Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema avansata la vitezometru
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
MrMuffin
Salutare! In primul rand scuze daca e repost, chiar am cautat de mi.au sarit dracii, si n.am gasit ce caut.
In al doilea rand: de mult timp, ma confrunt cu o problema mai delicata cu al meu clio, nu.mi mai functioneaza vitezometrul, si nu, nu e captorul de viteza de pe cutie.
In prima faza am schimbat senzorul, nu a schimbat cu nimic acest aspect, am pus testerul pe ea, si pe tester inregistreaza valorile vitezei, deci senzorul bun. Facand niste cautari mai amanuntite, am gasit ca din uch pleaca din A6(EHI) un fir gri in ceasuri la A23, care ar fi responsabil cu afisarea vitezei, am verificat continuitatea, aveam, nu era intrerupt, dar ca sa fiu sigur, am facut o punte cu un fir putin mai gros, anuland firul gri, apoi l.am masurat, si am undeva la 12,4 V cu mici fluctuatii de 0,1-0,2 si viteza tot nu este indicata de ceasuri, si nici numarul de km nu creste. Am incercat si cu alte ceasuri, din dezmembrari, tot nu a mers, nu mai stiu ce sa.i fac, deja am invatat tot bordul pe derost, il pot da jos cu ochii inchisi radmasa.gif
Ipoteza care mi.a mai ramas, este un fir este in continuare intrerupt undeva, problema e ca nu stiu exact cu ce comunica senzorul de pe cutie, ori cu uch-ul ori cu ECU, si apoi daca el comunica cu ECU, care e frirul ala de pleaca din ecu si se duce in uch/ceasuri(eu asta banui ca este intrerupt).
M.ar ajuta foarte mult o schema completa a sistemului de inregistrare a.l vitezei, sau si mai bine, un pinout pt ECU.

Masina: Clio Symbol 2004 1.5 dci 60kw
Ecu: DDCR delphi
Yan78
masina are ABS?

Patit si eu la fel, masina mea are ABS, in bord nu vedeam viteza dar ABS-ul nu imi dadea eroare. deci banuiesc ca UCH-ul foloseste viteza calculata de computer ABS iar in bord o vezi pe cea de pe cutia de viteza.

Zici ca ai schimbat senzorul de pe cutie. Se putea repara, ai nevoie doar de un letcon pentru a reface lipiturile( 3 la numar). Sa nu fie problema in ceasurile de pe bord.
MrMuffin
Dupa schemele pe care le.am studiat, din ceasuri pleaca un singur fir responsabil pt viteza masinii, si acela duce doar in uch, cat despre schimbarea senzorului, nu stiu, mi.a fost mai usor sa.l schimb, am maini subtiri😂😂
MrMuffin
UPDATE:
Am luat toata instalatia la puricat, si am gasit un pin iesit dintr-o mufa alba in zona cutiei de sigurante, in partea motorului, am luat la masurat si la urmarit, si acela era pinul pentru vitezometru.

UPDATE LA SCHEMA ELECTRICA: Firul care ajunge in ceasuri, mai intai trece prin ECU, apoi prin UCH, e o dubiosenie totala sistemul de impulsuri, practic din captorul de viteza, un fir pleaca catre mufa aia alba de mai sus, un fir e GND si altul e REM, din ECU pleaca un alt fir, caareintra in exact acelasi pin cu firul de semnal de la senzorul de viteza, din mufa alba pleaca un singur fir, care ulterior se imparte in alte 2 fire, unul care duce la ceasuri, si altul care duce la UCH.

Pt cine mai are probleme la modelul asta de masina:
Pin Ceasuri: A23(gri)
Pin UCH: A6(gri)
In mufa alba, cu un multimetru fixat pe dioda, un capat legat la mufa EHI(scoasa) a UCH-ului, si un alt capat la mufa alba, vei gasi pinul corespondent(nu mai stiu exact ce pin e, dar mufa alba e alcatuita din alte 4 sub mufe mai mici, de culori diferite, viteza, o gasesti in ultima sub mufa, considerand sub mufa albastra fiind prima)
Pe cealalta parte vei gasi 2 fire care ies, unul galben, unul gri
Cel Galben duce la ECU
Cel Grij la Senzor
Ca sa nu stai sa desfaci de la inceput toata instalatia electrica, iti recomand sa scoti mufa senzorului si sa verifici continuitatea cu un multimetru intre senzor si frul gri, la fel si cu ECU.
Firul galben duce in cea mai din stanga mufa, cum te uiti la ECU, si e singurul fir galben, verifici si acolo continuitatea.

Daca dupa ce ai verificat tot traseul, si absolut peste tot ti-au dat continuitatile, ceasurile sunt bune, senzorul e bun, ECU e bun, UCH e bun, e cazul sa arunci masina in prima rapa, sau sa faci ce am facut eu azi, adica sa desfaci toata instalatia, sa te asiguri ca nu face undeva un scurt cu alt fir.

ATENTIE: SE LUCREAZA FARA BATERIE PE MASINA, SI DE PREFERAT CU MUFELE DECONECTATE DE LA : CEASURI, SENZOR, UCH ECU.

Sper ca, cuiva, candva, o sa-i foloseasca acest semi-tutorial.
Mutzi
Super tare MrMuffin! Daca puneai si niste foto erai bestial. Chiar si-asa...e suuuper minitutorialul. Mai asteptam si altele. Multumim.
einstein1984
firul ala nu trece cumva si prin radio? tai naibii firul la senzor si duci alt fir pana la mufa anulandu-l pe ala original, cat de greu sa fie????
MrMuffin
QUOTE(einstein1984 @ 29 Aug 2019, 09:32)
firul ala nu trece cumva si prin radio? tai naibii firul la senzor si duci alt fir pana la mufa anulandu-l pe ala original, cat de greu sa fie????
*



Nu, nu trece si prin radio, si nu, nu poti sa faci punte, el isi schimba culoarea cand trece din motor in habitaclu, deci trece printr-o mufa sau releu ceva, si se splituieste in 2, una duce in ceasuri, alta in UCH, eu prima oara am facut punte directa intre ceasuri si UCH, si nu a mers.
negreasorin
Hello to all .

Multumesc pentru mini tuturial , de mare folos .


Dupa ce am avansat ca berbecul si am taiat senzorul vechi si "reparat" am mai citit ceva si am ajuns la o concluzie.

Daca nu mai indica viteza de rulare in bord ,

Verifici senzorul, dupa care il tai , ii refaci lipiturile si il mai verifici inca o data ,
Dupa aia te apuci de verificat instalatia , nu ca mine
Concluzie : la mine senzorul era decedat definitiv , chiar si dupa refacerea lipiturilor.
Am sa pun poze cu :

Locatia mufei albe : cum te uiti la compartimentul motor , langa baterie cutia neagra cu relee si sigurante.

Pinul din mufa calculatorului

Corespondenta mufei de la senzor cu mufa alba

Pnout senzor pentru testare

Video test senzor nou

Practic pentru testarea senzorului , acesta se alimenteaza la 12volti si se invarte foarte usor de axul care intra in cutia de viteze , ldin loc in loc va intrerupe semnalul si aparatul de masura indica 0000.

Daca nu indica , va cautati repede un cos de gunoi si va luati un senzor , eu am optat pentru cel mai ieftin , 43 lei nou cu garantie .

NU PUNETI BORMASINA PE AXUL SENZORULUI . din cauza vitezei nu puteti sesiza semnalul, intreruperea si revenirea curentului.

Curentul inregistrat de mine a fost de 50 milivolti si 150 milivolti dupa inversarea polilor.

Senzorul pentru mine , dupa ce am tras de el si mi-am rupt mainile , a fost cel mai usor sa pum o tubulara lunga pe el si sa il invart o tura . Dupa asta a iesit foarte usor . Sigur nu iesea doar cu tras dupa 120000 km , era de neclintit cu mana.


Pentru testare faceti 4 fire cu 3 papuci , 1 papuc cu 2 fire pentru minus , un papuc pentru plus si un papuc pentru semnal. Alimentati de la o sursa sau bateria masinii si puneti multimetrul pe curent continuu pe firele ramasa (al 2 lea minus si semnal )

Pozele si video gasiti in link-ul de aici. testare senzor viteza]

Sper sa ajute pe cat mai multi.

Si mai sper sa fi fost destul de coerent in explicatii.



This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.