Ce imi place:
1. La pretul pe care il are, este detasat masina care se conduce cel mai bine din clasa. Nu am simtit nicio diferenta fata de Mazda 3 iar fata de Ford Focus mi se pare net superior.
2. Ca la orice masina din clasa, producatorul a trebuit sa faca unele compromisuri. Imi place ca la noul Megane exista un upgrade la interior in ceea ce privesc materialele. Da, sub consola totul e plastic tare, dar asta gasesti si la Ford, si la Mazda, si la VW. In schimb, au tinut foarte mult sa-ti ofere o experienta placuta la condus, iar partile pe care efectiv le atingi sa fie calitative.
3. Performantele, cel putin la varianta GT pe care o am, sunt mult peste orice poti lua la pretul asta de la competitie. Nu as fi luat Golf GTI de banii astia (care in opinia mea e o masina extrem de urata), ca sa nu mai spun de semi-echivalentul de la Ford. Saream lejer de 30,000 intr-o configuratie cu mult mai putine optiuni.
Aveam un prag psihologic de 25,000 de dat pe masina, si-mi doream ceva relativ sportiv cu multa tehnologie. Cand am facut test drive cu GT ma abtineam sa nu zambesc, ca sa pot sa incerc sa mai negociez la pret.
Trebuie luat in considerare si faptul ca, in continuare, cred ca M4 este detasat cea mai frumoasa masina din segment.
Poate acum si alti producatori s-au ridicat la nivelul M4 (am vazut ca multi pun faruri LED acum, iar tehnologia din interior s-a imbunatatit, insa in continuare M4 ramane cel mai bun compromis calitate/pret. Probleme mari nu au. Nu am vazut pana acum sa pice un motor sau sa ramana in drum cineva.
Eu nu sunt adeptul brandurilor. Daca in cativa ani cand voi schimba masina exista altceva mai bun in alta parte, probabil voi merge acolo. Imi place Kia Stinger, Peugeot 508 asta nou. Nu mi-as lua niciodata Mercedes, BMW, Audi. Mi se pare ca alti producatori ofera compromis mai bun la calitate vs pret. Nu dau 2 bani pe brand. Posibil si un Talisman cu facelift, probabil care va contine noul design de interior de la Clio (mi se pare absolut genial).
Ce nu imi place:
Nu prea si-au batut capul cu spatii de depozitare. La capitolul asta, altii ofera mult mai multe.
Protectia din spate de la portbagaj (aia care se ridica odata cu haionul) este ridicola. Nu ma deranjeaza neaparat calitatea cat faptul ca nu i-au facut o adancitura sa pui acolo ceva la drum lung. De asemenea, pot sa iau in considerare faptul ca la un impact s-a demonstrat ca un laptop pus acolo iti rupe gatul, deci poate de asta l-au facut asa.
Zdrangane portierele la bass. E enervanta chestia asta dar nu imposibil de rezolvat.
Unele probleme de caroserie, ce tin de ansamblare. Ba e capota mai sus, ba chederele fac figuri, la unii poti baga degetul pe sub portiere. Puteau sa fie mult mai atenti la chestiile astea.
Nu are torpedou refrigerat. La drum lung ar fi mers. Nu poti sa rabatezi scaunul de la pasager in fata, ca sa bagi cutii de peste 1,6 metri in masina. La fosta masina puteam sa fac asta si am avut nevoie de multe ori sa car de la ikea rahaturi mai lungi.
In spate nu exista gaura pentru schiuri. Din nou, fosta masina avea, si puteai sa iei si chestii din portbagaj prin gaura aia.