Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: verificare sistem antipoluare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Kadjar
fortunesold
Daca acum o luna (decembrie 13) / 1300 km, am avut probleme la un Renault Kadjar (cumparat in luna octombrie 2018), constand in avertizarea ”verificare sistem antipoluare” acum la 2300 km am iarasi aceeasi problema.
Istoric vorbind la service mi s-a spus ca masina este prea noua (editie 2018, prima 140GDF) si nu stiu ce se intampla, dar sa ii las sa se intereseze. Sigurul lucru pe care au reusit sa mi-l faca, a fost sa imi puna calculatorul pe masina si sa imi stearga eroarea.

Daca si voi ati patit la fel, poate stam de vorba, poate este ceva temporar, sau poate este ceva ce se poate intalni la majoritatea acestor tipuri.

Pina atunci, sa aveti o zi minunata!
alexpslr
Eu am un dci cu DPF și urmăresc din când în când statusul DPF-ului cu un adaptor OBD2 ELM 327 și aplicația Torque pe care am pus niște custom PIDs. Pot sa vad cum funcționează, când își face regenerarea și cât de încărcat e cu particule. Ma gândesc ca ai putea încerca să urmărești și tu problema, având în vedere ca cei de la reprezentanta nu au cu ce sa te ajute momemtan.
Oricum situația ta e destul de ciudata.
vvede
QUOTE(fortunesold @ 9 Jan 2019, 15:49)

Sigurul lucru pe care au reusit sa mi-l faca, a fost sa imi puna calculatorul pe masina si sa imi stearga eroarea.
*


S-au gandit sa verifice nivelul de incarcare al GPF-ului si eventual sa initieze o regenerare fortata?
Ca de sters erori poti sa le stergi si tu cu Torque (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree)
george1582
QUOTE(fortunesold @ 9 Jan 2019, 14:49)
Daca acum o luna (decembrie 13) / 1300 km, am avut probleme la un Renault Kadjar (cumparat in luna octombrie 2018), constand in avertizarea ”verificare sistem antipoluare” acum la 2300 km am iarasi aceeasi problema.
Istoric vorbind la service mi s-a spus ca masina este prea noua (editie 2018, prima 140GDF) si nu stiu ce se intampla, dar sa ii las sa se intereseze. Sigurul lucru pe care au reusit sa mi-l faca, a fost sa imi puna calculatorul pe masina si sa imi stearga eroarea.

Daca si voi ati patit la fel, poate stam de vorba, poate este ceva temporar, sau poate este ceva ce se poate intalni la majoritatea acestor tipuri.

Pina atunci, sa aveti o zi minunata!
*
r


Salut,

Eu am avut o alarma similara si se auzea si un fasait sub masina cand acceleram. Am fost la service si au găsit un furtun fisurat pe care l-au înlocuit si s-a rezolvat problema.
andrei888m888
QUOTE(alexpslr @ 9 Jan 2019, 22:02)
Eu am un dci cu DPF și urmăresc din când în când statusul DPF-ului cu un adaptor OBD2 ELM 327 și aplicația Torque pe care am pus niște custom PIDs. Pot sa vad cum funcționează,  când își face regenerarea și cât de încărcat e cu particule. Ma gândesc ca ai putea încerca să urmărești și tu problema, având în vedere ca cei de la reprezentanta nu au cu ce sa te ajute momemtan.
Oricum situația ta e destul de ciudata.
*



Salut, poti sa postezi te rog ce setari ai pus la PID-uri pentru status DPF?
alexpslr
Name "ShortName" "ModeAndPID" "Equation" "Units" "Header"
DPF saturatie DPF sat 0x22242c (1.0*((A*256+B )))/100 gr
DPF status DPF status 0x222056 (A&15). st
DPF temperture DPF temp 0x222442 ((A*256+B )-2730)/10 °C 7E0
DPF time since last reg Time since Reg 0x222488 (A * 256 + B ) / 3600 h
Astea merg la mine. Le-am găsit pe un forum Pt qashqai. Mai erau și altele dar mie îmi afișează 0. Dacă gasesc site-ul îl pun aici.
La timpul de la ultima regenerare mi se oprește la 1,7. Oricum e neinteresant. Saturația urca pana la 17,ceva și apoi începe sa își facă regenerarea temperatura ajungând la 600 și modul de lucru la 3
La modurile de lucru 1 este normal, 3 regenerare în progres, 7 oprire, 4,5- apare din când în cand pentru câteva secunde, e legat de NOx
andrei888m888
Am reusit sa activez doar pt temperatura DPF-ului, dar nu stiu daca am pus toate setarile bine ca nu trece de val. de 150. Poti sa pui te rog print screen-uri din tel cu setarile pe fiecare PID?
alexpslr
La mine la mers normal temperatura sta la 150-200. Dacă o accelerez mai tare creste peste 200. La drum lung la 100kmph urca în jur de 300. Doar când își făcea regenerarea stătea la 500.
Timpul nici la mine nu merge cum trebuie.
Mai aveam și altele dar la mine nu mergeau. E posibil sa fie alt model de ecu, dacă motorul e diferit și sa aibă alte coduri. Momentan nu am dat de site-ul ala. Historyul se pare ca tine doar câteva săptămâni pe telefon. Și site-ul l-am vizitat acum vreo 5 luni.
user posted image
andrei888m888
Am reusit sa gasesc pe site-ul Nissan, sunt identice cu cele prezentate de tine, insa merge doar temperatura DPF. Am observat imediat cum am iesit din Bucuresti cum a crescut temperatura la 630 gr C si consumul instant marit pt app 15 min plus miros puternic. Interesant e ca eram pe rezerva combustibil si totusi s-a facut regenerarea, citisem ca trebuie sa ai minim jumatate. Oricum mersi de informatii, e util de monitorizat si pe tel, nu doar cu ddt4all.
versus
Salutare. Mă ajută cineva cu informația unde găsesc pe Kadjar acest port OBD2? M-am tot uitat și nu dau de el, și chiar nici google nu știe biggrin.gif
alexpslr
Apleaca-te sub volan în stânga. Mai exact sub și în spatele clapetelor pentru capota și rezervor. E un conector galben.
user posted image
versus
QUOTE(alexpslr @ 20 Apr 2019, 07:07)
Apleaca-te sub volan în stânga. Mai exact sub și în spatele clapetelor pentru capota și rezervor. E un conector galben.

Mulțumesc mult. L-am găsit și am pornit si Torque Pro, nici o eroare depistată. Voi încerca în scurt timp și PID-urile de mai sus.
versus
Salutare,

Am utilizat PID-urile de mai sus și la mine majoritatea merg, cu excepția la DPF pres. Atașez și un screen.

Mă gândesc că problema la cine nu merge PID-urile poate fi de la versiunea de Torque. Eu folosesc Torque Pro versiunea v1.8.205. Cui îi trebuie pot să i-o trimit pe email.

De asemenea, în poza atașată vedeți că sunt două DPF temp - prima de sus care funcționează este cea din PID, iar cea de jos este versiune oferită standard în versiunea v1.8.205. De aceea când am setat PID-ul cu temperatura nu mi se primea nicicum să-l salvez cu așa denumire și nu înțelegeam de ce, până am văzut că Torque deja are un DPF temp (deși nu funcționează pe Kadjar) și am schimbat denumirea PID-ului.

Screen-ul atașat este după vreo oră de staționare a automobilului, iar în urmă cu vreo 2 ore am parcurs cam vreo 60 km în afara orașului, deci cred că DPF since reg arată corect.
alexpslr
DPF since reg, la mine se oprește la 1.821. După regenerarea se resetează la 0 și pornește normal dar la 1.821 se oprește. Oricum mi se pare destul de puțin relevant. Mai interesant era sa găsesc un PID care sa meargă Pt KM de la regenerare. Ce am incercat pana acum nu merge.
ALIN005
kadjar 1.6 dci 4x4 51000km = 22.10.2020 "verifica sistem antipoluare".
la testare renault - mac auto slatina apare eroare : senzor lambda oxigen , ce dupa catalizator.
pret reparatie 1100 ron .

gasita pe net la pret 420 ron , piesa are cod: 226907825r , culoare albastra cablu. f important.

manopera 50 ron.
in 3 zile o montez sa vad daca mai apare problema.
sa fie de la motorina ?
nicu suciu
La mine au constatat ca imi consuma putin adblue,si mi-au schimbat modulul de adblue,si a disparut eroarea.Pe garantie.
janos
La 1.6 dci 4x4 131k km mi-a aparut si mie la diagnoza, dupa ce am schimbat motorina de germania cu cea indigena, noroc ca nu am bagat plinul...
Sters eroarea, facut plinul la un alt furnizor, apoi "dat in freza" si de atunci ~ 5000 km nu am nimic.
Sper sa ramana asa. smile.gif
ovidiuid
Salut.
Acum 2 zile in mers mi-a aparut si mie Check antipollusion system...
Eu am motorul de 1,3 benzina deci nu are treaba cred cu regenerarea.
Oare pot sa ma deplasez pana la reprezentanta , masina fiind in garantie, sau sa o duc pe platforma.
Multumesc
killerul
Cati km ai cu masina? In ultima perioada ai mers preponderent in oras?
ovidiuid
Am fost la reprezentanta... Problema constatata - calculator aprindere.
Solutia Rescriere soft calculator.
cauza : Defect frecvent la temperaturi scazute
Aceste lucruri ia dat pe calculator
Rescris softul pe calculator aproximativ 25 minute
Functioneaza normal
andresis
QUOTE(fortunesold @ 9 Jan 2019, 14:49)

Daca si voi ati patit la fel, poate stam de vorba, poate este ceva temporar, sau poate este ceva ce se poate intalni la majoritatea acestor tipuri.

Pina atunci, sa aveti o zi minunata!
*



Salutare,
Da am patit si eu acelasi lucru. Dupa trei stergeri ale erorii, problema constatata era de la senzorul de presiune gaze evacuare si furtunul adiacent(care era spart). Cost total 650 lei inlocuirea senzorului si a furtunului.
Insa, pot fi alte cauze care genereaza eroarea.
fortunesold
Nu am mai postat de mult pe acest topic, avand in vedere ca in momentul in care primeam mesajul ” VERIFICA SISTEM ANTIPOLUARE” dupa o regenerare executata in mers, mesajul disparea.
Insa acum doua zile pe la 39.500 km....a aparut iarasi acest mesaj...si nu a mai disparut.
Verificare la service, test calculator......rezultat -senzor de presiune gaze evacuare defect.
Pret senzor original (posibil cu tot cu furtun) 258,43 Euro ...insa nu se mai gaseste in Romania blink.gif

Ramane sa mai caut pe net si alte preturi. Nu stiu daca am mentionat...merg mult in oras...masina din 10.2018. Ceva solutii de pus in benzina pentru curatarea filtrului de particule la masinile pe benzina ati folosit?

Si un link util cred eu Tipuri de regenerare

ValMara
Buna dimineata

Am fost in concediu si pe drum, dupa o ploaie foarte mare si vreo 850 km mers aproape continuu, mi-a aparut la bord mesajul: "VERIFICA SISTEM ANTIPOLUARE" cu cheita aprinsa in partea dreapta si acel robinet.
Mesajul este scris cu galben.

In Grecia n-am reusit sa fac o diagnoza, iar aici in Romania abia in 27 septembrie am reusit sa ma programez la un dealer.
Asa ca am mers pana acum vreo 2700 km fara sa am habar ce are masina.
Mentionez ca nu ma pricep nici macar un pic.

Ieri am gasit un service, destul de bun, zic cei mai multi, (AD Garage) care mi-a facut o diagnoza dar, din pacate, nu a putut sa interpreteze primele doua erori, iar pe cea de-a treia mi-a spus ca "sonda Lambda 2" este scurtcircuitata si trebuie schimbata.
Nici sonda nu a dorit sa o schimbe, motivand ca nu cunosc codul piesei si daca tin neaparat sa cumpar piesa si ei o monteaza.
Dar ce sa cumpere un habarn-ist!
Atasez erorile diagnosticate, in speranta ca ma poate ajuta cineva.
Multumesc anticipat.
[attachmentid=1628142144]
Didinel
Salut,

La mine 1.3 140CP 35000 km mi-a aparut mesajul VERIFICA SISTEM ANTIPOLUARE" cu cheita aprinsa in partea dreapta si check engine cu galben.
La diagnoza aveam eroarea P2453 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit Range/Performance. Am sters eroarea de cateva ori dar dupa un timp reaparea si asa am facut vreo 700 km. La un moment dat mi-a aparut VERIFICA INJECTIA cu eroarea P2452 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit iar masina a intrat in limp home mode.
Am comandat senzorul cu pricina 208748109R Differential Pressure Sensor (am verificat inainte si furtunele ca sa nu fie sparte) dupa care am facut inca vreo 200 km pana a venit (9 zile).
L-am schimbat, am sters erorile si am facut un drum in afara localitatii vreo 50 km dus-intors eventual ca DFP-ul sa isi faca regenerarea (daca trebuia) si acum merge ok ca si inainte.
senzor - 900 RON
manopera 200 RON
silinescu.gabriel
Salut, am și eu o problemă: de vreo o lună și jumate, la un Kadjar 2018, 171k km, 4x2 1.6 dci R9M414 îmi tot da eroarea "verificare sistem antipoluare" deși mașina pare să funcționeze normal. Prima dată, după ce a apărut, am șters erorile și au reapărut abia după 600 Km, apoi iar după 300, acum după 130 km. Eroarea data de Pyren este DTC049AF6 - Low pressure EGR flow. S-a mai confruntat cineva cu o problemă asemănătoare? Menționez că am făcut și revizia recent, dar eroarea a revenit. Ce am mai observat este că, de fiecare dată, mai prezintă o eroare de bujii DTC038096. După ce mi-a apărut def. prima dată, am fost la reprezentanta Renault și acolo mi-au spus că trebuie schimbat EGR ul de joasă presiune... In fine, in urmă cu ceva timp am mișcat cu mâna (când era rece eșapamentul) și clapeta de pe eșapament și se mișcă ușor, oare când se încălzește motorul/eșapamentul poate rămâne blocată? Totuși nu aș vrea să schimb EGR ul de joasă presiune doar așa pe încercate....mai ales că nu prea am auzit de probleme la ele. De acele clapete de eșapament am mai auzit că fac probleme. Mulțumesc anticipat pentru ajutor.
Gil26
Salut,
DTC038096 se refera la circuitul de pre-postancalzire (releu si bujii).
Pentru DTC049AF6 daca cei din reprezentanta nu au facut-o (inclusiv sa urmeze procedura din CLiP pentru aceasta eroare) poti sa verifici si tu filtrul de la EGR, etanseitatea liniei si colectorului esapament, sonda temperatura aval EGR joasa presiune, senzorul presiune admisie aer, debitmetrul de aer, turbocompresor si bineinteles vana de blocare evacuare si EGR-ul de joasa presiune, atasat si doua capturi, poate te ajuta:
silinescu.gabriel
Salut, în primul rând mulțumesc mult pentru informații, sunt prețioase. Acum, pentru partea de inspecție vizuală a EGR joasă presiune, trebuie demontat nu? Prin filtrul EGR te referi la sita dintre răcitor și egr in sine, nu? Mulțumesc mult
Gil26
Scuze, din graba am uitat sa subliniez in capturi si verificarea conectorilor, inspectia scurgerilor, etc. (dar poti sa citesti cu atentie), iar pentru restul vezi atasat sistemul de la Kadjar 1.6 dCi (R9M414), dar poate sunt de folos si altor colegi:

LE: iar pentru unele verificari poti sa folosesti foarte simplu\usor si PyRen (nu este ca si CLiP dar e destul de OK pentru asta).
silinescu.gabriel
Acum, mai am o intebare de ordin tehnic: inlocuirea EGR de joasa presiune necesita demontarea motorului? (oricum eu nu as putea face acest lucru DIY smile.gif)

Multumesc inca o data!
Gil26
EGR joasa presiune este pozitia #6 din prima captura postul #28 (am mai sters din capturi ca sa nu fie prea multe, sper ca le-ai salvat), pentru demontare \montare NU trebuie demontat motorul, se deconecteaza bateria, conductele de admisie si evacuare ale intercoolerului, separatoruloui de ulei, de vacuum ale regulatorului de presiune turboalimentare (e bine sa ti-le notezi si\sau sa faci o poza), electrovalva de reglare a presiunii de supraalimentare, senzorului de presiune al filtrului de particule, conectorul senzorului de temperatura a gazelor de esapament, etc., vezi atasat si procedura de demontare \montare a EGR joasa presiune pentru Kadjar 1.6 dCi R9M(414) (in engleza poate este mai usor).
Important este ca la sfarsit sa se aplice procedura ”dupa reparatie” din CLiP pentru EGR LP si senzorul oxigen amonte, am inserat extrase in capturile 4 si 5, se poate si cu PyRen dar trebuie avut grija excl.gif cu ”pasii” ex se executa comanda RZ067 si se verifica ET849, se executa RZ062 si se verifica ET920 si ET921, etc...

PS: totusi inainte de asta este bine sa faci (toate) verificarile necesare. Bafta!
Raduandrei87
QUOTE(george1582 @ 10 Jan 2019, 12:02)
Salut,

Eu am avut o alarma similara si se auzea si un fasait sub masina cand acceleram. Am fost la service si au găsit un furtun fisurat pe care l-au înlocuit si s-a rezolvat problema.
*


Salut George1582
Ma poți ajuta cu mai multe detalii, am aceasta problema de 2 luni și nu ii dau de cap
0722953108 mulțumesc
Cris4331
REZOLVARE EROARE VERIFICARE SISTEM ANTIPOLUARE!!! Și eu am avut astăzi eroarea cu VERIFICARE SISTEM ANTIPOLUARE după ce am fost la un service unde am fc revizia anuala la un Renault Megane IV 2019 1.33 cc 140 cp, 30.000 KM. După ce am verificat motorul am constatat ca filtrul de aer nu avea cutia clipsata corespunzător, era aproape insesizabil. Când am închis cutia am mers 3 km tot cu eroarea în bord. Am oprit motorul și am repornit iar eroarea nu a mai apărut. P.S. problema a fost de la cutia filtrului de aer care nu era inchisa bine. Sper sa fie de folos și altora. O seara buna tuturor.
silinescu.gabriel
Salutare Gil26,

Se pare că am reușit să rezolv problema mea cu "verificare sistem antipoluare", prin curățarea egr2 low pressure și schimbarea sitei dintre el și răcitorul de gaze ( sita era colmatata 98% și nu mai asigura debitul de gaze așteptat de calculator). Țin să-ți mulțumesc din nou pentru realul ajutor acordat prin informațiile furnizate privind demontarea acelui EGR. Operațiunea a fost făcută de mine în aprox. 3 ore, fără să fiu mecanic de specialitate, dar nici chiar pe lângă subiect smile.gif Am făcut deja peste 1500 km și nu mai am nici o eroare.. PS: reprezentanța Renault din Rm. Vâlcea mi-a cerut 2600 Ron pentru asta inclusiv EGR nou, schimb de antigel - fără motiv... Atașez și niște poze.O zi bună și încă o dată mulțumesc mult pentru ajutor!

nicu suciu
anul trecut,in iulie,la 97.000 km,mi-a aparut alarma verifica sistemul antipoluare...am inceput sa merg mai sport cu masina,si dupa o saptamana a disparut alarma...in august,la 100.000 km,a aparut iar alarma,si am facut acelasi lucru...acum o luna mi-a aparut iar alarma,dublata cu eroare pe adblue,chiar daca am alimentat cu adblue tot nu a disparut eroarea si a inceput sa imi numere km pana cand mai pot merge...am fost in service renault la constatare si au descoperit ca nu mai functioneaza clapeta de pe teava de esapament,care gestioneaza evacuarea gazelor...am facut comanda de piesa,a venit dupa 2 saptamani si mi-au schimbat toata teava sau o mare parte din teava,ca asa a venit piesa...cost 4000 ron.
Danyeltdc
QUOTE(nicu suciu @ 27 Apr 2023, 20:41)
anul trecut,in iulie,la 97.000 km,mi-a aparut alarma verifica sistemul antipoluare...am inceput sa merg mai sport cu masina,si dupa o saptamana a disparut alarma...in august,la 100.000 km,a aparut iar alarma,si am facut acelasi lucru...acum o luna mi-a aparut iar alarma,dublata cu eroare pe adblue,chiar daca am alimentat cu adblue tot nu a disparut eroarea si a inceput sa imi numere km pana cand mai pot merge...am fost in service renault la constatare si au descoperit ca nu mai functioneaza clapeta de pe teava de esapament,care gestioneaza evacuarea gazelor...am facut comanda de piesa,a venit dupa 2 saptamani si mi-au schimbat toata teava sau o mare parte din teava,ca asa a venit piesa...cost 4000 ron.
*


Salut.daca poti pune si codurile de erroare generate te rog poate ne ajuta cu ceva.
Eu am mesajul de verificare sistem antipoluare cu cod erroare P20EE - SCR NOx Catalyst Efficiency below threshold bank 1 ( diagnoza delphi )

Inainte de asta am avut o erroare care a disparut : P2047 Renault Reductant Injector Circuit / Open (Bank 1) Unit 1

A mai intamplinat cineva problema ? Masina este un Kadjar 2019 1.5 blue dci. km 92000 in urcare.ciudate este ca am alimentat motorina premium Petrom
salopeta
Salutare! La fel am și eu problema cu "veriifca sistem anti poluare " , mi-a apărut azi, în timp ce ma deplasam prin oraș. Menționez ca acum aproape o luna ,fiind bara la bara pe șosea, mi-a mai apărut o eroare, și anume "verifica injecția ", pe culoarea portocalie, tot cu cheita și motor, dar care s-a stins singură după câteva minute. Am impresia ca trage și motorul mai greu, posibil sa fie infundat EGR? Aveți idee? Am citit eu ceva pe aici, dar nu prea înțeleg...
Kadjar 2015 1,5 DCI 188.000 km
salopeta
Am ajuns ieri la un service, mi-a pus tableta sa citeasca erorile si a constatat ca sunt foarte multe erori cu rosu din cauza bateriei cf mecanicului, a gasit bateria sub 50% , desi am schimbat -o in 2021, primavara...
La sugestia mecanicului, mi-a sters erorile si mi-i recomandat sa merg cu ea 50-60 km in weekend, apoi luni la prima ora sa revin in service sa puna tableta din nou sa verifice daca mai sunt erori. Dupa spusele lui, daca erau cu adevarat erori si nu cauzate de bateria slaba, nu-i permitea testerul sa stearga tot... revin cu detalii dupa a 2-a vizita la service. sad.gif
Daca ati mai avut astfel de probleme si imi puteti da un sfat, va rog!
salopeta
Am făcut azi 280 km, nu mi-a apărut nici o eroare pe bord pana ce am intrat in București, bara la bară, de pe autostrada când s-a aprins "Verifica Injecția "...după încă 2km, s-a stins eroarea, pare ca după ce am luat o groapă! Eroarea cu "Verifica sistemul anti poluare" n-am mai avut o !

8 Jan 2024, 12:29:
Am fost azi din nou sa puna testerul pe ea, au aparut niste erori la senzor de presiune si bujii, m-am programat vineri la verificare pe rampa, azi n-am avut timp sa stau. In attach si erorile, poate stie cineva ce si cum, eu sunt total pe dinafara. sad.gif M-am gandit ca poate sa fie o mufa care nu sta bine acolo deoarece, aveam pe bord eroarea cu "Verifica bujii" si cum am dat intr-o groapa, a disparut eroarea de pe bord... sad.gif
salopeta
Update la problema mea

Am efectuat revizia si daca tot eram la service, am mai pus testerul inca 1 data. Concluzie, 1 bujie arsa sau releul. Am s-o las in Martie la ei o zi sa-mi zica excat ce si cum. Daca mai intampinati probleme, poate sa fie una din cauze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.