Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierde din putere 1.2 tce 116cp megane
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
rackj1981
probleme cu 1.2 tce, pana e rece motorul functioneaza bine dupa ce se incalzeste apare avertizare cu rosu stop si nu mai trage adica nu mai pot tura de la 2000 ture in sus. Datimi niste informatii despre probleme de gen, sau sa mai intalnit cineva asa ceva.
einstein1984
pai incepe cu o diagnoza cu clip.
rackj1981
Mia facut test un mecanic cu un tester mia sters erorile, a mers o zii iar a aparut, ia dat prima problema senzor presiune admisie rampa, daca mam exprimat bine. Nu stie exact cat trebuie sa aiba ca valoare la cati bari lucreaza....
silvanu96
Eu asi banui senzorul MAP. Trebuie sa verifici unde se afla si se curata cu spray . Trebuie verificat pentru ca sunt modele de motoare in care debitmetrul are si rol de MAP. Se curata cu spray de debitmetru, nu cu WD40 sau egr.
Daca masina are peste 200mii eu l-as inlocui , nu e o caruta de bani.
rackj1981
Mersi am sa incerc varianta cu curatare. Masina are 137000 km. Luat de mine din germania. Am sa revin daca am putut rezolva.
bogdi12001
Senzorul se poate verifica, nu trebuie neaparat schimbat, ca asa o sa ajungi sa schimbi toti senzorii de pe masina si motorul tot asa o sa mearga.
Cu un osciloscop se poate vedea foarte usor cum functioneaza senzorul.
user123
QUOTE(bogdi12001 @ 3 Feb 2019, 09:31)
......
Cu un osciloscop se poate vedea foarte usor cum functioneaza senzorul.
*




+1 . Inca un om care stie ce vorbeste !
rackj1981
Am curatat azi senzorul MAP, se afla in fata clapetei era un pic murdar asa parca ceva clei maroniu, tit mai are inauntru clei maroniu ce poate fii?... lam probat parca sia revenit, toate becurile pe bord mi sau stins, am mers cu ea vreo 10 km duoa care mia aparut cheita cu rosu si mesajul stop rusque casse motour, disparea si iar aparea, ciudat masina mergea nu ma mai oprea in turatia, ciudat, totusi inralantii are motoru o galopare nu merge rotund, pornirea e ok rapida, leam verificat bujiile par ok maroniu ardere normala, ma gandesc totusi sa nu fie de la bujii..... Sau o bobina....
silvanu96
Nu au treaba bujiile, iar daca ar fii vreo bobina eroarea ar trebui sa fie missfire cilindru nr...
Te duci la mecanic si citesti iar erorile, in functie de ele actionezi.
Clapeta e curatata ? face acolo pe margine un inel din mizerie care afecteaza buna functionare...
Motoarele pe benzina sunt reglate pe admisie de: debitmetru, senzor MAP si clapeta de acceleratie, iar pe evacuare sunt cele 2 sonde lambda.
rackj1981
Scuze daca am gresit la scris mam grabit....

3 Feb 2019, 23:04:
Da da am sa ma duc iar la mecanic, azi am vrut sa curat clapeta sau macar so vad dar nam putut desface surubul de jos nici o pozitie nam gasit, bineinteles la ce chei am avut eu prin casa.... Am desfacut senzorul din fata clapetei lam dat cu spei, era mizerie clei maroniu, si plus un senzor care e tot pe deasupra pe admisieare asa o eticheta verde,lam dat si pe aia cu sprei.....
Am sa revin dupa test maine....

4 Feb 2019, 18:25:
Am facut test clip, problema e pe cilindru 4, a schimbat bujii bobine intre ele nu se muta problema ramane tot acolo pe cilindru 4, mau recomandat sa fac un test de compresie. Dupa ce a sters toate erorile functioneaza bine pana un timp 10km si incep sa reapara erorile, momentan am facut in jur la 50 km si merge nu ma limiteaza doar ca are acel mers neregulat.... Am sa fac un test de compresie si vom vedea.... Am sa revin.... Sper ca am sa rezolv ceva ca imi da multe batai de cap..... Voi ce ma mai sfatuiti?
bogdi12001
Care sunt erorile?
rackj1981
Prima apare cu rosu STOP CASSE MOTOUR, in tmpul mersului dupaia dispare asta face de vreo 5 6 ori apare dispare, dupaia incepe cheita portocalie cu martorul motor si scrie INJECTION CONTROLER , duoa care acela cu ANTIPOLUATION, astea apar dispar astea toate in timpul mersului, si la un moment dat ma limiteaza in turatie pana in 2000 ture, ca constatare de mine dimineata merge cat timp nu se incalzeste duoa ce e cald plus erori nu ma lasa sa turez peste 2000 ture..... Azi dupa test sterse toate erorile dupa 10 km apar inapoi erorile masina trage nu ma mai limitat.....in tot acest timp motorul nu merge normal parca merge sacadat intrerupt.... Eu banuiesc ceva pe aprindere....Ciudat....
bogdi12001
Nu erorile ce iti apar tie in bord ca cu alea nu ai ce face, codurile de eroare ce le da pe tester te intereseaza.
rackj1981
Ok Ajung pe la test in cateva zile si am sa memorez codurile, am sal trec aici.... Siu ca prima data a aparut un cod care mecanicul nu stia ce e....
rackj1981
.... Am lasat masina la mecanic ca sa inceapa la puricat, codul de eroare este DTC 009077 informatie presiune combustibil.... Ce spuneti undei buba.... Va spune ceva codul....
bogdi12001
Eu as incepe cu verificarea pompei de benzina, atat cea de joasa din rezervor cat si cea de inalta, vazut daca face presiune cat trebuie. Daca este ok presiunea atat la ralanti cat si in accelerare se merge mai departe, senzor presiune rampa, etc.
rackj1981
Totusi ce poate genera problema cu "ardere cilindru 4". ..
[attachmentid=1628099942]

12 Feb 2019, 16:38:
[attachmentid=1628099943]
...???
bogdi12001
Anumite erori trebuiesc tratate separat. Cea cu eroare pe cilindru din cate inteleg eu traducerea asta ciudata este misfire pe respectivul cilindru. Misfire poate sa dea bujia, bobine inductie, injector, probleme de etansare la supape, probleme de compresie, pompa de benzina care totusi ar trebui sa dea un random misfire nu izolat pe un cilindru, senzor oxigen, catalizator defect.
Eroarea la ax came este posibil sa fie de la variator ax came.
Legat de presiunea de combustibil ti-am scris mai sus ce as verifica eu.
Acum mecanicul tau trebuie sa decida in ce ordine trateaza problemele si ce lwgatura face intre anumite coduri.
Intre eroare de misfire si cea de presiune combustibil este posibil sa existe o legatura, adica lips presiunii de alimentare sa cauzeze misfire
Eu personal as porni cu un leack test pe cilindrul 4 si un test de compresie pt a elimina o problema fizica a motorului pe acel cilindru.
Apoi m-as axa pe problema de alimentare.
Este foarte greu sa repari asa ceva pe forum, mecanicul ar trebui sa decida ce si cum face.
rackj1981
Da, masina e la mecanic de astazi, maine urmeaza sai faca un test de compresie cu asta vrea sa inceapa si daca e ok continua cu restu sa le verifice.... Eu incerc sa mai aflu niste sfaturi prin forum... ii spun si mecanicului cea ce voi ma sfatuiti, pt o rezolvare mai usoara, cine stie poate dam de capat mai usor, nu pare usor.... Mersi pt orice sfat....

12 Feb 2019, 19:52:
[attachmentid=1628100031]
Acolo poate fi ceva ciudat? e rampa cu senzorul de presiune, parca sunt ceva scapari...mia aratat mecanicul.. . Azi am facut poza...

13 Feb 2019, 18:50:
Azi sa facut testu de compresie, e problema pe cilindru 4, pe 1 2 3 cilindru e 12.1 si pe cilindru 4 e 9....urmeaza de desfacut chiuloasa si vazut.... Mecanicul crede ca e Supapa sau sper ca nu e piston sau ce stiu eu ce... Ma trezesc ca am nevoie de un motor.... Oricum am sal fac nam de ales asta e.... Am sa revin dupa... Cam 2 saptamani....
Ce ziceti voi la asemenea defect. Sa fie supapa?...
bogdi12001
Daca ar avea mecanicul un leack tester ar putea sa izoleze defectul, segmenti sau supape.
Ai avut vreodata nivelul crescut la ulei, peste maxim? La benzinarele cu injectie directa au fost si mai sunt probleme cu fuel dilution, adica benzina condenseaza pe cilindrii si ajunge in baia de ulei contaminand uleiul. Daca mergi cu acel ulei poti sa ajungi la probleme de compresie.
rackj1981
Sa mai revin. Ieri sa desfacut chiuliasa si surpriza unset de tacheti plus supape pe cilindru 4 si ce sa mai constatat distributia a fost sarita un ochi sau sa umblat si nu sa tras la sembe sa montat gresit. Cam asteas, vedem cand va fii gata cum va functiona. Abia astept am sa va scriu aici....
rackj1981
Am revenit, astazi sa pus laolalta tot chiuloasa distributia, la semn, totul e ok pornim masina pus tester si surpriza, ax cu came nu sunt la semne reglaj pozitie "vanos" ... Scula de reglaj ax cu came vedem pe unde gaseste mecanicul.... 🤔
rackj1981
Hmm.... Masina momentan merge am parcurs in jur la 400 km dar erorile revin injection controler cu antipoluation controler sr ters de 2 ori tot revine, ca defect senzor ax cu cama cred camchaft senzor, scula de reglat ax cu came mecanicul nu a gasit a facut el ceva dar nu e piate 100% si sar putea ca aia e problema.... Masina 99,99% merge perfect rotund trage cursiv fara o mica ezitare dar erorile care le vad in bord sunt inervante....
korny
Salut, am achizitionat si eu un Megane 1.2 tce si mi-a aparut cod de eroare dtc001177, intake camshaft shifter. Am testat senzorul captor, electrovana, semnal ecu si toate sunt ok. Masina are momente cand trage in hopuri si atunci apare eroarea, iar uneori daca o accelerez mai tare dispare. Se poate sa fie obturat canalul de ulei catre defazor? Sau chiar sa aiba o problema defazorul?
cj98czh
carburant ... prost?
korny
M-am gandit si eu la asta, desi am alimentat din locuri diferite. Ar putea cauza benzina proasta doar eroarea asta, fara misfire sau ceva de genul?
korny
Stie cineva daca ECU-ul primeste informatii si despre defazajul mecanic al axelor cu came? Oare se trimite si asta prin senzorul de ax cu came sau ECU-ul vede un cumul de factori din care deduce ca nu s-a modificat cum trebuie? As dori sa elimin orice posibilitate de defect electronic, avand in vedere ca eroarea de defazor apare si cu electrovana sau senzor inlocuit.
silvanu96
La fiecare interventie acolo se fac proceduri de re-calibrare. O mica neatentie si totul merge aiurea.
Deasemenea se fac recalibrari chiar daca nu s-a umblat acolo ,dar senzorul da valori aiurea.
korny
Dar ma gandesc ca si pinionul defazor defect/blocat sau o obstructie pe circuitul de ulei catre el poate cauza eroarea, nu? Si azi am facut un drum cu masina si am calcat-o mai tare in viteza a 2-a, iar eroarea s-a stins. Asta ma duce cu gandul ca e nevoie de presiune mare de ulei pentru a se indeplini defazarea, iar asta ar putea fi cauzata de o obstructie in circuitul de ulei sau pinionul defazor care se misca mai greu decat e normal.
silvanu96
O fi de la ulei? ce ulei ai in ea? motoarele pe benzina au uleiul curat, deci putin probabil colmatare canal de ungere.
korny
Nu stiu ce ulei are, mi s-a spus ca a fost inlocuit de curand si asa pare. Am gasit in schimb o chestie interesanta intr-un articol legata de motoarele astea:

1.2 TCe

Bruit moteur anormal et/ou surconsommation d’huile moteur sur les véhicules produits du 1er janvier 2012 au 25 juillet 2015, en raison du defaillance de la calibration d'injection entrainant une vibration du decaleur d'arbres a cames.

=> Correction du niveau d’huile et reprogrammation du calculateur d’injection.

Véhicules concernés : Renault Clio IV, Captur, Kangoo II, Mégane III et Scénic III ; Dacia Dokker, Lodgy et Duster.

Deci se pare ca poate fi vorba de o decalibrare a injectiei care cauzeaza niste vibratii la nivelul variatorului axei cu came, si ar trebui sa se rezolve printr-o resoftare.
korny
Update: ieri am facut o resoftare a ECU-ului cu ultima versiune de la Renault si problema persista. Spunea si domnul de la reprezentanta ca cel mai probabil trebuie inlocuit decalorul de pe axa cu came. Stiti cumva vreun service in Cluj care ar putea avea cunostinte despre motoarele astea si cale pentru distributie?
korny
In sfarsit am rezolvat problema cu masina. Au fost distruse capacele distribuitoare de ulei de pe defazoare, iar cel de pe admisie nu mai primea deloc presiune de ulei. Nu se gasesc decat originale si am asteptat 3 saptamani pana le-au adus. Acum functioneaza ok ambele defazoare.
silvanu96
Cat a fost distractia?
Oricum, bine ca ai rezolvat...
korny
Initial am luat defazorul crezand ca acela e problema - 430
2 capace ~ 650
6 garnituri pentru ele 100
Manopera de investigat distributie si schimbat defazor plus montat ulterior capacele - 700

Sper sa nu mai faca probleme motorul dupa acest tratament. Oricum inca nu renunt la dci.
rackj1981
Este mașina cea cu 1.2tce 116cp, 2012 decembrie euro, în anul acesta in ianuarie am cumpărat mașina din Germania, atunci am dus la schimbat distribuție, are 138000 km real, înainte nu știu dacă a mâncat ulei, din câte am aflat dupa la mașină sa umblat pe la motor ca nu merge bine câteodată nu trăgea asa am ajuns sa schimb distribuția cica era sărit un ochi fiind pe lanț, cred ca a fost greșit pus în Germania, amu merge bine numa de atunci consuma mult ulei... Distribuția am schimbat la un servis oarecare....

3 Nov 2019, 17:24:
Sa desfăcut și motorul, au dat jos chiulasa sau uitat la cămăși pistoane segmenți cilindrii supape admisie evacuare nu sa constatat probleme doar distribuția era greșit un ochi un grad, problema după ce porneam cu mașina după câțiva km max 10km nu mai trăgea ma limita la 2000 de turații, dar de atunci merge... Tot citeam de o resoftare la aceste motoare din cauza pierderilor de ulei...

3 Nov 2019, 17:26:
Cam cât ar costa o resoftare?...
korny
Mie mi-a facut resoftarea un tip de la reprezentanta cu 200 de lei. Dar, daca mananca deja mult ulei, nu cred ca se rezolva prin resoftare.
rackj1981
Ok mersi

4 Nov 2019, 13:03:
Korny

Al tău megan 1.2 116cp îți manca ulei sau aveai lipsa? Cam cât? Nu știu ce sa fac sa caut problema pe la segmenți, cred ca cumva îl arde ca e tare negru eșapament, altcumva nu-mi explic...
cj98czh
motorul asta papa ulei de la mana lui ... a fost prostconceput, sunt o gramada de topicuri si pe afara unde se discuta ... problema este recunoscuta de renault ..
korny
QUOTE(rackj1981 @ 4 Nov 2019, 09:55)
Ok mersi

<span class='edit'>4 Nov 2019, 13:03:</span>
Korny

Al tău megan 1.2 116cp îți manca ulei sau aveai lipsa? Cam cât? Nu știu ce sa fac sa caut problema pe la segmenți, cred ca cumva îl arde ca e tare negru eșapament, altcumva nu-mi explic...
*



A mancat ceva inainte sa ii fac schimbul, am bagat acum niste aditivi ca sa vad daca e vreo diferenta dupa ce l-am schimbat. In ~1000km nu am vazut sa consume vizibil, dar astept sa mai treaca niste km. Oricum nici cu segmentare nu cred ca se rezolva daca asa a fost proiectat. Am mereu niste ulei la mine, asa ca daca trebuie completat asta e.
busu 12
QUOTE(korny @ 4 Nov 2019, 14:30)
am bagat acum niste aditivi ca sa vad daca e vreo diferenta dupa ce l-am schimbat. In ~1000km nu am vazut sa consume vizibil, dar astept sa mai treaca niste km. Oricum nici cu segmentare nu cred ca se rezolva daca asa a fost proiectat. Am mereu niste ulei la mine, asa ca daca trebuie completat asta e.
*


Ce aditivi. Trebuia să pui un ulei 5w40 mai gros.
Se schimba pistoanele cu tot cu segmenti, cuzineți de biele și simeringurile de la supape din chiulasa, cu ocazia asta face si pasuirea supapelor pe scaune sa etanseze bine.
korny
Resurs next si Liqui Moly Mos2. La mine a fost schimbat deja motorul in trecut si tot mananca ceva ulei asa ca nu cred ca se rezolva cumva problema. Momentan nu ma deranjeaza la cati km fac eu cu masina.
busu 12
A mai zis moderatorul de cj, ca aditivii sunt frectie la picior de lemn.
Doar un ulei gros sa te scape de problema, gen 5w50 sau 0w50 din pacate.
korny
Stiu povestile cu aditivii, nici eu nu am mai folosit pana acum, dar am zis sa incerc sa vad daca e vreo diferenta. Pe viitor o sa trec la 5w50 daca va mai consuma peste masura.
silvanu96
consumul de ulei se face prin admisie , prin resoftari s-a incercat modificarea parametrilor admisiei, fara a afecta motorul, de altfel problema se pune daca uleiul acesta este ars complet pentru a nu colmata catalizatorul, motorul in sine neavand nimic daca verifici joja periodic si completezi cand e cazul.
rackj1981
Resoftare care lai făcut ai făcut direct la reprezentanta sau cineva de acolo? Cum as putea sa iau legătura cu cineva?...
korny
Direct la reprezentanta am facut-o, doar ca am vorbit direct cu electricianul si a facut-o dupa program, altfel trebuia sa merg cu programare si la noi te programeaza dupa 2-3 saptamani.
rackj1981
Ok mersi de informație am sa sun la ei...

7 Nov 2019, 11:15:
Am încercat sa sun la reprezentanta nu pre ridica nimeni, dacă trec pe la ei probabil mi-l fac tot cu programare, am de făcut vreo 100 km, poate as avea norocu sa ma plimbe incaodata, cam cât tine resoftare?...
korny
Eu i-am lasat masina de pe o zi pe alta, a zis ca a stat vreo 2-3 ore in plus pana a gasit ultima varianta de soft si l-a scris.
rackj1981
Ok azi am încercat de vreo 5 ori nu-mi ridica nimeni, am sa mai încerc și mâine, mersi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.