Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la rece Megane 3 1.5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4
Robert Hofman
Buna! De curand am achizitionat un Renault Megane 3 si am avut iarna trecuta probleme cu turatia la relanti cand temperatura de afara scadea sub -4 grade. Se intampla ca masina sa porneasca usor, sa tureze normal pret de 2-3 minute dupa care scade turatia si creste si fluctuaza asa dupa care se intrerupe. il pornesc din nou, accelerez si il tin turat pret de alte 2-3 minute dupa care se comporta normal. La alte porniri din aceiasi zi nu mai sunt probleme, decat daca masina sta pentru cateva ore si afara este foarte frig. Cand tremura motorul nu pot accelera, se taie si alimentarea daca nu acelerez din timp. Am dus masina la reprezentanta Renault si au gasit o fluctuatie a presiunii in rampa si cod eroare dtc 1641 Thermoplunger no 1 relay control. Despre eroare nu pareau deranjati spunand ca aproape toate dci-urile dau eroarea respectiva si nu au remediat niciodata defectul asta. Mi-au recomandat schimbarea filtrului de motorina insa acesta a fost schimbat recent si masina facea la fel inainte de schimbarea filtrului. Ma poate ajuta cineva care poate a avut problema asta sau cineva care stie ce se poate face in cazul meu?
virusak3
Aceeași problema o am și eu. Am 2 erori active: una e de la senzorul de evacuare gaze arse, EGT, și da Check injection in bord.
A 2a e modul bujii incandescente, internal failure, care o am de la 160.000 km, dar nu e Pb decât la porniri sub -5 grade.

Problema e că de când mi-a picat senzorul ăla și am check injection, (tot mai dădea eroarea dar își revenea, ac e tot timpul) , mașina ba pornește bine, ba primește și fluctuează turația, uneori se și oprește la relanti și nu mai pornește a 2-a oara. A 3-a oara pornește iar bine.

Mă duc săptămâna asta sa schimb acel senzor și sper să își revină.

PS: pe lângă Check injection, mai da câteodată și Engine failure hazard, când e contactul pus doar, apoi după pornire, dispare.

Că etc, e ceva de la un senzor presiune rampa, signal stuck high.

Daca mă poate ajuta cineva, daca a avut experiențe aemanatoare.. aș fi recunoscător.

Mulțumesc

PS2: Megane 3, 1.5dci 110cp, 2010 . Injectoare Bosch. Varianta vest, din Franța
azaghorth
QUOTE(virusak3 @ 4 Sep 2018, 09:57)
A 2a e modul bujii incandescente, internal failure, care o am de la 160.000 km, dar nu e Pb decât la porniri sub -5 grade.

Nu e chiar asa, bujiile merg cand afara sunt undeva sub 10C si nu doar la pornire ci mai merg cateva minute ca sa incalzeasca motorul.
Nu schimba releul de bujii si pana o sa fie -5C o sa ti se uzeze foarte fain motorul... wink.gif
ProfiBv
QUOTE(virusak3 @ 4 Sep 2018, 09:57)
PS2: Megane 3, 1.5dci 110cp, 2010 . Injectoare Bosch. Varianta vest, din Franța
*


Scuze dar mi-a sarit in ochi !
Ce motor ai exact K9K ?.?.?. si ce calculator de motor ?
Intreb pentru ca ma roade rontaitul injectoarelor mele Siemens de pe K9K/837 (la masina din semnatura).
Robeert
La mine pe calculator nu apare nimic. Masina a fost la reprezentantă la Servis și apărea o fluctuație de presiune la rampa, nu a dat eroare pe nu știu ce senzori și nici în bord nu se aprinse nimic care să semnaleze o problema. Masina este cumpărată din Germania de la o persoană cunoscută care mi-a spus că mașina așa a făcut de nouă doar ca nu a putut remedia problema deoarece nu e un defect permanent.
silvanu96
Atentie ,cititi topicul "probleme tehnice" unde se prezinta o problema similara la motoarele cu start-stop si care are rezolvare.
Dorudtc
[quote
Robeert
Silvanu96 care e rezolvarea în tipicul amintit? Ei nu am găsit nimic.
virusak3
QUOTE(ProfiBv @ 4 Sep 2018, 22:16)
Scuze dar mi-a sarit in ochi !
Ce motor ai exact K9K ?.?.?. si ce calculator de motor ?
Intreb pentru ca ma roade rontaitul injectoarelor mele Siemens de pe K9K/837 (la masina din semnatura).
*



Am K9K 836. Cred că am greșit, Siemens sau Bosch.

Am schimbat senzorul de temperatura dinainte de turbo și a dispărut și eroarea de releu bujii. Stupid.

A mai rămas doar o eroare intermitenta când pun câteodată contactul, Engine failure hazard si nu merge rotund in momentele alea. Zici că merge in 3 bujii sau da sa moara prea ușor.

Am mișcat ieri de senzor și am scos mufa, cablaj mișcat și acum nu mai face nimic. Merge că în prima zi.

Posibil ulei pe contacte sau ceva, are totuși 200k km aproape.
Robeert
Nu găsesc nimic acolo silvanu69.Fii mai concret! Care-i soluția?
daniel1braila
Si la mine la prima pornire la rece se balbaie, as dori un sfat unde pot sa merg sa verific si sa repar injectoarele ,mentionez ca sunt din braila, care ar fi cel mai apropiat servis care sa faca si treaba buna.
chivereanumarian
Cele după 2012 cu start stop semafor sau opriri ,iarna când sub 0 grade se opresc singure după vreo 35-45 secunde dacă ești cu ea în parcare ,este regulator presiune asa fac toate ,cică ar veni cu pompa cu tot
Robeert
Ai avut această problemă și s-a rezolvat la tine cu schimbul regulatorului de presiune?
virusak3
In momentul asta nu mai dă nicio eroare și merge foarte bine. Probabil că s-a corectat maparea la injecție după înlocuirea senzorului de temperatura post turbo
daniel1braila
Unde pot sa repar si eu un injector mentionez ca sunt din braila, sau mai bine sa il cumpar nou... astept un sfat.
silvanu96
Colegul Chivereanu a postat ceva interesant in topicul:
""Pornire -5°C. Moare dupa 1 minut de ralanti perfec""
Verificati daca va incadrati in aceeasi situatie.
Robeert
Ce a postat colegul Chivereanu ca nu găsesc decât ce mi-a scris mai sus și e sărac în cuvinte. E de vină regulatorul de presiune și pot sa-l schimb sa-mi rezolv problema sau trebuie să cumpăr o pompă nouă de injecție cu tot cu regulator. E o bănuială sau o certitudine?
silvanu96
https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=314869&st=0

Aici postarea #29.
Robeert
Ok. Am găsit tropicul deja deschis cu problema mea însă nu văd nici acolo o soluție, ci, mai degrabă supozitii. A încercat cineva schimbarea regulatorului și nu a mai avut problema? Chestia cu rezistența nu mă pricep să o implementez.. Poate dacă îmi arată cineva pe mașina lui cum se procedează ca eu unul nu știu unde și cum se monteaza.
Dorudtc
Sunt interesat si eu de o solutie, inca nu mi se opreste motorul dupa pornire, dar cateva minute la rece imi fluctueaza relanti-ul si daca vreau sa plec de pe loc asa cu motorul rece da sa moara si parca ar merge in 3 pistoane uneori in primele minute dupa pornire.
Intrebare: am ce sa curat la regulatorul de presiune sau il desfac degeaba?
Am k9k 636 110 cp cu start stop 2012, a gasit cineva regulator separat? Daca da, unde si la ce pret?

26 Sep 2018, 12:36:
Am mai vazut pe forum un tutorial de "curatare regulator presiune" dar respectivul are alt tip de motor si explica doar operatiunea de desfacere nu si curatarea in sine
Robeert
Nu vine separat și nu prea ai ce curată la regulatorl. De dat jos, l-am dat eu și l-am pus la loc. Se găsește pe pompă de înaltă presiune, care la mine e Continental. Poate că separat se ia din dezmembrări, dar poate că și ala e la fel. Ce e ciudat e că mașina merge perfect, doar la un prag de temperatură (-4) face probleme după ce merge normal cam 1 min. Eu nu am încercat să schimb regulatorul însă unii s-au pronunțat ca el ar fi de vină. Mie la Servis mi-au dat ca soluție pentru problema asta schimbare regulatorului cu tot cu pompa. N-am schimbat-o din cauza prețului ridicat și a faptului că cei de la Servis s-au pronunțat ceva de genul "ar putea fi..." După episodul asta mașina mergea perfect pentru că s-a încălzit vremea, însă vine iar iarna...
Dorudtc
Deci problema cu regulatorul de presiune la k9k 636 e defect de fabrica? Exista vreun update de soft pentru problema asta? Mai merge asa sau la un moment dat o sa pice de tot, nu de alta dar pompa cu totul are un pret destul de mare si nu mi se pare normal sa schimb toata pompa doar din cauza regulatorului.
Mycroft
La pompa Continental de pe K9K636, regulatorul nu e piesa separata, desi teoretic se poate desface de pe pompa, dar niciun program de piese nu-l gaseste ca reper. Deci trebuie schimbata pompa in intregime.
Eu ma gandesc la montarea rezistentei de 8-10 K, dar inca nu sunt hotarat.

[attachmentid=1628093755]
Dorudtc
QUOTE(Mycroft @ 26 Sep 2018, 14:53)
La pompa Continental de pe K9K636, regulatorul nu e piesa separata, desi teoretic se poate desface de pe pompa, dar niciun program de piese nu-l gaseste ca reper. Deci trebuie schimbata pompa in intregime.
Eu ma gandesc la montarea rezistentei de 8-10 K, dar inca nu sunt hotarat.

[attachmentid=1628093755]
*


Si care e schema cu rezistenta respectiva, unde se monteaza si la ce ajuta?
Mycroft
Vezi Postarea #18 de mai sus, cu trimitere catre un alt topic.
Dorudtc
Deci se face punte intre firele care duc la senzorul de temperatura?

<span class='edit'>26 Sep 2018, 15:24:</span>
Nu am inteles mare lucru din post-ul respectiv, si ma gandeam ca din moment ce te gandesti sa faci operatiunea stii deja ce rezistenta trebuie, unde si cum se pune, si in primul rand la ce ajuta?
chivereanumarian
QUOTE(Robeert @ 24 Sep 2018, 19:45)
Ai avut această problemă și s-a rezolvat la tine cu schimbul regulatorului de presiune?
*




QUOTE(silvanu96 @ 25 Sep 2018, 10:38)
Colegul Chivereanu a postat ceva interesant in topicul:
""Pornire -5°C. Moare dupa 1 minut de ralanti perfec""
Verificati daca va incadrati in aceeasi situatie.
*



Postase cineva o schema cu o rezistenta! Eu nu am rezolvat nimic, am vândut mașina, nu vine separat acest regulator
Dorudtc
QUOTE(chivereanumarian @ 26 Sep 2018, 22:32)
Postase cineva o schema cu o rezistenta! Eu nu am rezolvat nimic, am vândut mașina, nu vine separat acest regulator
*


Deci asta e solutia, vindem masina smile.gif)
Robeert
Trebuie să fie o soluție, însă toți își dau cu părerea pe aici, chiar daca au sau nu au Megane, ca asa suntem noi romanii: avem sfaturi. Eu am apelat la forum pentru a găsi un posesor de Megane care s-a confruntat cu asta și a găsit o rezolvare. Rog pe această cale să se abțină ceilalti de la comentarii inutile. Nu voi vinde mașina ca, oricum, pot trăi cu problema asta și Megane-ul e a doua mașina, folosită pentru naveta.
IonutSerbanoiu
Salutare, am atasat schema rezistentei care se pare ca anuleaza simptomele pentru motoarele k9k 636 La fel face si a mea dar pana acum nu am apucat sa incerc cu aceasta rezistenta. Gasiti pe grupul renault megane 3 de pe facebook o discutie mai ampla legata de acest subiect.
Bafta!
Robeert
Mi-ar prinde bine și o fotografie cu rezistență montată pe masina. Nu știu care Servis m-ar bagă în seamă cu montatul rezistentei. Multumesc!
azaghorth
Rezistenta o montati in paralel cu regulatorul de presiune?Ca in poza pare a fi legat in paralel cu senzorul temperatura motor.
xmisterx
Cu senzorul de temperatura, asa se vede acolo.
IonutSerbanoiu
Rezistenta se monteaza inaintea senzorului de temperatura combustibil, din cate am inteles este o problema de soft care din pacate se poate rezolva doar cu aceasta rezistenta. In momentul in care temperatura exterioara este negativa acel senzor citeste ca temperatura motorinei este de -40 de grade si de aici apare mersul neregulat al motorului. Este un defect de fabricatie al motoarelor K9K 636 care s-a folosit pe Megane 3, Fluence, Scenic si Qashqai.
Daca a montat cineva aceasta rezistenta il rog sa ne ajute cu un feedback. smile.gif

Am incercat sa postez linkul de pe grupul unde am citit aceste informatii dar mesajul a fost sters de catre admini.

Multumesc,
IonutSerbanoiu
Salut,
A montat cineva rezistenta respectiva sau a gasit alta varianta de reparare?
Alta intrebare in afara topicului: meganurile voastre au un scartait in stalpul central stanga(cel cu centura) in momentul cand se torsioneaza caroseria?
IonutSerbanoiu
A montat un coleg de pe alt grup rezistenta, am atasat poza. Se pare ca este indicat ca vara sa fie demontata.
Robeert
Se păstrează pe toată perioada iernii, sau se pune doar în zilele când scade temperatura. A funcționat? As încerca și eu...
IonutSerbanoiu
Uite ce zic oamenii astia
Robeert
Eu nu am sesizat niciun scârțâit în zona indicata. Probabil că e ceva defect, rupt sau desprins la mașină ta.
IonutSerbanoiu
Da, posibil sa fie ceva desprins sau chederul care face contact cu caroseria. Mai cercetez, nu e o problema urgenta smile.gif.
In legatura cu rezistenta eu o sa caut un electrician care sa o monteze cu ceva mufe. Sa fie usor de demontat, ma gandesc ca nu are sens sa o tin in lunile cu temperaturi pozitive.
Mycroft
Azi am montat eu rezistenta, dupa ce am citit pe un forum rusesc toate detaliile necesare.

Am cumparat doua rezistente de 10 KOhm (ca sa am de rezerva daca se rupe sau se arde vreuna), un metru de cablu si un intrerupator. Totul a costat 4 Ron.

Am lipit rezistenta pe un fir, inainte de intrerupator. Am ales sa pun intrerupator pentru ca nu vreau sa folosesc varianta asta decat in conditii de frig.
Am scos capacul de plastic de la motor, sub care se afla mufa care intra in senzorul de temperatura. S-au dezizolat cele doua cabluri si am prins firele intre ele.
Sper sa-si faca treaba. Revin dupa ce da frigul.

[attachmentid=1628095914] [attachmentid=1628095915] [attachmentid=1628095916] [attachmentid=1628095917]


Robeert
Și eu am montat sâmbătă rezistența, exact ca în imaginea de mai sus (în paralel pe cele două fire de la senzorul de temperatura). M-am gândit și la varianta cu întrerupătorul, dar m-am gândit că poate se modifică astfel valoarea rezistentei. Revin și eu cu impresii când se mai răcește afara. Drumuri bune!
IonutSerbanoiu
Super, mersi pt informatii si fotografii. O sa incerc sa fac si eu la fel. Este binevenit un feedback dupa ce vine frigul.
Robeert
Cu rezistență montată fără întrerupător motorul pornește și se comportă normal. Am mers cu el 100 km. Nu am sesizat nimic diferit.
Robeert
Am pornit mașina la -5 și -7 grade, temperaturi la care apăreau acele fluctuații la relanti urmate de oprirea motorului. Acum, după montarea rezistenței mașina tine relantiul, acul nu fluctueaza și motorul nu se mai opreste. Mulțumesc celor care mi-au oferit soluția! Mă simt dator să fac o cinste.
IonutSerbanoiu
Ma bucur ca ai reusit si ca acum masina functioneaza normal. Trebuie urgent sa fac o montez si eu. Zi buna smile.gif
Mycroft
Revin cu impresii dupa pornirea la -5C de azi dimineata... rezistenta isi face treaba iar intrerupatorul pe care l-am pus a fost o idee buna.
virusak3
Eu astaseara o sa schimb bujiile incandescente, deja azidimineata pe -3 grade nu a mainpornit decat dupa 40sec de automat. Am cumparat Beru 80lei buc, 4buc. O sa revin cu impresii dupa montaj.

Nu inteleg cum o rezistenta amarata rezolva asta, eu nici nu am motorul ca cele din imaginile voastre.
Robeert
Eu nu cred că ai aceeași problema. La mine nu a stat niciun martor aprins în bord și mașina a facut așa de noua. Știu asta pentru că am cumparat-o de la de la fratele meu.Masina a fost dusă la reprezentantă în Germania, fiind în garanție și cei de acolo nu au știut ce sa-i faca. Eu am dus-o la reprezentantă în România și nu au știut ce are. La rândul meu am fost reticent să montez acea rezistenta, dar mi-a spus un electronist care lucrează la o autobaza în Germania ca, pentru el, soluția asta are sens și ca nu se poate întâmpla nimic rău cu masina dacă o incerc. Prin urmare, am montat-o și am fost surprins plăcut sa văd că mașina se comportă cum ar trebui, zilele astea cand, la noi în Bucovina, temperaturile sunt foarte scazute.
IonutSerbanoiu
Virusak3, tu ai alta problema. La noi masina porneste perfect la rece dar dupa aproximativ 1-2 minute de stat la relanti motorul incepe sa se balbaie sau sa se opreasca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.