Salutare,
Mentionez din start ca nu sunt cel mai priceput mecanic, dimpotriva... asa ca imi cer scuze in avans daca debitez prostii sau descriu problema prost.
Se da un Scenic II, motorizare 2.0 benzina din 2005. De cand am cumparat noua masina (de multisor), masina aceasta nu a fost pornita, asa ca bateria s-a descarcat. Intr-o zi, decid sa ma mai joc cu ea, scot bateria si o pun pe un redresor de 6A. E un redresor cu led-uri care se sting pe masura ce masina se incarca: unul de 0, altul de 50%, altul de 75%, unul de 100% si altul cu textul "MAX" pe el. In fine, au ramas aprinse doar cel de 100% si cel de max, asa ca am presupus ca totul este ok.
Iau bateria, o montez pe masina... surpriza: da, cheia raspunde si da, am bord. Dar cand dau ambreaj + start, motorul nu porneste. Singurul sunet pe care il aud de sub capota e unul ca de ventilator, iar pe bord imi da mesaj de low oil pressure si low battery. Nici macar cheia nu functioneaza bine, in sensul ca da, raspunde cand apas pe buton (se aude un sunet) dar masina... nu se inchide.
Dupa mintea mea deloc luminata intr-ale mecanicii, scenarii posibile ar fi:
1) trebuia sa las bateria mai mult pe redresor... dar totusi, am lasat-o cumulat peste 10-12 ore
2) pur si simplu, bateria s-a dus, datorita faptului ca masina nu a fost folosita de sa zicem 3-4 luni... dar totusi, bordul raspunde, scoate scantei la contact cu metal... nu stiu ce sa zic
3) am dat-o in bara cumva si poate am decuplat vreun cablu cand am scos sau re-introdus masina. Motorul de Scenic e unul foarte inghesuit, asa ca cine stie...
Sper ca mecanici mai dibaci ca mine ma pot ajuta cu un sfat, multumesc anticipat
16 Aug 2019, 09:17:
A... si apropo de redresor. Am pus-o din nou pe redresor de 15 minute si imi sunt acum aprinse si led-urile de 75% si 50%... atat de mult sa se fi descarcat la o tentativa de pornire?