Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motorul nu porneste dupa ce am incarcat bateria
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
scenicsh
Salutare,

Mentionez din start ca nu sunt cel mai priceput mecanic, dimpotriva... asa ca imi cer scuze in avans daca debitez prostii sau descriu problema prost.

Se da un Scenic II, motorizare 2.0 benzina din 2005. De cand am cumparat noua masina (de multisor), masina aceasta nu a fost pornita, asa ca bateria s-a descarcat. Intr-o zi, decid sa ma mai joc cu ea, scot bateria si o pun pe un redresor de 6A. E un redresor cu led-uri care se sting pe masura ce masina se incarca: unul de 0, altul de 50%, altul de 75%, unul de 100% si altul cu textul "MAX" pe el. In fine, au ramas aprinse doar cel de 100% si cel de max, asa ca am presupus ca totul este ok.

Iau bateria, o montez pe masina... surpriza: da, cheia raspunde si da, am bord. Dar cand dau ambreaj + start, motorul nu porneste. Singurul sunet pe care il aud de sub capota e unul ca de ventilator, iar pe bord imi da mesaj de low oil pressure si low battery. Nici macar cheia nu functioneaza bine, in sensul ca da, raspunde cand apas pe buton (se aude un sunet) dar masina... nu se inchide.

Dupa mintea mea deloc luminata intr-ale mecanicii, scenarii posibile ar fi:

1) trebuia sa las bateria mai mult pe redresor... dar totusi, am lasat-o cumulat peste 10-12 ore

2) pur si simplu, bateria s-a dus, datorita faptului ca masina nu a fost folosita de sa zicem 3-4 luni... dar totusi, bordul raspunde, scoate scantei la contact cu metal... nu stiu ce sa zic

3) am dat-o in bara cumva si poate am decuplat vreun cablu cand am scos sau re-introdus masina. Motorul de Scenic e unul foarte inghesuit, asa ca cine stie...

Sper ca mecanici mai dibaci ca mine ma pot ajuta cu un sfat, multumesc anticipat smile.gif

16 Aug 2019, 09:17:
A... si apropo de redresor. Am pus-o din nou pe redresor de 15 minute si imi sunt acum aprinse si led-urile de 75% si 50%... atat de mult sa se fi descarcat la o tentativa de pornire?
cj98czh
incearca cu un acumulator bun
xmisterx
Acumulatorul pare a fi defect, incearca sa masori tensiunea pe borne deconectata de la redresor daca are sub 11.7 V bateria e defecta.
busu 12
Pune un acumulator nou.
myhay1208
Bateria este uzata. Chiar de va tine tensiunea in limite, nu va furniza curentul necesar pornirii.
spryte
Verifica cele 3 siguranțele de pe borna +.... Cu alta mașina ai încercat sa iei curent?
scenicsh
Multumesc frumos pentru toate sfaturile!

Ca un mic update, am curatat cu solutie pentru contacte atat bornele bateriei cat si elementele care se conecteaza la baterie. De asemenea, am lasat-o pe redresor (al meu de 6A, am si unul de 4A al vecinului) 24 de ore bune dar tot imi apare ca fiind incarcat intre 75% si 100%, nu maxim... aspectul bizar #1.

Al doilea aspect bizar e ca ok, am conectat din nou bateria la masina, si din nou nu porneste: iar sunetul de ventilator care merge in gol. Totusi, acum de exemplu cheia functioneaza perfect. Ce vreau sa spun cu asta e ca si data trecuta cand am conectat bateria, ar fi trebuit sa fie foarte bine incarcata (nu o lasasem chiar 24 ore ca acum pe redresor, dar arhi-suficient), dar atunci cheia scotea un sunet cand apasam pe butonul de inchidere sau deschidere DAR nu se intampla nimic cu masina. Respectiv nu se inchidea, nu se deschidea. Auzeam doar sunetul respectiv si atat. Acum in schimb pot inchide si deschide perfect. Aspectul bizar #2, sa zicem.

Sunt 99% convins ca bateria e dusa. Pana la urma a stat enorm de mult pe redresor, 24h la 6A e ridicol. Si la 4A ar fi trebuit sa fie mai mult decat suficient.

Totusi, cele doua aspecte ciudate ma fac curios.

Faptul ca dupa 24 ore tot nu imi apare ca fiind incarcata complet si faptul ca acum cheia functioneaza perfect iar data trecuta nu, desi tot incarcata ok a fost si atunci bateria. Asta asa la nivel de curiozitate mai mult, nu in sensul ca bateria ar putea fi "salvata"
busu 12
Iti trebuie alta baterie noua. Ce nu intelegi?
Cumpara una de amperaj si capacitate ca a ta si nu o sa ai probleme la iarna.
stanionjan
Busu 12 , de geaba ii spui de baterie , lui îi place s-o ,, frunzărească" biggrin.gif
busu 12
Mai nasol e ca fix acelasi subiect l-a deschis pe forumul softpedia, unde tot asa a fost sfatuit sa puna alta baterie.
https://forum.softpedia.com/topic/1151815-m...carcat-bateria/
scenicsh
Dragi colegi, revin cu un update... si nu unul fericit.

Comand o noua baterie, vine persoana respectiva, montam bateria cea noua... se comporta exact la fel cum se comporta cand o puneam pe cea veche:

1) motorul nu porneste

2) imi da erori de "low oil pressure" si "low battery"

3) porneste ventilatorul si nici dupa ce opresc masina, ventilatorul nu se opreste. Ca sa il opresc, trebuie sa scor borna de minus...

De curiozitate, montam o a treia baterie ... la fel sad.gif
myhay1208
Vezi ca se poate intampla ca unul din firele de pe instalatie din zona bateriei sa fie intrerupt, motiv pentru care apare low battery si low oil pressure.
Vad ca problema este discutata aici: https://www.reno.ro/Low-battery-Low-oil-pre...te-t312885.html

Chiar s-a postat si rezolvarea.
Ai verificat cu un electrician problema ?

busu 12
QUOTE(scenicsh @ 24 Aug 2019, 10:40)

1) motorul nu porneste

*


Verifica electromotorul daca functioneaza corect. Cheama un electrician la masina.
scenicsh
QUOTE(busu 12 @ 24 Aug 2019, 19:10)
Verifica electromotorul daca functioneaza corect. Cheama un electrician la masina.
*



Am tot incercat, greu sa gasesti pe cineva dispus sa se deplaseze pana la tine. Drept e ca nici nu prea am avut timp sa ma interesez "intensiv".

In rest, nimic nou.

Pornesc masina (ambreaj + butonul start) si nu se intampla nimic cu motorul in afara de faptul ca porneste ventilatorul de la sistemul de racire. Poate si mai bizar e ca atunci cand opresc masina, ventilatorul nu se opreste! Nu se opreste decat cand inchid usile si inchid masina cu cheia. Atunci, ca prin minune, binevoieste si ventilatorul sa se opreasca.

Cu alte cuvinte:

1) totul ok cu bordul cand dau contact, functioneaza stergatoare, faruri, etc.

2) motorul nu raspunde deloc, doar ventilatorul de la sistemul de racire porneste

3) cand pornesc masina, primesc tot felul de mesaje in bord: low oil pressure, low battery, parking break fault, etc.

Voi reveni pe topic dupa ce stiu mai multe, in cazul in care se vor mai confrunta si altii cu problemele acestea.
busu 12
QUOTE(scenicsh @ 7 Sep 2019, 12:12)
Am tot incercat, greu sa gasesti pe cineva dispus sa se deplaseze pana la tine. Drept e ca nici nu prea am avut timp sa ma interesez "intensiv".

In rest, nimic nou.

Exista si solutia sa mergi remorcat cu o sufa pana la primul atelier de electrica de la tine din oras. Asta dupa ce in prealabil ai vorbit mai intai cu electrician de acolo.
Din ce oras esti?

La mine cand aveam probleme de electrica apelam la unu din Prahova- Potigrafu si cand avea drum in oras , venea si pe la mine.
BiGBearRO
Eu am patit la fel si am creat topicul cu pricina.
Problema este ca ECU nu se alimenteaza, probabil tot din lipsa plus dupa contact datorita unui fir sau mufa
Ventilatorul porneste automat pe motiv de protectie , din cauza lipsei informatiei cu privire la temeperatura motorului, daca il lasi sa merga dupa un timp se va opri singur
Cu schema VISU, aparat de masura si rabdare se rezolva
scenicsh
QUOTE(BiGBearRO @ 9 Sep 2019, 08:57)
Eu am patit la fel si am creat topicul cu pricina.
Problema este ca ECU nu se alimenteaza, probabil tot din lipsa plus dupa contact datorita unui  fir sau mufa
Ventilatorul porneste automat pe motiv de protectie , din cauza lipsei informatiei cu privire la temeperatura motorului, daca il lasi sa merga dupa un timp se va opri singur
Cu schema VISU, aparat de masura si rabdare se rezolva
*



Da, cam la concluzia asta am ajuns si eu sad.gif

Pe formurile din uk vad ca s-au mai confruntat altii cu aceeasi problema:

https://www.renaultforums.co.uk/threads/ren...rt-fixed.50355/

https://www.renaultforums.co.uk/threads/sce...battery.329081/

Ca un update: pana sa reusesc sa obtin o programare la un electrician bun, m-am mai jucat eu cu ea.

Respectiv:

1) verificat sigurante din stanga-jos fata de volan

2) verificat sigurantele din spatele bateriei (dreapta-spate, din perspectiva mea cand sunt fata in fata cu masina)

3) dat cu spray pt contacte peste tot

... nimicuta.

Legat de sfaturile colegilor:

1) mufa de la termocupla nu am reusit sa o identific

2) un alt scenariu ar fi ca solenoidul de la electromotor e cu probleme. Chiar vorbeam la telefon cu cineva care are un renault espace pe care il porneste efectiv punant cheia in contact si apasant start, iar mai apoi efectiv cu o surubelnita facand legatura intre primele doua capete ale solenoidului. Problema e ca, din nou, nu reusesc sa identific electromotorul in motorul asta inghesuit, cred ca l-au pus taman in spate.... ma indoiesc ca am suficient acces incat sa incerc sa recreez pornirea colegului. Am vazut pe YouTube cum se procedeaza cu masinile vechi unde e usor accesul la solenoid, nu se pune problema aici


BiGBearRO
pierzi timpul cautand pe la electromotor, termo cupla...
pune un tester pe ea si o sa vezi ca ai lipsa comunicatie cu ECU
scenicsh
QUOTE(BiGBearRO @ 23 Sep 2019, 11:48)
pierzi timpul cautand pe la electromotor, termo cupla...
pune un tester pe ea si o sa vezi ca ai lipsa comunicatie cu ECU
*



Si eu cam asta ma gandesc, mai ales ca atunci cand am scos bateria ca sa o incarc, am sesizat putina apa sub ea.

Probabil umiditate care a dus la un contact imperfect la unul din MULTELE fire de acolo.

Asa, ochiometric m-am tot uitat, gandindu-ma ca poate-poate dau peste ceva evident, respectiv un fir cu urme clare de degradare. Din pacate nu am reusit sad.gif
BiGBearRO
la mine firul buclucas arata in regula pe afara, doar ca masurat la capete in loc sa aibe continuitate avea rezistenta, de curiozitate am pus 12 v la un capat si am constat ca ajungeau 9-10v la celalalt
scenicsh
QUOTE(BiGBearRO @ 24 Sep 2019, 08:23)
la mine firul buclucas arata in regula pe afara, doar ca masurat la capete in loc sa aibe continuitate avea rezistenta, de curiozitate am pus 12 v la un capat si am constat ca ajungeau 9-10v la celalalt
*



De asta imi e frica, speram sa am noroc si sa fie ceva evident, ca in video de mai jos:

https://youtu.be/CG2a0tuPxVU?t=249

... cu asa ceva m-as fi descurcat pana si eu.

De curiozitate, mai tii minte firul aferent carei mufe era? Banuiesc ca prin zona ECU, prin spatele bateriei, nu? La mine acolo sunt doua gri (una mare, una mai mica), una alba cu doar in fir gros + una alba mare "suspendata" de varful protectiei de plastic, una neagra mare + una mica, una albastra si una portocalie.

Maine il mai sun pe electrician.

E un tip chiar competent dar se ajunge greu la el. Plus tractarea... e putin frustrant cand stii ca e vorba cel mai probabil de un fir amarat. Dar asta e, in viata e sanatos sa recunoastem cand suntem incompetenti smile.gif
BiGBearRO
e totul detaliat aici https://www.reno.ro/Low-battery-Low-oil-pre...te-t312885.html
myhay1208
QUOTE(BiGBearRO @ 25 Sep 2019, 08:56)



Link-ul tau l-am pus si eu mai sus dar n-a zis nimic...
scenicsh
QUOTE(BiGBearRO @ 25 Sep 2019, 07:56)


Multumesc!

QUOTE(myhay1208 @ 25 Sep 2019, 08:08)
Link-ul tau l-am pus si eu mai sus dar n-a zis nimic...
*



Oops, imi cer scuze, nu am observat blush.gif
scenicsh
QUOTE(BiGBearRO @ 25 Sep 2019, 07:56)


Din pacate, la mine arata diferit.

Am atasat o poza, notat mufa gri mare cu A si cealalta mufa gri cu B (mufa mai mica). Intr-adevar, cred ca am fost pe aceleasi forumuri de UK, si eu am sesizat ca probleme au fost semnalate la firele aferente unei mufe gri.

De asemenea, a plouat bine ieri, asa ca am putut observa numai bine cum in coltul stanga-jos a locului unde sta bateria se aduna apa. Atasez o alta poza.

De multe ori, explicatia cea mai simpla e si cea corecta. In cazul meu, exista doua mari manunchiuri de cabluri care se intalnesc intr-un tub... exact, chiar langa colutul stanga-jos. Am notat manunchiurile cu 1 si 2 in poza.

Din pacate am pierdut cablul negru de la multimetru, asa ca nu am cum sa masor. Ochiometric nu am putut observa nimic nici azi, am insistat cu precadere pe locul unde se intersecteaza manunchiurile astea doua.

Cu electricianul oricum s-a amanat pana saptamana viitoare, asa ca vrand-nevrand, mai am un weekend de mesterit (in cazul meu pierdut vremea) smile.gif
BiGBearRO
- prima data cauti in VISU schema pentru motorizarea ta
- printezi schemele si iesirile pe mufe ce intra in ECU si ce intra in UCH
- pe scheme sunt foarte bine notate si usor de identificat daca stii sa citetsti o schema electrica
- identifici fizic pinii pe mufe pentru circuitele de plus dupa contact si masori continuitatea la capete
-la mine pe mufele de la ECU era scris mic (citibil cu lupa daca esti mai chior ca mine) coloana si randul A1, B5 etc, dincolo in UCH mufele sunt mai mari

oricum nu ar strica sa dai si uch afara și il verifici în stare este in interior, am vazut ca se întâmplă sa mai intre apa la el și sa corodeze cablajul,
UCH nu iese fara sa scoti ECU + suport baterie
scenicsh
QUOTE(BiGBearRO @ 27 Sep 2019, 15:22)
- prima data cauti in VISU schema pentru motorizarea ta
- printezi schemele si iesirile pe mufe ce intra in ECU si ce intra in UCH
- pe scheme sunt foarte bine notate si usor de identificat daca stii sa citetsti o schema electrica
- identifici fizic pinii pe mufe pentru circuitele de plus dupa contact si masori continuitatea la capete
-la mine pe mufele de la ECU era scris mic (citibil cu lupa daca esti mai chior ca mine) coloana si randul A1, B5 etc, dincolo in UCH mufele sunt mai mari

oricum nu ar strica sa dai si uch afara și il verifici în stare este in interior, am vazut ca se întâmplă sa mai intre apa la el și sa corodeze cablajul,
UCH nu iese fara sa scoti ECU + suport baterie
*



Am sa incerc, dar simt ca mi-am cam atins maximul de (in)competenta sad.gif

Azi am reusit macar sa dau la o parte unitatea cu sigurante de langa baterie... era gripat surubul care o tinea fixata. Cat despre suportul baterie, la fel, super gripat. Nu am reusit sa il dau la o parte, nici nu am prea avut timp liber azi. Poate maine reusesc.

Sincer, ca o curiozitate, as fi vrut sa incerc un bypass la solenoidul electromotorului cu o surubelnita. Daca era cat de cat accesibil cum vad pe net ca e la multe masini mai vechi, ar fi fost un experiment de cateva secunde. La Scenic, nu am nici cea mai vaga idee unde e si chiar ma indoiesc ca exista posibilitatea ca eu sa ajung la el cu o surubelnita... fie ea cat de lunga. Vorbisem la telefon cu un posesor de Espace si el spune ca momentan doar asa porneste masina, probabil la Espace accesul la solenoid e mai facil.
BiGBearRO
Încerci degeaba, ai toate sansele ca in plus sa te alegi si cu alta boacănă.
Cu un ECU nealimentat/nefuncțional nu va porni niciodată
scenicsh
QUOTE(BiGBearRO @ 30 Sep 2019, 08:13)
Încerci degeaba, ai toate sansele ca in plus sa te alegi si cu alta boacănă.
Cu un ECU nealimentat/nefuncțional nu va porni niciodată
*



Cel mai probabil ai dreptate sad.gif

De curiozitate, am identificat electromotorul. Apoi, am tras un cablu de la + (legatura dintre baterie si solenoidul electromotorului) si un alt cablu de la -.

Cand fac contact, electromotorul invarte, dar masina nu porneste.

Am incercat sa pun doar cheia in contact (contact + start) si mai apoi sa pornesc electromotorul. Am incercat si sa pornesc masina (ambreaj + start).

In ambele cazuri, aceeasi situatie: electromotorul invarte mult si bine (pana intrerup eu contactul) dar degeaba, masina nu porneste.

Cu siguranta ca si bateria mea e dusa, din moment ce nu am pornit de mult masina. Poate merita incercat cand imi imprumuta cineva o baterie care stiu ca e ok, daca nu reusesc totusi sa ajung la electrician pana atunci.

Si apropo de electrician, l-am sunat (inca nu pot ajunge la el) si i-am explicat chestia cu electromotorul care invarte dar degeaba si mi-a zis ca atata timp cat beculetul acela rosu din centrul display-ului e pornit constant (imobilizatorul?), nu o sa poata porni.

Cam atat... blush.gif
scenicsh
Victorie... neasteptata!

Pe cand ziceam ca gata, e timpul sa o las balta, surpriza: un pin de la una din mufele din zona de langa baterie era rupt. Pinul portocaliu aferent mufei porcocalii daca ajuta, asta la motorizarea mea (2.0 benzina fara turbo), am vazut ca la alte masini difera.

La o inspectie amanuntita, din cei 12 pini (6+6) lipsea unul.

Se vedeau urme clare de oxidare, cu siguranta ajunsese suficient de fragil incat s-a rupt foarte usor.

Am identificat cablul aferent pinului respectiv (cablu portocaliu in cazul meu, dupa cum am mentionat anterior) si l-am legat direct, noroc cu un vecin binevoitor care avea pistol de lipit.

In sfarsit, masina porneste.

Sper ca acest comentariu si topic sa fie de ajutor celor care se vor confrunta pe viitor cu probleme asemanatoare si ajung sa il citeasca.

Multumesc tuturor pentru sfaturi, multumesc vecinului, sotiei, mamei si tuturor care au facut posibil acest maret eveniment! smile.gif

Daca aveti sfaturi legate de cum sa ma "comport" cu masina avand in vedere ca nu a fost folosita de mult, le accept cu mare drag.

Bateria e incarcata complet la redresor. Sincer, ma asteptam ca si daca rezolv problema, motorul sa se dea peste cap si bateria sa dea chix (eram convins ca e dusa si ea), dar vad ca masina a pornit totusi din prima.

In rest, am sa o iau usor la inceput.

Ma gandesc sa o las o bucata buna pornita la relantii cel putin, mai vedem smile.gif
busu 12
Schimba uleiul de motor,filtrele,antigelul,uleiul din cutia de viteze

1 Oct 2019, 19:52:
QUOTE(scenicsh @ 1 Oct 2019, 19:41)
Daca aveti sfaturi legate de cum sa ma "comport" cu masina avand in vedere ca nu a fost folosita de mult, le accept cu mare drag.

In rest, am sa o iau usor la inceput.

Ma gandesc sa o las o bucata buna pornita la relantii cel putin, mai vedem smile.gif
*


Ia si masina usor, demaraje usoare la inceput.
BiGBearRO
Eu ti-am zis ca firele sunt primele care trebuie verificate ... acel portocaliu este plus dupa contact
Michael 112
Legat de baterie. Vreau sa fac lipituri la afisajul din bord. Mai exact sa anulez mufa si sa lipesc firele pe direct deoarece face figuri.
In urma deconectarii bateriei, stie cineva daca imi apar erori?
Sa nu mai porneasca.... sa nu functioneze ceva la masina?
Am citit in alte parti ca se reseteaza servodirectia si nu mai fuctioneaza, ba ca geamurile nu mai merg.....
R19/16v
Dupa ce dai jos bateria, prima oara trebuie sa pornesti motorul la manivela.
Altfel nu merge.
BiGBearRO
QUOTE(R19/16v @ 16 Dec 2019, 12:51)
Dupa ce dai jos bateria, prima oara trebuie sa pornesti motorul la manivela.
Altfel nu merge.
*



radmasa.gif

Pe unde bagi manivela? blink.gif
R19/16v
Proiectorul din dreapta.
myhay1208
QUOTE(Michael 112 @ 16 Dec 2019, 13:46)
Legat de baterie. Vreau sa fac lipituri la afisajul din bord. Mai exact sa anulez mufa si sa lipesc firele pe direct deoarece face figuri.
In urma deconectarii bateriei, stie cineva daca imi apar erori?
Sa nu mai porneasca.... sa nu functioneze ceva la masina?
Am citit in alte parti ca se reseteaza servodirectia si nu mai fuctioneaza, ba ca geamurile nu mai merg.....
*




Asta e indicat sa... nu faci. Daca ti se strica afisajul definitiv si trebuie inlocuit cu mai procedezi?
xmisterx
Taie toate firele si le izoleaza cu banda. wink.gif wink.gif wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.