Salutare lume! Nu ma prea pricep la mecanica asa ca va rog sa aveti rabdare cu mine
Am un renault megane 2 din 2008, combi, 1.5 dci, 78kw. Cumparat de la cineva de incredere, eu sunt al 2`lea proprietar. Am luat masina la 77.000km in 2016, iar acum are masina 200.000. Am schimbat totul la timp, ulei (am mers pe 5w30 LL pt ca fac multi km afara), distributie si tot ce mai tinea de mecanica. Acu 1 luna, am inmatriculat masina in Austria. Pentru asta, am avut nevoie de schimbat parbriz (era putin crapat), schimbat far dreapta (am luat unul nou) si placute + discuri spate. Asta, plus inmatricularea in AT a costat in jur de 1300e (mai vine asigurarea care e 700e pe an, dar se poate anula daca renunt la masina).
Acum patzania. Acu 2 sapt m`a lasat pe autostrada. A inceput sa bata, sa piarda din putere, si gata. Dupa ce am adus`o inapoi in RO (400e), mecanicul mi`a zis ca a murit un injector, dupa care a mai stricat si pe acolo una alta (dupa cum spuneam nu ma pricep la mecanica prea mult). Ideea e ca am 2 variante: reconditionat motor cu piese noi sau cumparat motor SH (nu imi place deloc ideea de sh).
Pt reconditionat motor cu piese noi, uite aici lista de preturi pe care am primit`o:
- arbore cotit – 750,00
- set biele motor – 498,00
- set cuzineti palier – 150,00
- set cuzineti biela – 90,00
- set segmenti – 90,00/buc (x4)
- injector – 1660,00/buc (x4, nou, original)
- set garnituri motor – 813,00
- turbo – 1625,00 (complet, nou)
- - miez turbo – 1100,00
- set ambreiaj – 2690,00 (set complet cu volanta masa dubla)
- revizie chiulasa ~ 1150,00 (planeitate,sim supape,ghidaje,supape)
- manopera ~ 2800,00 + TVA
- schimbat ulei+filtre
Acum, ambreiajul nu are legatura cu asta, si inca nu patineaza, dar cei de la service mi`au zis ca e pe nituri, deci ar fi cazul oricum de schimbat.
Toate astea de mai sus ajung la 4000e. Daca nu pun setul de ambreiaj, ajunge paguba la 3400e (plus 400e tractarea in RO).
Acum, variante plauzibile pentru mine: ori arunc masina asta (nu cred ca iau 500e pe ea la dezmembrari) si imi iau alta noua, ori o fac pe asta in varianta de mai sus de 4000e.
Sincer, masina mergea foarte bine, si era foarte usor de condus. Stiu ca am avut grija de ea, si ma gandesc sa o fac cu costurile de 4000e, sa o mai conduc vreo 2-3 ani (100-150.000 km) si dupa sa o vand. Asa mi`as reduce cheltuielile cel mai mult si si as avea o masina buna.
Sau imi iau o masina noua (m`am gandit la o dacia stepway charisma) pe care o vand cand iese din garantie (mi`e cam frica dupa patzania asta).
Intrebarea mea pentru cunoscatori e: daca fac reconditionarea motorului in varianta de piese noi, ies la 4000e, dupa aia, in mod normal ar trebui sa am un motor nou, nu ? Adica ce probleme ar putea sa mai apara ? Sau e ceva ce ar contraindica reparatia asta ?
Mersi pentru timpul vostru!