Buna dragi colegi.
De ceva timp mi se aprinde martorul de presiune de ulei+stop+mesajul oil pressure fault, dar doar dupa ce se incalzeste motorul si doar in frana de motor cand ajunge turatia pe la vreo 2000 rpm. Daca las motorul sa mearga la relanti 2 ore nu se aprinde. Daca apas ambreiajul in frana de motor inainte sa ajung la pragul de 2000 rpm, tot nu se aprinde. Daca turez peste 2500-3000 rpm dupa ce se aprinde, se stinge inapoi.
Am fost la mecanic si a masurat presiunea, zicea ca e mica (cred ca 0,6 la relanti parca), dar culmea, ca la relanti nu se aprinde niciodata martorul.
Senzorul a fost schimbat, deci am eliminat posibilitatea asta.
Mecanicul meu a exclus orice alte cauze in afara de uzura motorului si era foarte sigur pe el...
Intrebarile mele sunt:
1. ce alte cauze poate sa mai aiba in afara de cele care necesita schimbarea motorului?
2. ce solutie as putea sa aplic (ulei de alt tip, aditivi, etc) sa pot sa circul cu ea in cazul in care chiar e uzura mare la motor?
Masina e Megane 2, 1.6 16v, 2007 si are ~170k km in bord, cati sunt in realitate - stie cel de sus...
Multumesc.