Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CUTIE CONDENSARE Mann Provent SAU Mishimito
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
megene 4 tce 140 ovi
Se pare ca injectia directa la benzinare cauzeaza mari probleme cu depunerile pe supape - chiar de la 30 - 50.000 km - intru-cat supapele de admisie nu mai sunt curatate de catre benzina pulverizata din injectoare. Am citit ca o solutie des folosita in Australia, Canada si SUA ar fi O CUTIE DE CONDENSARE:

http://www.2link.ca/newblog/2017/04/15/pro...-oil-catch-can/

marcile cele mai cunoscute de cutii de condensare fiind Mishimito si Mann Provent ...

Cred ca cei care avem motoare TCE ar trebui sa ne interesam cum am putea pune acestea cutii de condensare pentru a preveni depunerile masive pe supape despre care am vazut mai multe filmulete pe youtube ca sunt o problema reala...
user123


Da man, exista de mult oil catch can- insa la origini nu a fost conceputa pt depunerile de care zici tu.

Si da, previne intr-o masura relativa acele depuneri, dar nu asta e totul.

Practic acele depuneri nu prea poti sa le previi complet, ele depind in primul rand de modul de constructie al motorului cat si parametrii si harta de injectie pt care a fost conceput sa mearga.....asta nu prea o poti influenta, nu poti schimba la cat grade ai avans la pms sau cat sta deschisa admisia....sau timpii de injectie.....


Exista ceva ce pot face utilizatorii, ca sa ajute ca acele depuneri sa fie in limitele prevazute de fabrica sau chiar mai mici :
-o ardere buna si completa ( asta presupune benzina de calitate - adica proaspata in primul rand si apoi cifre octanice si para octanice si ce mai vreti voi
- tot la punctul anterior - aprindere buna - mai exact schimbul bujiilor la timp sau chiar ceva mai devreme...vad ca reno la mine recomanda la 60 000, interval bun pt bujii cu iridium ( banuiesc ca din astea are)
- schimbul consumabilelor la timp sau chiar mai devreme - filtru de aer in special, din moment ce un filtru de aer imbacsit stiti bine ce face asupra timpilor de injectie etc etc..
- cel mai important - uleiul.....puteti sa va puneti si mama oil catch can-ului, daca aveti de gand sa-l lasati 30 000 km....da, o sa tina cat e garantia, dar conteaza si cum tine si in ce stare e motorul ; oricat de bun ar fi uleiul si oricat de optime conditiile in care mergeti, 30 000 e interval de marketing- am mai scris asta, promovat sa tina fix cat e garantia si apoi D-zeu cu mila...sa tina in conditii de mers normal, fara stop&go la greu, forja, carburant ca la romani etc etc...

Si bineinteles acel oil catch can......care daca il veti monta acum, pierdeti garantia biggrin.gif

RveMO
Nici producatorul nu recomanda schimb de ulei la 30 000 daca mergi cu el numai in oras. Romanul are o mare problema... niciodată nu citeste manualul.

L.E. Motoarele cu injectie directa "sunt recunoscute" pentru aceasta problema. De asta au si introdus filtru de particule.
user123

Recomanda jumate de interval 15000....dar si aia tot cam asa...

In plus, la reprezentanta dealerul a fost foarte amabil si a incercat sa ma linisteasca ca ei il lasa si 45 000 km si nu au fost probleme......din partea lor poate, in a incasa banii...

Dar da, romanii nu citesc manualul daca zici tu asa....

Eu nu am probleme si nu citesc manualul......si nici .....
megene 4 tce 140 ovi
QUOTE(user123 @ 9 Dec 2018, 17:56)
Da man, exista de mult oil catch can- insa la origini nu a fost conceputa pt depunerile de care zici tu.

Si da, previne intr-o masura  relativa acele depuneri, dar nu asta e totul.

Practic acele depuneri nu prea poti sa le previi complet, ele depind in primul rand de modul de constructie al motorului cat si parametrii si harta de injectie pt care a fost conceput sa mearga.....asta nu prea o poti influenta, nu poti schimba la cat grade ai avans la pms sau cat sta deschisa admisia....sau timpii de injectie.....
Exista ceva ce pot face utilizatorii, ca sa ajute ca acele depuneri sa fie in limitele prevazute de fabrica sau chiar mai mici : 
-o ardere buna si completa ( asta presupune benzina de calitate - adica proaspata in primul rand si apoi cifre octanice si para octanice si ce mai vreti voi
- tot la punctul anterior - aprindere buna - mai exact schimbul bujiilor la timp sau chiar ceva mai devreme...vad ca reno la mine recomanda la 60 000, interval bun pt bujii cu iridium ( banuiesc ca din astea are)
- schimbul consumabilelor la timp sau chiar mai devreme - filtru de aer in special, din moment ce un filtru de aer imbacsit stiti bine ce face asupra timpilor de injectie etc etc..
- cel mai important - uleiul.....puteti sa va puneti si mama oil catch can-ului, daca aveti de gand sa-l lasati 30 000 km....da, o sa tina cat e garantia, dar conteaza si cum tine si in ce stare e motorul ; oricat de bun ar fi uleiul si oricat de optime conditiile in care mergeti, 30 000 e interval de marketing- am mai scris asta, promovat sa tina fix cat e garantia si apoi D-zeu cu mila...sa tina in conditii de mers normal, fara stop&go la greu, forja, carburant ca la romani etc etc...

Si bineinteles acel oil catch can......care daca il veti monta acum, pierdeti garantia  biggrin.gif
*


Sunt intru- totul de acord cu schimbul uleiului si filtrului de aer la maxim 10.000 km, la orice masina nu neaparat renault tce.
mnm
Eu nu inteleg o chestie... cum reuseste filtru de particule pus pe evacuare sa curete supapele de admisie.
Poate cineva explica ?
megene 4 tce 140 ovi
QUOTE(user123 @ 9 Dec 2018, 17:56)
Da man, exista de mult oil catch can- insa la origini nu a fost conceputa pt depunerile de care zici tu.

Si da, previne intr-o masura  relativa acele depuneri, dar nu asta e totul.

Practic acele depuneri nu prea poti sa le previi complet, ele depind in primul rand de modul de constructie al motorului cat si parametrii si harta de injectie pt care a fost conceput sa mearga.....asta nu prea o poti influenta, nu poti schimba la cat grade ai avans la pms sau cat sta deschisa admisia....sau timpii de injectie.....
Exista ceva ce pot face utilizatorii, ca sa ajute ca acele depuneri sa fie in limitele prevazute de fabrica sau chiar mai mici : 
-o ardere buna si completa ( asta presupune benzina de calitate - adica proaspata in primul rand si apoi cifre octanice si para octanice si ce mai vreti voi
- tot la punctul anterior - aprindere buna - mai exact schimbul bujiilor la timp sau chiar ceva mai devreme...vad ca reno la mine recomanda la 60 000, interval bun pt bujii cu iridium ( banuiesc ca din astea are)
- schimbul consumabilelor la timp sau chiar mai devreme - filtru de aer in special, din moment ce un filtru de aer imbacsit stiti bine ce face asupra timpilor de injectie etc etc..
- cel mai important - uleiul.....puteti sa va puneti si mama oil catch can-ului, daca aveti de gand sa-l lasati 30 000 km....da, o sa tina cat e garantia, dar conteaza si cum tine si in ce stare e motorul ; oricat de bun ar fi uleiul si oricat de optime conditiile in care mergeti, 30 000 e interval de marketing- am mai scris asta, promovat sa tina fix cat e garantia si apoi D-zeu cu mila...sa tina in conditii de mers normal, fara stop&go la greu, forja, carburant ca la romani etc etc...

Si bineinteles acel oil catch can......care daca il veti monta acum, pierdeti garantia  biggrin.gif
*



Dar nu inteleg ceva: uleiul chiar nou pus in motor, sau mai bine spus intregul motor fiind nou, cum este cazul la meganul meu din semnatura care are doar aproape 3.000 km, am folosit doar beazina de 98, putin mai scumpa, de la Rompetrol ( in nici un caz parteneri Rompetrol ), totusi, daca nu am inteles eu prostii de pe youtube si google, se produc vapori de ulei care sunt recirculati si ajung impreuna cu gazele recirculate, pentru minimalizarea poluarii etc., la supapele de admisie...
Habar n-am de chimie, dar presupun ca vaporii de ulei sunt lipiciosi- uleiosi si gazele recirculate contine ceva " funingine " sau ce o fi si astea se lipesc de supape????!!! oare oi fi inteles ceva corect, nu sunt sigur... daca este asa de ce nu sunt puse din fabrica oil catch can- uri? ar fi ca si cum nu ar recunoaste fabricantii de motoare ca exista aceastra problema a depunerilor pe supape la motoarele cu injectie directa.... sau nu le pasa pentru ca atata timp ca sunt in garantie nu prea creaza probleme si dupa aceea urmeaza sa faca bani prin service-uri?!
Repet, nu sunt sigur ca am inteles corect procesul acesta de depunere pe supape, dar daca am inteles corect eu cred ca pe langa combustibilul de calitate superioara, schimb ulei si filtru aer la maxim 10.000 km, bujii la timp, AM PUTEA CONTRIBUI LA BUNA MENTINERE A MOTORULUI SI CU CUTIILE ASTEA DE CONDENSARE A VAPORILOR DE ULEI...
Daca aveti cunostinte mai vaste si ma puteti lumina, va multumesc.
gerula2006
De ce nu schimbam uleiul la 5000? Ca la Dacia din 1980...
Intre 15 18 000 zic ca este OK. Asa am schimbat și la vechea mașină și la 200 000 km nu avea nicio problema.
RveMO
Eu zic să terminați cu teoriile astea conspirationiste ca producatorii calculează cat va funcționa motorul bine astfel incat atunci dupa ce iese din garantie sa pice. Sunt motoare mai bine gandite si motoare mai putin bine gândite. Unele au rezistat multe generații de modele cu modificari minore altele nu rezistă nici o generație.

Uleiul in general nu poate sa ajunga in stare de vapori, altfel ar fi eliminat cu gazele de ardere. El nu trece din stare lichida in stare gazoasa ci are doar punct de fumegare, adica trece in stare gazoasa prin descompunere si nu e un proces reversibil. De asta uleiul de motor are o temperatură mare de fumegare pentru a nu se descompune in camera de ardere. In ciuda acestui fapt, uleiul poate fi antrenat de alte fluide dar in cantitate foarte mica.
Sincer eu nu cred ca acel "device" aduce îmbunătățiri considerabile.

@mnm Filtrul de particule elimina doar efectele date de acest tip de injectie. Nu ajuta cu nimic la curatarea supapelor.
Poty
Egr off fizic+soft, intercooler marit+traseu adimise, evacuare custom, un soft ca la carte, benzina 100+ săptămânal redline si iei motorul cu tine in mormant daca vrei, ce e asa greu? In primul rand egr off ca sa nu vi se mai depuna nimic pe "supapa"

Offtopic: postarea asta mi se pare cel mai tare teleshopping ever
Imi aduce aminte de spray ul magic pt posesorii de TDI iarna " si acum dati cu spray dupa senzorul IAC si accelerați usor" radmasa.gif

Ps: user pune si tu masina la descriere
user123
QUOTE(RveMO @ 9 Dec 2018, 23:52)
.....

El nu trece din stare lichida in stare gazoasa ci are doar punct de fumegare, adica trece in stare gazoasa prin descompunere si nu e un proces reversibil.......


*




Sa o luam pe rand, pana la teoriile conspirationiste.

Nu inteleg ce intelegi tu prin "punct de fumegare"....

Uleiurile au flash point si noack, 2 indici care fac referire atat la baza uleiului cat si la nivelul de aditivare.

Mai sus ai o exprimare ambigua.....deci nu trece in stare gazoasa, doar are pct de fumegare adica trece in stare gazoasa prin descompunere....

La ce te referi? ( tu stii ceva dar ori incomplet ori nu exprimi bine).

@ poty am si un bussiness TCE 140.

Sa stii ca modificarile de care zici nu ajuta nimic faptul ca injectia e directa si nu portata....

Asta e principalul vinovat pt imbacsirea supapelor, poti sai cresti puterea etc etc, pana nu umblii fizic la locul de insertie a injectoarelor, nu prea faci nimic....ma refer la benzina, nu vb de diesel
myreno4me
Stati sa descopere si sprayul minune care elimina depunerile de carbon de pe supape...atunci sa vedeti alt topic.
Initiator, cum a zis Poty, arde-i injectoarele si nu o sa ai nici depuneri si nici leack-uri. Baga-i un ulei serios (care o fi ala ???) si schimba-l des daca mergi numai urban.
Restul e can-can 😉 . Ce ai vazut tu e la americani, inima comertului si a marketingului, in Europa lumea mai si rationalizeaza , plus ca distantele parcurse sunt altele.
Ai terminat rodajul, treci la treaba ....
Poty
Ma refeream la egr off doar penteu simplul fapt ca nu ti mai recircula gazele arse prin motor ci ai mereu aer curat de afara, apoi daca ii mai dai săptămânal talpa pana in zona rosie sa faci presiuni si temperaturi imense in camera de ardere, sa fii sigur ca n o sa ai nimic pe supape. 90% din partea cu "jegul" pe supape la orice masina cu injectie direvta e de la egr+mers relativ bătrânește
myreno4me
Si eu care credeam ca doar diesel-urile au d-asta !
RveMO
@user123 Oricat de mecanic te-ai da, daca nu ai o baza teoretică nu ai cum sa intelegi niste lucruri. Parametrii respectivi se măsoară pentru ca sunt CRITICI daca acestia depășesc anumite valori(vine cineva si falsifica produsul si baga un solvent in el..ca sa poti sa vezi asta analizezi niste parametri). Vezi cum se determină si mai stam de vorba.
Eu sunt ing. chimist. Nu e specialitatea mea cea de petrochimie dar niste generalități le cunosc.

@Poty are dreptate...suna a teleshoping.
myreno4me
Faza haioasa este ca saptamana trecuta chiar vazut niste videoclipuri despre can-urile astea. Inclusiv Cristi de pe tutoriale logan si-a fabricat unul. Acum, depinde de la caz la caz daca este eficient sau nu, contrar asteptarilor nu toate motoarle se comporta la fel si cu siguranta sunt exploatate diferit.
Concluzia mea dupa cateva ore de "studiu" este ca e o vrajeala de marketing si , cel putin la benzinare nu renteaza cutiuta, poate la diesel !
Aceeasi discutie legat de sprayurile de decarbonatat supapele....
user123
QUOTE(RveMO @ 10 Dec 2018, 14:04)
@user123 Oricat de mecanic te-ai da, daca nu ai o baza teoretică nu ai cum sa intelegi niste lucruri. Parametrii respectivi se măsoară pentru ca sunt CRITICI daca acestia depășesc anumite valori(vine cineva si falsifica produsul si baga un solvent in el..ca sa poti sa vezi asta analizezi niste parametri). Vezi cum se determină si mai stam de vorba.
Eu sunt ing. chimist. Nu e specialitatea mea cea de petrochimie dar niste generalități le cunosc.

*



Eu aici sunt nimeni si nu am scris niciodata ca as fi ceva, deci ai grija ca rastalmacesti cuvintele.

Tu esti petrochimistul inginer : deci, fara misto, lumineaza-ne ce e cu punctul de fumegare....ce intelegi prin el.

Si eventual o legatura cu Noack? wink.gif

RveMO
Smoke point - Ca sa fie mai usor de inteles iti dau exempu cu uleiul de gatit. Daca pui o tigaie pe foc cu ulei si o uiti acolo nu o sa vezi ca iti fierbe uleiul si se face o atmosfera de ulei, spre deosebire de solventi, alcooli, etc. .

Noack volatility test - Ca sa ii dai o vascozitate mica pentru o curgere buna uleiul se aditiveaza cu diversi compusi. Compusii ce rezista bine la temperaturi mari(nu se descompun) si nu sunt volatili, sunt scumpi. In testul asta tine uleiul pentru o ora la 250 de grade Celsius si mai mult de atat, trece un flux de aer constant pe deasupra. Atat lichidele cat si solidele au presiune de vapori, unele mai mica altele mai mare. Daca nu s-ar circula aer in cadrul testului echilibrul lichid vapori s-ar deplasa spre starea lichida pentru ca aerul s-ar imbogati in vapori si atunci rezultatul nu ar mai fi liniar si s-ar complica. Faptul ca orice lichid are o presiune de vapori nu inseamna neaparat ca el se poate vaporiza si condensa pentru ca atunci cand valorile sunt foarte mici sunt nesemnificative in anumite conditii.

Flash point - Flash point inseamna ca pun o flacara deasupra uleiului si il incalzesc. Temperatura la care uleiul ia foc in aceste conditii e flash point.

Exista multe teste pentru uleiuri. Unele mai uzuale, altele doar pentru faze de cercetare.
Smoke point e putin important pentru uleiurile de motor pentru ca ar fi tragic sa ajunga la acea temperatura. Noack test e evident de ce e important. Daca ai in ulei compusi care se volatilizeaza la temperatura de lucru a motorului, pe aia o sa ii pierzi 100% in gazele de ardere mai devreme sau mai tarziu, uleiul se ingroasa si nu mai circula cum trebuie pentru a realiza o lubrifiere cum trebuie. Flash point de asemenea e evident de ce e important. Pai daca uleiul ar arde la temperatura de lucru a motorului l-ai compromite imediat.

Sper ca m-am facut mai bine inteles...desi pe unii e posibil sa ii fi bagat de tot in ceata.

P.S. Nu sunt petrochimist.
user123
Big like, foarte bine zis - desi nu stiu cat te incalzeste asta, insa mie imi place cand scrii ( tu sau altii ) asa.


Ai uitat sa zici ceva despre presiunea in conditiile de test la Noack vs smoke point....dar e ok


Flash point este mai mult dat ca masura de siguranta, pt pompieri...


Iar la noack nu este vorba numai despre acei aditivi de care scrii.....ma refer la uleiul pt masini- importanta este baza acelui ulei si cat de "pura" este.

Un ulei auto este format din aditivi ( sa zicem 30%) si baza (70%).......cand aditivii se duc, ramai cu baza - baza iti da sludge-ul, baza iti da depuneri, spume etc etc in functie bineinteles de calitatea ei, la care ma refeream mai sus.

Deci adaptand asta la cazul de aici, datorita mersului motorului (in parametrii sau nu, in conditii optime sau nu) acei aditivi inevitabil se vor duce.....oricat de bun ar fi motorul, oricat de mici/mari tolerantele ar fi....

Si ramai cu baza aceea a uleiului.....care la 30 000 km, sau 15000.....e fara aditivi ( anti spumare, detergenti, anti uzura si boundary lubrication ) insa supusa in continuare la aceleasi conditii ( severe sau nu ) de mers.....si inevitabil apar depuneri...

Pe de alta parte aveti injectia care este directa in camera de ardere ( pt putere mai mare din cilindree mica ) si nu in galeria de admisie.....acest fapt duce la acumulari suplimentare, benzina injectata direct nu mai spala supapele de admisie de sludge-ul de mai sus mentionat.....

Asta vorbind de benzina....la diesel e mai diferit.


De asta zic, oil catch can-ul e pe ultimul loc la asa ceva.....si ar mai fi de discutat pe subiect destule
RveMO
Nu e vorba de incalzit si nu am pretentia ca dau niste informatii complete pentru ca nu sunt de specialitate si nu le cunosc. E vorba de a-i face pe unii colegi sa inteleaga niste lucruri si sa nu mai creada in Mos Craciun. Eu cred cu ardoare ca niciun producator sanatos la cap pe planeta nu face motoare care sa se defecteze in mod intentionat. Ei intr-adevar nu proiecteaza motorul sa nu aiba moarte pentru ca probabil ar costa extem de mult. Cei mai multi insa vor motoare care sa tina suficient de mult pentru ca lumea sa nu se fereasca de ele. VW a tras mult din cauza motorului 1.4 TSI si probabil va mai trage. Cand dai o buleala o parte importanta din cumparatori vor fugi ca dracu de tamaie de tine.
Cred ca ar fi facut ceva chiar mai ingenios daca ar fi constatat ca trebuie ceva condensat pe acolo.
user123


Eu nu am zis ca face motoare sa se defecteze intentionat....

Dar am zis ca nu-i intereseaza ce se intampla dupa garantie....atat. Iar recomandarile celor care efectiv proiecteaza motorul sunt rastalmacite de cei de la "marketing", cu lungirea intervalelor la maxim, cat sa reziste la un mers normal....

Zici de costuri.....ce sa coste? Nu ai vazut politica in cazul colegului cu ulei curs din conducta de admisie? O lungim si schimbam piesa cea mai ieftina, o curatam....pana iese din garantie si apoi ii dam bomba ( trebuie turbo nou, sau schimbare segmenti sau ghiduri de supape etc etc)....


Nu incape comparatie intre vw si reno.....renault inca stie sa faca motoare, cel putin benzina si o zic avand si VAG-uri prin ograda.

Nu pot face ceva mai ingenios, nu-i viabil dpdv economic si nici mecanic.

Ai acei vapori de la gaze de recirculare de care trebuie sa scapi ; nu poti sa-i arunci in aer, pt ca poluezi.....nu poti pune ca fabrica oil catch can pt ca vei creste preturile si vor aparea clienti care zic ca ei nu stau toata ziua sa goleasca oil catch can-ul care se umple si nici sa plateasca suplimentar pt asta.......asa ca il bagi din nou in motor sa-l arzi...

Cei care vand masina ( nu cei care o proiecteaza ) se orienteaza catre ce vrea majoritatea : majoritatea vrea revizii rare si ieftine ( asa ca iti da elf si iti lungeste intervalul la 30 000 km)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.