Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor - 1.5dci 106cp - A doua turbina rupta?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Boggy22
Va salut,

Am o belea pe cap si am nevoie de ajutor ca nu stiu incotro sa ma indrept. Un scurt istoric, relevant zic eu, inainte:

Masina e fabricata in Noiembrie 2007. Eu am luat-o in 2012 cand avea 75k km. Tind sa cred ca erau km reali, masina a fost cumparata din, si folosita in Romania de primul proprietar.
De la 80k km masina a primit resoftare.

De aici pana acum aproximativ 1-1.5 ani masina a ajuns la 150-155k km doar cu schimb de consumabile(nici macar ambreiaj), pana cand intr-o depasire - spre nororcul meu - de scuter, s-a rupt axul de la turbina. Partea dinspre evacuare se blocase, partea dinspre admisie se invartea.

Am reconditionat turbina la AVD Turbo, iar dupa montaj masina avea anumite probleme, si anume ajungea in sarcina la 1.54bar, apoi pierdea boost vreo 3-4s, pana ajungea iar la 1.54bar.

Topicul de atunci pentru mai multe detalii: ( https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=309399&hl= )

Eu am tot crezut ca era turbina, si chiar daca nu era, manopera de dat jos si verificat era relativ scumpa(+timp pierdut), asa ca am zis ca daca tot fac manevra, sa incerc sa iau o alta turbina si sa o montez.

Am gasit pe eBay turbina cu acelasi cod, din Polonia, aparent de pe un Qashqai 2010 cu 50.000km, cu tot cu livrare la ~800Ron(Originala, BorgWarner). La montare am verificat "la deget" comparativ jocul in ax cu cea reconditionata la AVD si pareau foarte bine amandoua (am inteles ca e normal uuun pic de joc in ax cand sunt date jos si n-au ulei in ele).

Cand o montam pe asta din Polonia, al doilea mecanic(am fost la altcineva) a observat ca o garnitura de tabla a EGR-ului era neagra de funingine, asta insemnand cel mai probabil ca de-acolo era problema cu scaderea de presiune, si nu de la turbina. Probabil nu fusese stransa bine initial la montare. Am vrut sa merg insa la sigur si asa ca pe masina a ajuns totusi turbina din Polonia, iar garnitura a fost refacuta + montata cu un pic de adeziv de tobe de esapament pe ea.

Din momentul ala masina a mers exact cum trebuia, ca inainte, atat ca sunet cat si ca performante.

Totul bine si frumos pana acum 2 zile cand intr-o accelerare normala, probabil cu pedala pe la vreo 50% din cursa, am auzit iar "Pftchuu" si am pierdut putere instant.

La secunda 5 e momentul cand s-a intamplat:

https://www.youtube.com/watch?v=FAHNlvSwJrE

M-am rugat sa fie vreun furtun de data asta, dar mecanicul mi-a zis ca a verificat tubulatura si totul pare in ordine, deci vinovata ar fi, teoretic, iar turbina (nu cred ca a dat-o jos, sau a verificat-o separat).

Si acum problema cu luarea unei decizii.

-Mecanicul mi-a zis ca daca s-a rupt si asta cel mai probabil e problema de ungere, si asta inseamna ca motorul e dus, si trebuie gasit ideal alt motor SH, si schimbat. Ca altfel tot o sa rup turbinele.

Chestia insa e ca motorul este super ingrijit, schimburi de ulei la 8-10k km cu ulei bun + CeraTec, merge absolut impecabil, trage cum trebuie, nu da fum, iar presiunea de ulei luata anul trecut a fost de vreo 1.3 bar la ralanti si 3.6bar in turatii. Asa ca nu vad de ce ar trebui sa schimb tot motorul pentru a rezolva problema de ungere la turbina ?!?!

-Eu as face asa: As pune turbina originala de pe masina inapoi, cea reconditionata initial la AVD Turbo. Apoi as merge undeva unde se poate verifica flow-ul de ulei inspre turbina (se poate asa ceva? Ma gandesc ca poate e obstructionat traseul prin tevile de ulei de la turbina).
Daca cumva e problema de asa ceva, nu se poate schimba doar pompa de ulei, sau inlocui tevile?

Exista pompa de ulei cu debit marit? Din cate am inteles ar exista un asemenea "upgrade" pentru 1.5dci pentru ca asta ar fi buba mare a motorului astuia.

Multumesc anticipat pentru feedback!

cj98czh
tot ce te intereseaza pe tine este deja discutat.

Nu trebuie decat sa cauti topicul/topicele ... nu se deschide topic nou decat daca subiectul nu a mai fost discutat.

Citeste si respecta regulamentul, te rog.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.