Salutare tuturor,
Vin catre voi cu o intrebare vis a vis de urmatoarea problema :
Acum o sapt. alternatorul a incetat sa mai incarce bateria ( asta se intampla in mers ) si mi-a aparut mesajul in bord cu " battery charge fault "... Am masurat cu multimetrul bateria si alternatorul si initial bateria statea la 12.3-12.5 V cu motorul oprit iar cu motorul pornit incepea sa scada --> clar era alternatorul.
Am schimbat periile alternatorului si fulia si l-am testat la un electrician iar acum alternatorul incarca perfect. Am facut si un drum de vreo 70km ca sa se incarce bateria
Problema este urmatoarea :
Bateria s-a descarcat destul de mult, mai ales ca a fost si frig afara, iar dupa ce am montat alternatorul a trebuit sa iau curent de la un prieten ca sa pot porni masina. Masina a pornit iar alternatorul a inceput sa bage initial 15.1.V
dupa care treptat a scazut la 14.2 V si a ramas constant 14.2 - 14.4 V indiferent de nr. de consumatori porniti. Masina a mers bine, n-am mai avut probleme.
Acum o zi, masina a pornit destul de greu... Am mers cu ea si cand am ajuns in parcare la birou, am observat ca au inceput sa palpaie lumina de la faruri . Tensiunea pe care alternatorul o debita era intre 14.4 - 14.6 V. Am oprit-o si m-am dus la birou.
Dupa 8 ore de stat masina iar a pornit foarte greu ( electromotorul invartea greu ) iar dupa ce a pornit, alternatorul a inceput sa bage 14.9 V
dupa care a ajuns dupa 15-20 min la 14.4V... Cand am pornit farurile, nu mai palpaiau. In bord, nu am primit nici un mesaj de eroare sau baterie descarcata...
Astazi, aceeasi problema, electromotorul invarte foarte greu desi nu a fost chiar atat de frig afara.
Tin sa precizez ca tensiune in cureaua accesorii este mai mica decat era initial cand am dat-o jos ( intinzatorul apasa mai putin pe curea ).
Aveti idee cam ce ar putea cauza aceasta problema, sa fie cureaua accesorii, bateria ... ?
Motor M4R benzina 2008
Multumesc !