Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: De la evacuare simpla la evacuare dubla
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
iulian_18
Salutare tuturor,

Deschid acest topic deoarece nu am reusit sa gasesc nimic concret pe forum despre ce implica schimbare evacuarii simple cu cea dubla pe Laguna 3. Sper ca acest topic sa fie de folos tuturor celor ce doresc sa faca o astfel de imbunatatire.

Masina in cauza este o Laguna 3, 2l benzina, 140 cp. Pe toate modelele de Laguna 3 1.5 l Diesel, 2l Benzina si chiar si anumite variante de 2l Diesel blink.gif , evacuarea ( toba finala este cea simpla ). De retinut ca teava de esapament are un diametru de 55mm.

Imbinarea dintre teva si toba finala se face printr-o cupla " tata (toba ) - mama ( teava de esapament ) ". Pe modelele de cu evacuare dubla, diametrul tevii de esapament este de 60 mm --> o cupla mai mare.

Inainte sa te apuci de acest proces, este util sa iti consulti un buget in care vrei sa te incadrezi deoarece anumite piese se gasesc destul de greu iar cei din dezmembrari nu doresc sa le vanda separat fata de alte componente. Astfel trebuie sa te inarmezi cu muuuuulta rabdare ( la mine undeva la 5 luni ).

Ce iti trebuie :

1. Evacuarea dubla
2. Suporti ( sunt 4 la numar ) --> 2x Tin toba de esapament si sunt deja montati pe masina ( cei de la toba simpla ) iar 2x tin cele doua tevi. Acestia se gasesc la dezmembrari dar destul de greu daca vrei sa-i iei searat.
3. Con de 60 mm. Acest con se gaseste destul de greu in targul Vitan. De obicei majoritatea sunt de 55mm dar trebuie sa vorbesti cu vanzatorul si sa iti faca unul pe comanda . Pret aprox 50 ron.

Este adevarat ca merge si sudata teava, dar daca vrei sa faci o treaba buna este de preferat sa cumperi acest con. Alte improvizatii nu recomand.

4. Colier prindere pentru 60 mm
5. Fusta bara spate cu cele doua decupaje. Sa o gesesti separat de bara este aproape imposibil. Sau o gasesti la preturi de genul 450 ron bara+fusta sau 350 fusta simpla. Pt mine categoric NU.
5.1 Varianta mea - am cumparat o freza de 30 ron de la Dedeman cu diametrul 127 mm si o bere rolleyes.gif si mi-am facut treaba. Surprinzator a iesit chiar neasteptat de bine ( cel putin mie imi place )

6.Spray anticoroziv
7. W40
8. Sa gasesti pe cineva care sa iti taie teava si sa iti sudeze conul de 60 mm la dimensiunea corecta.

Pentru Bucuresti vi-l recomand pe Laurentiu - Tel. 0729001874. Este un tip extrem de priceput cu preturi rezonabile in adevaratul sens al cuvantului si care cel putin teoretic este disponibil 24 / 7 smile.gif. Pun ma jos link.

Cum se procedeaza :

a. Se toba veche jos si se curata suportii vechi si se greseaza.
b. Pe lonjeroanele spate exista doua dopuri... Se scot si se fixeaza suportii ce tin cele doua tevi.
c. Se demonteaza fusta veche si se monteaza cea noua sau se gaureste cea veche cu freza. Grija mare cum masurati distantele intre gauri.
d. Se monteaza toba noua. Ar trebuie sa vina la fix cu teava de esapament.
e. Se taie conul de pe teava de esapament si se sudeaza noul con
f. Se pune pasta pt evacuare si se monteaza colierul
g. Se da cu spray anticoroziv.

Si cam asta este tot. Inca o bere pt rezultatul final icon_mrgreen.gif

Mie personal mi se pare mai silentioasa fata de toba veche iar aspectul vizual este parca mult mai frumos.

Sper sa va fie de folos postarea.


Link util:
https://www.planeterenault.com/forum/laguna...-t32627-54.html



Link Laurentiu :
https://www.google.com/maps/uv?hl=ro&pb=...QoiowD3oECAQQBg
meganus_bicorpus
Te felicit pentru rezultat si apreciez foarte mult faptul ca in ziua de azi mai e cineva in stare sa faca un desen tehnic corect
iulian_18
Multumesc meganus_bicorpus ph34r.gif
sergiulaguna
Salut, deci inafara de sudat nu se mai poate face "cuplajul" in nici un fel? Credeam ca este ușor de făcut gen schimbi una cu alta adăugând 2 suporți în plus
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.