Salutare prieteni, am o problemă cu al meu Nissan care nu pornește mai deloc cum trebuie.
- marca: Nissan
- model: Micra K12
- an fabricatie: 2004
- combustibil: Benzină
- capacitate cilindrica/cod motor: 1.2 / CR12DE
Problemele au început după ce am achiziționat mașina de la un domn relativ ok - nu dădea de bănuit nimic. Prima problemă a fost cu contactul care se învârtea până la capăt când avea el chef, l-am schimbat pentru că mașina nu voia să pornească din prima cheie. Pe lângă asta dădea eroare în bord senzorul de la poziția axului cu came - mașina se oprea întâmplător după ce o porneai, nu stătea la relanti - se tura întâmplător, am schimbat acest senzor -toate bune, mașina nu mai dă eroare, în schimb pornește foarte greu când motorul este rece: mai exact dupa aprox. 10 chei, am fost la un priceput care a zis ca posibil să fie releul de la pompa de benzină: l-am schimbat și pe ăsta > mașina a pornit dupa 4/6 încercări fiind motorul încă cald. Am fost la alt priceput care mi-a zis că e posibil să fie de la bujii. Zis și făcut - am schimbat bujiile (între timp - mașina dădea și cu fum alb). Degeaba. M-am uitat pe internet pe la ce au mai pățit alte persoane și din ro dar și din afară: multe persoane au spus că ar fi injectoarele înfundate / clapeta de accelerație blocată: desfăcut, curățat totul - pus tester sute de erori de la senzori / temperaturi mari, le-am șters - nici că au mai apărut vreodată. (între timp mașina a mai trrecut prin alte testere / unele mai inteligente decât altele - chiar din service-uri - nu prezintă nici un cod de eroare). Alte persoane mai spuneau pe www că lanțul de distribuție ar fi problema generală la acest tip de mașină, și anume: în timp se întinde cu za și asta îngreunează pornirea. Zis și făcut, schimbat distribuția, lanț-întinzător-patine-cele două rotițe zimțate -- fără regulator ax cu came. Ce-i drept distribuția era varză, lanț super întins, întinzătorul care nu mai întindea nimic, rotițele tocite / patinele la fel. Distribuția fiind cea originală de pe mașina, prima dată schimbată azi: 8/03/2019, acum 30 minute am luat mașina de la service, s-a mai pus testerul de 3 ori la fața locului. Nici o eroare. În concluzie am schimbat cam tot ce era de schimbat: și senzorii aferenți dar degeaba. Mașina pornește foarte greu la rece: 5/10 chei, după ce reușești să o pornești și o oprești pornește la sfert. pentru 20 minute când se răcește motorul.
(regulatorul am înțeles că dacă se strică dă eroare pe tester și nu era tocit oricum, mecanicul mi-a dat factură la tot ce a făcut și un filmuleț cu distribuția demontată - cea originala să se vadă starea ei)
Dacă a citit cineva această pățanie și știe care ar putea fi problema și vrea să facă un bine... îl rog să ajute un motor sărman de 1.2 benzină și un suflet de copil tânăr la 26 ani.
Mulțumesc frumos !!!
ps: după distribuție buburuza fuge de rupe asfaltul!!! nimic de zis!!!! doar că pornește împinsă aproape.