Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pornire Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2
hansol
Buna dimineata, am o mare problema si anume ca in aceasta dimineata masina a refuzat sa mai porneasca.

Am o laguna 3 motor 2.0 , 150 cp cva si azi fara nici o simptoma prealabila azi a refuzat sa porneasca.
Curent in barerie a fost fiindca am invartit apox 4 minute (desigur cu pauzele de rigoare).
Motorul nu a dat nici un semn ca ar da sa o ia . Se comporta ca si cum nu ar avea carburant desi are.
Afara azi au fost undeva la 3 grade, deci nu foarte frig.
Am abandonat ideea de a o porni si am apelat la taxi
Ceva sugestii de unde sa incep ??


Multumesc .
Apropo am cautat prin topicuri inainte si nu am gasit ceva concludent.
tek_IDs
Pentru inceput vezi daca vine motorina pe furtune si fa-i o diagnoza!
Toate bune!
mars
Eu as incerca din nou, dar cu alta baterie. N-as elimina din start bateria, avand in vedere ca a fost prima noapte foarte rece din an.
AdR!@N
De îndată ce invarte dar nu pornește, nu poate fi bateria.
Fara un test e cam pe ghicite. Din experienta cu alte motoare diesel de la reno, pot sa iti zic ca pot fi următoarele probleme:
- Senzor volanta, nu stiu unde e amplasat la CVA,
- senzor presiune rampa comuna, dacă nu înregistrează presiunea corecta în rampa nu da drumul la injectoare.
- senzor ax cu came.
- nu in ultimul rand, reamorsarea circuitului de motorina.
Mai pot fi și altele, dar nu îmi trec acum prin minte.

Un test, cu siguranta ar restrânge posibilele cauze.
xmisterx
Ar mai fi de adaugat debitmetru de aer, ai putea incerca sa o pornesti cu mufa scoasa.
hansol
Am mai incercat in seara aceasta sa o pornesc si nimic, maine incerc sa fac rost de o interfata sa vedem ce erori are.
Multumesc pentru sfaturi!!
espacern
Martorul antidemaraj ramane aprins...chiar daca se deblocheaza volanul?
Senzorul volanta/mufa senzor volanta....s-au verificat/schimbat?
Sigurante verificate...toate?

Exista metode de verificare rapida daca este problema de alimentare combustibil sau electronica....dar tot diagnoza ramane utilajul de baza pentru inceput.
marius80_eugen
QUOTE(hansol @ 17 Nov 2018, 18:05)
Am mai incercat in seara aceasta sa o pornesc si nimic, maine incerc sa fac rost de o interfata sa vedem ce erori are.
Multumesc pentru sfaturi!!
*



Tu ce masina ai pana la urma ?
AdR!@N
Cred ca omu' a fost destul de clar in privinta masinii:

QUOTE(hansol @ 17 Nov 2018, 10:03)
Am o laguna 3 motor 2.0 , 150 cp cva si azi fara nici o simptoma prealabila azi a refuzat sa porneasca.
*


Lagunete
Salutare,

Ridica bancheta din spate, si pe partea dreapta ar trebui sa ai pompa de alimentare cu motorina din rezervor.

Roaga pe cineva sa iti bage cartela in soclu si asculta daca porneste acea pompa. Ar trebui sa se auda.

Daca nu, ridici capacul acela rotund si verifici acolo, in principal starea conectorului.


hansol
maine imi trimite cineva o interfata clip, sper sa ma descurc sa vad ceva .

19 Nov 2018, 21:06:
Am reusit acum cu o inerfata care nu era clip sa citesc codurile.
Acum sa le caut sa vad ce reprezinta

20 Nov 2018, 17:58:
In seara aceasta am ridicat bancheta si am desfacut furtunele ce ies din pompa de alimentare. Am introdus cartela in cititor nu se aude pompa si nici motorina nu iese , de unde trag concluzia ca ori este pompa ori siguranta . Nu am avut aparat de masura sa verific daca am tensiune pe conectorul de curent.
trr289
Salutare.. in ideea de nu mai deschide alt topic scriu si eu aici ca am ceva asemanator la masina din semnatura, laguna 3, 1.5dci. Odata cu venirea frigului pornirea dimineata este greoaie. Am verificat bateria este in parametrii ok, insa pe tester a iesit o eroare P0380, releu bujie. Ideea este ca dupa mai multe cautari imi apar 2 feluri de releu. A schimbat cineva releul?
Manoleionut
Nu e neaparat releul de vina. Pot fi si cablurile care fac legatura dintre acel releu si ecu. Verifica sa nu fie vreunul intrerupt. In cazul meu asta a fost.
xmisterx
trr289- nu releul e buba ci bujiile, schimba toate cele 4 buji si o sa porneasca usor.
trr28
multam de raspunsuri. O sa le iau prin eliminare si va anunt.
Zi faina cheers.gif
bigtroni
Salutare!

Am o intrebare, referitoare la inlocuirea bateriei.
Cred ca a venit timpul sa schimb bateria. De iarna trecuta a inceput la rece sa porneasca mai greu.
Dar dupa ce am citit aici, mai sus, am inceput sa ma intreb daca nu cumva bateria este in regula, si am alte probleme. blink.gif

Pana sa ma duc sa masor eu bateria si sa vad daca am bujiile ok, am doua intrebari:

1. Ce baterie se potriveste, eu m-am orientat catre asta: https://www.emag.ro/baterie-auto-bosch-s5-7...vorite_products

2. Cam care a fost durata medie de viata la bateriile voastre, a mea are 5 ani si jumatate?


Multumesc! biggrin.gif
andru1973
a mea are mai mult de 5 ani (6 si ..numai stiu exact)
madhorsefuzzy
Doar ca in Spania unde stai tu nu prea sunt temperaturi negative.
andru1973
cel mai frig -6 grade radmasa.gif
CristianFlorea
La masina din semnatura bateria este originala din 06.2009. Masina luata de noua in dec. 2009.
hansol
Sa revenim si la subiect smile.gif, am verificat toate sigurantele din tabloul din spatele bateriei si toate sun ok DAR pe firele de la pompa de carburant de la rezervor nu ajunge curent , Deci este o problema electrica .
Puteti sa imi ziceti daca are vre un releu pe undeva care comanda injectia ??
Va multumesc
Lagunete
Nu stiu exact codul motorului tau, dar sper sa te ajute documentele atasate.

In conectorul CN (Maro cu 12 pini) pe pinul 1 se regaseste "+ Fuel pump".
hansol
Multumesc , verific maine seara !
Lagunete
Rogi pe cineva sa iti bage cartela in soclu si masori pe pinul ala.

Cand pui contactul, pompa merge pentru cateva secunde, nu ramane pornita daca nu pornesti si motorul.

Daca ai tensiune acolo, atunci ai o problema de cablaj / conectica in cablajul din spate.

Daca nu ... Ei bine ... Atunci sunt mai multe posibilitati. Se poate spune ca acel modul nu "doreste" sa porneasca pompa sau nu poate pt ca are el o problema.

Ca nu "doreste" se poate datora faptului ca senzorul de pe filtrul de motorina semnaleaza prezenta apei in combustibil. Evident pot fi multe alte cauze ... Asta este prima care imi trece prin minte.
hansol
Pai am verificat tensiunea pe acel pin si cand se introduce cartela si chiar si atunci cand sa da la automat pe acel pin nu este tensiune. Am scos mufa ci am curatat cu spray de conracte ca am zis ca poate nu face contact in soclu. Fintrul de motorina de sub carena rotii din dreapta nu are senzor de apa, este din acela simplu cu dop de golire pe jos si cele doua furtune in partea superioara . L am golit, am amorsat din nou instalatia de alimentare si totul este ca inainte invarte si nu porneste
Lagunete
Am inteles ...

Incearca sa faci din nou un diagnostic cu o interfata sa vezi daca ai vreun cod de eroare care ar impiedica pornirea.

O sa incerc sa iti fac rost de lista de coduri pentru modelul tau.

Cand o am, o sa o adaug la acest post.

LE : Din pacate nu am toate codurile ... Seria P1 nu este disponibila .... si din cate am vazut mai sus te-ar interesa. Aici o interfata CLIP ti-ar fi de mare ajutor.

Atasat este si o serie de liste de verificari pentru situatia in care motorul nu porneste.



hansol
Va multumesc inca odata pentru sprijin.
Azi am facut rost de o diagnoza delphi si am incercat sa vad daca totusi reusesc sa prind vre un cod de eroare.
La compartimentul motor nu a gasit nici o eroare, dar la "instrument panel" a gasit un cod cu doua inregistrari .

DTC9402 fuel sender circuit - intermitent

Am incercat sa caut pe internet codul si intr un manual service de megane am gasit ca ii corespunde codul de eroare DF007
Din ce am citit tot pe acest forum ar fi vorba de DF007 - senzor presiune combustibil circuit; circuit intrerupt sau semicircuit la +12V - permanent. (https://www.reno.ro/AJUTOR-INJECTION-FAULT-t272517.html)

Va multumesc
andru1973
pai posibil ca el sa fie de vina
Lagunete
Nu imi pot imagina niciun programator care sa verifice vreo presiune inainte de a porni macar pompa. Este o parere personala.

Nu am nicio documentatie din care sa rezulte ce reprezinta acel cod, dar se pare ca ai circuit deschis sau scurtcircuit la senzorul de nivel, care este atasat de pompa.

Din schemele electrice reiese ca senzorul de nivel este conectat la "Instrument panel".

Senzorul (plutitorul) in sine il poti masura cu un ohmetru direct la pompa. Observi cele doua fire mai subtiri (in stanga daca nu ma insel) scoti conectorul si masori pe cei doi pini ai pompei.

Undeva intre 15 (full) si 300 (empty) de ohm ar trebui sa fie ok.

Poti masura pe acelasi principiu si motorul pompei (unde vin firele mai groase). Aici chiar nu stiu domeniul de valori, dar 0 sau infinit clar nu este ok.

Din ce am obsevat, Renault se refera prin "Fuel sender" la pompa + senzor de nivel.

Oricum ... Este curios daca asta este singurul cod de eroare care iti apare. Din ce vad este intermitent nu permanent. Nu cumva sa fie memorat. Daca il stergi si incerci sa pornesti masina iti apare din nou ?
hansol
A nins si cum masina o am in fata blocului nu prea pot face mare lucru , o sa incerc sa decuplez pompa de motorina si sa vad daca atunci are curent pe fire. Ideea este sa nu fie in scurt motorul pompei si sa intre in protectie sa nu ii dea curent .
Vedem sambata - duminica , poate este mai acceptabil din pct de vedere meteo
marius80_eugen
Eu vreau sa spun doar o chestie : cand bag cartela la mine se aude zgomot DOAR la motor si nu sub masina in spate. Eu am 2.0 dCi.
La motorul 1.5 dCi , la un prieten si chiar si pe M3, la fel, se aude la motor, dar nu se aude in rezervor. Daca se auzea in rezervor , puteam sa scot BENZINA bagata din greseala de un prieten in masina lui , dar NU se poate scoate decat dand la acea pompita de la motor ( 1.5 dCi) si NU merge nici o pompa sa iti bage jet de motorina la motor. Am incercat si la filtrul de motorina si la fel , nu da nimic presiune in filtru daca bagi cartela si nu o pornesti ...
Deci eu zic sa lasi pompa de motorina in pace, cea din rezervor si sa cauti alte cauze, pentru ca este posibil ca aia sa nu aiba nimic ! Presiunea in injectoare o da pompa de inalte si nu cea din rezervor !
Incearca si cu alta baterie de preferat, incearca eventual si cu cabluri (desi cu alta baterie incarcata de pe o masina care abia a mers) si verifica si filtrul de motorina sa fie ok si bujiile sa fie ok.
Mie nu mi-a mai pornit si nu mi-a dat nici macar la automat toamna trecuta pentru ca nu reusea sa deblocheze volanul . Pur si simplu nu avea atat de mare amperajul, ca sa treaca de deblocarea volanului. Dupa ce mi-a dat un prieten curent, s-a deblocat volanul si a pornit singurica ... a dua zi am schimbat bateria si nu am mai avut nici un fel de problema. Deci ... pot fi mai multe cauze la care nici nu te gandesti ...
O alta idee ... exista si spray-ul de pornire rapida pe care le dai in burst-uri pe admisie ... nu merge rotund , dar de pornit porneste.
hansol
Am incercat cu cabluri de curent invarte repede dar nu porneste . Cred ca pana la urma i iau pe platforma si o duc la service .
Lagunete
Din ce stiu eu, 1.5 dCi nu au pompa electrica in rezervor, ci pompa mecanica pentru presiune joasa care este corp comun cu cea de inalta.

De aici si nevoia acelei pompe manuale. Pentru reamorsarea circuitului, de ex dupa ce schimbi filtrul.
trr28
Salutare. Ieri am schimbat bujiile si releu de bujii, astazi la -5grade a pornit fara probleme.
Multumesc pentru sfaturi.
marius80_eugen
QUOTE(Lagunete @ 29 Nov 2018, 07:42)
De aici si nevoia acelei pompe manuale. Pentru reamorsarea circuitului, de ex dupa ce schimbi filtrul.
*


Pompita aia e geniala si sincer eu as monta-o pe orice diesel indiferent daca e nevoie de ea sau nu la schimbarea filtrului de motorina.
Am scos din rezervor cu acea pompa vreo 30 de litri de benzina amestecata cu ce mai avea prin rezervor ... 3 persoane. Oricum decat "ofertele" unora de a aduce masina in service si de a demonta rezervorul si restul ... milioane peste milioane ... pur si simplu am dat la pompita pana nu a mai iesit nimic si apoi a facut plinul cu motorina normala si totul a fost ok.
Deci concluzia este ca NU se aude nimic in rezervor , asa ca lasati pompele si rezervorul in pace !
ady_vasiloiu
Are pompa in rezervor? eu stiam ca pompa de inalte are si partea de joasa integrata in ea si in rezervor e doar fuel senderul. Incearca sa vezi ce presiune ai in rampa inainte sa pornesti si in timp ce pornesti. Daca nu face mai mult de 250 bar nu porneste.
radunre
Atasez cateva imagini din ddt4all cu presiuni si tensiuni la senzori pentru 1.5dCi. Primele 2 si ultima sunt cu contactul pus si motorul oprit, a 3-a este cu motorul in relanti.
[attachmentid=1628097128] [attachmentid=1628097129] [attachmentid=1628097130] [attachmentid=1628097131]
Catalinmodena
De cateva zile,dupa ce unul s-a proptit in bara mea spate,masina porneste sesizabil mai greu.Invarte,motorina are,dar porneste greu,in sensul ca invarte de prea multe ori.Sa se fi deranjat vreun senzor?Mentionez ca la prima pornire dupa incident am scos-o destul de greu din P,masina fiind parcata cand m-a lovit.2.0 dci CVA
Lagunete
Sa o scoti greu din P este normal in urma unui astfel de incident.

Presupun ca aveai frana de mana activata.

Mare parte din soc a fost preluat de frana de mana dar masina s-a miscat totusi si din cauza asta deblocarea s-a facut mai greu.

Cat despre pornirea greoaie, mai ales in sezonul rece foarte importanta este buna functionare a sistemului de preincalzire (bujiile incandescente). Daca una sau mai multe nu functioneaza pornirea va fi greoaie.

marius80_eugen
Lagunete nu ai inteles nimic. Omului de accident ii porneste mai greu. NU are leg cu temp de afara.
Lagunete
Ai dreptate ! My bad ...

@Catalinmodena, porneste la fel de greu si la "rece" si la "cald" ?

hansol
Sa mai vin cu detalii despre problema mea, saptamana trecuta am reusit intr un final sa o duc la o reprezentanta dacia (singura din Giurgiu) sa rezolve problema.
Azi am fost sunat si am fost chemat la service sa mi se aduca la cunostinta ca au reusit sa o porneasca fortat (cu spray) si nu au reusit sa se conecteze cu clipul la calculatorul motorului.
Ei mi au recomandar service urile din bucuresti (reprezentantele renault) care au interfetele mai noi . Ca si problema probabila ar fi unul din injectoare care pierde presiunea.
Ideea este ca masina daca se porneste in cursul zilei porneste fara probleme , daca este lasata mai mult de 15 - 16 ore nu mai porneste decat ajutata.

Acum sa imi fac o programare saptamana viitoare la meridian in buc sa vad ce zic si ei .





marius80_eugen
Parerea mea este ca masina ar trebui sa porneasca si fara un injector daca celelalte 3 funct ok. Merge prost, porneste mai greu, trepideaza in draci, dar ar trebui sa porneasca. Vezi ce motorina ai bagat, filtrul de motorina daca e ok ...
hansol
ei au sugerat ca se pierde presiunea din rampa si atunci probabil toate injectoarele raman fara motorina
Catalinmodena
La mine ramane cauza filtrul de motorina. Nu a fost accident, e mult spus pentru o bara sparta.
marius80_eugen
Din pacate se pare ca service-urile sunt cam praf pe la el prin zona si poate avea surpriza sa-l cam usuce de bani orice alt service pana ii da de cap, indiferent daca este o prostie de genul o garnitura de la filtrul de motorina sau altceva mai grav.
hansol
intrucat mai am o masina iar timpul mu mi a permis sa imi iau doua zile de concediu sa plec intr un service din Bucuresti, am lasat masina in parcare. ieri cand a fost cald afara am zis sa mai incerc sa vad daca are vre o importanta temperatura exterioara si ce credeti? masina a pornit la sfert dupa ce in urma cu doua saptamani am mai incercat sa o pornesc si a refuzat . astept sa vina martie sa imi pot lua concediu sa plec intr un service mare sa ii faca diagnostcarea intrucat clar nu este de la injectoare .
Privilex
Salutare!
Proaspat posesor de L3 2.0dci 130hp, venit de pe L2, vin cu urmatoarea problema: cand e frig afara,in special prima pornire dimineata, pun contactul isi face setarile, apas butonul Start se aprinde becul de bujii apoi porneste dar mai greu putin si se reseteaza CB.
Este normal? La Laguna 2 cand puneam contactul se "incalzeau" si bujiile concomitent cu celelalte setari.
Multumesc!
andru1973
poate e un contact imperfect
vrock92
Salutare,
Ieri dupa un drum de 100 de km, ajuns la destinație, am incercat sa pornesc masina si nimic. Bateria era moartă, am reusit pana la urma să iau curent de la cineva si sa ajung pana la un magazin de baterii sa o schimb.
Am pus un Rombat Premier de 75,ce am gasit, eu având pe masina Varta silver de 77.
Sunt ok bateriile Rombat?
Merci, Laguna 3 2.0 dci
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.