Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alternator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
mihaigr21
Salut
De cateva zile am o laguna 3 1.5dci din 2013
Mi se parea ca invarte greu la pornire si am mers cu ea la un electrician, care mi-a spus ca alternatorul nu incarca, si masina merge pe baterie.
Am lasat-o sa ii repare alternatorul, acum zice ca a schimbat un releu de incarcare, insa la relanti tensiune sta la 12.6 cum era si inainte , iar in turatie are tensiune cca 14v.
El zice ca ar comunica alternatorul cu calculatorul masinii, si incarca bateria doar cand este nevoie, eu insa sunt mai sceptic si nu prea cred varianta asta, stiind ca la toate masinile pe care le-am avut se incarca bateria indiferent de turatie.
A avut cineva problema similara, ce ma sfatuiti sa mai verific ?
Masina nu da nici o eroare...
radunre
QUOTE(mihaigr21 @ 21 Oct 2019, 13:21)
El zice ca ar comunica alternatorul cu calculatorul masinii, si incarca bateria doar cand este nevoie
*



Asa functioneaza.
O problema la sistemul de incarcare ar aparea sub forma de eroare/indicator aprins.
mihaigr21
Sunteti sigur ? Peste tot am citit ca tensiunea pe loc ar trebui sa fie peste 14v, si mi-e sa nu raman cu ea in drum sad.gif
andru1973
Faza cu invirtitul mai greu nu e neapărat de la alternator,(bănuiesc că ai observat asta acum că e mai rece afară)poate ai vreo bujie sau mai multe care nu încălzește bine și de-aia invirte mai greu,sau baterie îmbătrânită,eu am schimbat bateria acum o lună după 6 ani de uz,și tot așa mă gindisem că ba alternator,ba bujii până mă lăsat bateria
mihaigr21
Masina abia am.luat-o de cateva zile. Bateria arata ca noua, mi s-a spus ca are cateva luni, tensiunea si e buna .
Poate nu sunt eu obisnuit cu diesel, ca de cativa ani am mers numai cu benzinare.
Am mai masurat tensiunea, acum imi sta la 13.2 la relanti si urca la 13.8 la cca 2000 rpm. Se pare ca functioneza incarcarea cu releul nou de la alternator, dar la relanti tot e prea putin.
tek_IDs
Nu ai incarcare " inteligenta"?
r_vlad
Toate Laguna 3 diesel fabricate dupa 09.2011 ar trebui sa aiba ESM (Energy Smart Management). Adica sistemul Renault de management inteligent al incarcarii. In poza ce stie sa faca. In document declaratia de presa din 2011 despre Laguna cu ESM.

Este normal ca alternatorul sa nu incarce acumulatorul in permanenta.
mihaigr21
Super. Deci nu am o problema, ci o chestie desteapta pe masina smile.gif)
Multumesc
cristian_nechita
1.5 au toate dupa 2011 iar 2.0 cele cu start/stop au ESM.

Se observa si in faruri, cand intrii in frana de motor se aprind mai tare.

In alta ordine de idei bateria e mai scumpa dar relativ rezistenta. A mea e inca cea orginala(2011).
r_vlad
Poti sa ai ESM si fara Start / Stop.
cristian_nechita
Pe 1.5 da.
Pe 2.0dci au doar cele Energy, drept urmare cele cu start stop.
r_vlad
Destul de repede dupa 09.2011 au inceput sa puna ESM cam pe orice fel de Laguna. Exemplu este masina mea cu 2.0 dci, 127 kW, AT, fara S/S dar cu ESM si acumulator AGM.
ProfiBv
QUOTE(r_vlad @ 22 Oct 2019, 23:07)
Destul de repede dupa 09.2011 au inceput sa puna ESM cam pe orice fel de Laguna. Exemplu este masina mea cu 2.0 dci, 127 kW, AT, fara S/S dar cu ESM si acumulator AGM.
*


Ma poti lamuri si pe mine . In documentatia atasata mai sus , scrie ca sa montat prima data pe Scenic si Grand Scenic.Cum pot sti daca masina din semnatura are sau nu ESM ? Este modul separat sau este integrat in alt calculator sau in alternator?
Merci.
tek_IDs
Folosesti un aparat de masura si vezi cand "baga" alternatorul, urmarind tensiunea la bornele bateriei.
Cu clipul ai pe UPC calibrare alternator, ceva de genul asta. Daca ai bateria AGM , chiar daca nu ai SS atunci ai incarcare inteligenta. Sistemul este integrat in UPC.
Toate Bune!
r_vlad
Poti verifica pe https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault si dupa ce bagi seria de sasiu te uiti la "Custom options", jos si in lista aceea trebuie sa gasesti "WITH" sau "WITHOUT ENERGY SMART MANAGEMENT".
Mai poti verifica prin inspectarea bornei "-". Daca ai senzor de curent / stare baterie sunt sanse mari sa ai ESM.
ProfiBv
Multumesc.
In cartela de date , de pe carinfo , nu apare nimic legat de ENERGY SMART MANAGEMENT , stiu de site si chiar am salvat datele in pdf. de cand am intrat in posesia masinii.
Senzor pe borna nu am .
Voi cauta si cu clipul sa vad daca gasesc ceva .
r_vlad
Cam asa arata senzorul pentru Megane 3: [attachmentid=1628110690] Senzorul folosit pe Laguna 3 arata similar.
liman64br
Salutare, vreau sa întăresc ideea celor de mai sus în legătură cu funcționarea incarcariii în regim de smart alternator, la indemnul unor electricieni de dacii(cum ca e de la releu) mam pus și miam cumpărat alt alternator.... Chiar 2, primul nu se potrivea mufă de excitatie era de pe o laguna 2009....si da funcționează la fel... La relante 14.4 când turez la mine scade la 12 sau 11.9....nu am avut eroare în bord doar ca observam cum îmi palpaia lumina la marsalier când parcam și ma deranja.... Problema e alta sunt mașini mâncătoare de baterii, una care e la 40% viata care la o mașină mai veche mai mergeai 2 ani, acum trebuie schimbata, capacitatea bateriei de a rămâne la 12,5v î(în cazul meu 11.9v) in momentele în care nu încarcă scade drastic, de aici nu se încălzesc bujiile din instalația antigel, caloriferul electric din aeroterma abia mai baga căldură imediat după pornire..... Etc
Acum sunt hotărât sa îmi schimb și bateria.. Ce îmi recomanda-ți? 2.0 127kw inițiale 2014

26 Nov 2019, 22:56:
Pe cei care nu știu dacă au sau nu smart alternator.... Scrieți codul lui pe google
andru1973
Care cod ?
tek_IDs
Salutare,
Codul este 8200960533 -A C414, cel putin la mine asa este.
Incarcarea bateriei numai cand este nevoie mi se pare o chestie buna. Ea este gestionata de catre UPC, alternatorul incarcand in franarea sau decelerarea masinii. Pe loc alternatorul "baga" numai daca ai consum electric excesiv care duce la scaderea tensiunii bateriei. Cand demarezi (turezi) din pedala o sa fie oprita incarcarea. Daca o sa pui pe tester o sa vezi cati W haleste functionarea alternatorului.
Importanta este calibrarea din UPC a alternatorului si a regulatorului de tensiune(nu mai retin exact denumirea functiei).
Pentru " in momentele în care nu încarcă scade drastic, de aici nu se încălzesc bujiile din instalația antigel, caloriferul electric din aeroterma abia mai baga căldură imediat după pornire..... " eu cred ca ai alte probleme la masina. Eu cand am drumul la caldura la max pe auto, la -11grade plus grila dezghetare spate, turatia masinii a stat aproape de 1.000 rpm si tensiunea a crescut la ~~14.8V.
Masina nu este mancatoare de baterii, daca este in mintile ei desigur!! Pe cele cu incarcare "inteligenta" trebuie baterie AGM, eu am varta originala a masinii din 2014 si starea de sanatate a bateriei este undeva la 70%, intradevar palpaie becurile de marsalier si faza scurta e cam chioara pana se trezeste UPC sa livreze in instalatie tensiunea corespunzatoare dar....mai este mult pana departe.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.