Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor mort 1.5dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
rekinash
Salutare lume! Nu ma prea pricep la mecanica asa ca va rog sa aveti rabdare cu mine smile.gif

Am un renault megane 2 din 2008, combi, 1.5 dci, 78kw. Cumparat de la cineva de incredere, eu sunt al 2`lea proprietar. Am luat masina la 77.000km in 2016, iar acum are masina 200.000. Am schimbat totul la timp, ulei (am mers pe 5w30 LL pt ca fac multi km afara), distributie si tot ce mai tinea de mecanica. Acu 1 luna, am inmatriculat masina in Austria. Pentru asta, am avut nevoie de schimbat parbriz (era putin crapat), schimbat far dreapta (am luat unul nou) si placute + discuri spate. Asta, plus inmatricularea in AT a costat in jur de 1300e (mai vine asigurarea care e 700e pe an, dar se poate anula daca renunt la masina).

Acum patzania. Acu 2 sapt m`a lasat pe autostrada. A inceput sa bata, sa piarda din putere, si gata. Dupa ce am adus`o inapoi in RO (400e), mecanicul mi`a zis ca a murit un injector, dupa care a mai stricat si pe acolo una alta (dupa cum spuneam nu ma pricep la mecanica prea mult). Ideea e ca am 2 variante: reconditionat motor cu piese noi sau cumparat motor SH (nu imi place deloc ideea de sh).
Pt reconditionat motor cu piese noi, uite aici lista de preturi pe care am primit`o:
- arbore cotit – 750,00
- set biele motor – 498,00
- set cuzineti palier – 150,00
- set cuzineti biela – 90,00
- set segmenti – 90,00/buc (x4)
- injector – 1660,00/buc (x4, nou, original)
- set garnituri motor – 813,00
- turbo – 1625,00 (complet, nou)
- - miez turbo – 1100,00
- set ambreiaj – 2690,00 (set complet cu volanta masa dubla)
- revizie chiulasa ~ 1150,00 (planeitate,sim supape,ghidaje,supape)
- manopera ~ 2800,00 + TVA
- schimbat ulei+filtre

Acum, ambreiajul nu are legatura cu asta, si inca nu patineaza, dar cei de la service mi`au zis ca e pe nituri, deci ar fi cazul oricum de schimbat.

Toate astea de mai sus ajung la 4000e. Daca nu pun setul de ambreiaj, ajunge paguba la 3400e (plus 400e tractarea in RO).

Acum, variante plauzibile pentru mine: ori arunc masina asta (nu cred ca iau 500e pe ea la dezmembrari) si imi iau alta noua, ori o fac pe asta in varianta de mai sus de 4000e.

Sincer, masina mergea foarte bine, si era foarte usor de condus. Stiu ca am avut grija de ea, si ma gandesc sa o fac cu costurile de 4000e, sa o mai conduc vreo 2-3 ani (100-150.000 km) si dupa sa o vand. Asa mi`as reduce cheltuielile cel mai mult si si as avea o masina buna.

Sau imi iau o masina noua (m`am gandit la o dacia stepway charisma) pe care o vand cand iese din garantie (mi`e cam frica dupa patzania asta).

Intrebarea mea pentru cunoscatori e: daca fac reconditionarea motorului in varianta de piese noi, ies la 4000e, dupa aia, in mod normal ar trebui sa am un motor nou, nu ? Adica ce probleme ar putea sa mai apara ? Sau e ceva ce ar contraindica reparatia asta ?

Mersi pentru timpul vostru!
Manrenault
Pai masina ta face maxim 3000 € si tu vrei sa bagi 4000 in ea........ ia frate un motor complectcu 600 700 euro si e foarte ok
b06fcn
Si eu zic ca mai bine iei motor sh, cu maxim 1000 de euro faci masina.
rekinash
Si ce garantie am ca dupa 25.000 km nu raman iar cu ea pe autostrada ? si mai bag inca 400e in tractare...plus timpul/stresul/banii pierduti ca nu am masina.

Stiu ca ies mai ieftin cu motor SH, dar chestia e ca nu stiu ce cumpar. Si nu imi place sa dau cu banu`

Nu conteaza neaparat cat face masina acum, eu ma iau dupa toate cele pe care le`am scris. Deci ori bag 4000e in ea (inca astept sa imi zica cineva daca/ce se mai poate strica la motor dupa reconditionare) sau iau una noua (sincer Dacia mi se pare inca destul de slaba la calitatea materialelor din ea).

Mersi de raspunsuri!
cj98czh
nici daca il refaci nu ai nici o garantie ... sunt destui cu motorul tau care au ales sa il refaca si nu a mai mers niciodata cum trebuie ...

Deci, dupa mine ... ai doua posibilitati ...

1) o vinzi asa cum este cu cat capeti pe ea si iei alta
2) cauti un motor bun si il pui sus ..


Eu votez pentru varianta 1 ..

Ce cred ti-a spus mecanicul cu injectorul este ca ... a ramas injectorul deschis si a topit pistonul ... chestie pe care am mai vazut-o la 1.5 dci ..
Manrenault
Mai degraba s-au invartit cuzineti nu se ducea si vibrochenul daca topea pistonul!
cj98czh
gaura cand se topeste pistonul este de marimea unei monde de 50 bani ... daca injectorul a continuat sa pulverizeze motorina prin gaura din piston unde crezi ca s-a dus asta ?

Ce ungere crezi ca mai fost acolo ?
Manrenault
Ai dreptate pt ca si specifica ca a mers cu el batand si fara putere ,injectorul a fost de vina....daca era cuzinetul nu apuca sa-l auda batand!
AndreiMR
Sansele sa refaci motorul ala si sa fie ca nou sunt foarte mici...foarte putini mai au priceperea, si mai ales rabdarea, sa reconstruiasca cum trebuie un motor. E totusi o munca destul de specializata, care necesita foarte mare atentie si lucrat fix ca la carte. Ori la noi majoritatea mecanicilor nu fac asa ceva. Eu n-am intalnit persoane care sa refaca la modul asta un motor si sa nu aiba ulterior diverse probleme...mai mici sau mai mari.

Eu zic ca sunt in mod cert bani aruncati daca bagi 4000 de euro in reconditionare. La fel cum sunt sanse mari sa fie bani aruncati si un motor sh, tocmai fiindca dupa un timp se poate intampla sa pice si ala. Ziceai ca ai avea posibilitatea sa iei altceva...eu asta as face. Nu as mai baga banii intr-o masina deja foarte veche.
rekinash
Mersi de reply`uri!

Da, ceva de genu mi`a zis mecanicul ca a inceput injectorul sa "pise benzina(motorina)" si a curatat tot uleiul de prin zona si pt ca nu a mai fost lubrifiere s`au sudat 2 chestii.

Exact asta am vrut sa aud de la voi, pareri, patzanii, informatie. Chestia cu motor refacut care nu a mai fost la fel am mai auzit`o, si ma ajuta intr`un fel sa mai ziceti si voi ce stiti.

Mersi frumos pentru ganduri!
einstein1984
putini oameni stiu sa faca un motor cum trebuie, sa aiba si suclele si dispozitivele necesare, iar motor Sh gasesti pe toate gardurile
cosmin&b
Daca ti s-a topit pistonul nu prea mai are rost sa bagi bani si sa refaci motorul.
Sfatul meu.
Du masina la un mecanic priceput, si desfa motorul (o fi o manopera de platit, e adevarat).
Asa vei sti sigur ce e acolo.
Daca merita refacut, iti va spune mecanicul.
Daca e prea distrus, vinde-o pe piese si ia-ti alta intre timp.
Cu cei €3,500- pentru reparatii iti iei alta.
Ceea ce e facut de fabrica, original, va fi intotdeauna mai ok decat ceva refacut... nu vreau sa-i jignesc pe mecanicii buni
rekinash
Pai motorul e deja desfacut. De la mecanic am primit lista de preturi pe care am enumerat`o mai sus si care insumeaza 4000e.
Dar e clar, mersi tuturor de info. O trec la pagube si asta e
bogdi12001
Eu sunt mecanic si am bagat peste 6000 lei in motorul de la masina mea pentru:
Rectificat bloc motor si chiulasa reconditionata.
Pistoane si segmenti noi+ multe altele pe langa.
Dupa montaj motorul are o bataie usoara la 3000 rpm.
Firma unde am dus blocul si chiulasa la prelucrat si-au bagat nasul sa faca ei linia la vibrochen nestiind ca linia la Honda este facuta din semicuzineti.
La noi in tara cred ca iti ajung jumatate din degetele de la o mana sa numeri firmele care pot face corect prelucrari la un bloc motor unde se fac prelucrari la sutime de mm.
I-ati motor second hand, injectoarele si pompa de injectie le duci la reconditionat sau cel mai bine i-ati alta masina.
1.5 dci cu injectie delphi au fost cu probleme la pompa de injectie.
75AIM
tocmai ca era 1.5 dci de 105 cp cu injectie siemens,injectorul nu ramane pe blocat instantaneu,a mai dat el semnale la pornire sau mai stii....
Dreamer
Cauta alt motor cu acelasi cod, schimba distributia la el, verifica turbo, traseu sa nu fie ulei pe el de la turbina, verifica injectoare. Daca motorul tau este topit nu mai ai ce face cu el.
Sunt prea putini mecanici adevarati care repara motoare si strang piesele cu cheia dinamometrica la cuplul mentionat de fabrica.
bogdi12001
Cea mai mare problema la reconditionarea unui motor este prelucrarea blocului motor.
De aceasta lucrare depinde calitatea montajului final.
Din pacate oamenii care stiu cu ce se mananca aceasta meserie lucreaza in tari cu apa calda si pe salarii consistente.
rekinash
Am inteles baieti!
Mi`am depus deja actele pentru un megane nou, benzina, Tce 100 PF. Sper sa nimeresc bine smile.gif
Cu asta, o sa incerc sa gasesc un motor sh ok si dupa aia la maritat cu ea.

Mersi frumos pentru timpul vostru!

Sarbatori Fericite!
Manrenault
Rekinash,daca mecanicul ti-a zis ca ti-a picat un injector de ti-ai nenorocit motorul,masina nu a dat niciun semn ca nu mai merge un injector? Tia aparut in bord injection fault?
cj98czh
nu apare nici o eroare ...
punisher00
Acelasi motor , doar ca am versiunea hatchback , 214000, mananca ~ 1l ulei la 1000 km. Se merita o reconditionare chiuloasa si schimbat segmenti? Fum scoate doar la.plecare de pe loc si la schimbatul vitezelor . La mers constant nu scoate. Fumul este negru albastrui.
balauru_327
QUOTE(rekinash @ 25 Apr 2019, 21:09)
Am inteles baieti!
Mi`am depus deja actele pentru un megane nou, benzina, Tce 100 PF. Sper sa nimeresc bine smile.gif
...
*



Macar e varianta GPL ? biggrin.gif
rekinash
Haha. Nu e GPL smile.gif))

@Manrenault nu a dat absolut nicio eroare. Si absolut niciun semn ca ceva nu ar fi in regula. A mers perfect masina pana in momentul in care a murit....
meggeo81
QUOTE(AndreiMR @ 24 Apr 2019, 13:10)
... Ori la noi majoritatea mecanicilor nu fac asa ceva. Eu n-am intalnit persoane care sa refaca la modul asta un motor si sa nu aiba ulterior diverse probleme...mai mici sau mai mari...
*



Totusi exista un precedent.
Eu am facut la ambele megan-uri ale mele motoarele de la 0. Am bagat sub o mie de euro in fiecare. E adevarat , am muncit destul de mult daca stai si te gindesti ca au fost desfacute pina la ultimul surub. A meritat. Acum am peste 30 000km cu fiecare si merg perfect. Si nu le menajej deloc. Ambele sunt 1,5dci. Unul de 86 si unul de 110cp.
Daca ar fi sa fie vre-o problema, da, este una :
-cel de 110cp nu se simte ca cel de 86cp care zici ca e benzinar. asta ar fi singura. Cel de 110cp se simte la relanti ca e diesel, doar acolo. Altfel...
Dar repet, mi le-am facut singur, fara absolut niciun ajutor. Poate asta a contat.
rekinash
Da, probabil ca a contat chestia asta. De obicei la noi functioneaza prea bine "las` ca merge si asa"....iar eu nu imi permit sa raman cu masina prea des in pana, asa ca prefer sa nu risc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.