AdrianB96
4 Mar 2019, 09:02
Salutări! În speranța că a mai trecut cineva prin această situație și a găsit rezolvarea, îmi spun și eu „of-ul”. Am achiziționat de câteva luni un Renault Scenic 2 SH, modelul facelift cu motor 1.9 dci. Am cumpărat-o tocmai pentru că fusese adusă în țară de câteva zile și avea facturile/ chitantele si tot care atestă că a fost dusă pentru schimburi/reparații doar în reprezentanța Renault din Germania. Mașina s-a comportat ideal până de curând. Pe lângă schimbul de consumabile + distribuție, menționez că am fost nevoit să schimb simeringul de la vibrochen (se prelingea ulei pe lângă el). Am început să observ de vreo două săptămâni pete de ulei sub mașină. Am dus-o la mecanic și... surpriza: în afară de partea de sus a motorului, totul era îmbibat în ulei. Mecanicul mi-a spus că de vină ar fi gazele și că presiunea împinge uleiul afară peste tot. Ieri, când am desfăcut joja de la ulei cu motorul pornit, a început să scuipe ulei pe la jojă. Soluția dată de mecanic este să-mi schimb mașina sau, dacă nu, să circul așa cu ea și să completez uleiul la nevoie... Ce voiam să zic: a mai pățit cineva treaba asta? Cum o rezolv, ce am de făcut și cam cât aș avea de scos de la ciorap pentru rezolvarea problemei? Să nu uit, mașina are undeva la 240.000 de km. Mulțumesc anticipat și iertare pentru textul lung.
Magic4Ce
4 Mar 2019, 09:21
Gazele de carter sunt recirculate in admisie cu un mic popas pe la supapa PCV care uneori (deseori) din cauza presiunii mari ale gazelor nu mai reușește să se închidă. Gazele se duc mai departe în admisie... Acum stând strâmb și judecând drept, până să-ți scuipe uleiul pe la garnituri (deloc probabil) gazele ar face presiune mare în furtunul dintre epurator și admisie și scurgerile de ulei ar fi prezente pe la îmbinările acestuia. Pe acest furtun e montată supapa PCV, deasupra capacului de la culbutori. Începe verificarea de aici.
BiGBearRO
4 Mar 2019, 09:32
De principiu joja se scoate doar cu motorul oprit.
Daca scapa compresie in interior o sa impinga el singur joja afara, ca sa elibereze presiunea.
Ar fi indicat sa mergi si sa ceri parerea unui alt mecanic, teoretic cea mai avizata parere o primesti de la un concesionar.
Daca scapa compresie in interior trebuie desfacut motorul, vazut ce uzura are si daca merita segmentat
AdrianB96
4 Mar 2019, 11:37
Chiar azi mă voi duce cu ea la un alt mecanic. Sper să nu fie cazul de o uzură, implicit necesitatea de a schimba motorul... am zis să întreb totuși aici. Mi se pare ciudat că totul a funcționat perfect și dintr-o dată are probleme de genul.
Magic4Ce
5 Mar 2019, 12:35
QUOTE(BiGBearRO @ 4 Mar 2019, 09:32)
De principiu joja se scoate doar cu motorul oprit.
Daca scapa compresie in interior o sa impinga el singur joja afara, ca sa elibereze presiunea.
Ar fi indicat sa mergi si sa ceri parerea unui alt mecanic, teoretic cea mai avizata parere o primesti de la un concesionar.
Daca scapa compresie in interior trebuie desfacut motorul, vazut ce uzura are si daca merita segmentat
Cam greu să împingă joja. Nu știu cum e la celelalte motorizări dar la 1.9 joja se înfiletează de-aia am zis să verifice pe la furtunul dintre epurator și admisie.
yocozoro
5 Mar 2019, 22:19
asa este cand toata lumea pune botul la service in reprezentanta in Germania, de la o baba care circula duminica !
hartiile se fac, careta service se face, am mai vazut, la vw, intrari in service numa ca sa poata fi masluiti km.
Asculta mecanicu! scapa de ea, sau umblii asa pana crapa, oricum masine e demodata, un motor invechit tehnologic si bagi bani in ea mai multi decat merita coaja
imi pare rau daca am fost dur cu tine
Magic4Ce
5 Mar 2019, 22:51
@yocozoro, nu dur dar nici diplomat... Fiecare își știe balanța financiară. Pentru anii și banii ei, mașina asta învechită oferă multe. O comparație minoră: Loganul cu cea mai înaltă echipare stă cu degetul în gură când începi să înșiri echiparea Scenic 2 2004! Omul a sperat să ia o mașină bună, de afară unde lumea nu prea cârpește tigăile în curtea blocului. Poate mașina chiar nu a fost măsluită sau poate că da, indiferent de asta, spune-mi o mașină mai bună pentru familie la ~2500€. Nu prea ai de unde alege. Una peste alta, e puțin deplasat ca pe un forum public, în secțiunea dedicată să arunci cu noroi. Mai bine hai să ajutăm omul cu opinii pertinente vis a vis de problema lui iar el, având mai multe variante să poată acționa în cunoștință de cauză. Numai de bine!
5 Mar 2019, 22:56:P.S. așa cum spunea BigBearRo, în cazul în funcție de uzură poți opta pentru segmentare. Parcă prea ușor aruncăm în loc să reparăm...
yocozoro
5 Mar 2019, 23:37
Magic4Ce, asa este la 2500 Euro nu ai ce alege, Logan nelogan , benzina, diesel tot nu iei nimic.
exista masina la 200.000 km la care trebuie sa repari tot pe ele si exista la 300.000 km la care deja s-au reparat 90% din probleme. Vorbesc din experienta !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.