Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: De la Moscova la New York
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
alecsz99
Orice calatorie incepe cu un plan. Si orice plan nu este final, de neatins si de neschimbat.

America este pe lista de dorinte a tuturor si era, evident si pe lista noastra.

Totul a inceput prin noiembrie cand idea a prins conturul necesar pentru a devein plan iar planul a inceput sa insemne si actiuni concrete.

Primul pas a fost studierea opriunilor de bilete, variantele fiind multe insa, ca orice calator nu ne-am dorit sa cheltuim prea mult pe avion. Asadar am ales cel mai ieftin zbor, pe ruta Bucuresti – Moscova – New York. Iar aici a intervenit prima schimbare in plan. Daca tot ajungem la Moscova, nu face sens sa vedem si orasul, si Rusia? Face!

Am intreprins formalitatile necesare pentru vize, prima oara de SUA pentru ca acolo am considerat ca este mai greu. Dar nu a fost, totul a decurs facil si rapid. La cateva ore dupa ce ne-a fost admisa viza SUA am luat biletele de avion, Bucuresti – Moscova – New York, cu o pauza de 2 zile in Rusia intre zboruri. Asta inainte sa luam viza de Rusia, pe care am considerat-o mai mult o formalitate. Si am avut dreptate. Viza SUA este foarte calitativa, sunt atenti la detalii, sistemul este facut sa functioneze. Viza de Rusia este mai mult birocratie, sa ai toate actele, tot ce trebuie la dosar. Daca intereseaza pe cineva voi detalia experienta privitoare la vize intr-un post separate, nu are rost sa plictisesc inutil.

Asadar iata-ne cu vizele in pasaport, cu bilete de avion si cu bagajele facute.


Moscova


Am plecat imediat dupa Craciun, cu un zbor al companiei ruse Aeroflot, de la Bucuresti la Moscova.

Prima impresie despre Aeroflot a fost ca este un fel de Tarom rusesc, companie de stat. Odata ajungi insa la Moscova ne-am data seama ca este mai mult un fel de Turkish Airlines decat Tarom, cu o flota imensa, rute in toata lumea si 95 de ani de experienta. Citisem inainte de plecare opinii despre aceasta companie, cele din urma cu cativa ani amintin de calatori beti si problemele generate de acestia. Insa acum alcoolul este interzis pe rutele Aeroflot iar compania este condusa dupa standard occidentale. Recomanda cu drag oricui are spiritual de aventura necesar!.

Zborul Otopeni – Sheremetyevo l-am facut in 3 ore cu un Airbus A320, destul de plin avand in vedere perioada.
Am aterizat pe Sheremetyevo, la 29 km nord de centrul Moscovei la ora locala 4 A.M. Formalitatile vamale au durat fix 30 de secunde, practice doar am aratat pasaportul care a fost stampilat si ne-a fost inmanata fisa de migratie, o hartie ce contine datele de intrare in Federatia Rusa si care trebuie pastrata in permanenta pe toata durate sederii. Fisa ne-a fost ceruta la hotel, odata cu cazarea.

Rezervasem o masina la Sixt Rent a Car in aeroportul Sheremetyevo, Informatiile disponibile online si experientele celorlalti nu ar fi recomandat in primul rand aceasta companie din Moscova insa era singura deschisa 24/7 si avand in vedere ora aterizarii, nu am avut alte optiuni. Si aici insa pot spune ca nu au fost probleme, asadar e bine peste tot in lume sa ai propia experienta sis a tragi propriile concluzii, trairile altora nefiind neaparat relevante pentru tine.

Preluarea masinii a durat cam 30 de minute apoi iata-ne la volanul unui Hyundai Solari automat, pe benzina.

Eram gata de drumul spre hotel si avand in vedere ora matinala ne asteaptam la un drum scurt si deja ne gandeam la patul cald ce ne astepta.

Insa am gresit….nici nu am iesit bine din aeroport si traficul din Moscova ne-a trezit la crunta realitate! Conduc zilnic in Bucuresti, am condus de nenumarate ori in Istanbul, prin Roma, am condus in nenumarate capitale Europene aflate in topul negative al traficului aglomerat, am vazut traficul din Bangkok insa Moscova este din alta lume! Totul este blocat tot timpul! Si nu vorbim de lipsa infrastructurii cum este cazul in Bucuresti ci de faptul ca sunt bulevarde cu 10-12 benzi pline ochi de masini, la toate orele zilei si noptii. Eram pregatit pentru ce e mai rau, dar nici atat de rau! De fiecare data cand merg la Istanbul spun ca nu o sa ma mai plang de traficul din Bucuresti. Dupa Moscova, nu ma voi mai plange de traficul din Istanbul! Punctez si o parte buna a traficului aglomerat, la fel ca la Istanbul. Orice manevra vrei sa faci, atat timp cat semnalizezi, ti se face loc. Practic poti trece de de banda 5 pe banda 1 si apoi sa faci dreapta fara problem. Desigur ca la randul tau trebuie sa faci loc celorlalti.

Cu siguranta condusul prin Rusia este o experienta aparte!

Am plecat insa pregatit, citisem ca Waze este inutil pentru ca nu-l foloseste nimeni si deci nu are informatiile din trafic necesare penntru a calcula rutele optime si a evita aglomeratia. Asa ca am descoperit ce folosesc Rusii, anume Yandex Navigator. Il aveam instalat pe telefon si a fost un real ajutor atat timp cat am condus prin Moscova.

Distanta de la aeroport la hotel a insemnat aproape 2 ore de trafic aglomerat si blocaje. Avand in vedere si gradul nostru de oboseala si lipsa somnului, a fost si mai greu. Insa am ajuns cu bine la hotel, am parcat masina, am mancat si ne-am culcat, fiind demult cazul sa o facem!

Ne-am trezit pe la pranz surprinsi de intunericul de afara. Parca erau primele ore ale diminetii! Cer plumburiu, prin de nori, -7 grade si o ninsoare fina, doar cat sa fie nevoie sa folosesti stergatoarele, nu mai mult.

Prim destinatie a fost,evident, Piata Rosie si Kremlinul. Yandex ne-a ajutat iar, gasind o parcare chiar langa Piata Rosie, la magazinul GUM, faimos in Moscova, un fel de magazine universal comunis transformat in mall de lux, cu toate brandurie occidentale prezente si preturi pe masura.

Din pacate atat Piata cat si Kremlinul erau delimitate cu un cordon de securitate, probabil fiind in lucru ceva important pentru viitorul politic rus si mondial. Asadar in prima zi nu ne-am putut apropia mai mult decat pentru a face cateva poze din strada.

Apoi ne-am plimbat prin centrul Moscovei, pe strazile impodobite de sarbatoare, ninse si aglomerate.

Moscova este de vazut iarna, clar acesta este farmecul orasului. Iar cum rusii sarbatoresc Craciunul si Anul Nou pe stil vechi, ei abia se pregateau de sarbatoare, ceea ce a adaugat un farmec in plus orasului.

[attachmentid=1628098432]

pentru nostalgici

[attachmentid=1628098433]
toate cladirile din Moscova sunt decorate, iar cladiri comuniste in centru nu exista

[attachmentid=1628098434]
Catedrala Sfantul Vasile

[attachmentid=1628098436]

[attachmentid=1628098437]
Piata Rosie

[attachmentid=1628098438]

[attachmentid=1628098439]

[attachmentid=1628098440]

[attachmentid=1628098441]

[attachmentid=1628098442]

[attachmentid=1628098443]

In fiecare piateta exista cate un targ de Craciun. Observ aici fetele oamenilor, mult mai fericite si mai linistite decat, sa zicem, la Viena.
[attachmentid=1628098444]

[attachmentid=1628098445]

[attachmentid=1628098446]

[attachmentid=1628098447]
Teatrul Balshoi

[attachmentid=1628098448]

[attachmentid=1628098449]

[attachmentid=1628098450]

[attachmentid=1628098451]

[attachmentid=1628098452]

[attachmentid=1628098453]

[attachmentid=1628098454]

[attachmentid=1628098455]

[attachmentid=1628098456]
Inca se vinde benzina de 92. Pretul pentru benzina 95 este sub 3 lei litrul. Inutil de spus ca marea majoritate a masinilor au motoare pe benzina.

[attachmentid=1628098457]

In Moscova TOT TIMPUL se deszapezeste, atat pe strata cat si pe trotuare.

[attachmentid=1628098458]

[attachmentid=1628098459]

[attachmentid=1628098460]

[attachmentid=1628098461]

Primul contact cu Moscova ne-a dus direct in frigul noptii si traficul infernal spre oras.
gibonu
Foarte tare. De mult timp n-am mai fost aici pe forum o poveste atat de interesanta.
Asteptam continuarea.

Daca se poate, te rog, la final, da-ne cateva detalii referitor la costuri [zbor, cazare, carciuma, etc] si despre cum se obtine viza pentru Federatia Rusa.

Pana acum, stiu [din auzite] ca Moscova si Sankt Petersburg sunt niste destinatii foarte scumpe.

Multumesc.
sorin1983
aplauze.gif
si pe mine m-ar interesa detalii de preturi chestii socoteli... poate spicuiesti printre post-uri pasii necesari...
astept cu nerabdare continuarea, vorba lui gibonu e interesant! niste destinatii clar diferite
Laurentziu83
Ai avut ceva curaj sa inchiriezi masina in cea mai aglomerata capitala din lume. Cate grade erau la Moscova la momentul vizitei?

Eu la Istanbul, acum 3 ani, dupa ce am facut 2 ore din dreptul aeroportului Ataturk si pana la cazarea din centru, am lasat masina in fata cazarii si n-am mai miscat-o pana in ziua plecarii.

@gibonu: simulasem eu pentru la vara o Rusia cu Blue Air spre Helsinki, apoi Sankt Petersburg cu trenul Allegro, apoi Moscova cu trenul Sapsan si retur Bucuresti cu Aeroflot-ul si imi iesise vreo 2000 de euro doar transportul si vizele pentru 2 persoane pe o saptamana. Nu am mai calculat si cazarea dupa ce am facut totalul, asa mai pun 500 de euro si ma duc in Noua Zeelanda.
Scandinavia anul trecut ne-a costat 1500 de euro.
gibonu
@Laurentziu83

Cumva costul de 2000 Euro rezulta din faptul ai luat la Aeroflot doar un singur zbor.
Tin minte ca mai demult, la cursele de linie asa cum este si Aeroflot, un singur zbor costa mai mult decat un zbor dus-intors.

Poti sa ne povestesti si noua cum a fost in Scandinavia?

P.S. Sa inteleg ca la Istanbul ai inchiriat masina ca sa te deplasezi de la aeroport in oras?
Laurentziu83
Intr-adevar, era diferenta mica de pret de la one way la return, insa nu mai voiam sa pierdem facem de 2 ori un traseu. Sapsan-ul insa era destul de scump, gen 75 de euro de persoana/sens. Allegro-ul finlandez era mai ieftin, chiar ne uitam ca era mai scump sa-l rezervi de la rusi decat la finlandezi. Mai era si Blue Air-ul care s-a cam scumpit in ultima vreme.

Scandinavia va urma daca voi reusi sa recuperez pozele de pe microsd-ul din telefon, card ce a crapat in ultima zi a excursiei, la modul ca nu mai este vazut fizic.

La Istanbul am fost cu masina; tin minte ca de prin dreptul aeroportului am inceput sa ne miscam ca melcul pana in Sultanahmet. De bine de rau insa, nu am avut parte de stresul bucurestean gen sa mi se bage altii in fata, sa se ingusteze drumul in fata, sa plec repede de pe loc, sa nu ma pot incadra, etc. Am mers incet si atat.
Daca ar fi sa merg cu avionul acolo, precum si in alte capitale europene, as cauta o modalitate feroviara de a ajunge in oras. Masina as prefera sa inchiriez doar unde am nevoie sa ma deplasez prin diverse zone rurale.
alecsz99
Pana voi continua zilele urmatoare povestea calatoriei, raspund la posturile de mai sus:


@gibonu
"Daca se poate, te rog, la final, da-ne cateva detalii referitor la costuri [zbor, cazare, carciuma, etc] si despre cum se obtine viza pentru Federatia Rusa.

Pana acum, stiu [din auzite] ca Moscova si Sankt Petersburg sunt niste destinatii foarte scumpe."

sorin1983
"si pe mine m-ar interesa detalii de preturi chestii socoteli... poate spicuiesti printre post-uri pasii necesari..."



Moscova este un oras scump, dar in nici un caz cel mai scump loc in care am fost. Cateva exemple:

cazare hotel Radisson - 150 EURO pentru 3 nopti, camera dubla, mare, spatioasa, cu tot ce ai nevoie.

masa - la restaurante normale, nu de lux dar nici fast food, in zonel turistice din centru, pe langa Kremlin - 30 de Euro cafele, sandvisuri cu somon, ciocolata calda, apa. Un cost similar cu ce ai plati in Bucuresti la o terasa din Dorobanit. Insa gusturile au fost exceptionale! Am mancat cel mai bun somon, care de fapt nu avea nimic de-a face cu somon pe care il stiam eu (iubitor de peste fiind), iar dulciurile au fost absolut fantastice!

am dat 3000 de ruble adica 40 E pe o caciula de blana autentica, insa nu in centru, la Kremlin, unde pretul era de 200 de Euro ci la Izmailov. . Tot aici gasesti TOT ce se vinde si in centru, insa la preturi infime fata de magazinele turistice, fiind o locatie in care (mai) putini turisti ajung. Defapt cand am fost noi era absolut liber, se "luptau" pentru noi vanzatorii. Totodata aici este ca la 'Stanbul, totul se negociaza. Trebuie vazut pentru cei ce ajung, este la margine, masina a fost foarte utila!

parcarea - cel mai mare cost din Moscova (si nu numai!). 3,5 - 4 Euro pe ora, inclusiv la hotel, fara "abonament" pentru o zi ca si posibilitate.

benzina - 48 de ruble litru de 95, adica putin peste 60 de Euro centi.

calatoria cu metroul (obligatorie pentru cei ce viziteaza Moscova!) - 50 de ruble adica 65 de eurocenti calatoria sau 210 ruble (2,8 Euro) abonamentul de o zi. Odata intrat la metrou, de plimbi cat si unde vrei, atata timp cat nu iesi din subteran, spre deosebire de NY unde platesti pe segment! Dar povestea asta mai tarziu, ca nu am ajunsa inca acolo.

inchiriere masina - am platit 100 Euro 10700 de ruble (140 Euro) pentru 2 zile de inchiriere, cu toate optiunile de asigurare incluse, fara nici un fel de fransiza. Se poate si mai ieftin, minim 50 Euro/zi, dar nu am vrut sa am nici o grija pe cap in acest oras foarte aglomerat si in care mergi putin indoctrinat de filmele vazute pe youtube...Insa nu am avut parte de nici un fel de experienta negativa.

Atentie insa la combinatorii de tot felul prezenti in toate locurile turistice, gen Mos Craciun si Craiasa Zapezii, gata sa faca poze cu turistii pentru ca apoi sa le ceara niste sume impresionante de bani pentru acest serviciu fara pereche...cel mai bine...stati departe de ei, zambiti frumos si refuzati-i.

La aeroport (Sheremetyevo, caci acolo am aterizat) am dat peste un "colectionar de bani" care dupa ce a aflat ca suntem din Romania ne-a rugat sa donam sau sa-i dam posibilitatea sa cumpere bani romanesti, mare pasionat fiind. I-am intins 1 RON si 5 RON si imediat a intrebat daca nu avem si de 100...Evident ca "nu aveam"...aici s-a incheiat discutia, nu a insistat, nu a fost, nici el si nici nimeni vreodata pe durata sederii cat de putin agresiv sau artagos.

Nu va asteptati insa ca rusii sa fie foarte prietenosi, sunt oameni inchisi si reci, departe de spiritul nostru latin iar dupa Moscova, in NY unde toata lumea este absolut gata sa te ajute si sa te indrume ni s-a parut ca suntem in alta lume. Defapt chiar am fost...!

Biletele de avion nu au fost chiar ieftine, insa asa cum am spus am ajuns si la Moscova tocmai pentru ca zborul Aeroflot pana la NY era cea mai ieftina varianta.

Bucuresti - Moscova a costat 1100 RON / persoana

Moscova - NYC 800 Euro/persoana.

Insa preturile sunt relative deoarece biletele le-am luat aproape de plecare, cu mai putin de 3 saptamani inainte. Cu rezervare mai din timp se pot gasi bilete catre NY cu 550-600 E/persoana.

Inca odata imi exprim impresia pozitiva asupra companiei Aeroflot!

@Laurentziu83 "Ai avut ceva curaj sa inchiriezi masina in cea mai aglomerata capitala din lume. Cate grade erau la Moscova la momentul vizitei?"


Nu as zice chiar curaj dar o doza de indrazneala sigur trebuie. Insa sunt cel ce conduce orice, oricand, oriunde asa ca nu mi s-a parut asa o bravada. Dupa cum am spus, experiente in orase aglomerate tot am avut. Sunt topuri si topuri cu cele mai aglomerate orase, unde traficul este cel mai odios, chiar un astfel de top are Bucurestiul in varf. Spun insa impacat ca Moscova este MULT peste orice! Poate doar prin India sau cine stie ce tara Africana sa fie mai rau. Calatoriile mele de pana acum insa indica clar Moscova!

Temperaturile nu au fost atat de rele, ne asteptam la mai rau. Ziua erau undeva in jur de -5/-8 grade. Noaptea -15. Termometrul de la bordul masinii nu a aratat niciodata mai putin de -11 grade celsius. La plimbarea din prima seara am resimtit mai rau temperatura din cauza vantului. Insa in general este suportabil. Cat scriu aceste randuri ma uit si peste prognoza actuala, live, si sunt anuntate -3/-5 grade. Inteleg insa ca tine si de noroc, se poate mult mai rau, desigur! Vremea insa nu este ca la noi, unde -5 grade poate insemna soare si o zi luminoasa. Tot timpul a fost intunecat (daca nu chiar intuneric) si mohorat. In fiecare dimineata masina avea pe ea un strat fin de zapada, desi nu a nins in adevaratul sens al cuvantului. Zapada insa era peste tot! Iar masinile pregatite pe masura, mai toate pe benzina, cele cateva dieseluri fiind masini de lux ce cu siguranta nu stau noapte pe strazi. Toate dotate cu anvelope de iarna, cele mai multe cu tinte metalice/crampoane. Cu toate astea strazile, desi pline de zapada si material antiderapant, erau impecabile! Nu ma vazut nici macar O GROAPA! Si cand ma gandesc ca in Bucuresti dupa prima ninsoare apar transee...

Cat tot vorbim de vreme, utilzajele de deszapezit prezente peste tot, inclusiv pe trotuare, sunt pe masura...mari, cu freza de zapada, cu banda de incarcare in basculanta, totul facut pentru ca zapada care cade zilnic sa dispara rapid de pe drum.

Spun cate ceva si despre vize;

SUA - viza este, asa cum am zis si mai sus, calitativa. Adica oamenii vor sa se asigure ca nu ai nici un gand de a ramane in SUA, au ei destule pe cap si asa, nu mai au nevoie si de nepofiti la masa. Asadar totul incepe cu completarea unui formular online, foarte banal. Date personale, numar pasaport si cateva intrebari "absurde" - vrei sa ramai in SUA peste durata legata a vizitei? ai intentia sa lucrezi in SUA? Si tot asa. Apoi platesti taxa de viza de 160$, iti faci 2 poze tip pasaport si te prezinti la interviu. Nu mergi decat cu maxim 15 min inainte de ora programata pentru ca nu se iau dupa coada de afara ci dupa programare, fiind poftiti in ambasada cei ce au programare la ora X. Aici ti se i-au amprentele (digital, nu cu cerneala ca in filme) si apoi susti un mic interviu cu ofiterul consular. Intrebarile lui si raspunsurile tale trebuie sa arate clar ca nu vrei sa ramai in SUA mai mult decat ai declarat. Noua ni s-a parut simplu, nu au fost probleme si nici nu pot spune ca avem vreo situatie speciala de milionari. Au fost insa si persoane respinse, ale caror poveste nu a convins. De exemplu: "unde lucrati?" "am lucrat in Italia acum o vreme, acum nu mai lucrez?" "Si fara job mergeti in vacanta in SUA?" "Pai, da..." Acum nu spun ca persoana asta avea intentie sa ramana in SUA, insa este clar ca trebuie sa arati serios, fara nici o posibila intentie ascunsa.

Parearea mea este ca, daca aveti de gand sa mergeti in SUA, veti lua viza fara probleme atata timp cat sunteti atenti la completarea corecta si completa a formularelor si va sustineti corect intentia de a calatori in scop turistic acolo.

Mai precizez si faptul ca dupa obtinere vizei, intrarea in SUA s-a facut in maxim 10 min, fara nici un fel de intrebari suplimentare, decat "cand plecati?" Nu este nevoie de rezervari hoteliere, detalii suplimentare, nimic. Pur si simplu am intrat!

Viza SUA are valabilitate 10 ani!

RUSIA - viza asta este defapt un dosar complex de acte, asigurari medicale si invitatie in Rusia ( care defapt se obtine foarte usor fie de la hotel fie de la unul din multe site-uri rusesti care oferta asa ceva, pentru 25E de persoana). Apoi completezi formularul online si primesti un email cu un link si instructiuni pentru programare...Insa aici incepe balul! Incerci sa te programezi si...nu reusesti...Apoi citesti pe forumuri ce se intampla si afli ca defapt daca nu apelezi la Centru Rus pentru Vize nu vei reusi...crezi ca esti mai destept decat altii si incerci insa afli ca nu esti mai destept. In cele din urma mergi la Centru Rus pentru Vize (undeva pe Dorobanit), platesti taxa de viza, taxa consultantului (adica acest Centru de Vize), lasi pasaportul si gata. In cateva zile ti se spune sa mergi sa ridici viza. Fara interviu. Acest centru pare defapt un loc care iti ia niste bani, mana in mana cu ambasada care refuza sa te bage in seama daca nu colaborezi cu Centrul.

Mentionez insa ca cei de la Centru sunt foarte profi, iti rezolva orice problema, te ajuta sa intelegi ce si cum, adica isi merita banii, te scapa de dureri de cap! Insa este frustrant ca, daca esti individualist de fel si vrei TU sa aplici, ambasada te refuza, desi nu este asta mentionata nicaieri ca si conditie de obtinut viza. Pur si simplu, atunci cand vrei sa faci programarea, ti se spune ca nu sunt locuri disponibile. Nicioadata! Centru insa rezolva imediat! Daca (cand) vom mai merge in Rusia vom apela direct la ei, asa cum ma mai spus, este un proces mai rapid.

Viza de Rusia se obtine strict pentru perioada in care vrei sa efectuezi vizita, cand mergi data viitoare, oricand urmeasa sa fie asta, trebuie sa obti iar viza.
gibonu
@alecsz99

Multumesc frumos pentru informatii. Foarte utile.

Referitor la viza pentru Federatia Rusa, mai exista (si) Centrul Rus de Vize:
https://www.vizerusia.ro/

Nu stiu daca este acelasi lucru cu cel din Dorobanti, vad ca site-urile difera.

Acum vreo 2 ani a trebuit sa ma ocup de obtinerea vizei pentru un sef iar treaba cu cei din link-ul de mai sus a mers brici.
Referitor la costuri, parca a costat cu vreo 30 de Lei mai mult decat daca as fi mers la consulat.

Asteptam continuarea povestii.

P.S. Desi nu are prea mare relevanta, intr-un clasament facut de TomTom referitor la trafic aglomerat, Bucurestiul este pe locul 1 in Euroa si 5 in lume iar Moscova parca era pe locul 14.
espacern
QUOTE(alecsz99 @ 13 Jan 2019, 17:19)
Mai precizez si faptul ca dupa obtinere vizei, intrarea in SUA s-a facut in maxim 10 min, fara nici un fel de intrebari suplimentare, decat "cand plecati?" Nu este nevoie de rezervari hoteliere, detalii suplimentare, nimic. Pur si simplu am intrat!

Viza SUA are valabilitate 10 ani!

Aduc câteva precizări suplimentare referitoare la intrarea in SUA.
Eliberarea vizei la ambasada nu înseamnă ca automat ești acceptat pe teritoriu...admisie se face după ce la ofițerul de emigrare ești fotografiat și amprentat din nou și funcție de scopul deplasări ai acte doveditoare(ofițerul are posibilitatea electronica sa verifice bilet avion/rezervare hotel/etc).Visa de ședere turistică are valabilitatea MAXIMA de 6 luni...sa nu se înțeleagă ca dacă ai viza eliberată de ambasada de 10 ani mergi in SUA si stai bine merci acolo pana expira.La fiecare reintrare in SUA in perioada de valabilitate a vizei de 6 luni ești din nou fotografiat și amprentat...și cu siguranța dacă ai depășit termenul de acceptare de 6 luni mai vezi SUA doar in poze.
alecsz99
A doua zi in Moscova ne-am hotarat sa vedem si zona limitorfa si astfel am ajuns la Izmaylovo Kremlin, in zona de est a orasului.

Am ajuns acolo cu masina, traficul limitrof fiind la fel de aglomerat ca sic el din centru. Aici am vazut si primele blocuri comuniste.

La Izmaylovo, pe langa Kremlin-ul in sine, care prezinta o arhitectura similara cu mai faimosul Kremlin din centrul Moscovei am gasit si o piata autentica si pustie, tocmai buna de cumparat una, alta. In lipsa de client preturile au fost minime iar produsele foarte interesante – caciuli rusesti, traditionalele papusi matryoshka si chiar obiecte vintage din aviatia Rusa – casti, costume, chipiuri, masti.

[attachmentid=1628098802] [attachmentid=1628098803] [attachmentid=1628098804] [attachmentid=1628098805] [attachmentid=1628098806]

Ne-am luptat apoi cu traficul si am reveni in centru, acolo unde cu o zi inainte Piata Rosie era inchisa.

De data asta am avut mai mult noroc, aceasta fiind deschisa, asa ca ne-am plimbat prin zona, vazand Piata in sine, Catedrala Sfantul Vasile, mausoleul lui Lenin (care era insa inchis) precum si muzeul national de istorie rus.

[attachmentid=1628098809][attachmentid=1628098810] [attachmentid=1628098812] [attachmentid=1628098813] [attachmentid=1628098814] [attachmentid=1628098815] [attachmentid=1628098816] [attachmentid=1628098817] [attachmentid=1628098819] [attachmentid=1628098820][attachmentid=1628098821] [attachmentid=1628098822] [attachmentid=1628098823] [attachmentid=1628098824] [attachmentid=1628098825]

Muzeul de stat a fost o experienta in sine, oferind exponate unice din trecutul Rusiei.

[attachmentid=1628098835] [attachmentid=1628098834] [attachmentid=1628098833] [attachmentid=1628098832] [attachmentid=1628098831] [attachmentid=1628098830] [attachmentid=1628098829] [attachmentid=1628098828] [attachmentid=1628098827] [attachmentid=1628098826]

Piata Rosiei si Kremlinul vazute de la etajul Muzeului de Istorie al Rusiei:

[attachmentid=1628098836] [attachmentid=1628098837]

Inainte de a ne retrage la hotel inconjurat la picior intregul Kremlin, o drumetie printr-o zona verde dar ninsa a orasului, destul de lunga avand in vedere vremea de afara dar incalziti fiind de atmosfera Moscovei.

Nu puteam insa sa plecam din Moscova fara a experimenta metroul. Asa ca am intrat in prima statie care ne-a iesit in cale, am deschis un site in care erau enumerate cele mai faimoase statii si le-am cautat pe harta. Orientarea este usoara, toate statiile sunt denumite atat in alfabetul chirilic cat si latin iar anunturile se fac atat in rusa cat si in engleza - "aceasta este statia Mayakovskaya" "urmeaza statia Belorusskaya".

Costul metroului este absolut infim iar serviciul este foarte rapid, practic trenurile vin unul imediat dupa celalalt. Platesti o intrare si te plimbi cat si unde vrei. Practic cu 2 bilete de 1,3 Euro am vazut toate statiile de metrou la care am dorit sa ajungem. Un sistem rapid, eficient si foarte interesant, cu arhitectura pe masura.

Pozele vorbesc de la sine:

[attachmentid=1628098856] [attachmentid=1628098855] [attachmentid=1628098854] [attachmentid=1628098853] [attachmentid=1628098852] [attachmentid=1628098851] [attachmentid=1628098850] [attachmentid=1628098849] [attachmentid=1628098848] [attachmentid=1628098847] [attachmentid=1628098846] [attachmentid=1628098845] [attachmentid=1628098844] [attachmentid=1628098842] [attachmentid=1628098841] [attachmentid=1628098839] [attachmentid=1628098839] [attachmentid=1628098838] [attachmentid=1628098837]

Ne-am retras apoi la hotel pentru un somn foarte scurt, fiind nevoiti a ne trezi foarte devreme pentru a ne lupta cu traficul catre aeroport (care in mod normal, fara aglomeratie dureaza 1,5 ore) si a nu risca deloc pierderea zborului spre New York.

Dimineata, cand ne-am trezit, la ora 5:30, Moscova ne-a intampinat cu -7 grade, trafic si o ninsoare fina.

Insa am ajuns la aeroport in timp, am predat masina si ne-am indreptat spre terminalul Aeroflot cu directia New York.

[attachmentid=1628098857] [attachmentid=1628098858] [attachmentid=1628098859]
alecsz99
Masurile de securitate pe aeroportul din Moscova sunt la mai stricte decat in Romania, insa nu la fel de stricte ca, de exemplu, in Turcia. Controlul bagajelor se face pentru oricine intra in aeroport, indiferent daca zboara, asteapta pe cineva sau vrea sa bea o cafea la pret umflat.

Check-in facusem online, asa ca am predat repede bagajul de cala, am trecut de securitate, am luam un mic dejun rapid si am mers catre poarta de imbarcare. Aici asteptau la rand peste 300 de persoane, imbarcarea durand peste o ora, din momentul in care check-in-ul a fost deschis. Astfel avionul a decolat cu o oarecare intarziere.

Confortul din avion a fost chiar ok, am avut parte de un zbor lin, fara turbulente singurul minus al companiei Aeroflot fiind calitatea mancarii, care nu este chiar delicioasa.

Am primit 2 mese, ambele diferite, sucuri, cafea si apa la discretie.

In zborurile companiei Aeroflot NU este permis consumul de alcool.

[attachmentid=1628098939] [attachmentid=1628098940] [attachmentid=1628098941] [attachmentid=1628098942] [attachmentid=1628098945]


Ruta de zbor de la Moscova la New York ne-a dus pe o traictorie foarte nordica, practic trecand peste cercul polar, la un moment dat atat peste Groenlanda cat si peste Newfoundland si Labrador fiind vizibili ghetarii.

[attachmentid=1628098946] [attachmentid=1628098950] [attachmentid=1628098951] [attachmentid=1628098952] [attachmentid=1628098949]

Cele peste 12 ore de zbor au trecut usor, mai ales vand in vedere nerabdarea noastra de a ajunge in America!
gibonu
@alecsz99

Foarte tare.

Vad ca ai zburat cu un Boeing 737-800 de nici 3 ani vechime.
Mai multe detalii: https://www.planespotters.net/airframe/Boei...rlines/xN3NT9Ad

Asteptam continuarea.
einstein1984
uat, fara alcool la bord?? Le e frica de machitorii lor sa nu faca scandal? pai tarom e vis, bere, vin alb si rosu etc.
gibonu
@einstein1984

Cand ai nevoie sa ajungi la New York iei Tarom-ul?
espacern
@gibonu=Pe zborurile intercontinentale cu care am zburat au fost numai aparate asemanatoare cu 737-800...recente si mari!
Daca pleci in/din SUA cu o companie europeana beneficiezi de mancare buna/destula....si bautura free(vin/bere/w).
Exista internet la bord,pe langa mini tabletapersonala multimedia cu filme rcente si muzica,dar costul este destul de mare...si cum primesti gratuit paturica/ciorapi/ochelari de somn/casti e mai bine sa le folosesti!
gibonu
@espacern

Era doar o gluma, referitor la faptul ca sunt peste 20 de ani de cand Tarom nu mai are zboruri trans-atlantice.
espacern
M-a refeream la postarea #12 când ți-am răspuns......nu la "glumele" tale.
marksman
QUOTE(gibonu @ 23 Jan 2019, 10:37)
[...] sunt peste 20 de ani de cand Tarom nu mai are zboruri trans-atlantice.
*


Da, pen' ca fraierii au cedat slotul de pe JFK (nici macar nu l-au vandut!) ca ziceau ca nu e profitabila cursa de NY. Bine ca e profitabila pentru altii.
gibonu
@espacern
OK.

@marksman
Posibil. Nu stiu detalii.

sorin1983
s-a mai visat si anul asta la aceasta ruta
https://www.wall-street.ro/articol/Turism/2...la-acestea.html
Laurentziu83
Bine, acum ca sa ai zboruri long-haul trebuie sa oferi si niste conditii.
Nu stiu cam ce ar putea sa ofere Tarom din acest punct de vedere, ca si servicii ei fiind sub Blue Air, care Blue Air chiar s-au extins serios prin toata Europa.

Cand zbori maxim 3-4 ore, nu te deranjeaza ca stai cu genunchii la gura si ca n-ai prize; dar cand zbori 8-10-17 ore, la cat costa biletul, nu te mai deranjeaza cateva sute de euro in plus, dar sa fie mai confortabil, mai ales ca vrei sa si dormi ca sa compensezi jet-lag-ul. Parca n-as vrea un zbor de atatea ore in care sa ma trezesc ca n-am o priza sau o mufa usb (sau nu functioneaza) sa-mi incarc telefonul/tableta.

Tarom poate exploata o nisa foarte buna din conectarea est-vest, respectiv zboruri catre Odesa, Sevastopol si tarile din Caucaz; din pacate, a incercat astfel de zboruri la ore imposibile, gen 12-1 noaptea, asa ca le-a inchis. Altfel, zboruri spre Paris-Roma-Milano-Viena ofera cam toti si era util sa aduca noi calatori ce vor si ei sa ajunga pe acolo.
marksman
QUOTE(sorin1983 @ 23 Jan 2019, 17:58)
s-a mai visat si anul asta la aceasta ruta
https://www.wall-street.ro/articol/Turism/2...la-acestea.html
*


Wishful thinking. Cica JFK-ul e atat de aglomerat incat nu gasesti slot decat daca renunta cineva. Si nu prea renunta. A doua problema a Tarom e flota veche si necorespunzatoare pentru long haul.
cj98czh
QUOTE(Laurentziu83 @ 24 Jan 2019, 18:57)
ca si servicii ei fiind sub Blue Air, care Blue Air chiar s-au extins serios prin toata Europa.

ca stai cu genunchii la gura si ca n-ai prize; dar cand zbori 8-10-17 ore, la cat costa biletul, nu te mai deranjeaza cateva sute de euro in plus, dar sa fie mai confortabil, mai ales ca vrei sa si dormi ca sa compensezi jet-lag-ul. Parca n-as vrea un zbor de atatea ore in care sa ma trezesc ca n-am o priza sau o mufa usb (sau nu functioneaza) sa-mi incarc telefonul/tableta.

*



Asa mah laurica ca este bine sa vorbesti fara sa ai habar ??? cand ai zburat ultima data cu ei ?

Ia uite o poza [attachmentid=1628099060] din avion tarom ... Buc-Paris .... ai tot ce vrei tu si locul la picioare chiar era maricel comparativ cu altii .... da este mai usor sa dai din gura fara sa pui vreodata curul intr-un avion de-al lor, este ?
Laurentziu83
Am zburat de cateva ori un 737 winglets si n-aveau nimic in plus in afara de un televizor cu GPS pe culoar, sa vezi pe unde esti. Am mai zburat si cu Airbus, daca nu ma insel, nimic deosebit.

Poate ai prins ceva mai dichisit, eu am prins doar vechituri, singura diferenta dintre Blue sau Wizz erau bagajul de cala si mancarea incluse. Iar la zboruri prin Europa mie personal imi ajunge bagajul de mana.
Ai mei au patit-o la Tarom sa li se anuleze cursa de Roma si sa fie mutati in ziua urmatoare; foarte misto cand iti rezervi cazare non-refundable. Noroc ca era la un Accor sau ceva de genul si au acceptat pana la urma noile date.
cj98czh
Cum spuneam ... vb. fara sa ai habar ...
Thaddaus
QUOTE(espacern @ 23 Jan 2019, 00:57)
@gibonu=Pe zborurile intercontinentale cu care am zburat au fost numai aparate asemanatoare cu 737-800...recente si mari!
Daca pleci in/din SUA cu o companie europeana beneficiezi de mancare buna/destula....si bautura free(vin/bere/w).
Exista internet la bord,pe langa mini tabletapersonala multimedia cu filme rcente si muzica,dar costul este destul de mare...si cum primesti gratuit paturica/ciorapi/ochelari de somn/casti e mai bine sa le folosesti!
*



Daca zbori cu norvegian, wow sau alta companie europeana low cost ,nu prea primesti ce ai zis tu.
MuciX
Sunt curios daca merge sistemul din poza aia. Ultima data cand am mers cu 737-le alea cu ecran, adica in decembrie, ziceau ca nu merge sistemul de entertainment, pentru ca doar ce fusese instalat si inca nu fusese configurat. Cand am decolat au inceput sa afiseze logo-ul Malaysia Airlines. radmasa.gif
Sunt curios care va fi treaba acum in feb.
cj98czh
Merge, poza am facut-o dupa urcarea in avion .... erau vreo 3 filme si niste jocuri slabute .. tot in decembrie am fost .. dus 16 dec. retur 21 dec.
MuciX
!8 - 22, tot decembrie.
gibonu
@MuciX
Foarte tare faza cu logo-ul Malaysia Airlines. Au facut romanii treaba.

in rest, propun sa nu ne mai ascundem dupa degete si sa recunoastem ca Tarom-ul nu prea straluceste (ca sa mentin exprimarea eleganta).

Ca orice institutie, regie, autoritate, societate comerciala, etc a statului roman majoritatea angajatilor sunt oarecum rude intre ei (copii, veri, fini, nepoti, amante, etc). Tin minte ca acum cativa ani, cand s-a incercat solutia managementului privat, s-a facut un audit si directorul general de atunci (parca un belgian) a ramas socat cand a vazut ce are in subordine.

In rest, nu mai este un secret prentru nimeni ca Blue Air este mult peste Tarom. Uitati-va doar la cursele pe care le are Blue Air, inclusiv cele care n-au treaba cu Romania.

Exemplu clar de incompetenta: la Tarom, ca sa iei bicicleta in avion costa 100 (una suta) Euro pe cand la Blue Air acelasi serviciul costa 25 (douazeci si cinci) Euro (ambele preturi pe segmentul de zbor).
Ramane doar intrebarea cum mama dracu' unii reusesc sa presteze un serviciul cu un pret de 4 (patru) ori mai mic.

Anul trecut, un prieten a zburat cu Tarom la Larnaca si mi-a spus ca una dintre stewardese era atat de grasa incat mergea in lateral pe culoar.

Ca sa nu fiu inteleg gresit, nu am nicio problema sa zbor cu Tarom-ul, in conditiile in care pretul este OK comparativ cu concurenta.

cj98czh
Gibonu, compari un low cost cu una de linie .... asa Wizz este de 5 ori peste Blue ... avioane mult mai noi ... de fapt cred ca au una din cele mai noi flote din EU ... dar tot un low cost raman ...

Eu zbor cam de 7-8 ori in interes de serviuciu/an (cate 2 avioane pe sens) + inca vreo 5-7 zboruri in interes personal ... si merg fie cu Lufthansa fie cu Tarom ... depinde de pret ... pot sa iti spun ca diferenta intre ele nu prea este ... mai mult la Tarom mancarea este mai ok decat la Lufthansa ...

Pt. interes personal .. aleg 99% lowcost .. pe motive evidente de pret ... de exemplu .. sambata plec la Lyon ... cost dus-intors 327 ron/3 persoane ... cu Wizz ... imi place ca este zbor direct ...
MuciX
In sistemul nostru de ofertare calatorii, pe Tarom ii gasim la cateogira low-cost, de altfel.
Legat de sistemul de entertainment, poate au facut o afacere buna luandu-l sehas, dar personal as fi luat decizia sa il scot din priza, pana devine functional in totalitate.

Singura diferenta la pret fata de lufthansa e ca la tarom am bagaj de cala la acelasi pret la care nemtii nu ofera. Dar in curand nu voi mai avea nevoie de serviciul asta, asa ca voi renunta la tarom.

Zborul meu e unul relativ scurt, daca am o carte cu mine si prind loc pe randul 5 la culoar e perfect, nu am de ce sa ma vait, dar un long-haul nu cred ca e placut in conditiile pe care le au acum.

P.S. Lufthansa nu e tot un soi de strutocamila de stat?


Mancarea in Tarom e buna? Data viitoare alege meniu cu continut mic de grasimi. Eventual la un zbor de dimi si la unul de seara. Astept. smile.gif
cj98czh
Pai le-am facut ... ca plec la 6 din CJ si pe la 9 si ceva din Buc. ... retur .. plec pe la 13 din paris si pe la 18 din Buc ... am cam atins .... mancarea este lux in comparatie cu sandwich cu margarina de la Lufthansa .. buna cat poate sa fie o mancare pe avion ..
alecsz99
Plecand din Moscova unde nu am vazut decat rusi autentici iar cei ce se apropiau de termenul "imigrant" erau cei din orientul indepartat rus sau in cel mai bun caz din Asia, America si mai ales New York a venit ca un soc al diversitatii.

Nici nu am coborat bine din avion catre terminal si am devenit inconjurati de, probabil, toate natiile Pamantului, imbracati in toate porturile Pamantului si desigur vorbind toate limbile Pamantului.

O alta prima observatie pana ca sa punem piciorul in America, aeroportul fiind inca zona de vama - totul este ulta semnalizat. Dar absolut totul! "Atentie, scara rulanta", "Atentie incepe scara rulanta", "Atentie se termina scara rulanta" Atentie asta, atentia aia, atentie si iar atentie!

Intrarea in SUA era destul de animata insa din start americanii dau dovada de organizare exemplara.

Exista stewarzi peste tot care induma lumea efectiv tipand in gura mare ce are fiecare de facut. "Stati la coada in spatele fiecarui aparat, pana termina cineva!" Sunt cateva zeci de aparate self-service in care trebuie sa iti scanezi pasaportul / viza apoi sa urmezi pasii, adica sa iti iei electronic amprentele si sa ti se faca o poza. Primesti apoi un bon cu care te asezi la una din cele doua cozi, prima pentru cei cu bon (marea majoritate), a doua pentru cei cu bon dar cu un X pe el. Procedura in sine, pana aici, este identica pentru toata lumea, cetatean SUA sau nu. Dupa, cozile difera, cetatenii putand sta la o coada dedicata.

Coada se misca foarte repede, desi era deservita de doar 3 ghisee cu ofiteri de control vamal, doi pentru cei cu bon normal, unul pentru cei cu bon cu X. Am observat ca la cei cu bon X controlul era mai aprofundat, fiind iar luate amprente digitale de exemplu. Totusi, coada se misca si nu am vazut pe nimeni sa fie refuzat. De altfel tot personalul este extrem de amabil, impunator insa amabil, in spiritul indrumarii, atata timp cat nu simt ceva in neregula.

Ajunsi in fata ne-am prezentat impreuna la ofiter, am ras de modul in care am iesit in poze la aparatul self service (poza fiind facauta oarecum rapid nu prea ai timp sa te incadrezi in imagine sau sa zambesti) insa am fost asigurati ca doar ele vede poze. Ne-a intrebat daca am mai fost vreodata in SUA, am zis ca nu, apoi ne-a intrebat cand plecam si ne-a aplicat viza ADMITTED NYC in pasaport, cu valabilitate 6 luni, timpul maxim posibil de petrecut in SUA anual, in baza vizei.

Totul a durat cam 15 minute din momentul in care ne-am asezat la coada de la self service si pana am trecut de oficerul vamal.

Dupa accea ne-am luat bagajele si am trecut si de ultimul punct de control (aleatoriu, nu a oprit pe nimeni cat eram noi acolo si nici pe noi nu ne-a intrebat nimic) situat chiar in fata portii de iesire.

Si iata-ne in America!

Plecasem din Moscova la ora 10:00 si am ajuns la NYC in jur de ora 14:00. Cu alte cuvinte, aveam toata ziua in fata! Nici vorba de oboseala! De atlfel, pentru a compensa diferenta de ora ne-am propus sa incercam sa adormim odata cu orasul NY, cat ma aproape de ora normala de culcare.

Am luat un taxi de la aeroport si aici totul foarte bine organizat. Esti indrumat catre taxiurile libere de catre stewarzi din zona special amenajata, fara abordari de genul "mergeti in Manhatten sefu'?"

Cost taxi JFK - Manhatten 50 de dollari plus bacsis, repetat obsesiv de catre sofer, nu cumva sa raman fara. De altfel costul asta este oarecum general valabil in oras, cu un plus probabil de 10-15 dolari in functie de hotelul de unde de duc/iau.

Am avut parte de un sofer de taxi din Haiti, foarte vorbaret, care ne-a povestit despre Trump, viata sa acolo din ultimii 30 de ani si cum a resimtit schimbarea Americii in perioada asta.


[attachmentid=1628099070]
Prima poza in America este reprezentativa pentru ceea ce am vazut in aceasta tara (din putinul cat am vazut defapt) si cu precadere in NYC. Fortele statele de politie controland traficul catre Manhatten.


[attachmentid=1628099071] [attachmentid=1628099072]
O strata tipica din Manhatten - tot timpul cineva livreaza ceva, ridica ceva, aduce ceva, scoate ceva dintr-o cladire, curata trotuarul, intra sau iese. Impresia clara este ca NYC nu doarme, zicala asta celebra chiar este potrivita.

[attachmentid=1628099073]

NYC ne-a intampinat cu ploaie, insa dupa frigul din Moscova cele plus 14 grade celsius ne-au dat un suflu aparte.

[attachmentid=1628099074]
NYPD la datorie, ca totdeauna pe durata sederii. Mai multe despre acest subiect - NYPD - voi povesti odata ce voi ajunge la ziua de Anul Nou, cand am vazut pe strada efective de politie cum nu am mai vazut vreodata (nici un Turcia, nici in Israel sau Palestina).

Dupa ce am lasat la hotel bagajele am luat-o la picior prin Manhatten. Am avut un hotel chiar in inima Manhatten-ului asa ca explorarea sa pe jos a fost si usoara si placuta. Primul obiectiv pe care l-am vazut, care defapt ne-a iesit in cale pe strada, a fost Empire State Building (pe dinafara deocamdata), dar asupra sa o sa revin mai in detaliu odata ce o vom si vizita.

[attachmentid=1628099077] [attachmentid=1628099078] [attachmentid=1628099079] [attachmentid=1628099080]

Pana una alta am vazut Cladirea Flatiron, initial Cladirea Fuller, un triunghi cu 22 de etaje, construit in 1902. Cunoscand din multele pelicule americane locatia am incercat un sentiment aparte, placut si oarecum de "chiar suntem aici?". Da, suntem...!

[attachmentid=1628099075] [attachmentid=1628099076]

Seara s-a incheiat cu o pizza newyork-eza autentica, intr-un locat italienesc de familie, in care blatul era facut de mana, iar adolescentii familieri serveau la masa. Excelenta, si pizza dar si vinul rosu!

Ne-a relaxat dupa zborul lung si deja vorbeam la trecut despre experienta frumoasa din Moscova, cum aveam sa revenim curand la St. Petersburg si cum si ce anume urma sa facem in SUA.

Intre timp s-a inserat si in drum spre hotel ne-am bucurat de un NYC intunecat, dar cald si primitor!

[attachmentid=1628099084] [attachmentid=1628099083]


Inchei aceasta prima zi in NYC cu imaginea de mai jos, din cafeneaua hotelului in care am stat, tipic pentru NYC, cu un ospatar vorbaret, american, parca desprins din filmele anilor 30-40, un loc in care ma gandesc cu placere sa ajung iar.

[attachmentid=1628099087]
espacern
QUOTE(Thaddaus @ 25 Jan 2019, 10:54)
Daca zbori cu norvegian, wow sau alta companie europeana low cost ,nu prea primesti ce ai zis tu.

Ai găsit cui sa-i explici...unuia care zboară in SUA de câteva zeci de ori pe an NUMAI cu LowCost!
Dacă nu ai primit ceea ce trebuia înseamnă ca nu ai cerut....sau ai dormit in timpul serviri!
Pentru cei care nu știu companiile LowCost nu prea au flota proprie de avioane INTERCONTINENTALE și închiriază zboruri(locuri) in avioanele mari ale companiilor serioase.
Eu tot timpul caut bilete dus/întors București-Miami cu decolare peste 6-12 luni pentru care plătesc cam 400€...bagaj de cala/mâncare inclusă!
Bilet cumpărat prin diferite compani de zbor și transportat cu avion de la alta companie....și la toate am beneficiat de servici impecabile chiar dacă costul a fost unul modic.
Fratzica
QUOTE(alecsz99 @ 25 Jan 2019, 15:04)
Manhatten

Manhattan tongue.gif

Super experienta, sper sa bifez si eu NY anul asta. Asteptam continuarea!
alecsz99
QUOTE(Fratzica @ 26 Jan 2019, 06:41)
Manhattan tongue.gif

Super experienta, sper sa bifez si eu NY anul asta. Asteptam continuarea!
*



Buna corectia, de altfel tot textul este scris in mod "draft" fara sa fie corectat ulterior asa ca va rog sa scuzati inevitabilele greseli datorate grabei, nu sunt intentionate.
Laurentziu83
QUOTE(espacern @ 26 Jan 2019, 06:01)
închiriază zboruri(locuri) in avioanele mari ale companiilor serioase.
*


Alitalia foloseste pentru zborurile Bucuresti-Catania (Sicilia) locuri in avioanele Blue Air.
alecsz99
Dupa un zbor lung si o zi si mai lunga, fara ca macar sa stim cate ore a avut pentru noi, a urmat un somn pe masura si o trezire dupa ora noastra oarecum obisnuita, ceea ce pentru NYC insema ora 4:00 dimineata. Diferenta de fus orar isi spune cuvantul in primele zile, dar atat timp cat zbori spre vest si castigi orele, spre deosebire de zborurile catre est unde le pierzi, acomodarea este mai usoara. Plus ca ai si toata ziua in fata.

Cum orasul este totdeauna treaz, poti manca micul dejul la orice ora, metroul este non stop, asa ca acomodarea este mai usoara decat pare.

Prima noastra experienta cu metro-ul ne-a dus catre statia Whitehall, in sudul Manhattan-ului, cu intentia de a vedea zona respectiva si mai ales Statuia Libertatii.

Metro-ul in New York este destul de complex la inceput, insa odata ce te obisnuiesti merge repede. In primul rand exista intrari diferite pentru peroane. Daca intri pe peronul gresit (cum evident ca orice incepator va face) este imposibil sa treci la linia de vis-a-vis, trebuie sa iesi, sa platesti inca o intrare si apoi sa mergi la peronul corect. Urmaresti liniile si culorile aferente, te asiguri ca nu este weekend sau seara tarziu (caz in care nu toate liniile functioneaza) apoi astepti. Fata de Moscova unde trenurile veneau efectiv unul dupa celalalt, aici timpii de asteptare sunt pana la 10-12 minute. Odata ce am invatat sistemul, a mers repede. Am dat chiar si peste o statie inchisa pentru lucrari (fiind sambata) si ne-am descurcat sa ajungem unde trebuie.

Cardurile de metrou se cumpara de la un automat, plata facandu-se exclusiv cu cardul bancar.
Costul unei calatorii cu metroul este de 2.75$, biletul fiind valabil si la autobuze (noi nu le-am incercat).


[attachmentid=1628099238] [attachmentid=1628099239] [attachmentid=1628099240]

Este foarte util sa utilizati o harta pdf a metroului pe telefonul mobil, se poate descarca de pe mai multe site-uri, in acest fel stii totdeauna unde esti si mai ales cum ajungi undeva.

Metroul este folosit de absolut toata lumea, insa exista o diferenta semnificativa de atmosfera intre diferitele zone din oras - Harlem vs Downtown de exemplu.

Revenind la zona de sud a Manhattan, adica Lower Manhattan, am ajuns devreme acolo insa deja era coada enorma la ferry-ul catre Statuia Libertatii. Ne-am orientat putin si am decis ca nu face sens sa stam la o coada de cateva ore doar ca sa vedem ceea ce deja vedea si de pe mal.

[attachmentid=1628099241] [attachmentid=1628099242] [attachmentid=1628099243]

Am descoperit ca Manhattan este un loc excelent pentru a fi descoperit la picior.

Zilnic am parcurs in jur de 17-20 de km pe jos descoperind fiecare coltisor din Manhattan, fiecare cladire renumita, fiecare cartier, fiecare loc pe care ne-am dorit sa-l vedem.

Cateva poze din Lower Manhattan, cu majoritatea obiectivelor turistice din zona si nu numai:

[attachmentid=1628099245] [attachmentid=1628099246] [attachmentid=1628099247] [attachmentid=1628099248] [attachmentid=1628099249] [attachmentid=1628099250]
[attachmentid=1628099251] [attachmentid=1628099252] [attachmentid=1628099253] [attachmentid=1628099254] [attachmentid=1628099255] [attachmentid=1628099256]
[attachmentid=1628099257] [attachmentid=1628099258] [attachmentid=1628099259]
[attachmentid=1628099260]

Dupa incidentele care au schimbat profund orasul New York la 9 Septembrie 2001 - schimbari care se vad si astazi atat in conceptia cat si mentalitatea new york-eza, pe locul fostului World Trade Center, americanii au facut un lucru foarte american, adica au ridicat ce-a mai inalta cladire din America si din emisfera vestica si a sasea ca inaltime din lume - One World Trade Center.

[attachmentid=1628099261]
9/11 memorial

[attachmentid=1628099262] [attachmentid=1628099263]

Un loc deosebit, atat prin factorul psihologic indus de faimosul sau renume, de cultura cinematografica dar si de frumusetea locului este Broklyn Bridge si zona de promenada aferenta.


[attachmentid=1628099264] [attachmentid=1628099265] [attachmentid=1628099267] [attachmentid=1628099268] [attachmentid=1628099269] [attachmentid=1628099270] [attachmentid=1628099271] [attachmentid=1628099271] [attachmentid=1628099273]

Constructia podului a inceput in anul 1869 si a durat nu mai putin de 14 ani, pana in 1883. Initial s-a numit Podul New York si Brooklyn, Podul East River ca in final sa ia celebrul nume de astazi. Actual este parte din patromoniul national american.

- va urma -
einstein1984
@gibonu, daca nu tarom, iau air france, un vinisor tot e chiar daca mancara emai subtire ca la tarom. La blue air e pe ban mancarea, nu? Oricum, eu am sanse mai mari de detroit decat de new york
espacern
La câțiva metri de statuia cu taurul de metal se afla o alta statuie mult mai mică și mai frumoasa....din păcate in cele mai multe cazuri trece neobservata mai ales ca zona este una foarte aglomerata.
Eu am vizitat statuia cu taurul de metal dimineața devreme și nu era nimeni prin preajma ei....plecam de la hotel cu bicicleta dimineața la ora 6 pana pe la ora 9 când începea traficul.
gibonu
QUOTE(cj98czh @ 25 Jan 2019, 13:51)
Gibonu, compari un low cost cu una de linie .... asa Wizz este de 5 ori peste Blue ... avioane mult mai noi ... de fapt cred ca au una din cele mai noi flote din EU ... dar tot un low cost raman ...


Corect, compar o companie low cost [Blue Air] cu una de linie [Tarom]. Iar rezultatul este suprinzator, in sensul ca cea low cost este net superioara celei de linie.

In alta ordine de idei, compar doua companii romanesti. Astfel, comparatia cu Wizz nu are rost. Probabil ca Ryan Air sau Easy Jet sunt peste Wizz.

@einstein1984
Ti s-a explicat deja in acest topic ca Tarom-ul nu mai zboara de multi ani in America de Nord. Si probabil nici nu va zbura prea curand.

@alecsz99
Foarte tare. Asteptam continuarea.
cj98czh
QUOTE(gibonu @ 29 Jan 2019, 23:11)
Corect, compar o companie low cost [Blue Air] cu una de linie [Tarom]. Iar rezultatul este suprinzator, in sensul ca cea low cost este net superioara celei de linie.
*



La ce ? ca am zburat destul cu ambele ... si nu prea le-as asemana ...
gibonu
@cj98czh

Blue Air este peste Tarom la numarul de curse, la destinatiile deservite si la tariful perceput pentru bicicleta in avion.

Pentru un zbor de cateva ore spre majoritatea destinatiilor din Europa, chiar ma doare doare la basca daca primesc sau nu mancare in avion.
einstein1984
@czh, o fi ieftin, dar cand ai si bagaje... nu mai e asa ieftin.
gibonu
@einstein1984

Depinde de bagaje. Daca ai o bicicleta, chiar e japca la Tarom.

In alta ordine de idei, ultimul zbor cu Blue Air a fost anul trecut, Bucuresti - Sttutgart, dus-intors, pret 230 euro (cu un bagaj de cala si o bicicleta).

Adica 115 Euro / segment de zbor, ceea ce mi se pare rezonabil.

E adevarat ca biletul l-am cumparat in ianuarie iar zborurile au fost in iunie.
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 29 Jan 2019, 23:11)
Probabil ca Ryan Air sau Easy Jet sunt peste Wizz.

*



Nu. Ryan are avioane mai vechi pe cursele de Bucuresti, servicii mai slab organizate si personal mai cu lipsuri in cei 7 ani de acasa.
gibonu
@tatabobu

Posibil. Cu Ryan Air am zburat o singura data, in septembrie 2018 de la Bucuresti la Berlin si retur, asa ca nu prea am termen de comparatie. Cu Easy Jet n-am avut ocazia.
espacern
Exista un topic special deschis pentru discuții despre companiile aeriene....mai bine lăsați omul sa povestească aici despre calatoria făcută!
Mulțumesc!
gibonu
@espacern

Roger.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.