Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme servodirectie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Iulian_D
Buna ziua tuturor,
Am o problema legata de sistemul de servodirectie al unui Renault Clio Symbol 1.4.

Cam cu doua luni de zile in urma, am observat ca la rotirea maxima spre dreapta a volanului se auzea un sunet metalic pe partea dreapta-fata, atunci parandu-mi-se ca se aude doar cand rula masina. Am pus acest zgomot pe seama semiaripii dreapta (protectiei de plastic) care era deformata si care mai frecase intr-o perioada pe cauciucul rotii, la virarea spre dreapta.

Insa, acum doua saptamani, la pornirea masinii am constatat ca volanul se rotea foarte greu spre dreapta, spre stanga parand a nu avea nicio problema. La rotirea maxima a volanului spre dreapta am constatat ca acel sunet metalic nu se mai aude deloc insa la rotirea pe loc, fie spre stanga, fie spre dreapta, se aude un sunet ca un suierat (cam cum se aude o sticla de apa minerala cand este desfacuta) insotita de o deturare a motorului. Precizez ca seara am lasat masina in parcare fara a avea niciun defect vizibil iar dimineata urmatoare am constat cele scrise mai sus.

Simptomul cu "intarirea" volanului apare acum si la virarea stanga si la virarea dreapta, are momente cand functioneaza cat de cat ok in ambele directii..sau nu.

Am dus masina la un mecanic care a schimbat uleiul de la servodirectie in speranta ca vor fi ceva imbunatatiri, insa mi-a spus ca din pacate ar parea sa fie caseta de directie.

Imi cer scuze pentru modul alambicat de a descrie defectul insa nu am cunostinte vaste legate de mecanica. In speranta ca a mai intampinat cineva aceleasi probleme sau ca ma poate ajuta indruma/ajuta cineva, va multumesc.

Cu stima,
z_fdd bacau
tinand cont de suieratul despre care spui, eu as crede ca este de fapt pompa de servo, nu caseta...

as recomanda sa faci rost de o pompa, pentru a proba

o imprumuti, daca ai de la cine, daca nu, gasesti la dezmembrari de pe la 150 de lei in sus

sau, daca iti permite buzunarul, iei o pompa noua (pleaca de pe la 500 de lei, cred)
Iulian_D
Multumesc mult pentru raspunsul prompt.

Zilele urmatoare voi schimba amortizoarele fata si flansele aferente, apoi voi cumpara o pompa din dezmembrari in prima instanta, intrucat nu am de unde imprumuta una. Daca se va schimba situatia in bine, cel mai probabil voi achizitiona si o pompa noua.

Inca o intrebare scurta, de nestiutor fireste, cat de urgenta ar trebui sa fie inlocuirea pompei (presupunand ca aceasta ar fi de vina) pentru a nu produce si alte defectiuni?

Cu stima,
z_fdd bacau
inlocuieste-o cat de repede se poate, sa nu pui in pericol caseta de directie, o caseta noua sare de 2000 de lei... blush.gif

daca e acelasi motor cu al meu, cel mai probabil ti se potriveste si pompa de Megane 1 / Kangoo sau de Logan benzina, asta ca sa stii ce sa cauti...

atentie la fulie (roata pompei pe care vine cureaua de accesorii): daca ai curea cu 6 caneluri, trebuie sa gasesti o pompa care are tot 6 caneluri. Daca nu, vei fi nevoit sa treci pe curea de 5 caneluri. Nu este scumpa si poate ar fi bine sa o schimbi si pe aia, daca e imbatranita...

Am atasat o imagine ca sa te ajute...


http://i66.tinypic.com/4sjzgx.jpg
Iulian_D
Multumesc mult pentru raspunsuri. Mai am o intrebare, cu scuzele de rigoare pentru ca am uitat acest detaliu destul de important.
Atunci cand rulez pe piatra cubica, daca eliberez volanul, acesta se misca in ambele directii dupa forma si denivelarile pietrelor cubice. Deasemenea am observat si o "slabire" a volanului in sensul ca volanul se misca foarte usor stanga-dreapta cand rulez pe piatra cubica.
Cu stima,
z_fdd bacau
Miscarea volanului cand rulezi pe suprafete denivelate nu e tocmai anormala... Daca apar batai / trancaneli / zgomote ciudate, verifica elementele directiei (bielete, capete de bara, pivoti, bucse) si ale suspensiei (dincolo de amortizoare si arcuri, flansele de amortizor cedeaza destul de des)

,,Slabirea'' de care spui tine si de aderenta anvelopelor la suprafata. Piatra cubica e mai alunecoasa, nu opune aceeasi ,,rezistenta'' ca asfaltul, nu mi-as face o problema din asta...
gionica669
problema poate sa apara din cauza drumului pe care circulati sau servodiresctia are un grad ridicat de uzura.

Iulian_D
OK, multumesc, m-am mai linistit. Trancaneli nu se aud decat pe dreapta unde are probleme amortizorul si flansa, acesta fiind motivul pentru care voi schimba amortizoarele si flansele.
Elementele directiei le-am schimbat acum doua luni (bucsi antiruliu, pivoti, placute frana, discurile de franare, capete bara, bielete directie, bucsi bascula, rulmenti roti fata, burdufe planetara).
Am facut si unghiul de fuga dupa inlocuirea acestora.
Toate cele bune.
tulin
am un symbol 1,5 dci si astazi am constatat ca in momentul care rotesc volanul stanga sau dreapta se aude un huruit in pompa servodirectie,sivolanul se invartea greu.dupa cateva zeci de metri parcursi directia a devenit mai usoara dar in continuare la viraj stanga-dreapta huruitul persista.sa fie pompa servo de vina?se poate repara sau trebuie alta?
z_fdd bacau
da, pompa este de vina cand incepe sa huruie (recomandabil s-o schimbi, sa nu cada si sa nu afectezi altceva)

ai verificat nivelul de lichid??

se poate repara, dar nu cred ca ti-o repara cineva sub 100-150 de lei... una SH pleaca de la 150 de lei, acum depinde si de noroc sa nimeresti una buna
tulin
lichid are,banuiesc ca a intrat apa in ea de la spalatorie.am dus-o mai des la spalatorie si probabil de la presiunea apei sa stricat.
z_fdd bacau
??? unde sa intre apa???
tulin
in pompa de servo.
z_fdd bacau
n-as crede...
in primul rand, pompa trebuie sa fie etansa, altfel nu poate face presiune
in al doilea rand, pozitionarea ei nu prea permite sa ajunga apa acolo, poate doar daca speli motorul...

nu are legatura cu spalatul masinii, crede-ma, eu o spal si de 2-3 ori pe saptamana uneori smile.gif as fi schimbat zeci de pompe daca era asa
verde
Pe platoul cu periile (carbuni) se depune praf rezultat din uzura acestora si in combinatie cu umezeala , blocheaza una din perii. Asta si pentru ca arcurile care readuc periile pe colector sunt cam prost concepute. E vorba de intrat apa la motorul electric de actionare , nu in pompa de lichidhidro. Carcasa electromotorului e facuta dintr-o tabla roluita si la imbinarea pe generatoare ramane spatiu liber prin care patrunde umezeala.
tulin
se poate schimba numai motorul electric?
z_fdd bacau
acum vad ca masina din semnatura e 2008, cel mai probabil cu servo electric... dar tot nu cred ca are legatura cu spalarea

umezeala e oriunde, si dupa o ploaie....
tulin
da este electric.inainte cand puneam contactul se auzea bazaind motorasul,acuma nu se mai aude.daca as gasi motoras separat las schimba eu acasa,la service nu se baga nimeni la reparat.
cosmin&b
Cand aveam Clio, am avut si eu probleme cu acel motor electric care antreneaza pompa.
Nu este etansat bine si intra apa la platoul cu perii.
Daca poti desface motorasul, se poate repara, se pot inlocui periile, se curata bine, si la remontare se unge bine lagarul de jos si se izoleaza cu silicon dupa montarea capacului de jos
Asa am procedat eu
Iulian_D
Buna ziua,
Am inlocuit amortizoarele masinii saptamana aceasta, pana la inlocuirea lor si testarea servodirectiei cu o alta pompa de servo, am lasat masina in parcare.
Dupa inlocuirea amortizoarelor volanul merge si mai greu fata de cum mergea inainte, insa nu aceasta este intrebarea mea, am o nelamurire, atunci cand am fost la mecanic acesta a verificat nivelul lichidului/uleiului de servodirectie spunandu-mi ca este la nivel dar ca totodata uleiul pus la masina nu este cel corect, ca normal nu ar trebui sa fie rosu (ATF) ci unul de culoarea mierii de albine, mai inchis un pic, ca la logan, asa cum am si cerut la magazin, ulei pt servodirectie de logan SWAG. Cu acest ulei a facut schimbul de care pomeneam in primele postari.
Normal si corect, ce culoare ar trebui sa fie lichidul? Eu peste tot gasesc ca trebuie sa fie rosu.
Va multumesc.
xmisterx
Uleiul original este tip ATF-220 si este rosu.
Teodor Bogdan
Trebuie folosit lichid pentru cutii automate, este recomandat Elf Renaultmatic D2, care este rosu inchis si respecta norma Dexron 2 smile.gif
Iulian_D
Va multumesc pentru raspunsuri, in momentul de fata, uleiul respectiv poate fi folosit sau trebuie schimbat cu ATF-220?
z_fdd bacau
schimbat
busu 12
ptr reconditionat casete de directie, pompe servo electrice sau mecanice, etc
0765378223 doru
bucuresti
http://reparatiicasetedirectieauto.ro/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.