Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ambreiaj
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Claudiu18
Stimati colegi,

Detin un Renault Megane Sedan IV Tce 116 CP varianta ZEN fabricat in Noiembrie 2018. De ceva timp am observat o problema aparent deranjanta mai ales in traficul de oras si anume sunt situati cand schimbatorul de viteze ramane blocat, nu imi intra in nicio viteza, ramanand in pozitie libera. Am fost la Reprezentanta si mi s-a spus ca este o problema cunoscuta si mi-au recomandat sa schimb cilindrul emitator cod 306105606R. Ati intalnit aceasta situatie/ sau similara si cum s-a rezolvat?

Multumesc.
ionel Marcel
Cred ca cel mai bine e sa iti faci programare la ei si sa schimbe piesa respectiva. Presupun ca intra pe garantie, deci nu ai de ce sa iti faci griji, mai ales ca ei stiu de problema.
Claudiu18
Salut Ionel,

Mi-am facut programare si o sa il schimbe cat de curand. Sunt curios daca a mai avut cineva problema aceasta.
mnm
@Claudiu18 :

1. In mers... sau pe loc masina nu mai intra in alte viteze de la PM ?
2. Cu motorul cald sau rece se intampla sa nu mai intre in viteze ?
3. Manevra de dublu debraiaj ati incercat?

Ori raspundeti la intrebarile de mai sus... ori mergeti pe sfatul colegului ionel Marcel de mai sus.
Claudiu18
Salut mnm,

Cu masina pe loc, de obicei cand stau la semafor si vreau sa bag in prima treapta.
In principiu cu motorul cald, se intampla sporadic.
Nu stiu ce este metoda de dublu debraiaj?
mnm
QUOTE(Claudiu18 @ 20 Feb 2019, 23:00)
Salut Ionel,

Mi-am facut programare si o sa il schimbe cat de curand. Sunt curios daca a mai avut cineva problema aceasta.
*


Off topic :La Dacia 1300 cand a aparut cu 5 viteze...la un prieten de-al meu, prin 1997 nu-i intra in viteza 1 dupa ce oprea la stop. La dublu debreiaj (la PM eliberat ambreiajul) intra din prima fara nici un freamat.

<span class='edit'>20 Feb 2019, 23:20:</span>
QUOTE(Claudiu18 @ 20 Feb 2019, 23:06)
Salut mnm,

Cu masina pe loc, de obicei cand stau la semafor si vreau sa bag in prima treapta.
In principiu cu motorul cald, se intampla sporadic.
Nu stiu ce este metoda de dublu debraiaj?
*


La masinile cu cutie de viteze sincronizate... teoretic nu este nevoie.
Daca cutia de viteze nu a carait cand ati dat sa bagi viteza 1 la stop... stand pe loc...nu pare o problema de ambreiaj ci mai degraba de timoneria de comanda.
Dublu debreiaj :Incearcati sa repetati manevra de a rebaga cutia in viteza 1 dupa ce la PM ati eliberat ambreiajul !
Claudiu18
Cutia de viteze nu a carait, am eliberat ambreiajul, l-am calcat din nou si tot nu am putut baga in prima trepta. Dupa mai multe incercari si dupa ce am tras pedala de ambreiaj cu mana pana sus am reusit intr-un final sa plec de pe loc.
brandy_tdi
A observat cineva ca dupa 10 km de mers , in momentul cand motorul si cutia sunt calde pedala de ambreiaj la apasare usoara undeva in partea de jos a cursei scartaie/freaca si parca nu mai merge cursiv?
-dupa ce se incalzeste face si cu motorul oprit / pornit.
-la rece nu se manifesta deloc.

Am inteles ca e vorba de cilindrul de la cutie, ca pedalierul a fost gresat.
Face asa de noua de la 8 km.
Pareri?
Mike959
La mine nu am observat asa ceva,adica nimic suspect.
busu 12
daca ai cablu de ambreiaj, trebuie gresat cu spray vaselina lichida
sau mai poate fi din pivot furca debreiere ambreiaj
asa arata
https://www.piesenet.ro/image/cache/data/pi...iaj-500x500.jpg
brandy_tdi
e ambreiaj hidraulic si rulmentul de presiune e si pompa. Nici macar nu ai ce sa ungi acolo.
La garantie au trimis video/audio la reno franta dar se pare ca ei nu prea aud zgomotul respectiv.
mnm
QUOTE(busu 12 @ 21 Feb 2019, 15:22)
daca ai cablu de ambreiaj, trebuie gresat cu spray vaselina lichida
sau mai poate fi din pivot furca debreiere ambreiaj
asa arata
https://www.piesenet.ro/image/cache/data/pi...iaj-500x500.jpg
*



Exclus pe M4 .... are comanda hidraulica.

Off topic Dacia Sandero din 2009 avea cablu de ambreiaj si pedala era mai moale la apasarea ambreiajului ca la M2 (hidraulic) !
brandy_tdi
Intr-un final am fost sunat de la reprezenta ca trebuie sa aduc masina sa ii schimbe rulmentul de presiune( dar fara ambreiaj). Se pare ca zgomotele de-acolo provin care au aparut fix la 100 de km parcursi.

-pentru asta banuiesc ca se demonteaza tot: cadru motor, planetara, amortizor, bascula, bieleta antiruliu, baterie ?

Intreb pentru ca nu stiu daca e ok sa o demonteze toata asa repede adica in 2000 de km.
D@ni3lito
brandy_tdi Adica zgomotul acela nu este de la conducta cu
cleme despre care ne-ai spus?Ce fel de zgomot ai mai exact?
Ca un fel de huruit cumva la plecarea de pe loc?
brandy_tdi
Zornaiala/vajaiala respectiva este de la conducta de ambreiaj.
Doar ca dupa vreo 10 - 15 km cand motorul si cutia sunt calde, daca apesi pedala de ambreiaj usor cu motorul pornit sau oprit, undeva in partea de jos are ca un fel de scartait/ frecat si nu este din pedala. Se aude din compartimentul motor.

La service au gresat cilindrul principial , articulatia pedalei dar zgomotorul se manifesta in continuare si numai la cald.

Asa ca au zis ca pentru inceput renault a aprobat schimbarea rulmentului, iar daca tot nu dispare zgomotorul se va schimba si ambreiajul. Dar chestia asta inseamna 2 lucrari diferite ce presupune demontarea cutiei de 2 ori in cazul in care zgomotul nu dispare.
D@ni3lito
La mine nu pare sa se auda asa ceva.Am avut si eu undeva
prin vara un fel de fasait ca cel facut de o roata care pierde aer
in momentul cand apasam pedala de ambreiaj.De cand a venit
iarna nu s-a mai auzit dar de vreo 10 000km am mai mereu un
fel de huruit/frecat la eliberarea ambreiajului in sarcina care
dispare cand iau piciorul de pe ambreiaj.
Renault RS
@Claudiu18
Sa ne spui daca ai rezolvat problema,eventual care a fost piesa inlocuita,si cati km ai in prezent?
D@ni3lito
Nu am rezolvat inca problema pentru ca la service cand m-am dus
masina nu a vrut sub nici o forma sa faca zgomotul respectiv.Le-am
arata un video cu sunetul respectiv pe care am reusit sa il prind in
flagrant dar ca de obicei mecanicul a spus k el nu aude nimic suspect
iar cel de la "receptie" mi-a zis ca pentru asa ceva trebuie sa las masina
la ei pt a studia problema sa trimita renault rezolvarea si ca nu stiu cat
poate dura.Bineinteles ca nu am fost de acord sa le las masina sa faca
ei practica pe ea.In ultimul timp vad ca a inceput sa faca mai des dar nu
stiu ce sa zic daca este de la ambreiaj pt ca de tras trage ca in prima zi.

27 Feb 2019, 11:15:
In prezent am 24 000km.
lcc
Zgomot asemanator cu un rontait de diesel pregnant, gen TDI ?
D@ni3lito
Nu.Mie mi se pare ca se aude ca un fel de huruit sau ca
o tabla care nu este stransa bine si vibeaza.Am incercat
sa pun video pe reno.ro dar nu se incarca.
Poty
Daca si cand il tii calcat se aude este rulemntul, daca face doar cand apesi este cilindrul hidraulic
D@ni3lito
Face doar cand masina e in viteza si acelerez putin si incep sa eliberez
ambreiajul pentru a pleca de pe loc.Exact in momentul plecarii de pe loc.
Dupa eliberarea completa a ambreiajului este liniste totala.
lcc
La megane sistemul este mai special. Rulmentul este in capul unui sa zicem cilindru, care practic este un burduf de presiune. Asta daca nu au schimbat sistemul.
Claudiu18
QUOTE(Renault RS @ 27 Feb 2019, 10:59)
@Claudiu18
Sa ne spui daca ai rezolvat problema,eventual care a fost piesa inlocuita,si cati km ai in prezent?
*



Salut tuturor,

Am fost la Reprezentanta si mi-au schimbat cilindrul emitator, cica a fost o problema cu presiunea.
Am facut 2 drumuri lungi + condus prin oras si problema nu s-a mai manifestat. Totusi pe anumite portiuni de drum am inceput sa aud un huruit ca si cum as avea lanturi in bord. S-a mai intamplat cuiva asa ceva?

Masina are 1800km parcursi.

Multumesc,
Claudiu
brandy_tdi
adica din partea stanga zornaie/fasaie?
-e de la conducta de ambreiaj.
lcc
Eu zic sa nu confundam, rontaitul-zornaitul, care poate este de la conducta de ambreiaj, care la mine este așa de strânsă în cleme că abia se mișcă, cu fâșâitul care se aude in rulaj atunci când motorul este în sarcina
23Marius
Salut! Rontaitul-zornaitul tind sa cred si eu ca nu e de la conducta...si la mine este fixata f. bine in cleme..
Claudiu18
Salut,

Tind sa cred ca acel zornait-rontait este cauzat de cauciucurile de iarna (Motrio 205/55/R16), observat doar pe asfalt ud cu pierticele, m-am plimbat acum 2 zile cu masina pe asfalt uscat si nu se mai aude nimic. Zgomotul se auzea pe partea dreapta, cel putin asa mi s-a parut mie.
Bogdan 7499
QUOTE(Claudiu18 @ 28 Feb 2019, 11:05)
Salut tuturor,

Am fost la Reprezentanta si mi-au schimbat cilindrul emitator, cica a fost o problema cu presiunea.
Am facut 2 drumuri lungi + condus prin oras si problema nu s-a mai manifestat. Totusi pe anumite portiuni de drum am inceput sa aud un huruit ca si cum as avea lanturi in bord. S-a mai intamplat cuiva asa ceva?

Masina are 1800km parcursi.

Multumesc,
Claudiu
*


Salut. A apărut și la mine aceeași problemă cu ambreiajul, la nici 100 km parcurși. De când ai schimbat acel cilindru emițător, e totul ok? Urmează să sesizez și eu defecțiunea și aș dori mai multe detalii, dacă mă poți ajuta.
attidenes
Salut.

A aparut si la masina mea o problema mai exact la plecare de pe loc. A inceput sa se scuture ca si cum ar patina discul. Nu am decat 27.447 de km si nu sunt nici genul de sofe agresiv iar de masina pot sa spun ca o ingrijesc si nu sunt sofer incepator. Am avut mai multe masini noi pana sa imi cumpar Megane si nu am patit asa ceva. Ati mai avut careva problema asta?

papa_mulo
Placa de presiune incepe sa se uzeze. Cand patineaza discul nu se scutura.
attidenes
Multumesc pentru raspuns.La placa de presiune nu m-am gandit.Oricum nu mi se pare normal ca la 27.000 sa se strice si sunt sigur ca vor da vina pe mine si nu vor schimba pe garantie.Din pacate incep sa fiu dezamagit de masina pentru ca am avut destul de multe probleme de cand am cumparat masina si se pare ca nu se mai termina.
papa_mulo
Nu s-a stricat, are un inceput de uzura. Depinde cum folosesti masina, daca esti dintr-un oras aglomerat si o folosesti preponderent urban, atunci 27000 nu sunt nici multi dar nici putini pt o asemenea problema...oricum nu e o problema care evolueaza galopant, in general poti merge inca cateva zeci de mii de km din momentul in care apare simptomul asta.
attidenes
QUOTE(papa_mulo @ 2 Jan 2020, 08:05)
Nu s-a stricat, are un inceput de uzura. Depinde cum folosesti masina, daca esti dintr-un oras aglomerat si o folosesti preponderent urban, atunci 27000 nu sunt nici multi dar nici putini pt o asemenea problema...oricum nu e o problema care evolueaza galopant, in general poti merge inca cateva zeci de mii de km din momentul in care apare simptomul asta.
*




Din pacate folosesc masina cam mult in oras.Mai fac si drumuri lungi dar mai rar.
mano_be
Salut colegii sunt nou pe aici ce pot sa zic despre megane 4 varianta zen 1.33 140 parerea mea personala ese un logan facelift, am schimbat toate chederele la usi la 28000km apa in roata de rezerva aprx pe la jumatatea rotii era apa azi am vazut antigel lichid de frana in partea stanga sub pedalier pe mocheta, la 100 km-h nu are putere sa stropeasca parbrizul,nu ai ce sa mai zici sau ceri .....este o masina care... .Scuze daca am deranjat daca a mai intampinat cineva problema cu lichidul sub pedale as vrea o parere .MERCI sad.gif
MarianStelica
QUOTE(Claudiu18 @ 20 Feb 2019, 20:13)
Stimati colegi,
Detin un Renault Megane Sedan IV Tce 116 CP varianta ZEN fabricat in Noiembrie 2018. De ceva timp am observat o problema aparent deranjanta mai ales in traficul de oras si anume sunt situati cand schimbatorul de viteze ramane blocat, nu imi intra in nicio viteza, ramanand in pozitie libera.


Se pare ca problema e si la TCe 140 CP.

Eu am avut parte de ea ieri, viteza 1 blocata.

Am facut programare la service. Revin cand se rezolva.
MarianStelica
QUOTE(MarianStelica @ 29 Aug 2023, 11:55)
Eu am avut parte de ea ieri, viteza 1 blocata.
Am facut programare la service. Revin cand se rezolva.
*



Domnul mecanic a mai "lungit" putin cablul de la cutia de viteze (timonerie) si problema a disparut, atat la viteza #1 cat si la #2. Si cam asta a fost toata interventia biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.