Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rugina planetare!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
juliano
Mai are cineva planetarele cu "scoarta" de rugina dupa mai putin de jumatate de an de la achizitie? AM verificat cel putin 50 de masini noi si vechi de peste 10 ani, si nu au atata rugina cat are noul meu Clio 4 din octombrie 2018. Ca fapt divers, Symbolul din semnatura, 2010, nu are atata rugina pe toata masina , cu atat mai putin sa se ia solzi de rugina de pe planetare, ba chiar daca le sterg cu o carpa arata ca noi, fara pic de rugina dupa mai bine de 9 ani.
Aceasta problema a aparut la unele toyota avensis cu peste 250k in bord, cand omuletii abuzau de acceleratie si se rupeau planetarele din cauza ruginii, dar pana in prezent nu am vazut solzi de rugina pe planetare la nici o alta masina indiferent de vechime.
Remediul folosit de mine (probabil suficient de ieftin incat sa nu se zgarceasca cei de la renault sa-l aplice direct din fabrica) a fost dat cu spray wd40 de 2 ori, la interval de 2 saptamani. Prima data a fost dat cu un spray similar intr-un service, reprezentanta de la alta marca unde "masinilie nu ruginesc, ba chiar nu au voie sa rugineasca inainte de 10 ani de la data fabricatiei, indiferent de conditiile de utilizare".
einstein1984
planetara nu e protejata anticoroziune, (ia nissan sau toyota daca vrei asta) deci are un strat de rugina. Rugina care nu o sa afecteze nimic, sunt logane de 15 ani fara planetare rupte de la rugina.
uleiul d ela wd40 se va spala.
juliano
Totusi la renault-ul de 9 ani planetarele nu au ruginit => sunt protejate anticoroziune, nu? de ce la renault-urile noi nu mai sunt protejate?
WD-ul intr-adevar, se spala, insa in timp, iar daca-i tratat in fiecare an, nu mai am treaba, ca se formeaza o pelicula ce nu lasa rugina sa inainteze.

Dar ce se intampla daca nu tratez cu nimic? rugina se stopeaza de la sine? Eu unul n-am trait destul sa o vad si pe asta.

Un calcul simplu: daca las planetarele netratate si in 4 luni s-au subtiat cu 1mm, in 3 ani (36 luni) am 9mm mancati de rugina. Cati mm are planetara acum? Pozele au fost facute la 4 luni de la achizitie, dupa primul tratament. Acum, dupa 9 luni a cazut deja prima coaja de rugina, dar nu a mai avansat rugina. Daca nu as fi tratat cu nimic, dupa spusele celor de la vocea clientului, acum as fi deja la al 2-lea rand de coaja cazut.... si pana cand? pana iese din garantie? apoi planetare noi pe banii mei...
Nu e vre-un sudor sau ceva mai expert sa ne spuna cum e treaba cu rugina netratata?

P.S. Daca rugina nu afecteaza nimic, de ce ma pune "necuratul" sa vopsesc fiarele de prin curte? stalpii de fier de la garad, portile, scheletul metalic de la magazie unde nu ploua, sau... tabla de pe casa? ca doar rugina e si ea acolo, nu afecteaza cu nimic...
cj98czh
du-te mah la ei ca ai masina in garantie si vezi ce zic .... sau da-le jos si vopseste-le daca te deranjeaza ... sincer nici macar nu mi-am batut capul sa vad ce este cu ele ... merg .. nu am probleme ... de aia nu mai pot ca ruginesc ... dar clar nu este normal .. si nici eu nu am mai vazut la nici o masina treaba asta ..

O sa ma uit cu prima ocazie si o sa iti fac o poza sa vezi cum sunt la mine ..
juliano
Am fost, au vazut si raspunsul lor este ca e normal sa rugineasca, rugina nu afecteaza performantele si siguranta masinii... bine-inteles ca dupa 3 ani, cand masina iese din garantie imi vor spune ca trebuiesc schimbate, ca nu mai prezinta siguranta... ca s-au subtiat prea mult de la rugina si se pot rupe oricand... dar de ce sa astept pana atunci ca sa le schimb pe banii mei, cand pot sa previn acest lucru?
xmisterx
Juliano, cauti probleme acolo unde nu sunt, trebuie sa treaca vre-o 20 de ani pana se subtiaza bara aia incat sa afecteze functionalitatea masini si sa nu mai zic ca pana in 10 ani tu o sa schimbi planetara aia( nu din cauza coroziuni) sau poate ca pana in 10 ani nu o sa mai ai aceasta masina.
einstein1984
intr-un fel, ma bucur ca nu am luat masina nou,a chiar si stiind cele precizate mai sus despre ea. Ajungeam si eu asa....
juliano
QUOTE(xmisterx @ 22 Jul 2019, 12:35)
Juliano, cauti probleme acolo unde nu sunt, trebuie sa treaca vre-o 20 de ani pana se subtiaza bara aia incat sa afecteze functionalitatea masini si sa nu mai zic ca pana in 10 ani tu o sa schimbi planetara aia( nu din cauza coroziuni) sau poate ca pana in 10 ani nu o sa mai ai aceasta masina.
*




Vad ca ai o laguna din 2003... are o varsta... eu sper si clio 4 asta sa ajunga la aceeasi varsta, nu la mine, dar totusi, ar fi pacat ca in cauza ruginii pieselor scumpe sa schimbi masina. Tu spui ca pana in 10 ani voi schimba planetarele, dar pana acum nu stiu cazuri in care planetarele sa fie schimbate sub 250k... din motive de uzura, asa ca sper sa nu ajung nici la clio sa le schimb din motive de uzura, pt ca oricum voi schimba masina cu totul. La symbol inca n-am schimbat nimic piese de la uzura, merge brici la 106k in bord, deci si planetarele sunt ca noi, fara uzura, fara rugina, etc... Daca o masina veche si ieftina merge dupa 9 ani fara sa schimb nimic, nu vad de ce n-ar merge si asta noua... tocmai de-aia prefer sa previn si sa tratez rugina din faza incipienta, nu dupa ce raman cu un morman de rugina sub masina in loc de fiare.

Inca nu am primit nici o opinie a vre-unui expert in fiare...

22 Jul 2019, 13:07:
QUOTE(einstein1984 @ 22 Jul 2019, 12:45)
intr-un fel, ma bucur ca nu am luat masina nou,a chiar si stiind cele precizate mai sus despre ea. Ajungeam si eu asa....
*




Masina rea nu este, are mici deficiente care ar trebui corectate... rugina la planetare... se poate trata, daca ar mai schimba si niste biti la AC... ar fi o masina de nota 10 biggrin.gif Problema este ca sunt unii mai caposi care nu vor sa recunoasca ca sunt probleme... ca in rest nu as da-o pe nici o masina sh smile.gif Totusi, planetarele sunt ruginite, dar masina e noua, nu?

Poate sunt eu prea perfectionist, dar, daca ignoram problemele cu rugina, cum vom mai ajunge sa avem masini de epoca peste 30 de ani? acum 30-50 de ani se faceau masini care sunt si azi ca noi...

larkinsen
@juliano:uite cum arata a mea ,masina fiind din martie 2018.Am pozat doar pe cea unde am reusit sa bag telefonul.Cea din dreapta arata identic.Intr-adevar la tine sunt destul de ruginite dar nu-mi explic de ce.Si la mine dupa cum se observa este rugina dar nu coji ca la tine.Si culmea a ta e mai noua.Oricum,asa cum ziceau si colegii mai sus..nici eu nu mi-as face probleme.La Loganul pe care l-am avut nici macar nu m-am uitat ...si 11 ani n-am avut problema cu nicio planetara.Si-s convins ca erau ruginite si alea. icon_mrgreen.gif
tuneam
Eu zic ca acea rugina e superficiala. Planetare e un fier tratat, plin, gros. Cred ca nici daca ai tine--o in apa nonstop nu ar ruginii suficient cat sa-i slabeasca rezistenta.
pistritu
Nu e problema. Este superficială rugina.
tdan08
Dacă e atât de deranjantă rugina de pe planetare și vrei sa protejezi planetarele folosește soluția de mai jos. Nu am folosit-o, dar am auzit de ea

https://youtu.be/rvLilZo7n1M
RazvanF
Incearca sa le cureti stratul de rugina, daca mai apare sub aceeiasi forma ("coaja") atunci este o problema.
Loganul meu care face acusi 2 ani pe planetare are doar culoarea ruginii, dar nu si strat cum ai tu in poze. Din pacate nu pot verifica clio (fabricatie 2006) ca nu este acasa dar voi incerca maine sa ma uit si pot posta poze.
busu 12
N-are nici o treaba kelfosul cu rugina. E frectie la picior de lemn ! Va reapare dupa un timp
Daca vrea sa faca treaba buna sa cumpere Acid Fosforic vrac si il da cu pensula. Dupa care da cu grund.
hyk_81
Buna, cred că într-adevăr se caută probleme acolo unde nu sunt
Clio 4, 3200 km joc la planetare, am fost la mecanic care mi-a confirmat, nu am fost încă la garanție, voi merge după ce vin din concediu.
Ideea este că m-am stresat și eu fiind mașina nouă, dar mi-a spus mecanicul că nu am motive cu o săptămână înainte a venit la el un prieten cu o Skoda nouă cu joc la planetare de zici că aveau 500000 de km.
Planetele nu le produce Renault, sunt montate pe o grămadă de alte mărci, se produce în prostie, de aici și calitatea slabă.
Mi-a spus ai garanție, in trei ani pica tot ce e de picat pe ea și se înlocuiește pe garanție.
xmisterx
Juliano, clio 4 nu se compara cu laguna, desi sunt folostite tehnologi de ultima generatie, calitatea materialelor nu e aceeasi cu ce sa produs laguna acum 16 ani, as vrea sa vad cum va arata un clio peste 16 ani asta daca trece de cei 10 estimati de mine.
juliano
QUOTE(xmisterx @ 23 Jul 2019, 08:18)
Juliano, clio 4 nu se compara cu laguna, desi sunt folostite tehnologi de ultima generatie, calitatea materialelor nu e aceeasi cu ce sa produs laguna acum 16 ani, as vrea sa vad cum va arata un clio peste 16 ani asta daca trece de cei 10 estimati de mine.
*




Intr-adevar, nu se compara, dar cu clio meu, din 2010 se compara... si ala n-a ruginit, de aici si problema. Nu cauta nimeni probleme unde nu sunt, pentru ca SUNT! Sunt SOLZI de rugina care continua, si continua, si continua... nestingheriti pana ii opreste cineva, bine ca am fost pe faza si i-am oprit la timp. Intr-adevar, nu toate ruginesc in acelasi fel, rugina depinde de foarte multi factori...
Rugina este un fenomen care nu poate fi oprit, odata patruns... dar poate fi intarziat. Daca erau vopsite, lucru nu foarte costisitor, tineau o viata...
Daca nu eram multumit de Renault nu mai luam tot Renault, luam Hunday i20 in aceeasi bani... dar am fost multumit pentru ca, chiar si o masina ieftina, intretinuta cum trebuie, este durabila... si acum se pare ca nu mai e... sad.gif
Ideea de la care am pornit este: Renault-ul meu a avut probleme de materiale care se stricau de la simpla atingere: pielea pe volan si pe schimbator, inlocuite pe garantie la mai putin de 1 an, s-au stricat imediat si alea noi => materiale proaste, Laguna n-are asa ceva. In schimb... fierataniile sunt toate la locul lor rugina infinitezimala pe cele principale, doar ceva suporti de conducte ce se gasesc pe sub masina au urme de rugina "ingrijoratoare", in rest, mai tine 10 ani fara probleme... nu ca asta noua care incepe sa rugineasca de noua acolo unde doare mai tare la buzunar!!!
La urma urmei sunt totusi niste fiare care, daca le protejezi de rugina, ar trebui sa tina o viata... sau mai multe. De ce sa nu fie protejate de rugina? Am invatat din greseli ca masina rugineste si trebuie protejata, si dupa ce am vazut ca daca e protejata rezista prea mult si lumea le pastreaza pe alea vechi... am invatat din nou sa nu mai protejam, ca sa rugineasca si sa fie inlocuita... Treaba asta nu merge prea mult, ca pleaca clientii...

Eu unul nu "plang" dupa rugina in sine, WD40 (anual) rezolva problema pe termen lung, 10 ani cel putin, dar atitudinea pe care o au cei de la service/vocea clientului, care in loc sa "dispuna" wd40 sau ceva similar, pur si simplu ignora... nu e problema, tine... 3 ani si apoi alta sau o repari pe banii tai.
Eu, de cand am vazut fiare, si am tot vazut fiare la viata mea, solzi de rugina = problema, rugina superficiala o mai treci cu vederea ca nu ia mult din material, dar solzii patrund adac in sectiune.

Am folosit kelfosul pe rugina, dar se foloseste pe rugina dupa ce ai adus zona cat mai aproape de luciul metalic, ceea ce la planetare, fara demontare, este destul de greu. Este eficient pe urme de rugina, nu pe rugina in toata regula, chiar si superficiala, pentru ca nu patrunde in rugina ca WD-ul.

P.S. - vedeti problemele care nu s-au facut publice cu scaunele de la talisman, care se blocau pe anumite pozitii... si era necesara vizita la service, cu resoftare si alea alea... zile pierdute, bani dati, masina lux... Rezolvare? las ca se rezolva peste 2-3 generatii de-acum... Solutia clientilor: sa nu le mai foloseasca toate functionalitatile.
xmisterx
Juliano, a mea n-are scoarta, e din februarie 2019, a prins destula zapada la BV, are 5000km
cj98czh
Juliano, lasa posturile kilometrice, la versus si posteaza doar On Topic ... ca dupa aia o sa te plangi ca esti persecutat ...
juliano
Revin cu o info utila, sper eu, pentru cei interesati:
Al 2-lea tratament s-a facut cu ceva diferit, si anume u fel de spray cu ceara de tipul: Teroson WX215CC AE 500ml. Spray-ul cu pricina se gaseste destul de usor si poate fi dat peste tot pe sub masina pentru protectia anticoroziva.
busu 12
Juliano lasa postarile aiurea ! Spray-ul ala e 1 milion 500 ml, nu e fiabil.
Vezi ca e pe google o firma din bucuresti care vinde grund cu miniu de plumb adus din bulgaria, la cutii de tabla de 6 kg.
KaitenRed
Cred ca sunt niste probleme de calitate aici...
Atasat poze cu planetarele mele, am 72.000 km si masina e din 2016.
cj98czh
la mea ... 32k, nov 2015 fabricata ... [attachmentid=1628108870] [attachmentid=1628108871]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.