Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio 0.9 tce 75 cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
bogdan parlici
Salutare,
Am achizitionat si eu un Clio 0.9 varianta de 75cp, life evo.
Nu am gasit pe nimeni cu motorizarea aceasta, (ma refer la cei 75 in loc de 90 cp).
Daca este cineva, as dori sa lase ceva opinii, aici, legat de absolut orice este relevant.
Multumesc.
xmisterx
Am dat si eu comanda de una buc. astept sa vina de la "turcaleti".

Am mers si cu versiunea de 90 CP, po sa-ti spun ca nu se simte diferenta. Mi se pare motorul c-am galagios undeva pe la 3500 de rot.
cj98czh
QUOTE(xmisterx @ 17 Dec 2018, 13:55)
Am mers si cu versiunea de 90 CP, pot sa-ti spun ca nu se simte diferenta.
*



Cum sa se simta vreo diferenta, mai ales la plecarea de pe loc ... si pana pe la 60 km/h ..

este o diferenta de 15 cai si 20 nm .... cel de 90 obtine puterea maxima la 5250 rpm, cel mai slab la 5000 rpm ..

Ca sa nu zic ca cel de 75 de ponei ... este mai greu cu vreo 70 kg ... deci chiar nu are ce diferenta sa se simta ..


Ar merita vazut daca nu este acelasi motor ... si pus softul de tCe 90 .. codurile de motor difera .. H4BT vs HR09

Anyway .... motoare de drujba ambele ... si cam consumatoare de carburant urban ... mai ales in orasele aglomerate ..

Motorasul ala trage acceptabil de la 3500 rpm ....
orex
Observ ca, pe site-ul oficial Renault, versiunea de 120 CP nu mai face parte din oferta curenta a fabricantului pentru acest model. De ce?
xmisterx


QUOTE(cj98czh @ 17 Dec 2018, 16:05)
Ar merita vazut daca nu este acelasi motor ... si pus softul de tCe 90 .. codurile de motor difera .. H4BT vs HR09
*



Eu chiar ma gandeam ca-i acelasi motor cu alt soft. Parca am citit pe undeva ca au reusit o resoftare de 90 pe unul de 75.

cj98czh
1.2 tce a fost inlocuit cu 1.3 tce, cel mai probabil datorita noilor norme de poluare, deocamdata noul motor nu este disponibil pe Clio

orex
1.2 TCE respecta Euro 6. Ca si proba, opinie https://www.autoexpert.ro/test-renault-clio...t-line-tce-120/. Doresc domnii de la RENAULT limitarea gamei de motoare, in acest segment de piata, din alta perspectiva?
myreno4me
Toate 1.2 Tce inmatriculate dupa fatidicul Septembrie 2018 au o mentiune suplimentara pe cartea masinii legata de normele WTLP, desi sunt identice cu alea inmatriculate pana la 31 August.
Legat de limitari, le-a fost mai simplu sa faca un motor in 4 cilindri de 1.33 si din care sa scoata un cilindru si sa ramana de 1.0
Plus tehnogia este superioara, injectia este una combinata, diferita fata de cea de pe 1.2
Si nu in ultimul rand, motorul de 1.2 cred ca avea vreo 5 ani de cand era pe piata, trebuiau sa mai scoata si ei ceva nou !
papa_mulo
O treaba buna inlocuirea lui 1.2 cu aceasta varianta 0,9tce de 75 ca motor de baza. Cuplu superior si disponibil la turatii uzuale.
cj98czh
Motorul de 1.2 a fost inlocuit pt probleme, recte consum de ulei ... sunt cateva cazuri si aici pe forum nu pt ca avea 5 ani .... ca asa batranul 1.5 dci se apropie de majorat ... si inca este in utilizare ...

Dar hai sa ramanem ontopic.
papa_mulo
1.2 aspirat de care zic eu n-are legatura cu 1.2tce la care cred ca te referi tu.
Asta aspirat(1149 cmc) e bunic fata de 1.5dci...e aparut in anii 90.
cj98czh
Stiu papa ... eu ii raspundeam lui myreno ..

Rugaminte .... hai sa nu facem praf si topicul asta ... sa ramanem on topic ...
papa_mulo
Pt initiator: e noua versiunea si nu prea exista inca multi utilizatori. Vezi ca e un topic inchis unde un tip mihai08 zice ca are deja, ia-l la intrebari in privat sau invita-l sa comenteze aici.
tibi_72
QUOTE(bogdan parlici @ 17 Dec 2018, 10:39)
Salutare,
Am achizitionat si eu un Clio 0.9 varianta de 75cp, life evo.
Nu am gasit pe nimeni  cu motorizarea aceasta, (ma refer la cei 75 in loc de 90 cp).
Daca este cineva, as dori sa lase ceva opinii, aici, legat de absolut orice este relevant.
Multumesc.
*




Tocmai am cumparat si eu un life evo cu aceasta motorizare. Masina o am de 2 saptamani.
Pana acum totul este ok, mai putin o trepidatie ciudata atunci cand plec de pe loc in treapta I; uneori se aude aceasta vibratie si cand accelerez brusc si este intr-o turatie inferioara. Am fost cu masina la renault dar, bineinteles, nu au idee despre ce este vorba. Zic ca asa ar trebui sa mearga.
Imi place cutia de viteze, este bine etajata si treptele de viteza se schimba foarte usor.
Am luat-o fara acel suport de telefon de 100 euro (trebuia sa mai astept 2 saptamani) si am dat comanda de unul din UK; maine trebuie sa-l primesc.
Mai am un sandero stepway de 3 ani cu motor de 0,9 (cred ca este acelasi dar are mai multi CP) dar motorul merge mult mai silentios.
xmisterx
Pai fiind un motor supra-alimentat e normal sa nu aibe raspuns imediat la acceleratie, trebuie sa te obisnuiesti sa mergi putin mai turat.
MIHAI08
Salut ! Am si eu aceeasi varianta de motorizaee de vreo doua saptamani ! Deocamdata pare ok am facut si un consum de la plin la plin in mediul.urban 6,2 (Craiova) cei drept am mers in limitele legale fara accelerari bruste sau mai stiu eu ...O intrebare am si eu la tine atunci cand calci frana la tine inauntrul masini se aude un zgomot usor ca si cum s ar forma presiune sau ceva de genu de aer suflat ....am obesrvat acum doua zile ma gandesc sa le fac o vizita celor de la redac mai ales ca are legatura cu sistemul de franare ..! Geamurile tale au cumva impuls ?Ce ai mai descoperit pe la ea ?
tibi_72
QUOTE(xmisterx @ 19 Dec 2018, 21:15)
Pai fiind un motor supra-alimentat e normal sa nu aibe raspuns imediat la acceleratie, trebuie sa te obisnuiesti sa mergi putin mai turat.
*



Stiu ca nu raspunde imediat la acceleratie, problema la mine e faptul ca are o vibratie ciudata masina (ca si cum ar avea o tabla neprinsa ). Daca schimb la turatii mai mari nu se mai aude.


Pt. MIHAI08: la mine este OK frana, nu se aude nimic cand apas pe ea, doar ca se mai aude un scartait din cand in cand.
Nici eu nu am geamurile cu impuls, dar am observat ca semnalizarea are impuls (face de 3 ori cand o atingi).

I-am intrebat pe cei de la Renault de senzori de parcare: costa 365 lei + 250 lei manopera. Mi se pare cam mult.
cj98czh
Anumite optiunu pot sa fie sau nu in functie de echipare.
tibi_72
MIHAI08, intrebai pe un topic alaturat ce face butonul de pe telecomanda care arata portbagajul.
Pai daca masina este incuiata, butonul acela iti deschide doar portbagajul, usile la masina ramanand blocate.
Apoi il inchide la loc daca apesi din nou pe el.
Incearca si o sa vezi.

Impulsul pentru geamuri cred ca trebuie activat din soft.
xmisterx
Butoanele care comanda geamurile nu ar trebui sa aibe 2 trepte pt a fi cu impuls?
RazvanF
QUOTE(tibi_72 @ 20 Dec 2018, 22:00)
Impulsul pentru geamuri cred ca trebuie activat din soft.
*


Ar fi frumos nu? Butonul cu impul are 2 trepte in jos si 2 in sus, se simt cand apesi butonul. Daca e din ala cu "clic" atunci necesita mai mult decat soft.
cj98czh
Impuls pe Clio este doar pe geamul soferului ... cel putin asa este la mine ..
torquemada
1. Butonul de simbol de portbagaj de pe card autorizează funcționarea butonul exterior de deschidere portbagaj - nu e nicio noutate așa face de când s-a lansat Clio IV

2. Macaraua de la șofer are impuls, nu butoanele (chit că are 2 trepte la șofer) iar din soft activezi fix aceleași chestii ca la Logan II că e aceeași calculator

Despre "HR09" defapt tot H4B4xx mai încolo
tibi_72
Mi-a venit astazi suportul pentru telefon comandat din UK. Este original Renault si se potriveste perfect.
A costat 280 lei si l-am comandat de aici: www.renaultgenuineparts.com
A venit in 4 zile: 35 lire suportul si 18 lire transportul.

E mai ieftin ca la Renault Romania - 100 euro.

Codul suportului este: RENAULT 283145191R BRKT-TELEPHONE
MIHAI08
Tibi_72 arata ft bine acel suport dar totusi pt mine este destul de scump nu a gasit nimeni o alternativa mai ieftina la acel suport ? Torquemada imi poti spune si mie cum activez acel impuls pe partea soferului ?
cj98czh
Trebuie CLIP, asta daca varianta ta de echipare are acea functie prezenta dar neactivata.
kirditzu
Din 26 noiembrie am si eu acelasi model 0.9 tce life evo 75 cp. Inca nu am reusit sa-mi dau seama daca motorul este identic cu cel de 90 de cai la care s-ar putea ajunge ulterior printr-o resoftare sau este nativ de 75 cp si asa va muri. Stie cineva? Pana acum ,in aproape o luna, am 1300 km cu un consum mediu de 5,8 %. Se simte foarte usor vibratia in relenti dar banuiesc ca e fireasca pentru motorul in 3 cilindri.
MIHAI08
Aveti idee cumva distributia este pe lant la acest model ?Exista cineva pe aici din Craiova sau in apropiere cu testar ceva sa vedem daca se mai pot debloca si alte optiuni la masina ?
xmisterx
Da are distributie pe lant.
kristy77
Am si eu aceasta motorizare inca din 1 noiembrie. Nu am apucat sa merg prea mult cu ea. Merge mai mult sotia. Eu birjaresc batrana corsa 1.3 cdti. Asa ca prima impresie pt oras e ok. Primele 3 trepte de viteza arata bine. In schimb afara cam greu cu demarajul in depasiri. Ori sunt invatat eu cu cealalta. Sper sa se mai lase in timp motorul si sa se simta o schimbare . Daca nu sper sa se poata face un upgrade macar la 90 de cai poate e altceva. La 75 cred ca este acelasi lucru ca modul eco la cel de 90 cai


2 Feb 2019, 23:15:
Daca doriti sa mai schimbam impresii despre motorizarea asta astept sa postati poate ne mai lamurim si noi. Eu cand am luat masina cei de la reprezentanta habar nu aveau sa spuna despre motor. Nici nu aveau aceasta motorizare pt drive test. Tb sa descoperim singuri de la fiecare cate o parere.
Asteptam parerile voastre
Apropo daca deschideti doar portbagaju de pe butolul de pe cartelal nu va da voie sa inchideti masina din inchidere. Tb sa inchideti portbagajul de pe butonul de pe card intai. Eu asta am observat la mine

2 Feb 2019, 23:52:
Ce mi se pare ok este combinatia motor cutie. La corsa 1.3 cdti la 3000 de ture am 121 km/ ora iar la clio tot la 3000 am 118 ceea ce mi se pare f bine avand in vedere ca e benzina si 0.9 75 cai
Daca a mers cineva cu ambele variante de 90 respectiv 75 cai 0.9 poate ne da niste comparatii: turatii, viteze,consum, daca e vreo diferenta la demaraj, etc
xmisterx
Daca deschizi doar portbagajul din telecomanda restul masini este deja inchisa, asa-i la a mea. Ca si performante intre cele 2 motorizari eu nu am simtit nici o diferenta, anul trecut m-am dat cateva zile cu o versiune ZEN de 90 CP.
kristy77
Voi la ce turatie schimbati treapta ca pe mine maneta din bord ma enerveaza rau. Arata sa schimbi a 5- a la nici 70. Sa fim seriosi
Ati tinut cont de cei 3000 km cum scrie in carte sa mergeti mai lejer fara turatii prea mari si fara jar la viteza?
myreno4me
Peste 2000 rpm, ideal 2500 la benzina turbo !
xmisterx
Eu schimb intre 2000 si 3000 de rot, daca merg constant o tin pe la 2200-2500 fara accelerari bruste. Eu am masina de numai 5 zile si am sa respect ceea ce scrie in carte cu toate ca cei de le reprezentata mi-au spus ca masinile vin gata rodate, am ramas placut surprins sa aflu ca in roti nu se m-ai monteaza senzori de presiune, cica citirea presiunii se face printr-un calcul al rotiri roti.
kristy77
Monitorizarea presiunii la noi este pe abs ceva de genul. Nu mai avem treaba cu valvesi alte porcarii
cj98czh
Nu aveti treaba dar nici presiunea exacta nu o stie .... avantaje si dezavantaje ..
xmisterx
Clar ca nu o stie, cu ce s-o masoare?? Sistemul asta e doar asa un "chici" pe masina asta sa atraga clienti, atata timp cat mie nu-mi da batai de cap voi fi multumit.
kristy77
Daca ai cauciucuri bune o sa stea senzorii sa astepte mult si bine presiunea scazuta. La vechea masina o singura data am umblat in 10 ani si 200k la roata de rezerva.
RazvanF
Nu este ca sa atraga clienti. Din ce stiu este impus prin lege, la fel si cu DRl urile si acel anti spin.
Ca idee acest sistem de monitorizare a presiunii este interzis in US.
xmisterx
Avand in vedere ca asta e o masina de oras cu o motorizare destul de slabuta nu vad de ce senzorii astia ar fi chiar asa o problema iar 0.5 atm in minus intr-o roata nu e asa o tragedie, se poate vedea diferenta si cu ochil liber.

<span class='edit'>4 Feb 2019, 12:28:</span>
Am fost azi cu clio la spalatorie si nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca dupa doar 171 de KM facuti exclusiv in oras cu trepte schimbate intre 2000 si 3000 rot. , ca sunt deja depuneri de funingine pe interiorul esapamentului. Cum se poate asa ceva?? Am vazut masini vechi care nu au gram de funingine, am vazut diesel-uri care nu au depuneri, am avut un seat toledo 2001 1.6 16v la care eu personal i-am schimbat catalizatorul pt. ca se dezlipise fagurele si cloncanea la unele gropi si in relanti si nu avea gram de funingine.

Posesori de 0.9 tce la voi cum e??
cj98czh
inseamna ca nu ai vazut nici una cu injectie directa ... + turbo ... ca asa este ...este normal si ok .... nu te mai agita astea dau noxe mai naspa ca diesel-ul .... dar deocamdata sunt mai promovate smile.gif
xmisterx
Nu ma agit dar nu ma asteptam sa-i de cu funingine atat de repede.
user123
QUOTE(xmisterx @ 3 Feb 2019, 22:56)


... dupa doar 171 de KM facuti exclusiv in oras cu trepte schimbate intre 2000 si 3000 rot. , ca sunt deja depuneri de funingine pe interiorul esapamentului...

*




Raspunsul e in intrebarea ta - exclusiv oras !

Degeaba schimbi la 3000, poti sa schimbi si la 5000 in oras- trebuie sa mergi CONSTANT la o turatie decenta sa zicem ( 2500 ) ca sa eviti depunerile.....asa schimbi la 3000 si mergi cu tr4-5 la 1400 rpm ca sa faci economie....lucru total gresit si pt economie si pt motor cu anexe ( turbo)....

Scoate-o un pic in afara, mergi cu tr 4 la 4000-4500 rpm cateva minute, da-i o forja zdravana si vezi dupa aceea esapamentul....

Iar in oras evita sa mergi constant la turatii sub 2000 rpm.....mersul subturat iti da acea funingine
cj98czh
face depuneri ca asa este la motoarele astea ... nu numai la renault .. ci la toti .... nu degeaba le-au pus filtru de particule la astea cu noile norme ...
xmisterx
Nu stiu de unde ai dedus tu ca eu merg in oras constant la turatia de 1400 de rot, am zis ca schimb intre 2000 si 3000 de ture, nidecum ca merg in oras cu 1400, de ex: in treapta a 3-a la 3000 are c-am 60 km/h la viteza asta in treapta a 4-a motorul merge pe la 2200-2300 de rot, nici cu laguna din semnatura nu merg in oras sub 2000 de ture.


Si da inca nu stiu cum se comporta draciile astea benzinare mici turbo, am zis ca fiind o masina noua si ca deja are depuneri in esapament ar putea fi o problema, CJ m-a lamurit.
user123

@ mister :

Stai calm, nu te ambala......daca incepi pe tonul ala, te las in pace, nu are rost

Eu ti-am expus o situatie ipotetica si ti-am scris clar, ca nu conteaza ca schimbi doar la 3000....

Conteaza la ce turatie sta motorul cel mai des din timp precum si alti parametrii gen temp lichid racire etc.....dar asta nu e asa de important pt tine din ce observ eu, e ff bine ca te-a lamurit moderatorul, inseamna ca sunteti pe aceeasi lungime de unda....



@ Cj .....
Filtru de particule nu e pus pt funinginea de care scrie el.....ca intamplator mai retine din ea, e altceva

La fel cum ziceai mai sus de injectie directa si turbo.....am eu din aia de la reno cu si fara filtru de particule si nu au funingine niciunele....dar vad zilnic 200 la ora...

Si mai sunt si unele VAG tot cu injectie directa cu/fara FAP.....si alea au funingine desi vad si alea 200 la ora, dar mai rar...

Si iti mai zic exemple, nu din auzite ci din "probate"....

Diferenta e la producatorul motorului, Reno inca stie sa faca motoare.... daca isi schimba stilul de mers si tot face, atunci poate da.......dar la mers in oras, subturat eventual stop&go benzina nearsa si condensul nu-l va opri nici mama filtrului de particule pt ca.....nu e facut pt asa ceva...
xmisterx
user123, am spus destul de clar ca nu merg subturat si nu foloses nici start&stop.

Nu ma ambalez deloc, faci niste presupuneri gresite.
cj98czh
nu este prima data ... user123 ... ok am inteles ideea ta ...ca eu nu sunt de acord cu ea este alta treaba ..
myreno4me
Bine, bine, and peste contradictii, cum ar trebui mers in oras cu tubincile astea ?
Numai cu treapta a doua este ok ?
Plaja ar fi 2000-4000 rpm respectiv 20-60 km/h, adica fix viteza maxima de mers prin oras !
user123
QUOTE(myreno4me @ 6 Feb 2019, 22:55)
Bine, bine, and peste contradictii, cum ar trebui mers in oras cu tubincile astea ?
Numai cu treapta a doua este ok ?
Plaja ar fi 2000-4000 rpm respectiv 20-60 km/h, adica fix viteza maxima de mers prin oras !
*



Se merge la fel cum se merge cu orice motor- nu subturezi si nu supraturezi motorul.

Fiind turbo, eviti sa "lag-uiesti" turbina, eviti kick down prostesc mai ales cand motorul e rece si o lasi sasi "construiasca" boost ca are capacitate cilindrica mica si dureaza ceva...

Motor rece inseamna temp lichid racire si temp ulei sub cele optime....la antigel e usor, la ulei e mai dificil....

Pe romaneste pana nu are temp optima la lichidul de racire schimbi la 2000-2500, eviti sa mergi sub 1500 si nu faci kickdown sub 2500 ture....macar...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.