QUOTE(xmisterx @ 23 Jul 2019, 08:18)
Juliano, clio 4 nu se compara cu laguna, desi sunt folostite tehnologi de ultima generatie, calitatea materialelor nu e aceeasi cu ce sa produs laguna acum 16 ani, as vrea sa vad cum va arata un clio peste 16 ani asta daca trece de cei 10 estimati de mine.
Intr-adevar, nu se compara, dar cu clio meu, din 2010 se compara... si ala n-a ruginit, de aici si problema. Nu cauta nimeni probleme unde nu sunt, pentru ca SUNT! Sunt SOLZI de rugina care continua, si continua, si continua... nestingheriti pana ii opreste cineva, bine ca am fost pe faza si i-am oprit la timp. Intr-adevar, nu toate ruginesc in acelasi fel, rugina depinde de foarte multi factori...
Rugina este un fenomen care nu poate fi oprit, odata patruns... dar poate fi intarziat. Daca erau vopsite, lucru nu foarte costisitor, tineau o viata...
Daca nu eram multumit de Renault nu mai luam tot Renault, luam Hunday i20 in aceeasi bani... dar am fost multumit pentru ca, chiar si o masina ieftina, intretinuta cum trebuie, este durabila... si acum se pare ca nu mai e...
Ideea de la care am pornit este: Renault-ul meu a avut probleme de materiale care se stricau de la simpla atingere: pielea pe volan si pe schimbator, inlocuite pe garantie la mai putin de 1 an, s-au stricat imediat si alea noi => materiale proaste, Laguna n-are asa ceva. In schimb... fierataniile sunt toate la locul lor rugina infinitezimala pe cele principale, doar ceva suporti de conducte ce se gasesc pe sub masina au urme de rugina "ingrijoratoare", in rest, mai tine 10 ani fara probleme... nu ca asta noua care incepe sa rugineasca de noua acolo unde doare mai tare la buzunar!!!
La urma urmei sunt totusi niste fiare care, daca le protejezi de rugina, ar trebui sa tina o viata... sau mai multe. De ce sa nu fie protejate de rugina? Am invatat din greseli ca masina rugineste si trebuie protejata, si dupa ce am vazut ca daca e protejata rezista prea mult si lumea le pastreaza pe alea vechi... am invatat din nou sa nu mai protejam, ca sa rugineasca si sa fie inlocuita... Treaba asta nu merge prea mult, ca pleaca clientii...
Eu unul nu "plang" dupa rugina in sine, WD40 (anual) rezolva problema pe termen lung, 10 ani cel putin, dar atitudinea pe care o au cei de la service/vocea clientului, care in loc sa "dispuna" wd40 sau ceva similar, pur si simplu ignora... nu e problema, tine... 3 ani si apoi alta sau o repari pe banii tai.
Eu, de cand am vazut fiare, si am tot vazut fiare la viata mea, solzi de rugina = problema, rugina superficiala o mai treci cu vederea ca nu ia mult din material, dar solzii patrund adac in sectiune.
Am folosit kelfosul pe rugina, dar se foloseste pe rugina dupa ce ai adus zona cat mai aproape de luciul metalic, ceea ce la planetare, fara demontare, este destul de greu. Este eficient pe urme de rugina, nu pe rugina in toata regula, chiar si superficiala, pentru ca nu patrunde in rugina ca WD-ul.
P.S. - vedeti problemele care nu s-au facut publice cu scaunele de la talisman, care se blocau pe anumite pozitii... si era necesara vizita la service, cu resoftare si alea alea... zile pierdute, bani dati, masina lux... Rezolvare? las ca se rezolva peste 2-3 generatii de-acum... Solutia clientilor: sa nu le mai foloseasca toate functionalitatile.