Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Acumulatori, tipuri, probleme, etc
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
criv
Am cumparat megane IV Intens acum 3 luni , second hand, din reteaua Renault Selection, din cate am inteles fiind pana atunci masina de serviciu a unui director de la finantare Renault.
primul lucru care m-a incantat la masina, si care a cantarit greu in decizia de cumparare, a fost motorizarea 1,6 dci, care azi nu mai e posibila , iar apoi faptul ca masina e full option, adica nu exista optiune in configurator pe care sa nu o aiva. Am apreciat ca raportul calitate /pret este unul avantajos pentru mine, punand in balanta vechimea de nici 2 ani si cei 28 000 km rulati, pe care-i avea masina contra unei economii de 10 000 euro fata de pretul de catalog.
Toate bune...sau mai putin bune. Am mers cu masina aproape zilnic cca 75 km, fiind uneori incantat de trecerea de la un M2 la un M4 iar alteori dezamagit de unele aspecte mai putin placute (descrise pe aici pe forum prin diverse topicuri : "greierasi" in bord, cloncanituri la suspensie, pocnituri la trapa, etc. )
Cea mai mare dezamagire a venit azi dimineata, cand sa plec la serviciu...la prima ora..masina nu reactioneaza deloc. Avand keyless entry, observ ca la apropierea de ea, nu rabateaza oglinzile, nu bipaie, nu se deschide...ma gandesc ca o fi ceva,...trecator. Actionez butoanele de deschidere de pe telecomanda...iarasi nimic....Incep sa ma invart in jurul masinii , actionand deshiderea din butonul de telecomanda...nimic...masina statea linistita cu oglinzile pliate, inchisa.... dupa mai multe minute de incercari, deschid usa masinii cu cheita mecanica,,...intru...nici o luminita in bord...nici un semnal sonor,.nimic... Incerc sa apas START...nici o reactie, degeaba...e clar...masina e ca moarta...intru in panica ptr ca o sa intarzii la serviciu... iau cheile de la M2 ( pecare n-am apucat sa-l vand) ,..pornesc si plec la serviciu....deci cu M2 ...M4 ramane in parcare ...., ca un mort.
pe la 10,30 incerc sa sun la vocea clientului,...dupa vreo 10 min de asteptare la robotii telefonici, iau legatura pe chat cu o operatoare de la Renault Romania, ..aceasta ma suna si vb direct. Ii explic "patania" ...cum ca masina a ramas ca moarta in parcare, , si-mi raspunde ca poate sa trimita o masina de depanare, dar ma va costa.... de ce? intreb eu...masina mea e inca in garantie, nu are nici 2 ani, m-a lasat balta in drum, de ce sa ma coste? tipa de la Renault Romania imi raspunde ca daca se cosntata ca e de la baterie, aceasta nu intra in garantie si platesc evetuala remorcare si alimentare cu curent...mi-a spus si niste preturi..pt alimentare cu curent cca 90 lei...ptr remorcare incepand de la 160 lei in sus...si proportional cu distanta remorcata , Ii mai explic inca o data ca masina nu are 2 ani si e in garantie, imi tot raspunde ca bateria nu intra in garantie (?!) Poate sa fie adevarat asa ceva? Cum adica, bateria unei masini noi, cu trei ani de garantie, moare subit intr-o noapte la nici doi ani vechime...si nu intra in garantie?...nu...mi s-a raspuns...si ca o sa platesc tot deranjul echipei de depanare daca e de la baterie problema...
Apoi, sun la reprezentantul zonal...din Tr Severin... imi raspunde prima data cineva ...ii explic persoanei respective ce se intampla, cum am ramas cu Meganul 4 mort in parcare...imi raspunde ca...trebuie sa merg cu el la reprezentanta sa-i faca o diagnoza (?!) mai nene. esti nebun ? pai n-auzi ca e mort, n-am putut intra in ea ...ce sa mai vorbesc de deplasare..? Pe urma, tipul asta imi raspunde ca n-are rost sa-si bata capul cu mine...ca nu e el la service...ca el e la alt compartiment..si imi da la telefon pe cineva de la compartimentul service... caruia ii povestesc din nou toata povestea,...si care imi comunica foarte civilizat ca nu poate sa ma ajute momentan pentru ca platforma locala e plecata in tara, nu se intoarce decat maine seara.... Il intreb asupra costurilor... imi raspunde ca dupa ce o ia platforma si o va duce la ei, o vor supune unor serii de analize, verificari si testari, si daca va reiesii ca e vina mea...voi avea de platit tot...daca nu , se repara pe garantie...intreb cum poate fi vina mea ca bateria a murit peste noapte? nu stie sa raspunda concret. Il intreb daca bateria intra in garanntie...iarasi nu stie sa raspunda concret...o tot da cu dus-intors ca daca e vina mea... dar ce puteam eu sa-i fac frate, sa-i omor bateria in halul asta, cum putea fi vina mea...?! Mi-a dat un exemplu de un caz in care utilizatorul a uitat farurile aprinse peste zi ... bine zic, dar masina mea are keyless entry, cand m-am indepartat de ea trebuia sa se opreasca totul... samd....a urmat o serie de discutii din care a reiesit faptul ca nu poate fi exclusa posibilitatea de a plati din partea mea...pentru bateria moarta de la Renault, peste noapte , la nici 2 ani vechime!!!
Mi s-a comunicat numarul soferului de pe platforma, urmand ca de maine seara, cand se va intoarce din tara sa-l sun si sa ma inteleg cu el in privinta remorcarii..
ce parere aveti de toata tarasenia asta? vi se pare normal sa vi se impute posibila descarcare , pana la epuizare, a unei baterii de la o masina care are garantie pana la 26.12.2019, deci in ziua de azi nu are nici 2 ani?
Astept platforma. astept si reparatia. Si daca imi vor cere banii, ..le voi plati...cat vor cere...dupa care le voi cere eu banii inapoi prin tribunal...si mai mult...si pentru avocati!!! pai ori este ori nu este garantie?
A mai patit cineva asa ceva?
user123

Imi pare rau pt ce ai patit, dar intradevar daca e de la baterie, o sa te puna sa platesti.

Eu am cumparat-o de noua si la fel am intrebat.....bateria NU intra in garantie, e considerata consumabil....ba mai mult, eu chiar am plusat - am intrebat de elemente de suspensie daca fac obiectul garantiei si mi s-a spus clar NU.....inclusiv la amortizoare - si dealerul a accentuat asta- mai greu dar mi-a dat de inteles ca nu dau garantie.....

De ce nu dau garantie la trenul de rulare? Evident de ce, daca te uiti la drumurile de la noi......nici la bobine si nici la bujii nu dau garantie, le considera evident consumabile....

Deci sper sa nu te amarasca mai rau ce am spus insa sunt raspunsurile care le-am primit INAINTE sa cumpar masina.....si sa stii nu numai la Reno, si la alea germane cam tot la fel au zis....


Inca ceva....intamplator sau nu, Reno meu este luat din orasul in care locuiesti tu- deci e posibil sa fie acelasi dealer de care vorbesti....
speedman
va fi schimbată pe garantie 100%...eu spun sa te liniștești, ca si asa cu nervi nu rezolvi mare lucru...e nasol ce ai pățit, nu e normal, însă se intampla...au furnizori din ce in ce mai slabi calitativ și nu vb doar de renault, ci in general...au mai fost situații de genul însă au schimbat bateria in garantie.
Poty
Bateria are 1 an garantie de la data vanzarii masinii. Si eu am schimbat o pe garantie, mi a picat prin decembrie anul trecut si pana in ianurie mai aveam garantia. Chiar daca mai ai garantie la masia. Daca dai cochilia aia de plastic de acopera bateria o sa fie o eticata pe ea cu o data. ciudat ca nu ti aparea mesaj in bord. La mine inainte sa moara primeam mesaj aproape zilnic. La orice spalatorie auto dupa. 5 minute de uși deschise masina nu mai pornea. Dar aveam curent pt keyless pt radio pt lumini. E imposibil sa iti fi scazut bateria sub 10V ca sa se manifeste asa cum zici tu. Daca ai sub 10V atunci nu ti mai merge nimic pe mașina, iar de pornit nu porneste daca nu ai amperajul necesar pornirii. Te ai uitat pe sub capota poate ti a rost vreo rozatoare ceva? Sau ai scurt pe undeva, cine stie.

@user123 tot ce tine ce articulații/suspensie/amortizoare intra pe garantie pana la 50k km. Nu stiu ce dealer te a fraierit cu asta.
TomachE
Bateria de la telcomanda nu are cum,nu !?
Cu rezerva ai incercat ?!
user123

@poty

Bre, eu oricum nu-mi fac griji pt articulatii si restul - mi le schimb singur daca reno maraie, nu-i problema...

Dealerul e ala din Drobeta......de care vorbeste colegul mai sus....

Dar tu de unde stii ca intra pe garantie, ai vazut pe undeva scris? Te intreb ca fapt divers, am primit raspunsul de mai sus de la 2 dealeri reno - unul craiova si celalalt drobeta.....
Poty
Schimbat planetara+amortizor pe garantie, "bre"
Scrie undeva, da
mnm
Parerea mea :incearca maine de dimineata sa imprumuti curent de la M2 operational. Pornesti M4. ..si il duci la dealer in curte si o lasi acolo pana o repara.
user123
QUOTE(Poty @ 18 Dec 2018, 21:32)
Schimbat planetara+amortizor pe garantie, "bre"
Scrie undeva, da
*




Planetara nu are de-a face cu suspensia, intra la transmisie.

Cum ai reusit sa demonstrezi ca e de la amortizor si nu utilizare defectuoasa a masinii, ca de obicei asta invoca cand o examineaza.....si daca mai gasesc joc si la celelalte elemente cu atat mai mult fac scandal.

Mie asa mi-au zis...la amortizoare au zis un "poate" cu jumate de gura- daca demonstrez ca nu am folosit masina defectuos.......
RveMO
@user123 Iar vorbesti fara sa citesti hartiile alea multe pe care ti le da cand cumperi masina. Da, scrie ca articulatiile sunt acoperite pana in 50 000 de km pe perioada garantiei. Daca te duci sa intrebi un dealer ceva si el iti spune o prostie nu inseamna ca asa e. Ce e sigur e scris in documentele primite.

@criv Eu puneam cablurile pe ea si incercam sa o pornesc si daca reuseam ma opream in poarta la dealer si o lasam acolo. Daca nu reuseam ii puneam sa o ia singuri si sa o repare. Incearca sa te calmezi, citeste tot ce scrie prin documentele primite si de acolo poti sa te gandesti la alte chestii.
Nu vreau sa te demoralizez, dar o masina de firma e o masina de firma oricat de multi sau de putini kilometri ar avea. Cel care o conduce nu are grija de ea. Iar in Severin merge cu ea de acasa din Crihala 3 km pana reprezentanta si inapoi. E normal ca bateria aia sa cedeze asa repede. Din pacate la drumuri asa scurte cu diesel mai sunt si alte lucruri care nu se simt bine.
relisys
Sunt curios daca nu-ti va schimba bateria pe garantie, la ce pret iti vor monta o baterie noua.acu doua saptamani avand probleme cu pornirea din cauza motorinei se discuta cu un client de o baterie si pretul sarea de 1000 ron....Acu....... o fi o baterie speciala (start-stop) sau o fi pret de service renault?
Gill_ro
@RveMO @speedman @Poty +1

Problema principala a producatorului este lipsa de comunicare!!! Cu bunavointa se pot rezolva multe elegant dar...
criv
QUOTE(user123 @ 18 Dec 2018, 21:12)
Imi pare rau pt ce ai patit, dar intradevar daca e de la baterie, o sa te puna sa platesti.

Eu am cumparat-o de noua si la fel am intrebat.....bateria NU intra in garantie, e considerata consumabil....ba mai mult, eu chiar am plusat - am intrebat de elemente de suspensie daca fac obiectul garantiei si mi s-a spus clar NU.....inclusiv la amortizoare - si dealerul a accentuat asta- mai greu dar mi-a dat de inteles ca nu dau garantie.....

De ce nu dau garantie la trenul de rulare? Evident de ce, daca te uiti la drumurile de la noi......nici la bobine si nici la bujii nu dau garantie, le considera evident consumabile....

Deci sper sa nu te amarasca mai rau ce am spus insa sunt raspunsurile care le-am primit INAINTE sa cumpar masina.....si sa stii nu numai la Reno, si la alea germane cam tot la fel au zis....
Inca ceva....intamplator sau nu, Reno meu este luat din orasul in care locuiesti tu- deci e posibil sa fie acelasi dealer de care vorbesti....
*


Daca merg acum la hipermarketul Cora si cumpar o baterie, mi se da garantie 2 ani...Asa este? ba chiar Rombat imi da 3 ani de garantie !! Cum poate un producator de vehicule de talie mondiala sa nu acorde garantie pentru bateriile cu care isi doteaza produsele? Si daca produsul lui (masina) e defect, si face in asa fel incat epuizeaza bateria? cum cred ca s-a intamplat acum, intr-o noapte?
Mie nu mi se pare normala si de bun simt treaba asta...e vorba de garantia comerciala care in tara asta pentru orice produs e minim 2 ani!! Si tocmai de-asta, daca mi se va cere vreun ban, ii voi actiona in judecata...pe langa alte plangeri la alte institutii ale statului...ce-ar spune protectia consumatorului despre treaba asta?
eu nu voi umbla la masina, nu o voi alimenta cu curent din alta parte, nu o voi incarca si nu ii voi face nimic pana vine platforma... nu vreau sa zica ei ca mi-am bagat eu nasul si am ars cine stie ce siguranta ... o las asa cum este. Masina are reviziile facute la timp...chiar urma acum in ianuarie a doua revizie,. bateriile de la telecomenzi sunt bune. pe una am schimbat-o acum 3 saptamani...si chiar azi am cumparat inca una si am probat-o...nimic.. deci masina e pur si simplu moarta, si cand am deschis-o cu cheita mecanica, nu s-a intamplat nimic la bord, era negru...si-atat.
Si ca sa va mai spun inca ceva...sora mea are la fel, un megane IV cumparat asta primavara, nou nout cu 4 km in bord. Acum 2 saptamani a patit la fel...greseala ei este ca a cerut ajutorul pe la vecini si i-au dat curent la cabluri... ulterior a fost cu masina la reprezentanta si au imbrobodit-o ...punand-o sa plateasca 47 lei ..o jumate de ora de diagnoza...si spunandu-i sa faca drumuri lungi...sa se incarce bateria...
personal suspectez un defect de fabricatie... vreun soft sau echipament care nu se opreste din functionare si epuizeaza bateria...am mai intalnit la Passat..la schimbarea navigatiei...
sa vedem ce-o urma...deocamdata astept platforma..oare daca eram in concediu intr-o tara straina?
Intre timp, acum merg cu batranul M2...are 266 000 km si bateria Rombat de pe el intra intr-a 4 -a iarna, porneste si merge fara probleme...noroc ca nu l-am vandut!!!...n-a vrut nimeni sa-mi dea 1200 euro pe el...
clio4edc12
Mai oameni buni, mie mi-a murit bateria la 98.000 de km, garantia expira la 100.000 km. Au schimbat-o pe loc. In garantie. Fara niciun comentariu. Reprezenta Renault. Anul trecut. Da-i curent, porneste-o, mergi cu ea la reprezentata, ei pun testerul pe baterie si daca arata ca e moarta, se inlocuieste pe garantie.
RveMO
Eu nu am documentele in casa sa citesc ce scrie legat de baterie, dar speedman si clio4edc12 ar trebui sa aiba dreptate. Pe emag se gasesc baterii originale renault si se ofera garantie 3 ani. Nu vad de ce ar fi altfel pentru bateria cu care vine masina.

Eu stiind foarte bine Severinul(nascut, crescut acolo) si stiind multe persoane cu probleme cu bateria, mai ales la diesel, cred ca e o problema de exploatare. In orasul ala nu ai nevoie de masina. Ca sa faci 10 km trebuie sa dai roata la oras si faci asta in 15 minute. Intr-un oras mic omori maxim un diesel la opriri si porniri cu toate bateriile cu start stop.

user123
QUOTE(RveMO @ 18 Dec 2018, 21:52)
@user123 Iar vorbesti fara sa citesti hartiile alea multe pe care ti le da cand cumperi masina. Da, scrie ca articulatiile sunt acoperite pana in 50 000 de km pe perioada garantiei. Daca te duci sa intrebi un dealer ceva si el iti spune o prostie nu inseamna ca asa e. Ce e sigur e scris in documentele primite.



De vorbit nu cred, poate scris....

Dar m-ai facut curios unde ai citit tu exact de articulatii si 50 000 km .....in carnetul meu de garantie nu apare nici macar referire la articulatii/suspensie daramite cifra 50 000km......chiar acum lam rasfoit...

Deci, unde zici ca ai vazut tu asta mai exact?

Iar referitor la dealer....de ce nu as asculta ce zice, nu e reprezentantul oficial reno? Sa nul ascult pe el dar sa ascult un oarecare....de pe un forum..... wink.gif ....... ce zici de asta ?


@ criv : eu inteleg ce zici, dar nu pe mine trebuie sati versi nervii.....eu tiam scris ce raspunsuri am primit la ce am intrebat....

Sper sa scapi doar cu bateria si dupa cum ai zis, sa nu fie altceva.

Cei din drobeta mi-au parut mai amabili decat cei din craiova....
DeusX
Citiți documentele.
Criv, ai încercat să citești garanția? Eu am citit-o pentru Nissan și bateria nu apare la excluderi. Nu înțeleg de ce mergem pe presupuneri. Ce vei face la servis? Te cerți cu ei bazat pe acte sau principii?

În mașină nu puteai intra cu cheia fizică? La Megane ne exista? La QQ am o cheita cu care pot deschide mașina pe la ușa șoferului.
criv
QUOTE(RveMO @ 18 Dec 2018, 22:31)
Eu nu am documentele in casa sa citesc ce scrie legat de baterie, dar speedman si clio4edc12 ar trebui sa aiba dreptate. Pe emag se gasesc baterii originale renault si se ofera garantie 3 ani. Nu vad de ce ar fi altfel pentru bateria cu care vine masina.

Eu stiind foarte bine Severinul(nascut, crescut acolo) si stiind multe persoane cu probleme cu bateria, mai ales la diesel, cred ca e o problema de exploatare. In orasul ala nu ai nevoie de masina. Ca sa faci 10 km trebuie sa dai roata la oras si faci asta in 15 minute. Intr-un oras mic omori maxim un diesel la opriri si porniri cu toate bateriile cu start stop.
*


Aproape zilnic fac naveta Turnu Severin -Orsova, distanta intre domiciliul meu si locul de munca fiind de 33 km...deci nu se pune problema uei utilizari scurte de 3 km care epuizeaza bateria...chiar si ieri am facut acest drum Tr severin -Orsova ...apoi pe seara am fost la un hipermarket la cumparaturi.. mi-a si ramas un bacs de sucuri in portbagaj ptr ca aseara nu l-am luat din portbagaj si acum nu pot deschide portbagajul..
Nu cred ca ,in cazul meu poate fi problema de exploatare....si pana la urma...chiar si-asa...nu prea am auzit de cazuri sa schimbe bateria la nici 2 ani ca ptr ca face drumuri scurte... cel mai prost producator de baterii le face de tin in orice conditii min 2 ani... Sunt sigur ca aici e vorba de altceva.... ceva ce epuizeaza complet bateria... si poate nu-i de vina bateria si e de vina ...masina...

<span class='edit'>18 Dec 2018, 22:58:</span>
QUOTE(DeusX @ 18 Dec 2018, 22:38)
Citiți documentele.
Criv, ai încercat să citești garanția? Eu am citit-o pentru Nissan și bateria nu apare la excluderi. Nu înțeleg de ce mergem pe presupuneri. Ce vei face la servis? Te cerți cu ei bazat pe acte sau principii?

În mașină nu puteai intra cu cheia fizică? La Megane ne exista? La QQ am o cheita cu care pot deschide mașina pe la ușa șoferului.
*


la cumpararea masinii din reteaua Renault Selection, nu mi s-a inmanat nici un act privitor la garantie. Mi s-a spus ca totul e electronic, ca masina e in evidentele retelei Renault si are garantie internationala pana pe 26.12.2019.
Mi s-a inmanat doar manualul de utilizare, care la final are si evidenta reviziilor. astazi l-am sunat pe vanzator si i-am cerut ceva acte privitoare la garantie. Mi-a spus ca nu am nevoie, ca masina are garantie completa internationala in evidentele electronice.
Intr-adevar, zilele trecute mi-am facut cont My Renault si odata ce-am introdus VIN-ul masinii acolo, mi-a aparut si planul de revizii si intretinere acolo, pe site, inclusiv faptul ca are garantie activa pana pe 26.12.2019.
Eu...n-o sa ma tiganesc cu nimeni prin reprezentante... o sa incerc s-o rezolv legal. daca ma pun sa platesc o sa le achit, o sa consult si unu-doi avocati si o sa-i dau in judecata...asta dupa ce ,in secunda 2, le fac plangere la protectia consumatorului..
Pai ce-am ajuns...sa ma tiganesc pe bani mei prin reprezentante ptr fiecare pivot sau telescop sau "magic trunk" care se strica sau nu functioneaza?
Cred ca asa e cel mai corect, partea dureroasa e chiar atitudinea firmei Renault, care prima data, incearca sa te jecmaneasca dupa ce le-ai cumparat un produs cat 30-40 salarii medii pe economie...
Am intrat in masina cu cheita mecanica...dar nimic nu functiona, nu s-a aprins un beculet, nu s-a auzit un bip...tot bordul era negru , mort....chiar am apasat ambreiajul si am apasat START.. degeaba...
RveMO
@user123 Pentru ca multi oameni de acolo sunt neprofesionisti ori spun chestii fara sa verifice.

Nu stiu unde citesti tu dar sigur citesti pe diagonala. Iti citez din contractul de extragarantie care nu e cu nimic diferit fata de cel cel de baza din punctul asta de vedere. Am schimbat bieleta pe garantie, altii au schimbat telescoape si tu vii aici si spui verzi si uscate fara sa citesti macar ce iti da producatorul in borseta...si nu e prima oara cand iti dai cu parerea ca stii tu mai bine.

QUOTE
3. EXCLUDERI
.
.
.
3.4. inlocuirea amortizoarelor, tampoanelor elastice, articulatiilor
suspensiilor si sistemului de directie, in cazul in care autovehiculul are
un rulaj ce depaseste 50.000 km;


@criv Daca faci distanta aia zilnic da, nu poate fi din cauza distantelor scurte. Ca sa nu te abureasca tu trebuie sa iti stii drepturile si obligatiile. De asta e bine sa citesti ce scrie in contractul de garantie.
Gill_ro
https://www.renault.ro/servicii/servicii-po...e/garantie.html Pentru info.
mnm
Merde en francaise.
DeusX
QUOTE(criv @ 18 Dec 2018, 22:40)
Am intrat in masina cu cheita mecanica...dar nimic nu functiona, nu s-a aprins un beculet, nu s-a auzit un bip...tot bordul era negru , mort....chiar am apasat ambreiajul si am apasat START.. degeaba...
*



Ok, perfect. Daca ai intrat in masina (initial intelesesem ca nici asta nu ai reusit), ai urmatoarele optiuni:
1. Poti sa iti recuperezi sucul din portbagaj smile.gif (rabatezi spatarul banchetei din spate)
2. Poti deschide capota si chema un prieten/vecin care sa iti dea curent incat sa pornesti, sa mergi cu ea la servis fara a necesita platforma (varianta preferata)
3. Poti schimba direct bateria, daca ai una de imprumut sau cumparata, care stii ca e buna

Nu e neaparat o problema cu electronica masinii. Se mai livreaza masini ci cu baterii slabe. Am vazut pe grupul de facebook pentru Nissan QQ ca si clientii lor au avut probleme cu bateria chiar din primul an, s-a schimbat pe garantie cu o unitate aftersales si problemele au disparut.
cj98czh
Am redeschis/redenumit acest topic.
mnm
Masinile contemporane cu functia Start-Stop au nevoie de o baterie dedicata AGM vehicule cu funcția extinsă Start-Stop și recuperarea energiei din frânare/ EFB..... Suportă un număr de ciclări de 2 ori mai mare decât toate gamele convenționale .
Maine pe lumina ma duc si eu sa ma uit sub capota M4 sa vad cu ce fel de baterie este echipata...
Flatron
E echipată pentru start-stop, stai liniștit, n-ați descoperit un bug așa mare. tongue.gif
dantes
Hmmm...vad multa confuzie pe acilisea...

AGM=Absorbent Glass Mat, care e za shit.. permite descarcari profunde, incarcari partiale, nu curge, permite incarcare de la sistemul de franare (daca masina e echipata), permite start-stop, permite multe.

EFB=Enhanced Flodded Battery, care e un fel de plumb-acid clasic, doar ca permite incarcari partiale cu mai mult de 2 ori (necesare la start-stop) si cu caracteristici de descarcare mai bune decat bateria clasica. In plus permite incarcare la tensiuni mai mari.

Diferentele intre cele 2 sunt majore si in caracteristici/performante dar si in bani. O baterie EFB daca e sa coste 800 lei, AGM va fi pe la 1200 iar una clasica pe la 4-500 lei.
Si EFB si AGM sunt pretabile la start-stop, dar doar AGM e pretabila la recuperarea energiei prin franare.
EFB sunt doar o varianta low-cost ptr masinile cu start-stop. AGM sunt si ptr asa ceva, dar si ptr masini cu necesitati serioase de curent.

BUN. La reno se pun DOAR EFB, nicidecum AGM.

Referitor la garantie. In principiu e cat masina. In realitate e de 2 ani, cam standardul in baterii. DAR...care dintre voi a schimbat o baterie pe garantie? Procedurile sunt mai complexe si nu tot timpul se lasa si cu schimb de baterie. Si nu vorbesc de reno strict, ci de orice producator de baterii.
Am vazut la initiator ca a pornit masina cu niste curent apoi a mers pe roti la service. WRONG! O pornesti sa se debloce rotile daca ai frana de parcare electrica, altfel nici gand, apoi o sui pe trailer si o opresti. Bateria trebuie sa fie descarcata profund si pusa in procedurile lor cat mai moarta. De ce? ptr ca sunt niste tolerante. O baterie moarta, va fi moarta si daca duci masina pe roti, dar mai sunt baterii pe moarte, care dau primele semne, insa dupa 2-3 incarcari se mentin oarecum stabile, pana la primul ger.

Exemple sunt multiple cu baterii moarte dupa cateva luni, pana la baterii care au peste 9 ani si se incapataneaza sa functioneze.
cj98czh
Dantes, incepusem sa scriu postul dar mi-ai luat-o inainte smile.gif

Perfect adevarat ce spui tu ... cu specificatia ca sunt destule masini care nu stiu de recuperarea energiei de franare si atunci un EFB este suficient ..... alta remarca .. un AGM de la Rombat de exemplu de 70Ah costa cam 500 ron si un EFB cam 400 ... garantie 3 ani .... da stiu pretul dat de tine este pentru OE .... dar eu nu as da in veci dublu cel putin pt. acelasi lucru ....
RveMO
QUOTE
Si EFB si AGM sunt pretabile la start-stop, dar doar AGM e pretabila la recuperarea energiei prin franare.


QUOTE
BUN. La reno se pun DOAR EFB, nicidecum AGM.


Din fisa de produs de la Megane Sedan.
QUOTE
Sistem de recuperare a energiei la frânare (Energy Smart Management) - indisponibilă pentru motorizarea Sce 115


Apreciez informatiile dar aici ceva nu se leaga.
mnm
QUOTE(mnm @ 23 Dec 2018, 18:49)
.....
Maine pe lumina ma duc si eu sa ma uit sub capota M4 sa vad cu ce fel de baterie este echipata...
*


Exclus... bateria este pitita bine de nu se vad nici bornele. Cred ca am nevoie de un tutorial cum as reusi sa ajung macar la borne ... in caz de Domne Fereste...si sa o pot debransa sau sa imprumut curent de la alta masina. In manual de M4 nu am gasit nimic relevant.
RveMO
Are un capac de plastic care se da jos usor. E oarecum in fata filtrului de aer.
mnm
QUOTE(RveMO @ 24 Dec 2018, 15:05)
Are un capac de plastic care se da jos usor. E oarecum in fata filtrului de aer.
*


Ce fel de baterie aveti D-vs pe M4 ?
Astept... dupa Sarbatori !
RveMO
In poza de mai jos vezi ca ai: recipientul lichidului de frana, langa e filtrul de aer iar in fata e un plastic rosu. Acolo sunt bornele. In fata mai e un plastic ce se da usor jos si ai acces sa schimbi bateria. E greu de citit ce si cum fara sa o dai jos si nici nu m-a interesat.
user posted image

dantes
Din niste specificatii de la renault, referitor la maretul sistem de recuperare a energiei tongue.gif
QUOTE
ESM (Energy Smart Management): acest sistem permite recuperarea energiei cinetice a vehiculului în fazele de decelerare/frânare prin intermediul alternatorului si stocarea acesteia în baterie. Consumatorii electrici (încălzire, iluminare, radio…) sunt atunci alimentati direct de baterie ceea ce diminuează sarcina alternatorului. Această energie va fi apoi reutilizată pentru a asigura redemarajele vehiculului.

Adica, pe intelesul tuturor, un alternator mai scump radmasa.gif care face 99% din ce face un alternator normal, dar are ESM blink.gif

Referitor la pret, da...se pare ca sunt in urma. La varta, acu' vreo 4 ani, un AGM de 95Ah era 1000 lei. Un AGM rombat similar e 600...pana mea! Si EFB de 75Ah, rombat e vreo 4-500 lei.
De fabrica, OE, e cu totul alt pret... aprox 1400 lei !!! DAAAR! e cu jmecherie totul...
OE, deci implicit ce stie alternatorul sa incarce (ESM tongue.gif ), bateria e de 75Ah, dar are curent de descarcare de 720A! la orice alta baterie EFB (rombat sau varta) curentul de descarcare e de 650A!
Fix din cauza asta, acu' 4 ani am cumparat degeaba un AGM varta ca dupa juma de an a murit ca nu stia alternatorul sa incarce bateria.
gerula2006
Deci trebuie o baterie care sa se "cunoască" cu alternatorul. Trebuie să cunoaștem caracteristicilor alternatorului atunci cind luam bateria.
myreno4me
Eu sunt curios cat vor tine bateriile astea in regimul : incalzire in scaune pornita, degivrare luneta si oglinzi, faruri, caldura pe HI, deci prin rezistenta electrica (de 2kw ??), telefoane la incarcat, tableta functionala, stergatoare functionale...toate astea in timp ce mergi cu 3-4 km/h vreme de 1-2 ore 😎
cj98czh
Nu stiu cum este pe Megane dar eu ma gandesc ca poti sa faci niste ajustari din Clip si sa ii spui ce acumulator are, atunci incarcarea o sa fie ce trebuie ...
user123


Si cum stie UCE ce baterie ai tu? Continua, ca e interesant....
cj98czh
Mai citeste o data .... cu rabdare mai multa de tura asta ..
user123

Unde ai vazut tu in meniul can/clip chestiile care le sustii?

Repet : de unde stie UCE ce baterie ai tu, inclusiv clip etc?


Poty
@myreno, atata timp cat e motorul pornit problema e inexistentă, inclusiv 3-4km/h
Problema apare doar cand e masina oprita adica start top... In rest bateria are voltaj apox constant cu motorul pornit

Cj98czh poti face o șmecherie sa ii spui engine type diesel si baterie cu amperaj mai mare, asta e testata si cu vag com la vw. Iar la noi chiar exista in radnav asa ceva. Dar oricum avem incarcare variabila deci tot de capul ei încarcă in functie de ce consumatori are
user123

Vrei sa zici ca la un ECU benzina setezi engine type diesel si merge?

Chestia cu amperajul mai mare al bateriei e cunoscuta, cu cat mai mare cu atat mai bine

myreno4me
Merci Poty, total offtopic, la ulei te-ai uitat ?
Cred ca nu mai resist o luna si il schimb, nu am vazut asa negreala vreodata ...
De fapt cred ca o sa ma relaxez , caci de fiecare data dupa ce intru pe forum incep sa descopar fel si fel de treburi....😂😂😂
Eu abuzez de incalzirea electrica si cea din scaune de asta eram curios despre baterie, sper sa compensez prin faptul ca nu porneste start-stopul de 5 ori pe luna .
Poty
E normal sa fie negru.. si la mine e tot asa.. negru tuci.. e normal sa fie.. pentru ca raceste turbina.. a mea vede aproape zilnic 6000rpm si nivelul uleiului este tot la jumatate
este si deja cred ca am facut 15k km de la ultimul schimb.. dar vine in martie revizia
In concluzie stai linistit, daca uleiul e negru iar antigelul e pe minim e ok smile.gif)
Si eu tin non stop incalzirea pornita in scaune, aia la luneta mai rar.. poate doar cand vad abureala prea multa in rest nu

@user Teoretic da.. ca sa nu apara probleme pe incarcare..e masina plina de electronica si cred ca isi da seama cat sa incarce o baterie, eu daca as face un soft, asa l-as gandi, pe diesel incarcari mai puternice ca-i si amperaju mai mare, iar pe benzina ceva mai soft, e doar parerea mea. Nu stiu daca Meganul e atat de inteligent incat daca ii pui baterie de diesel sa o incarce tot ca pe aia de benzina(gen protectie).. cred ca ii da cat "suge" biggrin.gif
criv
asta e bateria pe care o am pe masina , care m-a lasat balta si a fost reincarcata in garantie. |
Inainte de a ajunge la baterie am observat ca la capacul ce acopera bateria e rupta o clema (zona incercuita cu rosu in poza) ...masina a umblat numai prin reteaua Renault... "atenti" baietii astia... iar capacul acela face piesa corp comun cu conducta aia de aer, piesa cod Renault 165551527R...( pe care o tin eu in mana) cost piesa in reprezentanta cca 530 lei...
cj98czh
Ai luat o masina SH, nu una noua ...
criv
QUOTE(cj98czh @ 28 Dec 2018, 12:19)
Ai luat o masina SH,
*




second hand de la Renault Selection... nu chiar din targ...
user123

Depinde si de calitatea plasticelor...daca adaugi frig si un plastic de slaba calitate, atunci devine casant....

Sper ca nu ai dat 530 lei pe tot plasticul ala....


" Bateria a fost reincarcata pe garantie"......suna frumusel, pot sa " curat pe garantie si bujiile" in loc sa le schimb? Dar filtrul? Sau bobinele?....

Nu te mai supara, bucurate de ea - daon masa, e fier ! In plus problemele astea vor suda relatia intre voi, o sa vezi in timp....ajungi sa tii la ea icon_mrgreen.gif

Iar cu plasticele, no worries si la nemtesti e la fel.....masina de 50 000 de euro cu furtune de spalat parbriz de plastic, ingheata si crapa iarna.....reno pune de silicon biggrin.gif
mnm
ESM (Energy Smart Management): inteleg ca este o leapsa pe care am luat-o mai multi posesori M4 de la Renault ?
Bateriile de fabrica ar fi EFB compatibile doar cu functia Start Stop?
relisys
https://www.acu-shop.ro/baterie-auto-tudor-...5-ah-tl752.html

Ca si dimensiuni nu stiu daca se incadreaza.....Nu stiu ce dimensiuni are cea de pe masina
criv
QUOTE(user123 @ 28 Dec 2018, 16:27)
Depinde si de calitatea plasticelor....

Sper ca nu ai dat 530 lei pe tot plasticul ala....
" Bateria a fost reincarcata pe garantie"......suna frumusel,... biggrin.gif
*


eu cred ca nu-i vorba de calitatea plasticelor ci e despre calitatea lucratorilor care-au pus mana pe-acolo...
plasticul....il caut sa-l cumpar sh...
si da , intr-adevar, cred ar rade si cu curu de noi un neamt cu BMW in garantie... daca-ar vedea cum sunt prostiti romanii cu reincarcarea bateriilor in garantie si ...pe bani...

28 Dec 2018, 18:19:
QUOTE(relisys @ 28 Dec 2018, 18:11)
https://www.acu-shop.ro/baterie-auto-tudor-...5-ah-tl752.html

Ca si dimensiuni nu stiu daca se incadreaza.....Nu stiu ce dimensiuni are cea de pe masina
*


inatimea trebuie sa fie 190 mm
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.