Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Canalul Main - Dunare [partial] si Nurnberg
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

Povestea primei parti a turei din Germania, precum si detaliile tehnice ale acesteia [avion, tren, cazare, etc] sunt aici:
https://www.daciaclub.ro/Ingolstadt-Regensb...ml#entry4759339

In ultimii ani m-am tot plimbat de-a lungul Canalului Dunare - Marea Neagra:
https://www.daciaclub.ro/Canalul-Dunare-821...ra-t285620.html

si al Canalului Poarta Alba - Midia Navodari:
https://www.daciaclub.ro/Canalul-Poarta-Alb...ri-t293857.html

Asadar, era momentul sa vad si alte canale din Europa si am inceput cu Canalul Main - Dunare.

Cateva vorbe despre acest canal.
Este situat in Bavaria si face legatura intre fluviul Main [langa Bamberg] cu Dunarea, la Kelheim.
Are o lungime de 171 km, 16 ecluze, a fost terminat in anul 1992 si este, alaturi de Canalul Dunare - Marea Neagra, parte integrant din legatura pe apa dulce intre Roterdam si Constanta, prin intermediul fluviilor Rin, Main si Dunare.

Mai multe detalii:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rhine%E2%80%9...%93Danube_Canal

Canalul l-am parcus, doar partial, in sensul Dunare - Main, de la Kelheim la Bamberg.

Asadar.

Luni, 03.06.2018
Kelheim - Deifurt
49 km

Canalul incepe putin in aval de Kelheim. In planul apropiat este Canalul iar in planul indepartat este Dunarea.

[attachmentid=1628089792]

Colac de salvare, disponibil in mai multe locuri de pe malul Canalului.

[attachmentid=1628089793] [attachmentid=1628089794]

Drumul este macadam bine intretinut.

[attachmentid=1628089795]

Prima ecluza, putin a amonte pe Canal fata de Kelheim.

[attachmentid=1628089796]

Accesul in zona ecluzei este liber. Oricum nu este nimeni pe acolo, pentru ca totul este automatizat. Vor mai fi detalii despre acest aspect.

[attachmentid=1628089797]

Portile ecluzei.

[attachmentid=1628089798]

Un stavilar.

[attachmentid=1628089799]

Vedere spre amonte.

[attachmentid=1628089800]

Schema trecerii unui vapor printr-o ecluiza. Stanga cand trebuie sa urce iar dreapta cand trebuie sa coboare.

[attachmentid=1628089801]

Evolutia traficului de marfa pe Canal in perioada 1992 - 2006.

[attachmentid=1628089802]

Schema celor 16 ecluze ala Canalului Main - Dunare.

[attachmentid=1628089803]

Bucata Frankfurt [pe Main] - Passau pe care se vede individaulizat Canalul Main - Dunare.

[attachmentid=1628089804]

Din schema de mai jos se obseva consumul de energie cu aceiasi cantiatate de combustibil pentru transportului unei tone de marfa.
Sau cel putin asta inteleg cu Google Translate. Daca exista corectii, va rog nu ezitati.

[attachmentid=1628089805]

Comparatii intre tranportul fluvial si cel rutier si feroviar.

[attachmentid=1628089806] [attachmentid=1628089807]

Legatura pe apa dulce dintre Roterdam si Constanta [si alte canale navigabile].

[attachmentid=1628089808]

Harta Canalului Main - Dunare.

[attachmentid=1628089809]

9 Jul 2018, 00:56:
Luni, 03.06.2018 - Partea a II-a
Kelheim - Deifurt
49 km

Porumb bine crescut.

[attachmentid=1628089856]

Mai apar si bucati asfaltate.

[attachmentid=1628089857]

Un difuzor functional, in engleza si germana, care iti povestea diverse lucruri despre zona si canal.

[attachmentid=1628089858] [attachmentid=1628089859]

Pauza de masa sau momentul in care am aflat cat de prost sunt pentru ca am dat 1,69 Euro pe un sandwich pentru ca nu am fost atent cand l-am cumparat de la supermarket din Kelheim.
Asta este sandwich-ul.

[attachmentid=1628089860]

Adica fix doua felii de paine taiate in doua.

[attachmentid=1628089861]

Asta e, prost este cel care da nu cel care cere. N-am mai luat niciun sandwich in restul turei.
Revenind la partea buna, locul in care am luat masa.

[attachmentid=1628089862]

Plus o carte buna dupa masa. Am inteles ca ajuta la digestie.

[attachmentid=1628089863]

Indicatoare de directionare pentru biciclisti.

[attachmentid=1628089864]

Cand este nevoie, pista pentru biciclete trece si pe sub sosea.

[attachmentid=1628089865]

In directia mea de mers pista ramane pe macadam bine intretinut.

[attachmentid=1628089866]

Un pod pietonal peste Canal.

[attachmentid=1628089867] [attachmentid=1628089868]

Canalul spre aval

[attachmentid=1628089869]

si spre amonte.

[attachmentid=1628089870]
einstein1984
Am dat in franta pe langa strassbourg de niste canlae faine, dar gen seclul 17, din cele mici . Parca mai pitoresti decat astea mari.
care era beleaua cu sandwichul, era prea mic pt banii aia?
UXE
Care este regimul de trecere pe la ecluze? Adica daca am o barca mica pot pleca cu ea de la Tulcea pana in Germania sau invers?

Ori e ca pe autostrada , nu ai voie cu bicicleta?
gibonu
@einstein1984
Stiu cate ceva de canalele despre care vorbesti. Unul dintre ele este Marna - Rin si cu siguratanta mai sunt si altele.
Le am in plan si pe astea pentru ture viitoare.

Sandwich-ul era prea mic comparativ cu pretul.
Insa, dupa cum am mai spus, prost este cel care da banii nu cel care cere.

@UXE
Depinde de barca. Pe Canalul Dunare - Marea Neagra am vazut odata un velier de vreo 10 (maxim 15) metri lungime. Naviga cu motorul iar catargul era rabatat (ca sa poata trece pe sub poduri).
Am citit odata Regulamentul de navigatie pe Canalul Dunare - Marea Neagra si parca acolo scria ca nu au acces ambarcatiunile cu panze.

In plus, mai exista evenimente organizate, unde este permis accesul ca caiacul in ecluze.
Un exemplu este TID (Tour International Danubien) in care poti merge cu caiacul / canoea / barca cu vasle, etc de la Ingolstadt la Sfantul Gheorghe, 2516 km (am scris bine cifrele).
Ai aici mai multe detalii: http://www.tour-international-danubien.org/index_E.php

Un coleg de pe alt forum a posta odata un film in care erau cateva sute de caiace in ecluza de la Portile de Fier 1.

10 Jul 2018, 00:08:
Luni, 03.06.2018 - Partea a III-a
Kelheim - Deifurt
49 km

Un castel in varf de deal.

[attachmentid=1628089891]

Vechi si nou.

[attachmentid=1628089892]

Pe un lac de langa canal.

[attachmentid=1628089893] [attachmentid=1628089894] [attachmentid=1628089895]

Un stavilar mai vechi si sistemul sau de actionare.

[attachmentid=1628089896] [attachmentid=1628089897]

Riedenburg.

[attachmentid=1628089898] [attachmentid=1628089899] [attachmentid=1628089900] [attachmentid=1628089901]

Folosirea eficienta a unor stalpi din lemn.

[attachmentid=1628089902]

Pod rutier peste canal.

[attachmentid=1628089903]

Drumul ramane bun.

[attachmentid=1628089904]
UXE
@gibonu, ma refer la ambarcatiuni mici cu motor si de mers pe cont propriu neincluzand evenimentele organizate.

Intrebarea ar fi: este libera trecere ca masinile la poduri?
gibonu
@UXE

Nu stiu sa-ti raspund. Io am fost cu bicicleta nu cu barca.

einstein1984
caiacul il iei in carca si treci pe langa ecluza/. Ecluza stiu ca e pe bani, posibil sa nu renteze o ecluzare pentru o ragalie care nu aduce bani.
argon
Cat ai vrea sa coste sandviciul ăla? La orice benzinărie din Romania e cam la fel sau mai scump.
gibonu
@einstein1984
Repet, nu ma informatii despre navigatia pe canalul Main - Dunare.

@argon
Sandwich-ul era de la supermarket (ALDI) nu de la benzinarie. Asadar, alte preturi.
Plus ca m-am asteptat sa fie macar 2 sandwich-uri (4 felii de paine intregi) nu 2 felii intregi taiate in doua.
Iar ma repet, prost e ala care da (adica io) nu ala care cere.
UXE
QUOTE(gibonu @ 10 Jul 2018, 15:21)
@UXE

Nu stiu sa-ti raspund. Io am fost cu bicicleta nu cu barca.
*



radmasa.gif

Niciodata nu e prea tarziu tongue.gif
gibonu
@UXE
Corect.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Luni, 03.06.2018 - Partea a IV-a
Kelheim - Dietfurt
49 km

Daca inteleg bine, semnul de mai jos indica planul inclinat pe care se lanseaza / extrag barcile la apa.

[attachmentid=1628089970]

Cadru metalic care ajuta la lansarea / extragerea barcii din apa.

[attachmentid=1628089971]

Se poate folosi precum caruciorul de la supermarket, doar ca putin mai scump.

[attachmentid=1628089972]

Ecluza Riedenburg.

[attachmentid=1628089973] [attachmentid=1628089974]

Selfi.

[attachmentid=1628089975]

Pauza.

[attachmentid=1628089976]

Spre amonte.

[attachmentid=1628089977]

Macadamul ramane bun.

[attachmentid=1628089978]

In multe locuri erau afise [doar in germana] despre fauna si flora din zona.

[attachmentid=1628089979]

Pe malul unui lac.

[attachmentid=1628089980]

Instalatie pentru traversat o apa statatoare.

[attachmentid=1628089981]

Capacitate 6 persoane sau 500 kg.

[attachmentid=1628089982]

Culiseaza pe un cablu.

[attachmentid=1628089983]

Si este actionata manual de o cordelina circulara.

[attachmentid=1628089984]

Pe mal sunt rolele pe care culiseaza cordelina din poza de mai sus.

[attachmentid=1628089985]

In cazul in care n-am fost prea clar in explicatiile de mai sus, am avut noroc ca a aparut un neamt pe malul celalat care a traversat apa.

[attachmentid=1628089986]

Bineinteles ca n-am ratat ocazia sa ma dau si io cu soricaria asta [fara bicicleta].
einstein1984
la noi se fura soricaria in 3 zile....
idem si peridocul ala cu debloare cu moneda de 2 euro.
gibonu
@einstein1984
Posibil. Dar sa speram ca nu civilizam.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Luni, 03.06.2018 - Partea a V-a
Kelheim - Dietfurt
49 km

Drumul paraseste putin malul Canalului pentru a ocoli o zona de depozite, plus un camion vechi.

[attachmentid=1628090066]

Daca poate cineva sa dea niste detalii despre camionul din poza de mai sus, raman dator.

Inapoi pe Canal, un vas se pregatea sa intre in ecluza.

[attachmentid=1628090067] [attachmentid=1628090068] [attachmentid=1628090069]

Dupa ecluza.

[attachmentid=1628090070]

Pana la camping nu a mai fost mult:
https://7-taler-campingplatz-camping-altmuh....business.site/

Pret: 10 Euro pe noapte.

Am ajuns in camping dupa ora 20:00 iar receptia era inchisa. Am gasit o sonerie, am sunat, insa nimic. M-am mai invartit pe acolo, a aparut un neamt cazat in camping, a sunat si el la sonerie si tot nimic.
Asa ca mi-am ales un loc si am pus cortul. Solul era ca pietros comparativ cu celelalte campinguri, cuiele intrau mai greu si cu ceva chinuiala.
Cand am terminat de pus cortul a aparut o nemtoaica de la receptia campingului si mi-a spus ca tocmai am pus cortul in spatiul dedicat rulotelor. Asa se explica motivul pentru care cuiele intrau mai greu. Plus ca spre bucuria mea, nemtoaica mi-a spus ca pentru o noapte pot lasa cortul acolo si ca nu este nevoie sa il mut in zona dedicata.

Chiuvetele pentru spalat haine.

[attachmentid=1628090071]

Zona de dusuri.

[attachmentid=1628090072]

Dusul era cu robinet care se actiona prin apasare si era activ vreo 30 de secunde.

[attachmentid=1628090073]

Chiuvetele pentru spalat vase.

[attachmentid=1628090074]
einstein1984
camionul as zice ca e un Saurer elvetian, ex army probabil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Saurer_2DM
asta era faina de pus la giciti masina, parca aveam si topicul din ala, nu?

bine ca nu aveau platforma betonata pentru rulote ca te chinuiai o ora ca rama in piatra sa bagi cuiele

Daca ajungi si pe la canal du midi in franta o sa urmaresc cu interes triplu.
gibonu
@einstein1984
Mersi pentru identificarea camionului.

Da, mare noroc ca nu era beton acolo. Nu l-as fi observat, cred ca si acum ma chinuiam sa pun cortul.

Este si Canal du Midi de parcurs cu bicicleta, insa asta este acum de agrement, fara prea mare trafic naval.
Mult mai tare mi se pare canalul Kiel [marea Baltica - marea Nordului] pe unde trec tot felul de vapoare, inclusiv transatlanice.
Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Kiel_Canal

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marti, 05.06.2018
Dietfurt - Allersberg - Nurnberg
73 km

Drumul continua cu o bucata de macadam si iarba.

[attachmentid=1628090102]

Regiunea administrativa Bavaria Superioara.

[attachmentid=1628090103]

Vasul Lyaemer

[attachmentid=1628090104]

inmatriculat la Ruse.

[attachmentid=1628090105]

Plus un bembeu cumparat de bulgari din Olanda. Ca sa merite deranjul.

[attachmentid=1628090106] [attachmentid=1628090107]

25.09.1992. Inaugurarea legaturii intre Rin si Dunare, marcata inclusiv printr-o piatra adusa de la catedrala din Strasbourg.

[attachmentid=1628090108]

Regiunea administrativa Palatinatul Superior.

[attachmentid=1628090109]

Drumul ramane bun.

[attachmentid=1628090110]

Un pod cu o arhitectura mai ciudata.

[attachmentid=1628090111]

Ecluza Berching.

[attachmentid=1628090112]

Dupa ecluza.

[attachmentid=1628090113]
gibonu
Marti, 05.06.2018 - Partea a II-a
Dietfurt - Allersberg - Nurnberg
73 km

Sectorul medieval din Berching nu l-am vazut.

[attachmentid=1628090275]

Insa am aflat ca exista un concept de oras numit CittaSlow.

[attachmentid=1628090276] [attachmentid=1628090277]

Mai multe detalii despre conceptul CittaSlow - INTERNATIONAL NETWORK OF CITIES WHERE LIVING IS GOOD: http://www.cittaslow.org/

Pauza.

[attachmentid=1628090278]

Daca nu ma insel, vasul din poza de mai jos este asamblat in ''dana dubla".

[attachmentid=1628090279]

Oaia germana.

[attachmentid=1628090280] [attachmentid=1628090281]

Alt vas

[attachmentid=1628090282]

a carui cabina de comanda este mobila, putand fi ridicata / coborata in functie de inaltimea incarcarii vasului.

[attachmentid=1628090283]

Macadamul ramane bun

[attachmentid=1628090284]

insa vantul care batea destul de tare din fata nu ma incanta.

[attachmentid=1628090285]

19 Jul 2018, 00:45:
Marti, 05.06.2018 - Partea a III-a
Dietfurt - Allersberg - Nurnberg
73 km

Deja era ora 14:00, vantul batea tare din fata, iar pana la Nurnberg mai avea aproximativ 50 km, asa ca continuarea pe malul Canalului nu era o optiune eficienta.
Plus ca vroiam sa vad cum arata Germania rurala asa ca am iesit de pe Canal si am continuat pe asfalt.

Indicator pentru camioane si copaci.

[attachmentid=1628090321]

Pauza de masa, cu doua tipuri de branza [1,99 Euro], taite in cuburi, ideal pentru a fi mancate pe margine drumului.

[attachmentid=1628090322]

Plus desertul [2,09 Euro].

[attachmentid=1628090323]

Soseaua si pista pentru biciclete.

[attachmentid=1628090324]

Doua biserici din satul Ebenried.

[attachmentid=1628090325] [attachmentid=1628090326]

Doamna din poza de mai jos, desi se depasa cu ajutorul unui cadru, aduna de pe jos frunzele uscate cazute din gardul viu.

[attachmentid=1628090327]

Asta daca mai este cazul sa ne miram de ce este Germania locomotiva Europei.

Un mini TIR.

[attachmentid=1628090328]

Pista pentru biciclete, aproape la fel de lata cat o banda din sosea.

[attachmentid=1628090329]

Piesaj toscanez in Bavaria.

[attachmentid=1628090330]
einstein1984
vasul ala e un impingator, comanda lui s lasa jos si ca sa treaca pe sub poduri. Altfel erau fixa si inalta.
gibonu
@einstein1984
Multumesc pentru completare.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Marti, 05.06.2018 - Partea a IV-a
Dietfurt - Allersberg - Nurnberg
73 km

Allersberg.

[attachmentid=1628090576]

Un indicator prezent langa multe poduri.

[attachmentid=1628090577]

Chiar si langa cele foarte scurte.

[attachmentid=1628090578]

Semnificatia indicatorului.

[attachmentid=1628090579]

Moscheea Selimiye din satul Allersberg din Bavaria.

[attachmentid=1628090580]

Am continuat alergarea pe drumul 2225.

[attachmentid=1628090581] [attachmentid=1628090582]

Spre Nurnberg.

[attachmentid=1628090583]

Pe drumul asta usor virajat prin padure, pe o coborare, a stat un Audi TT [masina sport] vreo 2 km in spatele meu, la o distanta rezonabila incat sa nu ma incomodeze, din simplul motiv ca nu avea vizibilitate totala pentru depasire. Iar cand m-a depasit masina s-a dus total pe cealalta banda.

Autostrada A9 care face legatura intre Berlin si Munchen, pe langa Leipzig si Nurnberg.

[attachmentid=1628090584]

Paralel cu autostrada este o cale ferata pe care circula inclusiv trenurile de mare viteza ICE [Inter City Express] oarecum echivalentul german al TGV-lui frantuzesc.

[attachmentid=1628090585]

Cat am stat pe acolo au trecut doua trenuri, insa din cauza vitezei lor mari de deplasare n-am apucat sa le fac poza.

Se observa faptul ca traversele de cale ferata sunt montate direct in beton armat si nu in piatra de concasor.

[attachmentid=1628090586]

Pista pentru bicicleta pana in centul orasului.

[attachmentid=1628090587]

Cehia si Praga nu erau prea departe.

[attachmentid=1628090588]

Spirala care se vede in poza de mai jos face parte strict din pista pentru biciclete.

[attachmentid=1628090589]

In apropiere de intrarea in Nurnberg am oprit la un semafor iar din masina de langa mine [un Audi A5 nou, cu numere de inmatriculare germane] s-a auzit, cu un puternic accent ardelenesc, "De unde haida?".

In cele cateva secunde pana s-a facut verde i-am dat omului cateva detalii iar el mi-a urat drum bun. Asadar, inca un avantaj adus de steagul de pe bicicleta.

Pana la camping nu a mai fost mult.

[attachmentid=1628090590]
einstein1984
tare aia cu semnele de pod NAtO, nu stiam.
argon
QUOTE
Se observa faptul ca traversele de cale ferata sunt montate direct in beton armat si nu in piatra de concasor.


La viteza aia, ar ridica pietrele in urma lor..
gibonu
@einstein1984

Din cate stiu, acele indicatoare au ramas de pe vremea in care RFG-ul era sub ocupatia puterilor aliate (SUA, Marea Britanie si Franta), situatie care a existat pana dupa reunificare.

Am inteles ca inainte de anul 1990 era ceva normal ca in RFG sa vezi pe soselele diversa tehnica de lupta straina scoasa la plimbare.

Plus ca l-am auzit odata pe Emil Hurezeanu (actualul ambasador al RO in Germania) cum povestea ca in anii '80 (dupa ce incepuse activitatea la Radio Europa Libera) a invitat o domnisoara la un picnic intr-o padure de langa Munchen si dupa ce a turnat vinul in pahare a iesit din pamant un tanc american.
cj98czh
QUOTE(argon @ 24 Jul 2018, 11:41)
La viteza aia, ar ridica pietrele in urma lor..
*



Iar povestesti fara sa ai habar ... [attachmentid=1628090605]

La francezi nu ridica nici o piatra ... si au si aia de vreo 30 de ani TGV si mai nou RGV ..
gibonu
Banuiesc ca si in Franta, sub piatra de concasor (care se vede pe linia de TGV) este beton armat.

"De aceea, spre deosebire de caile ferate convetionale construite pe un pat de straturi de nisip si piatra sparta, terasamentul unei cai ferate de mare viteza este construit pe o fundatie de beton armat."
Sursa: https://www.construim-romania.ro/2014/09/03...de-mare-viteza/

@cj98czh

Ce inseamna RGV?
cj98czh
QUOTE(gibonu @ 24 Jul 2018, 13:05)
Banuiesc ca si in Franta, sub piatra de concasor (care se vede pe linia de TGV) este beton armat.
Ce inseamna RGV?
*



Nu as spune ... https://www.ouest-france.fr/pays-de-la-loir...-sarthe-2523716

Am scris eu gresit .. LGV .. lignes à grande vitesse .. daca pana nu demult liniile TGV-ului erau folosite si de alte tipuri de tren, de vreo cativa ani au inceput sa construiasca LGV-uri .. pe care circula doar TGV-uri only ... astfel s-a scurtat durata calatoriei Paris - Bordeaux cu 1 ora de exemplu ..
einstein1984
Pe de alta parte, semnele ar fi fost utile si sovieticilor daca treceau pe acolo, as fi zis mai degraba ca pe harta trebuiau facute marcajele respective.
Asta cu tehnica militara pe strada auzisem si eu, vezi https://en.wikipedia.org/wiki/Exercise_Reforger
andreig1982
Terasamentul la TGV este clasic, pe pat de balast. Principala diferenta este ca se face pe adancime mai mare care duce la o incarcare pe suprafata si stabilitate a liniei mai mari. Alte particularitati sunt traversele mai dese numai din beton in constructie monobloc sau din 2 bucati unite de o bara de metal, sina tip UIC 60 sudata continuu cu termit in loc de folosirea de elemente de conexiune intre sine, macazurile sunt diferite si permit viteze de pana la 160kmh, etc.
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 24 Jul 2018, 10:43)
Am inteles ca inainte de anul 1990 era ceva normal ca in RFG sa vezi pe soselele diversa tehnica de lupta straina scoasa la plimbare.
*



Pai suna a ceva ce se intampla si-n RDG.
gibonu
@cj98czh
Multumesc pentru clarificare.

@einstein1984
Cred ca toate podurile / cai de comunicatii importante din RFG erau minate pe vremea Razboilui Rece. Nu m-ar mira sa fi avut si paza armata permanenta.
Din cate stiu, dupa Blocada Berlinului, Aliatii occidentali au cam stat cu morcovu-n cur referitor la o potentiala invazie sovietica asupra RFG-ului. Plus perioda de dupa august '68.
Link-ul pus de tine este doar un exemplu.

@andreig1982
Multumesc pentu explicatii.
Poti, te rog, sa explici de ce exista diferente intre caile ferate (pt trenurile de mare viteza) din Franta si cele din Germania (adica in Franta au terasament clasic, cu multa piatra de concasor iar in Germania mai putin piatra)?
Multumesc.

@tatabobu
Corect. Doar ca in RDG se plimba doar Armata Rosie (nu stiu daca primea ajutor de la celelalte tari din Pactul de la Varsovia).
Din cate imi aduc aminte Armata Rosie a stat in fosta RDG pana in '94 pentru ca proaspat aparuta Federatie Rusa nu prea avea posibilitati materiale incat sa-si aduca armata acasa.
Am auzit si niste povesti conform carora Germania (reunificata) a platit constructia multor blocuri de locuinte in Federatia Rusa, tocmai pentru ca armata stationata in fosta RDG sa aibe unde sa se intoarca.
andreig1982
Dezavantajul structurilor tradiționale de șine este ca sunt pretentioase dpdv al intretinerii. Trebuie facute periodic operatiuni de burare, nivelare si ripare a caii de rulare. Din cand in cand trebuie facuta curatarea patului de balast cu o masina de ciuruit, etc. Terasamentul pus in opera defectuos si deficientele de drenaj pot duce de asemenea la costuri mari de intretinere.
Calea de rulare fara balast nu e ceva nou, fiind folosita in mod curent la metrouri si tramvaie.
Pentru trenuri s-a experimentat din 1966 dar cred ca primul proiect de anvergura a fost Eurotunnelul unde s-a folosit LVT - Low Vibration Track.
Principalele avantaje sunt geometria extrem de precisa a caii ferate, durata de viață mai mare a acesteia și nevoia redusă de întreținere.
Principalul dezavantaj este costul mare de punere in productie. Deutsche Bahn estimeaza un cost cu 40% mai mare decat calea ferata clasica.

gibonu
@andreig1982
Multumesc frumos pentru explicatii.

Sa inteleg ca liniile LGV sunt destinate doar trenurilor de mare viteza datorita sistemului de semnalizare?
Asta in ideea ca semnalizarea la un tren de mare viteza se face direct in cabina pentru ca mecanicului nu poate vedea / percepe prea multe la [uneori peste] 300 km/h.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Miercuri, 06.06.2018
Nurnberg
25 km

Cazarea la Nurnberg a fost Knaus Campingpark:
https://en.camping.info/germany/bavaria/kna...-nürnberg-19133

Pret: 15,70 Euro / noapte.

Dusul, cu cabina intermediara, ideala pentru lasat hainele si geanta de ghidon.

[attachmentid=1628090617]

Chiuvetele pentru spalata vase.

[attachmentid=1628090618]

O mica sala in cladirea grupului sanitar, ideala pentru incarcat telefonul si citit ceva intre timp.

[attachmentid=1628090619]

Am ajuns in camping la ora 20:02 iar receptia, conform programului s-a inchis fix la ora 20:00.
Am gasit un afis pe care scria ceva de genul "sunati daca ajungeti dupa ora 20:00", am sunat si nemtoaica de la capatul firului, intr-o engleza perfecta si putin mirata de apelul meu, mi-a spus sa-mi pun cortul si sa trec a doua zi dimineata pe la receptie pentru inregistrare si plata.

In camping am stat langa un tip nascut in Tiroul de Sud dar care acum statea la Hamburg. L-am intrebat daca se considera italian sau austriac, iar raspunsul a fost tirolez. Frumos si diplomat.
Omul facea cu bicicleta o tura de la Hamburg la Munchen, apoi de la Munchen continua alergare pe jos, pe trasee amenajate, pana la el acasa in Tirol.

Plus ca a fost foarte impresioat de cortul meu si mai ales de spatiul interior al acestuia. El avea unul intr-o singura foaie si mi-a spus ca uneori dimineata, din cauza condensului "am impresia ca a inceput ploaia".

Sala de congrese a Partidului Nazist, nefinalizata.

[attachmentid=1628090620]

Vazuta mai de aproape.

[attachmentid=1628090621] [attachmentid=1628090622]

Azi este un centru de documentare.

[attachmentid=1628090623]

andreig1982
LGV-urile sunt rezervate în primul rând pentru TGV-uri. Exista riscuri cand amesteci trenuri cu viteze de rulare diferite.
Se pare ca inclusiv trenurile de marfă și de pasageri ar putea fi in pericol, deoarece încărcătura pe vagoanele de marfă ar putea fi destabilizată de turbulențele de aer cauzate de TGV.
Din cauza vitezei inclusiv iesirile din unele tuneluri sunt prevazute cu "amortizoare de zgomot". Din cauza efectului de piston, la iesirea din tunel se poate produce un zgomot asemanator boom-ului sonic.
LGV-urile sunt îngradite pentru a nu ajunge pe sine oameni sau animale. Nu exista la treceri la nivel pe traseul lor si in zona podurilor exista senzori care detecteaza dc ajung obiecte pe sina.
Intr-adevar datorita vitezei semnalizarea clasica nu poate fi folosita si este in mare automatizata folosind un fel de train to train transmission.
gibonu
@andreig1982

Mersi.
Asta cu destabilizare marfii la trecerea trenului de mare viteza nu o stiam.
Am inteles ca la capetele tunelurilor exista o prelungire cu gauri in acoperis pentru a se elibera presiune aerului exercitata de tren, tocmai pentru a nu se ajunge la efectul de boom sonic.
cj98czh
Pai gandeste-te ce cantitate de aer disloca mastodontul ala care circula si cu 400 km/h ... de multe ori cupleaza cate 2 TGV-uri pe tronsoane comune ...
andreig1982
Da, prelungirea aia cu gauri in pereti este amortizorul la care faceam referire. In zone muntoase tunnel boom-ul este amplificat de ecou de unde necesitatea acestor amortizoare. O alta masura este adaugarea de puturi de ventilatie in tunel pe unde sa iasa aerul dizlocuit de tren.
In japonia in zonele rezidentiale exista o limitare a zgomotului la 70 dB si o alta masura de limitare a boom-ului este designul foarte aerodinamic al shinkansen-ului chiar comparat cu al tgv-ului.
einstein1984
semnalizarea nu e train to train dar e cu semnale prin sina.
andreig1982
Corect, e track to train. Eram cu gandul la car to car cand am scris. Denumirea nativa e Transmission Voie Machine.
gibonu
@einstein1984 & @andreig1982

Multumesc pentru clarificari.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Miercuri, 06.06.2018 - Partea a II-a
Nurnberg
25 km

Biletul de intrare costa 6 Euro.

[attachmentid=1628090695]

Un baiat tanar si frumos.

[attachmentid=1628090696]

Si un best-seller din perioada interbelica.

[attachmentid=1628090697]

Ma asteptam sa gasesc un exemplar mai nou, avand in vedere ca prima publicare a fost in anul 1925.

Fuhrer-ul. Viata sa. Munca sa.

[attachmentid=1628090698]

Muzeul nu este prea mare si se concentreaza pe perioada de inceput a regimului nazist.

Curtea interioara.

[attachmentid=1628090699] [attachmentid=1628090700]

Cam asta era planul final pentru sala de congrese.

[attachmentid=1628090701]

Calea ferata care merge spre lagare

[attachmentid=1628090702]

stilizata cu ajutorul unor neoane.

[attachmentid=1628090703]

Mai multe detalii despre Centrul de documentare:
https://museums.nuernberg.de/documentation-center/

In parcarea pentru biciclete a muzeului. Transmisie pe curea

[attachmentid=1628090704]

si sa Brooks.

[attachmentid=1628090705]
GIC
QUOTE(andreig1982 @ 24 Jul 2018, 14:46)
Terasamentul la TGV este clasic, pe pat de balast. Principala diferenta este ca se face pe adancime mai mare care duce la o incarcare pe suprafata si stabilitate a liniei mai mari. Alte particularitati sunt traversele mai dese numai din beton in constructie monobloc sau din 2 bucati unite de o bara de metal, sina tip UIC 60 sudata continuu cu termit in loc de folosirea de elemente de conexiune intre sine, macazurile sunt diferite si permit viteze de pana la 160kmh, etc.
*


Cu scuze la gibonu, dar ma roade intrebarea.
Cum se compenseaza dilatarea la astfel de sine sudate continuu?
gibonu
@GIC

Nu se pune problema de scuze, pentru ca orice completare este binevenita.

Legata de compensarea dilatarii la sinele sudata continuu, am inteles ca exista, la anumite distante, niste bucati dintr-un fel de cauciuc special care compenseaza dilatarea / contratarea sinei.

Si pentru ca tot am vorbit despre sinele sudate continuu, profit de ocazia de a ma da rotund, pentru ca un prieten de-al meu a proiectat partea care presupune echipamentul feroviar si sistemul de actionare al aparatului de sudura ale camioanelor din pozele de mai jos, camioane care sudeaza sina de cale ferata.

[attachmentid=1628090726] [attachmentid=1628090727]

Sursa fotografiilor:
http://www.hiarom-railway.com/product-rang...welding-trucks/
tatabobu
Joanta aia separa si blocurile de linie, pentru identificarea celor ocupate, ca sa nu fie musai sa ajunga trenul in gara urmatoare ca sa fie declarata lionia libera.
gibonu
@tatabobu

Ce inseamna "joanta"?

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Miercuri, 06.06.2018 - Partea a III-a
Nurnberg
25 km

Piata Hiroshima.

[attachmentid=1628090730]

O cladire in curs de demolare.

[attachmentid=1628090731]

Se observa ca nemtii nu si-au mai batut capul cu demontatul geamurilor cladirii.

[attachmentid=1628090732]

Spre Palatul de Justitie si spre cladirea in care s-au judecat Procesele de la Nurnberg.

[attachmentid=1628090733]

Pe scurt, a fost vorba despre 13 procese desfasurate in perioada 1945 - 1949, procese in care Aliatii invingatori [Uniunea Sovietica, Statele Unite, Marea Britanie si Franta] i-au judecat pe germanii invinsi [inalti oficili nazisti, militari, industiasi, juristi, medici, etc] in principal pentru crime impotriva pacii si umanitatii.

Palatul de justitie.

[attachmentid=1628090734]

Cladirea in care s-au judecat procesele este situata langa palatul justitie, in spate la Pitstop.

[attachmentid=1628090735]

Vazuta mai de aproape.

[attachmentid=1628090736]

Indicatoare in cele 4 limbi ale invingatorilor si niciunul in limba germana.

[attachmentid=1628090737]
Victorine
...care atesta odata in plus ca istoria e scrisa de invingatori.
tatabobu
Joanta e elementul de legatura intre doua bucati de sina de cale ferata montate una in continuarea celelilalte. Trebuie sa asigure continuitatea caii de rulare, si continuitate electrica. In cazul in care pe linia aia e in operatiune o instalatie de semnalizare centralizata cu BLA (bloc de linie automat) trebuie sa existe mai multe sectoare de cale ferata intre gari, separate cu joante izolante electric (probabil alea care au si rol de preluare a dilatarii). La CFR cand se apropie trenul de un semnal verde stie ca minim urmatoarele 2 segmente de bloc de linie sunt libere. Daca se apropie de un semnal galben, urmatorul e liber dar dupa e un segment ocupat (minim o osie a unui tren pe el). Daca semnalul e rosu, urmatorul segment e ocupat. Cam asa-mi aduc aminte din anul IV.
einstein1984
Profu de fizica din liceu zicea ca la liniile sudate continuu linia ar fi oarecum serpuita cu arcuri de cerc de raza mare. Dilatarea provoaca o miscare laterala a sinei si se schimba raza .
Si CFRul are asa ceva azi.
bgdrenault
tatabobu, ai facut telecomenzi feroviare?
tatabobu
Se vede, nu? TET.
einstein1984
sinele de TGV au vreo 400 d emetri la iesirea din laminor, si e sudeaz aintre ele. Joanta aia (joint in franceza? ) ar fi la imbinarea de tronsoane, care la TGV cred ca e de vreo 20 de km, e inutil sa faci tronsolnul mai mic decat distanta d efranare, nu? In rest sinele alea de 400m se sudeaza cu termit.

30 Jul 2018, 18:15:
un rost de expansiune poate arata asa https://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...e3/MODULE_8.jpg
gibonu
Miercuri, 06.06.2018 - Partea a IV-a
Nurnberg
25 km

Procesele de la Nurnberg [nu stiu daca toate] s-au judecat in sala nr. 600, sala de judecata care si azi este functionala si care nu este vizitabila tot timpul.
Din pacate pentru mine sala 600 era inchisa, lucru anuntat chiar din usa muzeului.

[attachmentid=1628091034]

Vizitarea muzeului costa 6 euro iar banii sunt luati dupa ce gagica de la receptie se asigura ca vizitatorii au inteles ca sala nr. 600 este inchisa in ziua respectiva.

Robert H. Jackson - principalul acuzator american.

[attachmentid=1628091035]

Parte dintre acuzati.

[attachmentid=1628091036]

Judecatorul sovietic Iona T. Nikitcenko.

[attachmentid=1628091037] [attachmentid=1628091038]

Pentru prima data, dezbaterilor din timpul proceselor au fost traduse simultan in 4 limbi [germana, engleza, franceza si rusa] iar limba care se auzea in casti era selectata cu ajutorul unui comutator lateral cu 4 trepte.

[attachmentid=1628091039]

Traducerea simultana fiind o premiera, in fata celul care vorbea existau doua becuri actionate de catre traducator. Galben insemna rugamintea de a vorbi mai rar iar rosu insemna rugamintea de a se opri.

[attachmentid=1628091040]

Printre ziaristii acreditati la procese s-a aflat si Willy Brandt, viitor primar al Berlinului de Vest si cancelar al RFG-ului.

[attachmentid=1628091041]

Panoul de comanda al grupului electrogen instalat in sala de judecata.

[attachmentid=1628091042] [attachmentid=1628091043]

Motivul pentru care a fost necesara instalarea unui grup electrogen.

[attachmentid=1628091044]

Un film excelent, pe care va recomand sa-l vedeti. Titlul in engleza este "Judgment at Nuremberg".

[attachmentid=1628091045]

Macheta salii de judecata nr. 600.

[attachmentid=1628091046]

Inclusiv becurile galben si rosu.

[attachmentid=1628091047]

Am reusit sa vad doar usa salii nr. 600.

[attachmentid=1628091048]

Plus o poza a salii asa cum exista azi, cu unele modificari comparativ cu cea de la sfarsitul anilor '40.

[attachmentid=1628091049]

In final, pentru obiectivitate, trebuie amintit faptul ca invinsii germani au fost judecati de catre Aliatii invingatori, insa nici acestia la randul lor nu au fost chiar "usa de biserica".
Concret, doar cu titlul de exemplu, din cate stiu, sovieticii n-au fost niciodata judecati pentru violurile asupra femeilor germane iar americanii si britanicii n-au fost niciodata incuplati pentru bombardare Dresdei sau pentru covoarele de bombe lansate asupra multor orase germane.

Bombele atomice asupra Japoniei nu le mai aduc in discutie.

Asadar, nimic nou, tot timpul istoria este scrisa de invingatori.

Ce se poate transporta cu ajutorul bicicletei.

[attachmentid=1628091050]

Cea mai mare banca turceasca, prezenta si la Nurnberg.

[attachmentid=1628091051]
einstein1984
QUOTE
Concret, doar cu titlul de exemplu, din cate stiu, sovieticii n-au fost niciodata judecati pentru violurile asupra femeilor germane iar americanii si britanicii n-au fost niciodata incuplati pentru bombardare Dresdei sau pentru covoarele de bombe lansate asupra multor orase germane.

sau pentru prizonieri de razboi ucisi .
VladSoare
Iar procesul în sine a fost o mascaradă cu rezultat știut dinainte, de aceeași factură ca al Ceaușeștilor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.