Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310(Rosa)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2
rippiticu16
Am achizitionat si eu o dacia 1310 motor 1.3 din 1988.Are urmatoarele probleme,sub bara neagra e mancata de rugina(sub ce denumire pot gasi partea respectiva indicata prin sageti?)Locul pentru roata de rezerva trebuie schimbat(se gaseste de cumparat,trebuie refacut?)Radiatorul are ventilator montat(am atasat o poza),stiti cumva daca asa a venit din fabrica?Pe acte scrie TX si pe masina scrie TLX.Sa pun scris cu tx sau cu tlx?Daca ma puteti ajuta cu orice,explicatie.In mare ar fi de inlocuit capac pompa apa,parbriz,radiator,de reparat(inlocuit)partea din fata,de reparat inlocuit loc roata rezerva.Orice ajutor este binevenit.
STORMTROOPER
Craciun fericit si bine ai venit pe forum.
Sa o luam cu inceputul, in primul rand felicitari pentru achizitie si sa te bucuri de ea.
In al doilea rand elementele de caroserie de care ai tu nevoie de numesc fusta fata Dacia 1310 si lada rotii de rezerva. Achizitionarea lor in schimb s-ar putea sa fie problematica avand in vedere ca nu prea se mai gasesc pentru ca nu se mai fabrica.. Recomand sa iei la pas magazinele de piese auto de la tine din oras sa vezi poate ai noroc sa mai gasesti pe unedeva una uitata prin vre-un depozit. Incearca sa cauti elemente de origine si fereste-te de cele fabricatie Conex/Asam/MasterSport, Brekner, sunt niste petarde ordinare care nici macar nu respecta cotele produsului original cu atat mai putin compozitia chimica. In ceea ce priveste fusta fata, in ultima instanta daca nu gasesti cauta o masina care urmeaza a fi dezmembrata si decupeaza de pe ea ce ai nevoie. Un alt punct de plecare in cautarile tale il poti face pe olx/publi24 si mai sunt si cateva grupuri ale pasionatilor dacia pe facebuci, unde mai ai sanse sa gasesti ca piese. Pretul in schimb sa nu te astepti sa fie modic.
In ceea ce priveste nivelul de echimare al masinutei, avand in vedere ca ai spus ca are motor de 1300 cmc, tind sa cred ca este Dacia 1310 TX, adica motor de 1289 cu palier marit si cutie de viteze in 4 trepte, este similara cu a mea. In ceea ce priveste TLX - uriile acestea veneau din fabrica cu motoare de 1400 cmc si cutie in 5 trepte. Astea sunt deosebirile esentiale inre ele, mai sunt si altele, cum ar fi constructia bordului, instalatia electrica (TLX-urile ar fi trebuit sa aiba si fire suplimentare pentru instalarea unui radio casetofon), insonorizare mai buna.
Cat priveste electroventilatorul, teoretic masinuta ar fi trebuit sa vina cu GMV de fabrica, dar nu cel pe care l-ai gasit tu pe masina, acela se punea pe Daciile cu injenctie fabricate post 2000. GMV-ul care trebuiea sa-l ai pe masina este cel din poza.

Bafta si spor la treaba.
rippiticu16
Poza era informativă.Azi o sa fac poza la cel de pe masina.Radiator am gasit doar conex si capac pompa apa doar asam.Capac am vazut ca pulsor ar fi bun,dar nu am gasit cod.
tatabobu
Eu am pus radiator Breckner pe masina din semnatura, 5 ani mai tarziu inca e etans.
rippiticu16
Nu cred ca gasesc radiator Breckner poate doar sa aflu un cod.Am revenit cu pozele.Radiatorul sa fie "original" cu acel senzor?Puteti vedea daca bordul e original va rog frumos si butoanele.De bara din fata ce parere aveti?Am vazut din 1987 cu bara nichelata.La altele am vazut torpedou unde vine casetofonul.Craciun Fericit.
STORMTROOPER
Electroventilatorul este original de fabrica, radiatorul este tipul mic, personal recomand unul mare cu lacas pentru termocupla. Nu te chinui sa cauti dupa coduri, nu prea ai sanse. Mai bine iei olx-ul la puricat sau parcurile de dezmembrari, ai mai multe sanse sa gasesti unul de Romradiatoare Brasov in stare buna la un prêt decent.
Bordul masinii este de TLX cu turometru, iar lipsa torpedoului se datoreaza fostului proprietar care a renuntat la el pentru a monta radiocasetofonul. Felul in care sunt montate butoanele nu are o mare relevanta, cei din fabrica le puneau cum nimereau, totul e sa functioneze.
Ai cutie de viteze in 4 sau in 5 trepte?
Bara fata/spate este originala de TX, TLX-urile aveau un bandou de cauciuc care venea montat in fata intre lampile de semnalizare si pe bara spate. S-a renuntat la bara cromata ca echipare de serie incepand cu anul 1985 deoarece cromarea costa mai mult decat o vopsea neagra si era in plin avand muncitoresc scaderea costurilor de fabricatie si economia de material. Pe masinile de export si pe cele facuta pe comanda speciala pana in ani ’90 se mai putea gasi bara cromata, dar mai rar.

Uite cateva ideii pentru radiatoare:
radiator 1
Radiator 2
Radiator 3
Radiator 4
iustin_uap
QUOTE(STORMTROOPER @ 25 Dec 2018, 19:01)
S-a renuntat la bara cromata ca echipare de serie incepand cu anul 1985 deoarece cromarea costa mai mult decat o vopsea neagra si era in plin avand muncitoresc scaderea costurilor de fabricatie si economia de material. Pe masinile de export si pe cele facuta pe comanda speciala pana in ani ’90 se mai putea gasi bara cromata, dar mai rar.


Te contrazic, era invers. Pe alea de export au inceput sa puna bare negre in prima faza (vezi Daciile de Canada incepand cu anul 1983). Asta a fost trendul global in anii '80, cand s-a renuntat la elementele cromate in favoarea plasticului/metalului negru.
TXurile au avut bare cromate pana in '88. Si asta a avut. Se vede in poza ca cea de spate e vopsita si cojita pe alocuri.
maho
QUOTE(rippiticu16 @ 25 Dec 2018, 18:03)
Nu cred ca gasesc radiator Breckner poate doar sa aflu un cod.

Gasesti, dar iti iei teapa. Breckner sunt din aluminiu, si destul de nefiabile. Pe mine m-a tinut unul putin peste garantie, apoi a inceput sa piarda lichid pe la rezervorul lateral de plastic.
Al tau e de cupru si daca nu curge e de 100 de ori mai bun, de ce sa-l schimbi?! Daca chiar e murdar sau colmatat la interior, il cureti cu niste otet si gata. Chiar si daca picura pe undeva, se poate repara si merita.
Daciotul_98
Bara față a fost înlocuită, este de conex.

27 Dec 2018, 11:49:
QUOTE(maho @ 27 Dec 2018, 11:48)
Gasesti, dar iti iei teapa. Breckner sunt din aluminiu, si destul de nefiabile. Pe mine m-a tinut unul putin peste garantie, apoi a inceput sa piarda lichid pe la rezervorul lateral de plastic.
Al tau e de cupru si daca nu curge e de 100 de ori mai bun, de ce sa-l schimbi?! Daca chiar e murdar sau colmatat la interior, il cureti cu niste otet si gata. Chiar si daca picura pe undeva, se poate repara si merita.
*


Corect
rippiticu16
Are"teava" din partea stanga jos rupta,am bucata rupta.Am achizitionat unul second cu tot cu electroventilator dar picura pe la buson(am pus poza cu busonul),stiti o solutie?Sa strang busonul cu cheie?
Am cumparat si pompa noua Magneti Marelli la 160Lei.Am gasit multe coduri pentru pompa apa, daca va intereseaza si nu sunt probleme,le pot posta.Am pus si ceva poze cu piesele gasite prin masina
maho
Schimba busonul si garnitura de cauciuc de sub el (poate nici n-are, in cazul asta ii poti confectiona una dintr-o camera veche). Probabil se poate repara (suda) si teava rupta de la celalalt.
Daca ai coduri de piese "straineze" le poti posta aici, daca nu cumva sunt deja (nu te lua doar dupa titlu, multe sunt comune 1310/1300).
Ov
un radiator de aluminiu e mult mai bun decat unul de cupru, acum ca vestita marca breckner e de rahat e alta poveste
BN64FLO
Pe la voi nu se gasesc radiatoare de RAAL Bistrita? Eu am unu mare facut de ei si e f bun
STORMTROOPER
@BN64FLO - prin Bucuresti nu am vazut asa ceva, daca esti prin zona fabricii poti sa imi spui daca au magazin la fabrica si daca inca mai produc asa ceva? Personal m-ar interesa un radiator mare cu lacas de termocupla.
maho
QUOTE(Ov @ 29 Dec 2018, 12:12)
un radiator de aluminiu e mult mai bun decat unul de cupru, acum ca vestita marca breckner e de rahat e alta poveste
*


Singurul avantaj al aluminiului e ca-i mult mai usor, in rest te contrazic. Vezi tabelul 5, conductivitatea termica.
Daca mai pun la socoteala si faptul ca "aripioarele" de Al se deformeaza mult prea usor (chiar si la o spalare cu furtunul sub presiune)...
BLUE R 19
Un radiator din Al se dovedeste mai bun in practica (daca este bine dimensionat, sistemul de racire curat si sa fie de marca) nu datorita conductivitatii termice (este inferioara cuprului si se corodeaza mai usor si urat) ci din cauza constructiei sale, cu bazine monobloc din plastic, fara lipituri cu cositor, nu se rupe de la lipituri, asa ca rezista mult mai bine la ciclurile de contractie-dilatare, la montaj deficitar, vibratii, manipulari repetate la demontarea furtunelor, lovituri, socuri.

Aripioarele alea din metal foarte-foarte moale nu au cum sa fie din aluminiu, mai degraba un aliaj cu mult zinc si nu prea cred sa fie asa ceva disponibil pt. Dacie, iar tubulatura este din aluminiu.

Exista si radiatoare din cupru (tubulatura din alama si aripioarele din Cu) cu bazine din plastic, mult mai rar si la modele mai vechi, am in minte doar la Tico model mai vechi, si la astea majoritatea sunt din Al...este mic pt. Dacia...se pun doua radmasa.gif
BN64FLO
QUOTE(STORMTROOPER @ 29 Dec 2018, 12:56)
@BN64FLO - prin Bucuresti nu am vazut asa ceva, daca esti prin zona fabricii poti sa imi spui daca au magazin la fabrica si daca inca mai produc asa ceva? Personal m-ar interesa un radiator mare cu lacas de termocupla.
*


Fabrica e la cateva strazi distanta de mine...dar nu au magazin propriu, din pacate...o sa intreb niste muncitori, poate gasim ceva
maho
Acum sunt la al 3-lea (si probabil ultimul, ca-i ca nou) radiator pe masina. Cel de aluminiu (singurul) mi-a facut figuri tocmai pe la imbinarea rezervorului de plastic cu corpul, evident din cauza diferentei mari de grad de dilatatie intre plastic si aluminiu (o combinatie nefericita, dupa parerea mea). La cat de usor se deformau si aripioarele (parca erau din staniol) cand le curatam, n-as mai repeta experienta. Cu cele de cupru (Romradiatoare ambele) n-am avut vreodata probleme.
Dupa ce-am schimbat radiatorul original de cupru (mic, partial colmatat) cu cel de aluminiu, mi-a parut rau. Acum am mare (tot de cupru, de Romradiatoare), si n-are moarte (evident, cu intretinerea de rigoare). Lui Ydaniel i-am facut rost de vreo 3 (in timp), zic c-a fost multumit smile.gif .
rippiticu16
Si eu as fi interesat de un radiator mare cu lacas de termocupla.Am pus radiatorul si alt buson cu garnitura si e ok.Dar pierde foarte tare pe la pompa veche(nu am reusit sa o schimb,deja e noapte....) Am schimbat si uleiul si filtru.Am primit si ceva piese cadou.Căldură nu da,in partea dreapta (pasager) unde se aeriseste nu ajunge apa decat daca e accelerata
sobolan
QUOTE(maho @ 29 Dec 2018, 17:27)
Cel de aluminiu (singurul) mi-a facut figuri tocmai pe la imbinarea rezervorului de plastic cu corpul, evident din cauza diferentei mari de grad de dilatatie intre plastic si aluminiu (o combinatie nefericita, dupa parerea mea).
*



Daca era valeo/thermix/nrf nu se intampla asta....gandeste-te ca toate masinile straine dupa 90 au radiator de AL cu bazine din plastic si nu-s probleme.....daca luam asam sau breckner asta se intampla...
La dacie e sfant ala de cupru sau ala de alama,am eu vreo 3 bune ca noi mari dar n-au locas de termocupla...care vrea sa-mi dea un PM.
Alex1300BV
Masina are 111000 km? (numai?) dupa ce o sa mai demontezi la ea (aripi fata, dat jos mocheta), atunci o sa poti face o lista cu ce trebuie reparat (dpdv al tablei)
rippiticu16
Momentan sunt aripile,fusta fata,lada roata rezerva.Masca faruri,scris dacia 1310 tlx,parbriz.Plus alte elemente de caroseria.Sper in 2019 sa ma apuc de ea.
Masina cred ca are 4 trepte.Azi sper sa schimb pompa de apa daca nu este frig.
Alex1300BV
"Masina cred ca are 4 trepte"
Pai e masina ta...??? Ar trebui sa stii daca are 4 sau 5 trepte.
rippiticu16
De unde sa stiu daca doar azi am mers cu ea.A fost achizitionata in data de 21.Masina am aduso pe platforma.A avut si inca are diverse probleme.Azi am facut 8 km,are joc la schimbator,are joc la volan.Azi am reusit sa schimb pompa de apa si am iesit o tura cu ea,pe capac scria pulsor am atasat o poza poate va ajuta.Motorul merge rotund la relanti,dar in treapta 3 si 4 nu merge asa bine.Pana in martie va sta pe loc,si voi cauta piesele necesare.Am cumparat de la cineva parbriz,luneta vreo 5 triple,2 oglinzi plus alte piese cu 100Lei.Urmeaza sa caut elemente de caroserie,sa vad de ce are joc la schimbatorul de viteze si la volan.
Edit:Am uitat sa zic,da doar 4 viteze are. cum zis si colegul sobolan
sobolan
4 are.
Alex1300BV
Spor la munca!
rippiticu16
Multumesc.Azi am cumparat piesele din poza masina merge bine.O o fisa nu mergea,capacul era tot crapat.Set fise 41 (5 bucati)(am gasit si tesla la vreo 40Lei nu stiu cat sunt de bune),am cumparat si platina beru 9Lei,capac delcou beru 28Lei ,bujii ngk 9Lei bucata,sita pahar decantor cu arc si garnitura 5Lei(cu tot cu pahar era 9Lei).Are o mica ezitare la accelerare "brusca" ,nu am gasit sa cumpar pipa.Stiti cumva cum e deschisa caldura?Nu am nici un fir si nu mai da caldura(acuma 3 zile mergea bine caldura)stiti pe unde e traseul cablului care deschide acel robinet?Inca caut lampa lucas.Azi am facut inca 20Km.Multumesc anticipat.
maho
QUOTE(rippiticu16 @ 5 Jan 2019, 20:24)
Stiti cumva cum e deschisa caldura?Nu am nici un fir si nu mai da caldura(acuma 3 zile mergea bine caldura)stiti pe unde e traseul cablului care deschide acel robinet?

Asa cum e pozitia robinetului in poza ta, caldura ar fi inchisa (daca ai avea cablul agatat de stiftul robinetului). Cablul intra prin "peretele de foc" undeva intre pompa de frana si baterie, cred ca te lamureste poza asta: [attachmentid=1628098285]
Nu se vede si stiftul (robinetului) de care-i agatat cablul, dar cred ca intelegi.

Fisele Tesla-s bune.
Alex1300BV
Demonteaza aripile fatza si mocheta sa vezi cum e cu rugina
Nu montezi aprindere electronica cu senzor Gotronic?
ydaniel
Sunt foarte bune radiatoarele de Romradiatoare Brasov!
Multumesc mult colegului Maho pentru procurarea lor!!
maho
Cu plãcere! Astept berea aia, cand dã cãldura. rolleyes.gif
rippiticu16
Multumesc maho.Poți face rost si cu loc pentru electroventilator?

Alex1300BV.O las cum a iesit din fabrica.O sa dau jos tot,dar sa vad daca gasesc elemente de caroserie.
Voi ce releu de încărcare folositi electric,mecanic?
maho
Deocamdata nu pot face rost de nici un fel, pt. ca am multe altele pe cap (fara legatura cu domeniul auto). Nici nu stiu daca cel care mi le procura mai are de unde sa aduca, pt. ca alea erau ramase pe stoc in alta localitate, la un pret mai mic decat produce fabrica (Romradiatoare) de vreo 2-3 ani. Poti incerca sa iei legatura direct la fabrica daca nu-ti gasesti prin alta parte, eu ma pot interesa mai la primavara, fara promisiuni.

Releul are mai putina importanta daca-i electronic sau mecanic, important e sa incarce bine (14-14.5V) indiferent de turatie si consumatori. Teoretic, din cele electronice, cele cu fir de referinta ar trebui sa fie mai bune, dar e mai mult pe incercate. Cele mecanice au avantajul ca pot fi reglate, daca stii ce faci. Mai conteaza si contactele, cat de bine baga alternatorul, etc.
rippiticu16
La mine sta pe mijloc fara consumatori,daca aprind farurile acul ajunge pe rosu(partea stanga),dar bateria fierbe.
maho
Mai bine masoara cu un multimetru, e mai sigur.
Aici ai ceva detalii.
rippiticu16
Multumesc.Urmează când ajung acasă.Azi am primit poza cu actele originale si scrie:Dacia 1310 Plus MLS,cap sig,br cr,cim ant,spoiler,c acte - br.
Culoare rosu 275.
rippiticu16
Cineva din bucuresti care poate cumpara ceva si sa îmi trimita prin posta?Am gasit scris dacia 1310 nou dar nu trimite in tara.Trimit bani în cont.Multumesc anticipat.

Edit:Da o sa incerc,dar e greu.Multi nu trimit in tara,iar in valea jiului au dispărut de ceva timp magazinele cu piese pentru Dacie
Adrian Frigo
Sa te pregatesti si cu un contact bun la colectie,ala actual nu o sa te tina prea mult.
rippiticu16
Stiti cumva daca se potriveste fusta din poza,la dacia mea?Nu ajung prea repede la masina pentru a verifica. Măcar partea de jos...
BN64FLO
Nu se potrivesc ochelarii, in rest merge
sobolan
pe dracu....
BN64FLO
Am zis merge, nu am zis ca ii ce trebe smile.gif daca tot tai si sudezi ochelari la ea, poti suda si grilajul ala, nu-i asa mare filozofie
Alex1300BV
Daca nu e foarte deteriorata, nu inlocui masca. Curat-o bine de rugina, Daca o schimbi, sint sanse sa ai probleme cu balamalele capotei, si ca apoi sa se inchida naspa.
Mai pui te rog poze cu masina? merci
rippiticu16
Multumesc pentru rapunsuri.Fusta pare facuta pentru dacie cu semnalizari pe margini,macar partea de jos era bine daca era la fel.Am si vazut multe modele la vanzare si nu stiu exact cum arata cea de pe masina.Pare deterioarat partea de jos....Nu cred ca scap fara sa o schimb.O sa am rabdare pana ajung acasa sa ii dau bara jos sa vad cum arata fusta...
Alex1300BV
asteptam poze cu masina
sobolan
QUOTE(BN64FLO @ 28 Jan 2019, 10:55)
Am zis merge, nu am zis ca ii ce trebe  smile.gif  daca tot tai si sudezi ochelari la ea, poti suda si grilajul ala, nu-i asa mare filozofie
*




merge man dar trebuie taiati ochelarii si trebuie resudati aia oem +adugat grilaj de pe ailalta oem,munca multa,taieturi/suduri inutille....una de 1300 isi face treaba ok si fara batai de cap.....oricum e de apreciat sfatul tau pentru ca in rest e doar palavrageala inutila....
rippiticu16
Joi a primit numere de Hunedoara biggrin.gif am reglat umpic motorul dar tot intrerupe umpic.Am cumparat bari cromate plus alte piese.2 seturi fise urziceni,lucasuri,o pompa de benzina,etc,,am primit gratis si unele piese.Barile cromate au umpic de rugina trebuie sa vad daca reusesc sa scap de ea.Oare se mai gasesc suruburi pentru numere cu capacele rosi si albe?
Alex1300BV
si de jur imprejur, cum arata? trebuie verificat, dar am impresia ca nu mai ai voie sa gauresti numerele.
rippiticu16
O sa fac si alte poze.Aripile fata trebuie schimbate.Asa arata semimasca,abia in luna mai daca reusesc sa desfac barile sa vad cum arata toata fusta.Promit ca revin cu poze.
sobolan
QUOTE(rippiticu16 @ 25 Feb 2019, 12:55)
abia in luna mai daca reusesc sa desfac barile sa vad cum arata toata fusta.Promit ca revin cu poze si cu extraveral.
*



smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.