Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce masini dupa 2006 mai au motorul longitudinal ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
gastorro
Vreau o masina la care e usor de umblat la motor, gen Dacia 1300, Renault 25, Audi 100 dar mai moderna (dupa 2006) .
La transversale, trebuie sa dai jos juma' de motor ca sa-i schimbi curelele sau demarorul si nici atunci n-ai loc !
La longitudinale e mult mai usor de ajuns/mesterit la acesoriile de pe curele, la injectie si demaror.
Stiu ca longitudinalul lungeste capota/masina dar nu-mi pasa (un extra 50cm conteaza doar in parcarile din capitale)
Mi-ar place sa fie Renault (ca m-am obisnuit deja cu ele si am si un CAN CLiP) dar puteti sa sugerati si de la alte branduri ..
Si e musai sa aiba tractiune pe fata sau 4x4 , si un pic mai de lux, gen Renault Laguna sau Audi 4 etc
Deci care sunt cele mai neruginite masini de ocazie cu motorul amplasat longitudinal (deci cu boneta mare) si tractiune fata?
Ehh.., as mai vrea eu sa aiba si suspensii independente pe spate, servodirectie electrica si parbriz electric; dar imi trece..

Si mai am inca o intrebare: Ce masini mai moderne (dupa 2006) mai au body on frame ?
AndreiMR
Motor longitudinal si tractiunea fata gasesti la Audi. Longitudinal si AWD mai ai la BMW si Mercedes. Body on frame mai au doar anumite off-roadere, adica Wrangler si G-Klasse. Renault are doar motor transversal, la fel ca restul marcilor non-premium.
einstein1984
jimny e body on frame cu tractune spate sau 4X4 .
de la renault super5 incoace renault are motoare transversale.
Body on frame era ford crown victoria, ultmul dinozaur berlina cu sasiu separat,in rest jeepuri.
passatu B5 mai era longitudinal (si dadeai jos tragerul ca sa schimbi distrinutia, deci nu vad manevra), dar in 2006 cred ca era deja inlocuit?
gastorro
Wau! Ce rapizi sunteti! Imi place.. continuati va rog
AndreiMR
Da, in 2006 era deja varianta Passat B6 pe piata. Oricum, nici longitudinal nu inseamna neaparat acces facil. Adica unii au pus distributia in spate, ca sa ajungi la ea dai jos motorul smile.gif
einstein1984
daca vrei transversal si acces bun, cauta una in 4 cilindri cu optiune de 6, va avea o capota mai generoasa(gen laguna sau latitude). Dar de ce ai alege masina pentru o operatie facuta la 4 ani nu stiu.... sau sa dai 5000 in plus pe masina cand ai putea da 300 in plus la un service sa faca manopera.
b76bgaarh
QUOTE(einstein1984 @ 23 May 2019, 15:15)
jimny e body on frame cu tractune spate sau 4X4 daar e motor transversal.
*


radmasa.gif

gastorro
Pai din cauza ca nu-s plin de bani, prefer sa le repar singur pe trotuar (chestii simple gen curele, AC, alternatoare, frane, pivoti care in general se
strica mai des decat ne asteptam..) alfel service-urile de aici m-ar omorî. De exemplu astia aici cer 800 lei ca sa-ti schimbe placutele de frana pe fata !
user posted image
Ideea ta de a cauta 'una in 4 cilindri cu optiune de 6' e buna. Tare mi-ar fi placut un renault 25 .. pacat ca-s deja prea ruginite.
Am 'cerut' exemple de vechituri caci n-am stiut ca exista si noi ! (Adica m-as ineca in rate si pentru una noua)
Si se pare ca avem deja un CASTIGATOR ! SUZUKI JIMNY GLX 1.5 LT
E longitudinala, aerisita si in plus este si un mic SUVuletz (asa cu mi-am dorit de fapt, mai inalta, si mai solida); nu stiu cum e cu tractiunea si pretul.., dar MERCI einstein1984 pentru sugestie!
b76bgaarh
vezi ca el recomanda de aia cu motor transversal.
gastorro
Nu, nu, nu.. asta pe care o vad aici are motorul longitudinal si chiar imi place cat de aerisit este; o bijuterie!
Nu stiam ca Suzuki Jimny poate fi echipata si cu motor transversal !?
Oricum, prefer una second-hand; altfel, nu stiu daca mai apuc sa platesc toate ratele la una noua..
Oare de ce nu face Renault un Duster ceva cu un K4M pus logitudinal ?
b76bgaarh
Nici eu nu am vazut una de fabrica, da na, totul e relativ la el.

Bafta.

R19/16v
De ce s-ar chinui Dacia sa puna motorul longitudinal?! Care ar fi castigul? Ca o poti repara tu pe marginea strazii!?
einstein1984
@bgaaarh blush.gif mea culpa

QUOTE(gastorro @ 23 May 2019, 17:14)
Oare de ce nu face Renault un Duster ceva cu un K4M pus logitudinal ?
*


sau central , ca sa distribuie masele mai bine.
gastorro
Stiti daca Renault mai pune motoare K4M, F4R, K4J (injectie indirecta , fara turbo si curea de distributie) pe vreo masina post 2018 ?
einstein1984
desigur, pe masini vandute in rusia, Brazilia, India, Algeria, Camerun, Dubai (desi si alea evolueaza).
10 ani de existenta logan si se plangea lumea ca e scump de schimbat distributia, ca la opel e pe lant ca hr ca mar , si acu vin altii care nu vor lant....
gastorro
frate-meu are un Peugeot 3008 din 2012 (cu motor 'Prince' by BMW) iar acum dupa doar 90kKm trebuie sa-i schimbe deja lantul !
Mai mult, din cauza rahatului asta de lant care se lungeste prea repede, valvele s-au rablagit/indoit si tot motorul trebuie refacut !
Mecanicul lui ii propunea sa toarne niste Dura Lube in ulei ca "o sa-l mai lege un pic" si s-o vanda imediat unui alt fraier.
Rahaturile astea 'Prince'/PSA cu turbina halesc cca 1L de ulei la 2000Km chiar si cand sunt noi (si te mai intrebi de ce nu-mi plac ..!)
Pai daca s-a ajuns la nesimtirea ca o curea sa tiina mai mult decat un lant, atunci ma lipsesc de "siguranta" lantului !
R19/16v
Bicicleta-i de tine.
einstein1984
psa aveau niste curele in ulei care tineau 10 ani sau 160 000 km (adica primul propietar al masinii nu ave atreaba cu ea).
Eu zic sa cauti un motor cu distributia pe cascada de pinioane. Alea sunt fara moarte. Eventual si cu chiulase individuale pe fiecare cilindru. Alfa 155 parca avea asa ceva la diesel.
cj98czh
La Vagon termenul dat de producator pentru schimbarea distributiei este de 240k sau 10 ani ... eu am preferat sa o schimb pe la 180K ... pentru linistea mea mai mult ..
gastorro
QUOTE(gastorro @ 24 Jun 2019, 15:45)
Stiti daca Renault mai pune motoare K4M, F4R, K4J ... pe vreo masina post 2018 ?

QUOTE(einstein1984 @ 24 Jun 2019, 15:57)
Desigur, pe masini vandute in Rusia ...

Merci
QUOTE(gastorro @ 23 May 2019, 15:53)
... pare ca avem deja un castigator SUZUKI JIMNY GLX 1.5 LT ...

Rectific ; Jimny este mica ca o ascutitoare, nu masina.. Patru europeni normali nu incap inauntru.
Asa ca intrebarea ramane: ce rable incapatoare si cu motorul de-a lungul (si cu ESP) mai stiti ?
einstein1984
chrysler 300m? seria 3? c klasse? Skoda superb prima generatie parca? lancia thema (tot un chrysler 300m sau fost eklasse).
Acu o sa zici ca consuma mult sau sunt scumpe impozitele la tine acolo....
silvanu96
A4 1.8T
einstein1984
mare gunoi d emotor si ala.
gastorro
QUOTE(einstein1984 @ 25 Jun 2019, 13:22)
.. Acu o sa zici ca ...

Nicidecum ..! Zic multumesc pentru ponturi . Este treaba mea sa aflu mai multe ..
Am inceput sa verific masinile sugerate .. Citesc aici ca Audi A4 (B7) (2004–2009) putea fi echipat si cu
motoare non-turbo (desi s-ar putea sa fie cu distributia pe lant) de 1.6 102PS (75kW; 101bhp) sau 2.0 130PS (96 kW; 128 bhp)
Sa fie oare vorba de 1.6 FSI (injectie directa) sau fara FSI ?
... found that gasoline direct injection engines release about 1000 times more particles classified
by the World Health Organization as harmful than traditional petrol engines and 10 times more than new diesel engines.
The release happens because direct injection results in uneven burning of fuel due to uneven mixing of fuel
and air (stratification) and because direct-injection engines operate with a higher pressure in their cylinders
than older indirect-injection engines.
Asa ca nu vreau cu injectie directa (taxa anuala la ele este cca €800)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.