina, au pus pe baterie "testerul sau cum se numeste cel ce o ajuta la pornire,ii da curent" si a pornit. Astazi am ramas din nou fara curent,si mie Start&Stop functioneaza doar dupa 1 ora de condus masina....in concluzie voi merge marti la reprezentanta pentru a schimba bateria.
Gemanul care a venit cu masina pentru a ma tracta,mi a confirmat ca bateriile Varta , ce scriu pe ele RENAULT/NISSAN, made in spain, sunt cu PROBLEME,si "cad" foarte repede,ceea ce Renault ar trebuii sa recheme in service uri toate masini cu astfel de acumulatori. Partea nasola este ca ramane masina cu franele blocate, mie imi dadea eroare pe circuit frane si" frana de mana" ramane blocata. Cei care au intampinat astfel de probleme, vreau sa mi confirmati sau infirmati tipul de baterie ce se afla pe masina.
O seara buna.
gabi12you
Asta e la mine.
romeo_id
Tot Renault Nissan si la mine. Confirm ca se busesc relativ repede, in 2 ani asa.. daca ai frana electrica atunci e mai nasol... Bateria trebuie schimbata pe garantie!
bgd819
Da,este acelasi acumulator....

11 Apr 2020, 08:15:
Si am aceeasi problema cu attachment ele , indiferent ce fac se posteaza cu " capul in jos"
gabi12you
La mine pe eticheta nu mai apare varta.
Poate au schimbat ceva, dar nu prea cred.
sandugl
Si eu am pb cu bateria, 4 ani, 45000km, kadjar zen 1,2,tce. Mai am vreo 4 zile de garantie. Ce baterie imi recomandati pt a o inlocui ?
gabi12you
Eu pe toate masinile am pus caranda. Toate au trecut de 4 ani.
Eu as pune caranda efb, e putin peste 500 lei
Remicade
Acel desulfator de pe AliExpress a reușit să crească SOH (State of health) de la 50% la 65%, e voie o regenerare pe an.
zec_77
Alta dandana!
Azi dupa un drum de 50km si o stationare de 3h apare in bord mesajul "baterie slaba porneste motorul". Asta la fix un an de la achizitionare si la o zi dupa prima revizie. Cred ca intra pe garantie mizeria asta de baterie! Deocamdata vad ca porneste normal. Mai vedem!
Cu renault nu prea am timp sa ma plictisesc! radmasa.gif
cj98czh
umbla si tu mai mult decat niste drumuri scurte ..
gamezcdr
Ce voltaj avea cand ti-a dat acest mesaj ?Ar fi bine sa aveti la voi un multimetru digital. Eu am si la bricheta dar indica mai putin cu 0,2-0,3 V.
zec_77
Cred ca renault ar trebui sa ne vanda masini cu multimetru inclus daca tot au probleme cu acumulatorii montati pe masini noi.
Tensiunea la borne a unui acumulator incarcat trebuie sa aiba valori peste 12,4V, altfel sub aceasta valoare acumulatorul este descarcat si poate da diverse mesaje pe bord. Am verificat si incarcarea si pare ok 14,2 V. O sa vad cum se comporta in iarna asta, sper sa treaca, ca daca nu....vocea clientului+ reprezentanta+tambalau! biggrin.gif
Remicade
Pune-l pe redresor inainte de inceperea frigului.
ALIN005
Kadjar 1.6 dci , 4x4 , 2015, 49000 km in 06.2020 avarie "circuit frane defect" , frana electrica.

cautat pe net - problema acumulator.
cumparat si montat acumulator agm Varta - 650 ron

problema remediata , dar nu mai folosesc functia start stop . distruge acumulator + alte piese
gamezcdr
5 ani cat te-a tinut e ok, as fi mers pe Banner se pare ca sunt number one.
kontrast
QUOTE(zec_77 @ 24 Oct 2020, 16:30)
Alta dandana!
Azi dupa un drum de 50km si o stationare de 3h apare in bord mesajul "baterie slaba porneste motorul". Asta la fix un an de la achizitionare si la o zi dupa prima revizie. Cred ca intra pe garantie mizeria asta de baterie!  Deocamdata vad ca porneste normal. Mai vedem!
Cu renault nu prea am timp sa ma plictisesc! radmasa.gif
*



Tot cam așa am pățit și eu, la un an, după prima revizie, același mesaj. Oare cât o mai duce, ce ar trebui făcut? Văd că n-a mai aparut mesajul de atunci...

(în schimb a parut "baterie slabă" la cheie)


Aceasta este bateria mașinii:

[attachmentid=1628122560]
zec_77
Masinile sunt parca trase la indigo. Mi-a aparut si mie mesaj cu "baterie slaba cartela" la un an de la achizitionarea masinii. Am cumparat o baterie cu 6 lei CR2032 de la Panasonic, si am schimbat-o. Mesajul l-am sters si nu a mai aparut. Vechea baterie avea o tensiune de 2,98V, de aici si mesajul.
nicu suciu
mi-a aparut si mie,apoi a disparut fara sa schimb bateria...nu stiam daca sa iau CR2032H cum scrie pe ea,sau daca merge si CR2032 cum aveam la cartela de la clio 4...eu luam de la chinezi si ma tine cam 1,5 ani,in conditiile in care tineam cartela in buzunar nu o puneam in slot...nu mai stiu daca la kadjar are slot de cartela,ca nu m-a interesat...parca nu are.
mars
Diferenta intre ele e capacitatea: CR2032 are 220mAh, iar CR2032H are 240mAh. Pune una fara H, daca nu gasesti, costa vreo 8-10 lei la Carrefour (Duracell, Energizer etc.), tot cam doi ani o sa tina.
gxg50
Mi-a aparut si mie mesaj cu "baterie slaba cartela". Am cumparat o baterie CR2032 si am schimbat-o. Mesajul apare in continuare, cum se sterge mesajul?
bgd2018
La cateva raduri mai jos este subiectul "Cartela Kadjar", unde s-a discutat despre bateriile cartelei. Vezi aici!
Daca amestecam subiectele intre ele o sa fie o varza in care va fi foarte greu sa mai gasesti ceva util.
zec_77
QUOTE(gxg50 @ 1 Dec 2020, 18:03)
Mi-a aparut si mie mesaj cu "baterie slaba cartela". Am cumparat o baterie CR2032 si am schimbat-o. Mesajul apare in continuare, cum se sterge mesajul?
*



Cu motorul oprit, apesi de 5 ori pe butonul de blocare al cartelei.
zec_77
Salut, in ultimele zile de cand s-a racit vremea am avut tot mai multe mesaje in bord de genul "baterie slaba, porneste motorul", masina fiind achizitionata in urma cu un an. Masina pornea normal insa tensiunea masurata la bornele bateriei era la valoarea de 12,1 V ceea ce indica o baterie descarcata peste 50%. Azi am mers la reprezentanta Renault din Craiova pentru o constatare unde am discutat cu inginerul de service despre problema. A fost pus testerul pe baterie acesta indicand valori normale ale tensiunii si curentului, asta imediat dupa ce am ajuns in service, deci bateria se mai incarcase de pe drum. In urma testelor diagnozei care au durat 1,5 ore, mi s-a recomandat sa efectuez la service un update de soft la UCH(unitatea de control habitaclu), update care era disponibil inca din luna iulie 2020. S-a actualizat varianta noua de soft la UCH, iar acum o sa urmaresc in decursul timpului cum se va manifesta bateria, daca v-a mai scadea ttensiunea la borne sub 12,4 V dupa un repaus de 12 ore.
De retinut este faptul ca nu intotdeauna este bateria defecta ci pot fi probleme si cu managementul UCH-ului, cum gestioneaza partea electrica a habitaclului. E posibil ca intr-un anumit interval de timp in care masina este parcata sa nu opreasca toti consumatorii si astfel bateria sa se descarce .
nicu suciu
De exemplu,priza din spate nu se deconecteaza la oprirea motorului,mai functioneaza un timp.
razvan1972
Ziua buna !
Daca scot bateria sa o pun la incarcat in casa este vreo problema ? Am auzit ca trebuie codata sau ceva de genul si sa nu apara probleme cu martorii din bord sau altceva.
Am pe ea 12,1v si as fi vrut sa o incarc, am cumparat un aparat de la LIDL (sper sa fie bun , sa isi faca treaba )

Multumesc anticipat.
Rimio de Vassur
Cum se "codeaza o baterie"?
Incarcatorul de la Lidl e o chinezarie care arata cam la fel cu cel de la Auchan, care face treaba buna.
alexpslr
Salut,
Am încărcător de la Lidl ( ultimate speed ULGD 5.0 A1) de doi ani și nu avut probleme sa țin bateria mașinii la încărcat cu el (nu am demontat bateria), atunci când apărea mesaj de baterie slaba, sau când nu prea mai mergea start/stop, dacă doream sa îl folosesc.
De asemenea, l-am ținut pe bateria de la motor (iarna, cu bateria scoasa de pe motor) și nu s-a întâmplat nimic rău, pana acum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.