O sa incep sa strang aici informatii legate de masina pentru ca probabil o sa imi fie greu de urmarit toata munca si detaliile pe parcursul procesului care nu va fi complicat sper dar probabil nici scurt.
Scopul reconditionarii nu este pentru vanzare, este doar pentru a avea ceva de aratat acelora care nu au prins acele vremuri si poate sunt curiosi sa vada o particica din lumea din acei ani.
Tinta proiectului este ca masina sa ajunga cat mai aproape posibil de starea in care a fost cand a iesit din fabrica, fara nimic in plus sau in minus, fara nici o modificare si cu piese cat se poate de mult originale.
Ceea ce stiu acum este ca atunci cand voi face reparatia la caroserie, vopseaua, lacul si toate celelalte materiale de protejare a caroseriei, vor fi de data si productie cat mai curenta si calitate cat mai buna vs. materialele folosite in anii '70, nepastrand originalitatea, dar cu scopul de a proteja cat mai mult pe viitor.
Termenul de realizare este nedeterminat la data de azi.
Mi-ar fi utile in cadrul topicului informatii despre ce mai am nevoie sa procur pe parcurs, despre cum si unde pot repara ce o mai fi nevoie si la ce sa am grija sa nu stric in cadrul procesului de restaurare. Sunt convins ca informatii trebuie sa fie multe in cadrul forumului (cand este timp o sa mai citesc), dar cand va fi nevoie de informatii voi posta.
-------------------------------------------------------------
Start!
Pentru inceput este masina, toate actele in regula, inmatriculata in circulatie (nu ca vehicul istoric).
<>Motor + transmisie in stare foarte buna aparent. Nu are scurgeri de nimic.
<>Frane zero --> de vazut care este problema.
<>Frana de mana --> singura frana functionala.
<>Directia pare ok, doar am miscat-o cativa metri.
<>Suspensii, brate, alte minuni --> de vazut.
<>Tablarie --> intre rau si bine
---> Rugina pe la aripi
---> O fata de usa stramba
---> Podeaua de la portbagaj cu gaura la locul de la roata de rezerva
---> Plafon, capota, portbagaj, usi in stare buna
---> Nu se descide decat usa soferului din afara, restul doar de dinauntru.
<>Geamurile intregi toate, par sa fie originale, chederele arata relativ ok, de vazut cum se vor comporta la demontare cand va fi cazul.
<>Jantele sunt pentru capac cromat prins cu surub in mijloc, cred ca sunt cele originale. Imi lipsesc doua capace.
<>Un singur stergator cromat, de procurat cel de-al doilea
<>Majoritatea ornamentelor de crom sunt, trebuie lucrat putin la ele. Sunt si lipsa (de vazut mai jos)
<>Am primti doua oglinzi cromate, desi usa din dreapta nu are gauri pentru prindere.
<>Oglinda retrovizoare pare sa nu fie originala (are carcasa de plastic).
<>Scaunul soferului are tapiteria distrusa partial si pare sa aiba si probleme de structura. Restul scaunelor necesita munca, dar par recuperabile.
<>Starea capacului de bord este buna, nu are crapaturi sau daune.
<>Fetele de us sunt in stare buna
<>Acoperitoarea de pe plafon este in stare buna, dar necesita putina atentie --> de vazut daca se paote demonta, curati si monta la loc fara sa se deterioreze.
<>"Covorul" este in stare ok, dar poate trebuie schimbat, are urme de uzura --> de stabilit.
<>Nu stiu in ce stare este instalatia electrica, este posibil sa fi fost adaugate ceva butoane de pe modelele mai noi --> trebuie studiu pentru a sti cum a fost echipata din fabrica.
<>Nu stiu starea pompitei de la spalatorul de parbriz --> este la picior, dar nu imi este cunoscut mecanismul, ce are in spate si in ce stare este --> de vazut.
<>Instrumentele de bod par a fi functionale --> de vazut mai tarziu.
<>Elemenetle de iluminare (triple / semnalizatoare) au unele avarii --> de vazut ce se poate curati si salva.
<>Farurile par sa aiba ceva probleme la suporti (misca putin). Oglinzile sunt in stare medie --> aici sunt curios daca exista ceva metoda de reconditionare.
Lipsesc:
(Mi-ar fi de mare ajutor daca as reusi sa le strang de pe la alti posesori sau daca ma poate indruma cineva catre persoane care mai au piese ramase sau masini abandonate si spre dezmembrare - Judetul Timis sau imprejurimi. Exista ceva grupuri de pasionati si vanzari pe Facebook --> de vazut)
<>Cromurile de pe praguri
<>Cromul de pe spate de sub portbagaj
<>Cromul in forma de U din jurul siglei de pe grila din fata
<>Scrisul DACIA 1300 de pe portbagaj --> este dar a suferit avarii
<>1 stergator de crom
----------------------------------------------------------------------------
De aici incolo postari la nevoie si pas cu pas, cand este vremea
----------------------------------------------------------------------------