Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor 2.0dCi 150 CP admisie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos > Renault Koleos
B888WDH
Salutare dragii mei,

Am un Koleos 2.0 dCi 150 CP acelasi motor prezent pe multe alte masini.
Urmatoarea problema:
- tester: zero erori
- mers peste 3000 r/min - zero probleme urca in turatii 3000-5000 fara probleme

Intre 1000-3000 are ceva ezitari (urca greu in turatie)
ajunge la aprox 2800-3000 r/min are un moment de pauza dupa care sare la 3000 r/min si merge fara probleme
la plecat dupa loc sau de ex treapta 3 - 2500 r/min si vrei sa te bagi in depasire - ciuciu... se poticneste cateva secunde bune 5-10 sec dupa care merge

In acel moment de poticnire si accelerare se aude ca un sunet de aspirare prin tub spar in partea stanga pe admisie.
Am schimbat:
- TRS
- EGR - 2 buc
- senzor admisie supralimentare turbo (cel dintre clapeta si EGR)
- curatat DPF (pe tester arata 7-8 g de funingine in el - max a fost 14g)
- schimbat filtru epurator
- supapa de pe racitor nu este blocata
- schimbat furtune vacuum (tot circuitul)

La Serus un mecanic a spus ca baga din prima presiune turbo prea mare.

Pe tester in mers EGR se deschide maxim 42% cel mai mult.


Dubios ca are zile cand merge fara probleme si zile cand face figuri de imi vine sa ii dau foc....

As fi recunoscator daca imi imparatasiti din problemele voastre similare si rezolvare.
cj98czh
Astea cam sunt simptome de EGR care nu face treaba cum trebuie ... zici ca ai schimbat doua? ambele erau noi sau SH ?
andru1973
Ar mai fi o cauza ,poate sa fie senzorul MAF după simptomele cum zici tu a pățit la fel un prieten, și la fel pe tester nu dădea nimic,poate fi de la MAF
B888WDH
Am schimbat si senzorul MAF cel aflat intre clapeta acceleratie si EGR.

EGR
- unul nou MagnettiMarelli ce a fost dat jos dupa 30 km - nu puteam accelera si am mers cu mufa scoasa pana la alt service
- unul SH marca VDO (original dupa alta masina)

Culmea ca cei de la Serus nu au vazut nimic incorect contra sumei modice de 1.000 lei doar sa se plimbe 1 h cu masina....

11 Jul 2019, 10:53:
Cel Magnetti Marelli nou nou achizitionat din magazin.
cj98czh
MagnettiMarelli - spun baietii unde merg eu ca sunt de rahat ..

Recent am schimbat la C5 EGR-ul si mi-au pus QWP .. au zis ca dintre toate EGR-ulrile montate de ei la astea au fost cele mai putin probleme ... oricum ei zic ca la schimbare de EGR este "cum iti este norocul" sa ii citez ...

Ei zic ca ori pui OEM dar si cu asa ceva au avut probleme ori QWP ...

De verificat si functionarea geometriei variabile la turbo si comanda turbinei ... o presiune prea mare bagata de turbo da ce spui tu ...
grig1960
Va salut,
B888WDH, cand s-a montat EGR nou pe masina s-a facut reinitializarea acestuia cu Clip-ul? Daca nu s-a facut este posibil ca asta sa fie cauza. Iti pun mai jos atasat procedura de reinitializare a valvei EGR, extrasa din manualul pentru reparatii.

Cu stima.
B888WDH
Nu s-a facut nicio reinitializare sincer.
Multumesc mult de info.
Posibil sa gasesc rezolvarea pentru ca nu mai inteleg nimic din masina de 6 luni...
grig1960
Uite, citeste si aici:
https://www.reno.ro/DDT2000-Laguna-II-t1667...ml#entry4852903
postarile cu nr. 1329 si 1330.
B888WDH
Revin cu info dupa un test cu Autel.
Am dat si initializare EGR din tester - succes
Ceva nu ii place...
Nu am schimbat pana acum Debitmetrul....
Ar fi ultimul de schimbat, in rest fiind cam nou...
cj98czh
Gaseste pe cineva care are Clip, se pricepe cu el bine si fa un test de drum cu urmarire de parametrii ... pana atunci doar schimbi una alta dupa ureche ..
grig1960
Si reinitializarea valvei EGR tot cu Clip trebuie facuta.
B888WDH
Schimbat MAP si MAF. Tot degeaba... O las balta si o vand... Poate sunt eu ghinionist cu Reno.. Ms pt sfaturi.
busu 12
Mergi la meserias nu mai schimba dupa ureche piese, ca te ia durerea de cap la cati bani costa.
Sau mergi la reprezentanta Dacoserv Militari .
Le spui clar la baieti,daca schimba piesa degeaba si nu e de acolo, nu le platesti nimic !!!
sebiang2001
DEBITMETRU .
busu 12
Merge si fara debitmetru,cu mufa scoasa. Incearca sa scoti mufa si iesi in teste.
Stiu vw passat motor 2,0 tdi merge din septembrie anul trecut fara debitmetru zilnic. Face naveta bucuresti-pitesti si retur.

Citeste aici
https://automotive-am.com/un-filtru-de-aer-...eza-debitmetru/
B888WDH
Am schimbat si Debitmetru. Adevarat cel vechi arata valori 60-80-300 etc. Acum cel nou arata 0,2-0,3 la relantiu si creste usor la accelearatie.
Senzor MAP schimbat. Cel vechi arata presiune mai mare decat cea atmosferica. Acum cel nou arata cu 8-10 bar mai putin.
Tot degeaba...
Pacat ca la Dacoserv prima zi libera este 10 Aug...
xmisterx
Daca da presiune prea mare la turbo este posibil sa fie infundata galeria de admisie sau catalizatorul/filtru de particule.
busu 12
Ciudat cu Dacoservul. Ai fost la Preciziei cu masina si nu te-a primit ?

De obicei ei preiau masinile si te duce la parter la tester ,dupa care ori te repartizeaza la un mecanic care il zici sau iti da ei unul care lucreaza in ziua aia si e liber.
B888WDH
Salutare. Azi ma duc pe la Dacoserv si revin cu info. M-am intors dupa 2 zile de 1600 km Buc-Thesalonok. La dus 13l/100km drum intins, la intora 8 l/100km. Aceleasi simptome, la 2500 r un blocaj, pedala la podea, sunet spart pe admisie dupa care dispare si trage masina in parametrii.
Chiar este o provocare aceasta masina.
pishky
tubulatura de aer e ok? intercoolerul etc?
grig1960
Ce verdict au dat cei de la Dacoserv?
grig1960
Salutare,
Colegul b888wdh, pana la urma ai vandut masina sau s-a rezolvat la Dacoserv, ar fi util pentru ceilalti posesori de Koleos sa spui cum au decurs treburile mai departe.
Cu stima si drumuri bune.
mmandreanu
...
Deeblue
Salutare.

Are cineva o explicatie din proprie experienta la defectul reclamat de initiatorul topicului.Intampin aceeasi problema de aprox. o saptamana pe masina din semnatura."Zgomot de tub spart pe adminsie" care apare la decelerare.
Specialistii spun ca e cauzat de overboost.

EGR functioneaza normal
Valva overboost e noua
Map si MAF nu au fost verificate
Intecooler OK
Tubulatura intercooler OK
Deeblue
Vin cu un update pentru cei care mai sunt interesati de subiect.Problema generata de faptul ca turbina nu intra in functie decat prea tarziu deoarece nu este controlata corect de electrovalva de overboost.Eu am schimbat aceasta electrovalva pentru a doua oara in interval de 6 luni dar functionalitatea ei a fost afectata intr-un timp foarte scurt.La o verificare mai amnuntita am descoperit ulei pe instalatia vacumatica(in furtunele care alimenteaza electrovalva si actuatorul) cel mai probabil provenite din pompa vacumatica.Acu curatat instalatia si valvele de uleiul rezidual cu alcool izopropiliuc si masina a inceput sa fuctioneze normal(turbina intra in functiune de la turatii joase iar zgomotul de "tubulatura sparta" a disparut).Sunt sigur ca situatia este provizorie pana cand uleiul va reaparea in instalatie.Stiti cumva care este probleme cu pompa vacumatica si din ce cauza scapa ulei pe instalatia vacumatica?
Multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.