Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: P0301 - Missfire - 1.2 16v 75cp D4F740
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
dolc3_sell
Salutare!
Recent am achizitionat un Clio 3 faza 2, an 2012 , motor 1.2 16v, Euro 5 cu 140.000km care functioneaza in 3 pistoane.
La diagnoza apar doua coduri, ambele p0301 Missfire clindru 1.
Am schimbat bobina, fise si bujii, dar nu s-a schimbat nimic.
Se poate sa fie injector defect la 140.000km? Am mai citit pe alte forumuri ca ar trebui facut un reglaj la culbutori, dar am inteles ca cele pe GPL se regleaza.
Orice informatie este binevenita.
Multumesc!
bogdi12001
Injector, neetanseitate supape sau lipsa compresie, astea mai pot da misfire.
Muta injectorul pe alt cilindru si vezi daca se muta si codul de eroare.
romeo_id
daca ai missfire, sunt sanse mari sa fie dus injectorul, da-l jos si verifica-l cu un ohmmetru (multimetru)
Cornelius
Salut, cum ai mai rezolvat pana la urma cu masina?!
Si eu ma lovesc de aceiasi problema adica missfire pe cilindrul 4 (P0304) si un P0300 neconfirmat adica in pending, asta din urma insemnand random missfire pe toti cilindri.
Semnalmente: masina porneste bine la rece si functioneaza ok pana se incalzeste. Dupa ce s-a incalzit daca stau 3 min la relanti imi apare martorul galben in bord si motorul "tuseste". Daca opresc motorul, pornesc si merg in sarcina atunci merge ok-ish si dispare martorul galben.
Cautari:
Am verificat bobinele si sunt ok;
am schimbat bujiile;
am pus baterie noua (oricum trebuia schimbata si problemele electrice gen baterie descarcata sau alternator care nu incarca pot da missfire pe cilindri);
am verificat sa am debit de carburant la intrarea in rampa de injectoare;
am verificat sa nu am ulei instalatia de lichid de racire;
m-am uitat dupa ce am mers mai tare (peste 4000 rpm) sa nu am presiune in instalatia de racire si este ok;
am verificat injectoarele cu ohm-metrul si erau ok dpdv rezistiv INSA injectorul 4 era umflat si crapat fizic - L-am inlocuit cu unul nou;

Dupa toate astea problema a ramas!!!
Concluzia si ce nu am verificat inca... TACHETII.
Am 160000 km cu masina. Ulei nu mananca insa am remarcat un ticait metalic care vine dinspre cilindrul 4.

Scenariu:
Este posibil ca datorita uzurii normale (160000km) tachetii sa nu mai functioneze ok! Astia de pe cilindrul 4 probabil sunt prastie. Un tachet cand nu mai functioneaza ok inseamna ca dupa ce este alimentat cu ulei el nu ramane ferm iar miscarea camei nu mai este preluata de supapa ci de tachet care este apasat in jos in loc sa ramana ferm. Prin urmare supapa nu se mai deschide cum trebuie si prin urmare MISSFIRE. Probabil ca din cauza asta imi apare si random missfire P0300 in pending pe toti cilindri. Asta explica si de ce cand este rece tptil e ok iar cand se incalzeste motorul apar probleme... La pornirea la rece si datorita uleiului mai vascos, in tachet, biluta care asigura etanseitatea functioneaza ok. Dupa ce uleiul se fluidifica la cald acea biluta nu mai asigura etansarea corecta si tachetul nu mai functioneaza.
In concluzie cand s-o mai incalzi o sa verific tachetii si o sa-i curat sau inlocuiesc si sper sa scap de problema.
Sunt curios daca initiatorul acestui topic a scapat de problema si care a fost cauza.
Sper ca povestea mea sa ajute si pe alte persoane cu problema similara.
FlorinBilibou
Salut, am avut missfire pe cilindrul 1 (P301) , iar masina scadea in turatii si incepea sa clipeasca martorul de motor, accelerand motorul se stingea martorul.
Am schimbat bujii / fise / bobina, am controlat injectorul era ok.
Problema sa rezolvat la mine schimband sonda Lambda1 (cea inainte de catalizator)
Renault Clio3 2008 1.2 16v 75cp D4F740
Alex2007renault
QUOTE(Cornelius @ 19 Jan 2021, 11:18)
Salut, cum ai mai rezolvat pana la urma cu masina?!
Si eu ma lovesc de aceiasi problema adica missfire pe cilindrul 4 (P0304) si un P0300 neconfirmat adica in pending, asta din urma insemnand random missfire pe toti cilindri.
Semnalmente: masina porneste bine la rece si functioneaza ok pana se incalzeste. Dupa ce s-a incalzit daca stau 3 min la relanti imi apare martorul galben in bord si motorul "tuseste". Daca opresc motorul, pornesc si merg in sarcina atunci merge ok-ish si dispare martorul galben.
Cautari:
Am verificat bobinele si sunt ok;
am schimbat bujiile;
am pus baterie noua (oricum trebuia schimbata si problemele electrice gen baterie descarcata sau alternator care nu incarca pot da missfire pe cilindri);
am verificat sa am debit de carburant la intrarea in rampa de injectoare;
am verificat sa nu am ulei instalatia de lichid de racire;
m-am uitat dupa ce am mers mai tare (peste 4000 rpm) sa nu am presiune in instalatia de racire si este ok;
am verificat injectoarele cu ohm-metrul si erau ok dpdv rezistiv INSA injectorul 4 era umflat si crapat fizic - L-am inlocuit cu unul nou;

Dupa toate astea problema a ramas!!!
Concluzia si ce nu am verificat inca... TACHETII.
Am 160000 km cu masina. Ulei nu mananca insa am remarcat un ticait metalic care vine dinspre cilindrul 4.

Scenariu:
Este posibil ca datorita uzurii normale (160000km) tachetii sa nu mai functioneze ok! Astia de pe cilindrul 4 probabil sunt prastie. Un tachet cand nu mai functioneaza ok inseamna ca dupa ce este alimentat cu ulei el nu ramane ferm iar miscarea camei nu mai este preluata de supapa ci de tachet care este apasat in jos in loc sa ramana ferm. Prin urmare supapa nu se mai deschide cum trebuie si prin urmare MISSFIRE. Probabil ca din cauza asta imi apare si random missfire P0300 in pending pe toti cilindri. Asta explica si de ce cand este rece tptil e ok iar cand se incalzeste motorul apar probleme... La pornirea la rece si datorita uleiului mai vascos, in tachet, biluta care asigura etanseitatea functioneaza ok. Dupa ce uleiul se fluidifica la cald acea biluta nu mai asigura etansarea corecta si tachetul nu mai functioneaza.
In concluzie cand s-o mai incalzi o sa verific tachetii si o sa-i curat sau inlocuiesc si sper sa scap de problema.
Sunt curios daca initiatorul acestui topic a scapat de problema si care a fost cauza.
Sper ca povestea mea sa ajute si pe alte persoane cu problema similara.
*



Ai umblat la tacheti in cele din urma? Mi se pare ca "rontaie" putin mai tare motorul in ultima vreme de cand ocazional apare si misfire. dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.