Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Strigere suruburi la roti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
hspinache
Jantele sint din aliaj , cu 5 suruburi , format 205/60R16
Mi s-a intimplat asa : pentru ca m-a apucat obsesia ca poate nu sint bine strinse , am luat cheia originala de roti , cred ca este de lungime 25 cm , si am mai strins cam 10 grade . Pentru ca nu am forta cu mina , am apasat cu piciorul flexat pe cheie . A nu se intelege ca m-am suit pe cheie , cu 90 kg . Am apasat pina cind am observat ca anvelopa se complima un pic de la forta de apasare pe cheie .

Ulterior am gasit un tabel cum ca ar trebui strinse la 120 Nm . Adica la cei 25 cm cit are cheia ar fi trebuit sa apas cu 48k ??? Nu imi dau seama cu ce forta am apasat .

Intrebare : presupunind ca sint mai strinse este vreo problema ?
grig1960
Va salut,

La toate masinile cheia pentru roti, respectiv lungimea ei, este calculata ca la apasarea cu doua maini (nu cu piciorul) a unui om cu masa normala (80-90 kg.) sa rezulte un moment de strangere de aprox. 100-120 Nm. Se considera ca prin apasare cu mainile forta unui om este cam jumatate din masa lui. La un calcul simplu rezultatul este: 45kg x 0,25m = 11,25 kgf x 9,8 = 110,25 Nm. Daca tu ai apasat si cu piciorul, sigur forta a fost mai mare, rezultand un moment de strangere mai mare de 120 Nm, sa zicem cu aprox. 60kg x 0.25m = 15 kgf x 9,8 = 147 Nm, cam mult. Si ca sa raspund la intrebarea ta, nu e nici o problema daca asta se intampla o singura data avand in vedere ca nu le-ai strans cu o forta prea mare, dar la strangeri repetate cu forta mult mai mare decat normal apare fenomenul de intindere a spirelor filetului atat la surub cat si la butucul rotii sau in cel mai nefericit caz ruperea surubului in butuc si e o placere dupa aia sa-l scoti de acolo. Eu personal am fost in situatia de a nu putea desface suruburile la una din roti dupa ce au fost stranse in service cu pistolul pneumatic cu forta maxima. Am rupt cateva chei si nu le-am putut desface decat cu o cheie speciala cu melc. De atunci am in permanenta in portbagaj cheia dinamometrica si cand e vorba de strans suruburi la roti o fac eu personal, nu mai las pe nimeni sa le stranga.

Cu stima.
hspinache
Am masurat cheia ; are 23 cm ; daca trebuie sa o string cu 2 miini , unde ar putea sa le tin pe o asa cheie scurta , cred ca m-ar obseda ca nu sint strinse .
Am testat un surub , l-am desfacut , nu mi s-a parut ca a fost prea strins .

Inteleg ca riscul este ca sa se blocheze surubul . Este vreo diferenta intre jante tabla /jante aliaj ? Sint mai mofturoase la stringere cele de aliaj ?
La vulcanizare am observat ca nu au cheie dinamometrica . String asa , pe baza de experienta .
cj98czh
prezoanele se strang cu dinamometrica ... punct, la cat zice producatorul ... nu dupa ureche ... de aici incolo restul este can can ..
hspinache
Din motiv de pana , am fost astazi la o vulcanizare . Acolo , am observat ca stringeau rotile cu cheia dinamometrica . Ba chiar am observat ca stingea in cruce . Avea o cheie asa , mai lunga . Am cerut ca toate suruburile sa le desfaca si sa le stringa din nou corect .
Am observat insa , ca indiferent de marca , la toate masinile stringea la fel , adica la acelasi cuplu ????? Ce nu inteleg inca eu ? este normal asa ?
einstein1984
unii cer 100Nm, altii 105, altii 120.... vreo 100 ar trebui sa fie suficient pt mai toti.
madhorsefuzzy
Si daca ma duc cu Leguma care cere 145Nm sunt suficienti aia 100Nm?
einstein1984
dunno, par cam mult aia 145
madhorsefuzzy
Si totusi sunt in manualul de service. Si 130 Nm pentru jantele de tabla. Tot in manualul de service.
hspinache
Eu , am intrebat vulcanizatorul de valoare ; a zis ca este fixat la 130 Nm.

Nu sint lamurit daca procedura aplicata a fost corecta : el , pentru fiecare roata , a slabit cele 5 suruburi cu o cheie clasica si apoi , a strins in cruce cu cheia dinamometrica . A luat toate rotile pe rind la fel .
Acuma din ce am analizat , roata se centreaza pe un guler al butucului .
A procedat corect ?
hspinache
Am gasit la vinzare surubul , recomandat pentru foarte multe modele , si Reno dar si altele . Cuplu de stringere la aceste modele , este diferit , ca valoare , unele mai mult , altele mai putin .
Intrebare : de moment ce surubul este identic la toate , pe ce criterii se diferentiaza valorile ?
einstein1984
jante diferite? pneuri diferite? Butuci diferiti?
xmisterx
Eu de 20 de ani de cand sofez, la toate masinile pe care le-am avut( cu jante de tabla sau aliaj), am strans la mana cu cheia masini, pana acum n-am rupt nici un surub sau prezon, nu m-a depasit nici o roata.
pistritu
am strans la mana cu cheia in cruce sau cu coarba si picior de 25 ani de zile si nici cea mai mica problema.
De curatat filetul bine de la prezon, il speli cu benzina sau cu motorina si il lasi un pic sa se scurga dupa care montezi roata. Sau poti curata cu spray de curatat frane.
madhorsefuzzy
Eu la prima strangere la cuplu cu cheia dinamometrica am rupt surubul. rolleyes.gif

Atunci am invatat cu adevarat sa folosesc o cheie dinamometrica. radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.