Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Carait" motor 1.5dci 110hp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2
09AND
Salut dragi posesori de Renault.

De ceva timp se aude un "carait" al motorului in accelerare (Laguna III 1.5 dci) , care este putin cam deranjant.
Am schimbat filtre, motorina doar de la Rompetrol.
Acel carait se aude mult mai intens in treapta 1, dar este prezent si in celelalte trepte de viteza.

Este ceva normal sau ar trebui sa fac o verificare mai amanuntita?


Multumesc.
andru1973
ar trebui sa faci o verificare amănunțita,acel cârâit se aude si când pornești si după motorul ?

2 Nov 2018, 09:32:
daca se aude si după ,poate nu sa retras bine bendixul de la electromotor
09AND
QUOTE(andru1973 @ 2 Nov 2018, 10:32)
ar trebui sa faci o verificare amănunțita,acel cârâit se aude si când pornești  si după motorul ?

<span class='edit'>2 Nov 2018, 09:32:</span>
daca se aude si după ,poate nu sa retras bine bendixul de la electromotor
*




Acel carait cred ca provine de la injectoare/rampa injectie

Cand pornesc masina nu se aude nimic sau cand sta la o turatie constanta, doar cand apas pedala de accelaratie apare acel carait. Cu cat accelaratia este mai puternica, cu atat caraitul se intensifica.


Am intrebat si la ceva mecanici si a fost raspunsul comun "Asa fac toate"
andru1973
ok e țăcănit(ronțăiala) nu e normal ,nu trebuie sa se auda "NU ASA FAC TOATE"cum spun acei mecanici asta ar însemna ca toate motoarele diesel sa ronțăie ,fa o verificare amănunțita la distribuție (poate a sărit un dinte)verifica injectoarele (poate sa stricat ceva si pe la partea electrica a injectorului nu e normal a mea(2.dCi) nu "ronțăie"si nici al unui prieten care are 1,5
cristian_nechita
Asa fac toate . Rontaie cand e motorina rece.
Pune motorina neaditivata.
marius80_eugen
Rontaiala aia in acceleratie puternica se simte la toate 1.5 de 110 CP. Cele de 90 nu fac asa.
Pune motorina normala sau aditiv de genul Metabond pentru motorina , in dozajul recomandat si o sa vezi ca nu se va mai auzi. Motorina cu cat este mai aditivata, cu atat duce lipsa de "ungere", dar masina are putere si porneste foarte ok. Motoarele de generatie mai veche euro 4 sau si mai vechi fac si mai rau la motorina aditivata si unii pun ulei 2T pentru a scapa de zgomote si a asigura mai multa ungere. Am avut M3 cu 1.5 110 CP si la fel imi facea si mie. Pe 2.0 dCi motorul este mult mai linistit si echilibrat.
ProfiBv
QUOTE(andru1973 @ 2 Nov 2018, 11:58)
ok e țăcănit(ronțăiala) nu e normal ,nu trebuie sa se auda "NU ASA FAC TOATE"cum spun acei mecanici asta ar însemna ca toate motoarele diesel sa ronțăie ,fa o verificare amănunțita la distribuție (poate a sărit un dinte)verifica injectoarele (poate sa stricat ceva si pe la partea electrica a injectorului nu e normal a mea(2.dCi) nu "ronțăie"si nici al unui prieten care are 1,5
*


Vorbim de 1,5 110 CP si clar injectoare VDO , nu-s Bosch , Delfi sa mai poti schimba repara o supapa de retur sau ceva pe la ele .
Ma lupt si studiez exact acelasi fenomen pe masina din semnatura . Rontaie intre 1950 si 2050 ture de te scoate din masina si mai ales daca accelerezi lent si stai mult in acel interval .
Corectiile pe injectoare nu sunt nici 0,75 dar nici 1,27 . Pe stand de probe un singur injector ar fi la 75% "din capacitate dar nu de schimbat"
Motorina plin pe plin am incercat , pe rand , de la toti furnizorii .Clar nu e distributia pentru ca nu face mereu si in plus masina raspunde bine la drum fara fumuri si poticneli .
Nu e dependenta de temperatura motorului .
PS : Mai nou suspectez un oring pentru ca tot vad bule de aer pe furtunul de retur la filtru de motorina .
marius80_eugen
Nu ai nici o treaba cu bulele de aer , s-a discuta de multe ori, sunt normale. Incearca un aditiv bun si o sa vezi ca vei avea o "ungere" mai buna pe alimentare si nu o sa te mai deranjeze atat.
La mine dupa resoftarea de la M3 1.5 dCi se schimbase zgomotul , se auzea mai incet, dar pe o plaja mai mare de turatie , cam de la 1700 la 2300 ... cam pe unde era cuplul.
Oricum un aditiv bun nu face rau, iti recomand Metabond Megasel parca e, la 250 ml cu 89 lei lei parca. Masina nu e defecta, deci poti sa-ti vezi de treaba linistit.
09AND
QUOTE(cristian_nechita @ 2 Nov 2018, 22:30)
Asa fac toate . Rontaie cand e motorina rece.
Pune motorina neaditivata.
*




QUOTE(marius80_eugen @ 2 Nov 2018, 23:34)
Rontaiala aia in acceleratie puternica se simte la toate 1.5 de 110 CP. Cele de 90 nu fac asa.
Pune motorina normala sau aditiv de genul Metabond pentru motorina , in dozajul recomandat si o sa vezi ca nu se va mai auzi. Motorina cu cat este mai aditivata, cu atat duce lipsa de "ungere", dar masina are putere si porneste foarte ok. Motoarele de generatie mai veche euro 4 sau si mai vechi fac si mai rau la motorina aditivata si unii pun ulei 2T pentru a scapa de zgomote si a asigura mai multa ungere. Am avut M3 cu 1.5 110 CP si la fel imi facea si mie. Pe 2.0 dCi motorul este mult mai linistit si echilibrat.
*


Va multumesc de raspunsuri, m-am mai linistit. O sa incerc si cu aditiv si dupa o sa scriu rezultatul.

4 Nov 2018, 13:30:
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Nov 2018, 23:42)
Nu ai nici o treaba cu bulele de aer , s-a discuta de multe ori, sunt normale. Incearca un aditiv bun si o sa vezi ca vei avea o "ungere" mai buna pe alimentare si nu o sa te mai deranjeze atat.
La mine dupa resoftarea de la M3 1.5 dCi se schimbase zgomotul , se auzea mai incet, dar pe o plaja mai mare de turatie , cam de la 1700 la 2300 ... cam pe unde era cuplul.
Oricum un aditiv bun nu face rau, iti recomand Metabond Megasel parca e, la 250 ml cu 89 lei lei parca. Masina nu e defecta, deci poti sa-ti vezi de treaba linistit.
*


Off topic si eu ma gandeam la o resoftare, dar nu stiu daca se merita pentru Laguna, se simte ceva diferenta, motorul are de suferit?
cristian_nechita
Cele de 90 au retur in filtru + termostat si se incalzeste motorina repede.
Cele de 110 au retur in rezervor + serpentina sub masina ptr racirea motorinei.
Rontaitul provine de la avansul mare la injectie atunci cand motorina e rece.
Sa vezi la iarna cum o sa faca.
Daca vrei sa scapi de el pune filtru cu termostat si retur in filtru, sau scoti mufa de la senzorul de temp motorina si pui o rezistenta astfel incat sa il minti ca are 70 grade motorina tot timpu.

Soft merita, dar daca vrei sa simti ceva trebuie si dpf off.
ProfiBv
Ia verificati si voi codul asta de Renault 7701070648 si hai sa dezvoltam putin.
E senzor de temperatura motorina sau incalzitor ? Include si filtrul sau nu?
cristian_nechita
Ala e de megane nu de laguna.
Are ceva asemanator si laguna, este un incalzitor porneste cand scade sub 2 grade motorina, se opreste cand trece de 5 grade.
Are termostat in el.


Ar mai fi o varianta de adaptat filtrul de duster 110, care are retur cu termostat separat.
marius80_eugen
Eu nu cred ca dauneaza cu ceva daca motorina este rece. Avansul mare il are daca motorul nu este incalzit, dar odata ajuns la temp optima, nu se mai pune problema avansului.
Rontaitul se aude oricand, indiferent daca este vara sau iarna si se aude pregnant in sarcina.

Despre filtrul de motorina si eu sunt curios, am acelasi filtru pe care-l aveam la M3 si il are si un prieten pe un actual M3 si toti avem acel senzor in interior. Este sensor de apa sau are functie de incalzire a motorinei iarna ? Intreb pt ca si in service o tot dau la intors cu ambele raspunsuri.
cristian_nechita
Motorina rece se aprinde mai greu decat motorina fierbinte, drept urmare trebuie injectata devreme => avans mare => rontait.
A mea nu rotaie decat cand e rece afara.

"Senzoru" este un termoplonjon termostatat.In tarile reci (russia) mai are inca un incalzitor dupa filtru care se opreste la 10 grade(piesa 9).

Ca fapt divers, avansul la injectie la pompele rotative (2.5tdi/1.9tdi nonpd/2.0dti etc) se face doar in functie de temperatura motorinei.
[attachmentid=1628095875]
iuly75
La filtru de motorina unde am intrebat si eu de acel senzor toti au spus ca este senzor de apa. Si eu am acel rontait cu motorul rece si numai daca ma dau la ea, daca o accelerez usor nu se aude.
09AND
QUOTE(cristian_nechita @ 4 Nov 2018, 20:18)
Cele  de 90 au retur in filtru + termostat si se incalzeste motorina repede.
Cele  de 110 au retur in rezervor + serpentina sub masina ptr racirea motorinei.
Rontaitul provine de la avansul mare la injectie atunci cand motorina e rece.
Sa vezi la iarna cum o sa faca.
Daca vrei sa scapi de el pune filtru cu termostat si retur in filtru, sau scoti mufa de la senzorul de temp motorina si pui o rezistenta astfel incat sa il minti ca are 70 grade motorina tot timpu.

Soft merita, dar daca vrei sa simti ceva trebuie si dpf off.
*



Dpf Off nu intentionez sa fac smile.gif, dar ma gandesc ca dupa resoftare acesta isi va mici viata foarte mult..
the_dodita
Eu nu îmi dau seama ce carait ai la motor, dar pot să-ți spun ca, atunci când aveam L2, aveam tamponul superior dr rupt și caraia exact când acceleram puternic sau făceam frână de motor...
Verifica și asta...
marius80_eugen
QUOTE(cristian_nechita @ 5 Nov 2018, 00:07)
Motorina rece se aprinde mai greu decat motorina fierbinte, drept urmare trebuie injectata devreme => avans mare => rontait.
A mea nu rotaie decat cand e rece afara.
[attachmentid=1628095875]
*


Da, e clar ca nu este acea incalzire suplimentara si cred ca nici nu o poti adapta pt ca trebuie comandata din soft si sa duci separt circuit pentru ea, pentru ca eu nu am vazut nici un contact lasat nefolosit prin zona. Era o idee f buna pentru scazut consumul iarna ...
Senzorul de apa cred ca nu este nici ala ... pentru ca eu vad ca arata altfel si se monteaza in partea de jos, nu pe sus.
Rontaitul ala la 1.5 se aude oricand ... nu doar cand e rece... si eu la M3 o rezolvasem cu aditivi suplimentari. Cu cat puneam OMV scumpa de iarna, cu atat se auzea mai tare, cu cat puneam Petrom ieftina, cu atat scadea in intensitate.
QUOTE(09AND @ 5 Nov 2018, 09:02)
Dpf Off nu intentionez sa fac smile.gif, dar ma gandesc ca dupa resoftare acesta isi va mici viata foarte mult..
*


Din contra, dupa resoftare vei merge chiar mai sprinten si regenerarile vor fi mai rare. Daca tu ii dai talpa, nu se acumuleaza funingine in FAP, altfel daca vei merge la fel si regenerarile se vor face la fel.
09AND

Din contra, dupa resoftare vei merge chiar mai sprinten si regenerarile vor fi mai rare. Daca tu ii dai talpa, nu se acumuleaza funingine in FAP, altfel daca vei merge la fel si regenerarile se vor face la fel.
*

[/quote]


Ce sa zic deja imi surade ideea , acum trebuie sa caut in Timisoara firma de resoftari, sper sa si gasesc biggrin.gif
victor80
este bataie de injector ... daca apare defect va fi pe cilindrul 2 ... daca demontezi capacul scoate mufa si daca vezi ca un praf verzui curata f. bine contactele electrice . Eu am demontat si injectorul si l am desfacut si am curatat cu wd40 si aer comprimat cuiul ... am observat la mai multe ca daca incerci sa misti cuiul simti cum ar fi putin gripat . Se monteaza inapoi si ai scapat de problema .
90% provin doar de la injectorul cilindrului 2 . Pe mine m a chinuit vreo 3 luni pana am avut chef sa fac ce fac si la clienti radmasa.gif
ProfiBv
QUOTE(victor80 @ 8 Nov 2018, 01:09)
este bataie de injector ... daca apare defect va fi pe cilindrul 2 ... daca demontezi capacul scoate mufa si daca vezi ca un praf verzui curata f. bine contactele electrice . Eu am demontat si injectorul si l am desfacut si am curatat cu wd40 si aer comprimat cuiul ... am observat la mai multe ca daca incerci sa misti cuiul simti cum ar fi putin gripat . Se monteaza inapoi si ai scapat de problema .
90% provin doar de la injectorul cilindrului 2 . Pe mine m a chinuit vreo 3 luni pana am avut chef sa fac ce fac si la clienti  radmasa.gif
*


Data viitoare pune o poza cu cuiul !

Scuze Victor .Vreau sa spun , te rog frumos , da mai multe detalii , sunt dispus sa incerc pe masina mea ceva constructiv . Am incercat si cu aditivi dar nu sa schimbat nimic decat pe termen scurt si in service specializat in injectoare mi sa spus ca nu se repara nimic in ele iar dealerul spune inlocuire cu unele noi ~4400 Ron excl.gif .
radunre
@victor80, un mic tutorial ar fi foarte binevenit, dacă nu e prea mare conflictul de interese smile.gif

Referitor la ronțăit, cârâit, bătaie, este tipic motoarelor dCi 1.5 din generațiile anterioare si se manifestă doar în anumite condiții de cuplu si turație.
La motoare din 2015-2016 încoace, nu am remarcat acele sunete.
Acest aspect a fost confirmat și de o persoana din rețeaua Renault.
cristian_nechita
Eu tot cred ca este o problema de temperatura.
Cand este cald a mea nu face absolut nici un zgomot. Zici ca e benzina.
Cred ca modifica avans injectie in functie de temperatura motorina + temperatura catalizator.


Culmea este ca foarte rar (odata pe an), imi da eroare pe injectorul nr2.
marius80_eugen
Poate nu ati auzit Dusterele cu 1.5 dCi de 90 CP... zici ca sunt pomp-duze de 1.9 ...
Eu nu inteleg despre ce cui este vorba ... spune ca s-ar misca injectoarele sau cum ?
09AND
QUOTE(cristian_nechita @ 8 Nov 2018, 17:38)
Eu tot cred ca este o problema de temperatura.
Cand este cald a mea nu face absolut nici un zgomot. Zici ca e benzina.
Cred ca modifica avans injectie in functie de temperatura motorina + temperatura catalizator.
Culmea este ca foarte rar (odata pe an), imi da eroare pe injectorul nr2.
*



Confirm cu temperatura, am observat ca in jurul 17 -18 grade nu se aude absolut nimic, cum scade sub deja incepe sa se auda biggrin.gif
ProfiBv
QUOTE(radunre @ 8 Nov 2018, 14:28)
@victor80, un mic tutorial ar fi foarte binevenit, dacă nu e prea mare conflictul de interese smile.gif

Referitor la ronțăit, cârâit, bătaie, este tipic motoarelor dCi 1.5 din generațiile anterioare si se manifestă doar în anumite condiții de cuplu si turație.
La motoare din 2015-2016 încoace, nu am remarcat acele sunete.
Acest aspect a fost confirmat și de o persoana din rețeaua Renault.
*



Este clar o problema ce nu tine de temperatura exterioara sau a motorinei...pentru ca face si in plina vara .Cer este ca s-ar putea sa ai dreptate ca e in stransa legatura cu turatia vs cuplu .

Daca noile motoare nu mai fac asa poate ca nu mai au injectia VDO (Siemens-Continental ) sau mai grav au gasit sursa problemei si nu o pot aplica pe variantele vechi ,ori nu vor reintoarceri in service.

Cat de curind voi incerca si cu incalzitul motorinei intre filtru si pompa .Voi improviza ,de test , cu o celula din setul de incalzire scaune . Pur si simplu voi inveli conducta de tur in acea husa si o voi alimenta la 12V ,cu siguranta de 10A , direct pe baterie . Asta pentru ca tot am inclus in bugetul pregatirii pentru sezonul rece si 3 seturi pentru fotoliile din randul 2.
Am vazut pe o l x niste preincalzitoare pentru motorina BMW COD 7793673-02 (parca)dar sunt in jur de 30 euro SH si nu stiu cine si cu ce valoare le gestioneaza alimentarea cu tensiune .

Mi se pare o prostie sa trimiti returul direct in rezervor , dupa ce acel surplus de motorina sa plimbat prin pompa de injectie si injectoare , deci sa incalzit si ar fi fost mai util sa-l trimita in filtru pentru a preincalzi motorina ce vine din rezervor .

Promit sa tin legatura aici .
cristian_nechita
Nu iti mai bate capul cu temperatura motorina. Am verifcat eu deja. Nu e de acolo.
Daca e rece afara, chiar daca are motorina 50 grade tot asa face.
Incalzitorul de bmw are termostat intern si se dezactiveaza automat la 10 grade.

Urmeaza sa ma documentez ce influenta are temperatura catalizatorului asupra avans/postinjectie.
Mai nou suspectez ca rontaitul vine de la o injectie pe destindere pentru a incalzi catalizatorul.
ProfiBv
QUOTE(cristian_nechita @ 14 Nov 2018, 00:18)
Nu iti mai bate capul cu temperatura motorina. Am verifcat eu deja. Nu e de acolo.
Daca e rece afara, chiar daca are motorina 50 grade tot asa face.
Incalzitorul de bmw are termostat intern si se dezactiveaza automat la 10 grade.

Urmeaza sa ma documentez ce influenta are temperatura catalizatorului asupra avans/postinjectie.
Mai nou suspectez ca rontaitul vine de la o injectie pe destindere pentru a incalzi catalizatorul.
*


Bine ,merci .
M-AM gândit și eu să verific ce se modifică la valorile din calculatorul de motor in momentul rontaitului.Practic vreau sa fac înregistrare cu tester clip in probe de drum filmate și cu telefonul mobil in exact același timp.Ulterior vreau sa vad ce parametru se modifică la momentul apariției ronțăieli .Dispun de tester și mașină de proba aștept păreri cu selecția parametrilor de înregistrat.
Turație motor
Corecție injectoare.
Debit aer sau ceva din parametri apropiati...
Valori senzor presiune fap.
Temperaturi evacuare..
Aștept idei
Mulțumesc încă o dată @ cristian_nechita ,am mai eliminat o suspiciune.
cristian_nechita
Valoarea temperatura admisie stie cineva de unde o ia ecu ?

Senzor nu exista.

Senzorul map e cu 3 fire , fara temperatura.
espacern
Debitmetru.
cristian_nechita
Debitmetru are, dar dupa intercooler nu are?

In Clip imi da 2 temperaturi.
Ceva de genul "temperatura amonte volet admisie" si "temperatura admisie".
radunre
Conform schemei electronice pentru injectia K9K780, exista doar un senzor de temperatura penteru aerul aspirat.
tek_IDs
Sunt curios ce cod motor aveti cei care va plangeti de "caraituri". Eu la K9K 846 cu 230 mii km nu aud nimic suspect nici la -15 grade, singurele caraituri apar cand nimeresc o motorina mai.proasta (corectiile injectoarelor o iau razna de tot).
Toate bune!
ProfiBv
K9k 837 la mine
cristian_nechita
QUOTE(radunre @ 14 Nov 2018, 15:33)
Conform schemei electronice pentru injectia K9K780, exista doar un senzor de temperatura penteru aerul aspirat.
*


Motorul este k9k846 .


Probabil ''reno'' a facut economie la un senzor si scoate temperatura dupa intercooler din calcul la fel cum calculeaza debit aer admisie la motoarele fara debitmetru.

2euro/senzor x 3 milioane motoare = 6 milioane euro
09AND
QUOTE(tek_IDs @ 14 Nov 2018, 18:31)
Sunt curios ce cod motor aveti cei care va plangeti de "caraituri". Eu la K9K 846 cu 230 mii km nu aud nimic suspect nici la -15 grade, singurele caraituri apar cand nimeresc o motorina mai.proasta (corectiile injectoarelor o iau razna de tot).
Toate bune!
*




QUOTE(ProfiBv @ 14 Nov 2018, 18:54)
K9k 837  la mine
*




Cum aflu codul motorului?
andru1973
din punctul meu de vedere ,eu zic ca aveți probleme pe injectoare ,pe partea electronica ,ori pe partea mecanica,am aici multi cu motoare de 1,5 ,dar nu suna cum spuneți voi ,poate greșesc

<span class='edit'>15 Nov 2018, 09:53:</span>
QUOTE(09AND @ 15 Nov 2018, 07:05)
Cum aflu codul motorului?
*


vezi in fisa tehnica a mașini ,sau intri aici https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault
radunre
Cod motor K9K-782.
La relanti nu suna ciudat. Acea "bataie" in injectie apare intr-o plaja foarte ingusta de turatii, pe la 2100-2200 rpm. si sarcina in jur de 20-40%, perfect reproductibila.
Al meu motor are aproape 210.000Km.
victor80
bataia este de ardere necontrolata . Am sa fac niste poze ca am un inj la.munca cu ce treb7ie sa faci . Fara senzori si alte aberatii care apar aici scrise . Exista si o nota tehnica a renaultului cu problema asta si se refera la ce ti am spus eu ... control cablu electric ,mufa inj si rezistivitatea 8njectorului . Daca era mai mare de 200Ohmn parca se inlocuia . La mufa nu mai tin minte ... Am sa caut pe seria mea de sasiu si pin documentul aici ... numai ca e in olandeza . Te descurci cu translate
andru1973
daca te uiți mai sus am spus destul de clar ori are probleme pe injector si anume parte electronica sau injector parte mecanica
cristian_nechita
Sa vedem ce zice renault.

Pana una alta cred ca te inseli in privinta oxidului verde la injectorul nr2.
Nu e oxid, sunt particule care zboara din cablul injectorului nr 2 cand se freaca cu de capac, cablul fiind verde.

Eu nu cred ca este un defect, ci pur si simplu asa face el.
Am mers cu multe 1.5 110, inclusiv masini sub 10.000km si toate fac asa la rece.
marius80_eugen
QUOTE(victor80 @ 22 Nov 2018, 18:44)
bataia este de ardere necontrolata .
*


Pai da , e ca la locomotivele cu aburi ... cand bagi carbuni ... si nu ai si apa ... asa se intampla, se lasa cu batai. ph34r.gif
Acum serios, motoarele merg perfect, nu trepideaza aiurea, nu dau noxe aiurea, au putere, consum ok ... deci treaba asta cu arderea necontrolata ori este o exprimare nefericita, ori te inseli amarnic.
Si Dusterul si Megane 3 si Laguna 3 cu motoarele de 1,5 110 CP au aceleasi zgomote atunci cand sunt la temperatura de lucru si ii dai talpa.
Daca prin tarile vestice i-a deranjat atat incat sa se apuce sa schimbe injectoarele, asta e alta treaba, ideea este ca atunci cand te duci in service autorizat si baga VIN-ul, indiferent daca mai este sau nu in garantie, le apare ce chemari autorizate de Renault are nevoie masina si ar fi inseamnat ca la toate trebuia sa le schimbe injectoarele pe garantie, pe "barba" Renault. DAR sunt mii de masini care nu au nici pe naiba si au trecut de 250 - 300.000 de km ... si cu niste injectoare defecte eu nu cred ca ar fi facut asta.
Pot accepta explicatia colegului cu temperatura motorinei ... desi se aude si vara si iarna ... deci si acolo cam "scartaie" treaba si nici despre vreun "soc" nu poate fi vorba, pentru ca relantiul este la turatie normala si se manifesta mai ales atunci cand temp lichidelor este normala si motorul este in temp optima de lucru.
Injectoarele cu probleme dau multe alte probleme si personal cred ca este imposibil ca toate aceste masini sa aiba probleme la injectoare. Eu am avut si resoftare la 1.5 si am mers cu ea in toate regimurile posibile si am avut si consumuri super ok , deci in nici un caz nu consider ca era vreun defect la ea.
La mine zgomotele erau numai insarcina, asa cum s-a exprimat si colegul si culmea este ca la motoarele 1.5 de 90 CP de pe M3 NU se auzea asa ceva sau era foarte scazut zgomotul incat nu-l percepi. La mine se observa cand ii bagam motorina super-aditivata (cu proprietati mai mici de ungere) de obicei iarna sau cand era gratis icon_mrgreen.gif. Cum bagam aditiv Metabond , Power Diesel sau Liqui Moly, dupa 20-30 km nu se mai auzea nici un fel de rontait si masina tragea la fel sau poate chiar mai bine.
Eu consider ca acel zgomot este unul normal pentru un diesel in sarcina si asa se manifesta si cat timp persoanele implicate in solutionare nu incearca diferite solutii, vb cam degeaba.
09AND
Am resuit sa fac o diagnoza cu clipul si corectiile pe injectoare erau cuprinse intre 0.8 si 1.1, nu stiu daca e ok sau nu... smile.gif, dar am observat o diminuare de sunet cu motorina de MOL
marius80_eugen
Petrom, TSV si Rompetrol, cele ieftine, fac cel mai putin zgomot, cel putin la mine pe 2.0 si pe M3 1.5. Dar repet, eu mai folosesc si adiivi de ungere si pt cifra cetanica.
Sper ca v-ati mai linistit putin si ati inteles ca nu aveti masinile defecte biggrin.gif.
ProfiBv
@Marius , motorul de M3 de 90 cai nu are injectia VDO-Siemens deci iese din discutie.
Tu cumperi motorina ieftina si ti-o aditivezi dupa bunul plac ,dar eu incerc sa caut motorina mai scumpa direct aditivata de producator .Dupa ce le-am incercat cate un plin pe toate , doar de la pompa , am ramas pe MOL . Acum au la cea mai scumpa scris pe pompa -42 Grade , nu comentez ca o fi sau nu chiar asa dar mi-a placut pornirea la -18 dupa o noapte pe Rucar -Bran si culmea am forjat motorul sa-l provoc sa rontaie si nu mai rontaie .
Nu pot sa zic ca e ceva defect , asta e clar , dar pot sa zic ca ceva nu le place si vreau sa descopar acel ceva pentru al elimina .
Nu e sezonul tocmai ok sa fac teste in mers dar o voi face .Sunt foarte curios ce corectii au injectoarele in momentele de rontaiala .
dragosfirstlinemess
Aceleași corecții am făcut eu proba. În relanti au 2 corecție 1 și 2 corecție de 0.8-0.9 și în sarcina 1 indiferent de unde e cuplul
ProfiBv
Sunt socat de Motul.
Am trecut la ultimul schimb de ulei pe Motul , tot cu blatul RN720 si sunt dezamagit de investitia suplimentara facuta fata de costul Elf-ului. Ma asteptam ca motorul sa fie mai silentios si culmea a devenit mai "tenor" . Astept frigul sa-l vad la porniri cu temperaturi mult sub zero.
Am tot alimentat pe unde am apucat (dar nu canistre sau la galeti), in ultima perioada de concediu si pot spune ca nu mi se pare ca influenteaza in mod direct tipul de motorina la acel carait (rontait) la 1950 rotatii . Acum , de cand cu Motul in loc de Elf , parca face mai al dracu .
Cat am fugit eu de "moara cu ciocanele" de la Vw 1.9 TDI si tot de zgomotul ala am parte , in reprize scurte cei drept si nu mereu.
...
Axel7
Am patit-o si eu cu Motul, tot la un diesel. Am pus in 2011, in 2012, iar in 2013 deja era prea zgomotos motorul iarna, asa ca am decis sa il schimb.
Cand e frig iti dai seama cel mai bine de calitatea uleiului, la un motor diesel.
rackj1981
Și eu am problema cu carait în sarcina 1.5 dci euro, ați încercat o schimbare de injectoare cu una de euro 4,daca sunt devina injectoarele? Se poate sa potrivească sau nu, am un prieten laguna 3 1.5dci euro 4 și al lui nu cârâie, ce părere aveți?...

3 Nov 2019, 19:09:
Euro 5....scuze pt lipsa 5
cristian_nechita
Toate cu injectia asta "caraie"(1.5dci 1.6hdi 1.6tdi) de noi.
Daca caraie mai rau probabil ai ceva probleme pe injectie.
Ce corectii ai la injectoare?

Din ce am vazut eu, cel mai urat face cu 3 injectoare vechi si unul nou. Sau 2 vechi + 2 noi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.