Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bucsa brat si rulment spate
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Jakx
Salutare,

Am bucsile de la brat cu probleme, si as vrea sa le schimb. Ma puteti ajuta cu un sfat? As incerca sa schimb doar bucsile, fara a schimba tot bratul,avand disponibil canal, si am citit undeva ca noile bucsi in momentul in care se pun, trebuie tinut cont de pozitia lor, pentru a nu se deregla geometria. Este adevarat? trebuie masurat ceva distanta de la bucsile vechi? Sau imi recomandati sa schimb bratul cu tot cu pivot si bucsi ?

Si a doua intrebare: daca in momentul in care scot tamburul de pe spate, ramane rulmentul pe ax, acel rulment este compromis? am niste zgomote din tambur, si imi e teama ca daca desfac se va disruge rulmentu astfel.

Clio symbol 1.4, 2005.

Multumesc
RazvanF
Cel mai simplu este sa cumperi brat echipat si schimbi 1 la 1. Dupa montare strangi bolturile la mana, lasi masina jos de pe cric astfel bucsile vor ajunge in pozitia normala de lucru, dupa care strangi piulitele de la bolturi. (cu roata pe pamant).
Cand scoti tamburul este posibil ca jumate din rulment sa ramana pe ax, este normal, se intampla si la rulment nou. Depinde de ce zgomote ai de la tambur acum, daca este huruiala atunci este rulmentul, hascaiala si scartaiala, saboti sau lipsa agent ungere.
Jakx
Salut Razvan si merci de raspuns. Asa cred ca voi proceda, voi schimba bratul cu totul (cu pivot si tot tacamul). Stiu de procedura de strângere finala cu masina pe roti. Recomandat este sa se schimbe pe ambele părți bratele, sau este ok si doar cel defect?
Legat de tambur, zgomotele sunt produse de saboti, un scartait specific din cate am.inteles, deci nu este problema de rulment. Nu am desfacut de teama ca raman cu parte din rulment pe ax, dar daca spui ca nu este problema atunci voi face asta .
Merci frumos
RazvanF
Da, recomandat este sa schimbi ambele parti. Bucsele de pe partea neschimbata fiind mai moi vor tine masina putin mai lasata pe partea respectiva, poate nu se observa dar la condus se va simti.
busu 12
QUOTE(Jakx @ 4 Oct 2019, 23:03)
Legat de tambur, zgomotele sunt produse de saboti, un scartait specific din cate am.inteles, deci nu este problema de rulment.

Cauta in tutorialele lu Crististreulea, explica el cum se unge cu spray Sonax pasta ceramica, locurile unde se sprijina sabotii pe taler. Pe tutorialelogan
Sa mai curesti si tija aia de autoreglare cu filet si piulita.
Spala tot cu spray de curatat frane trw, se usuca instant si curata bine. Inclusiv tamburul sa il speli.
Jakx
Da, am vazut tutorialele. Aveam putina teama sa nu se desprinda rulmentul si sa ramana pe ax(am mai citit pe forumuri ca este comprois rulmentul daca se intampla asta), dar daca ziceti ca nu e problema, cred ca o sa ma apuc. Este ceva siguranta de care trebuie sa tin cont intre cele doua parti de rulment?
Legat de brat, as fi incercat sa schimb doar bucsile,doar din considerentul ca le-am schimbat acum maxim doi ani pe ambele (trw)..
busu 12
Schimba bratul cu totul, bucsele sa le depresezi, tre sa pui bucsele noi in aceeasi pozitie si presate la presa. Ia piesa de origine Renault, tin. Evita piesele aftermarket.
Suruburile alea 2 de la brat din partea lonjeronului, se strang cu masina pe sol sau ridici ansamblul butuc disc cu cricul, la cota masurata cu masina pe sol, inainte sa dai roata jos, masori cu ruleta.
Jakx
Am inteles, dupa operatie trebuie facuta si geometria?
Legat de rulment, partea care ramane pe ax se scoate si se aseaza pur si simplu inapoi in tambur?
busu 12
Nu trebuie facuta geometria.
N-are nimic rulmentul, sa ungi cu vaselina strat fin axul si partile de rulment.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.