Revin cu un update.
Saptamana trecuta am avut de parcurs traseul Suceava - Cluj-Napoca via Dej, tur-retur. La dus, in pasurile Mestecanis si Tihuta am optat pentru modul Manual pentru a selecta doar rapoartele superioare si pot spune ca a fost foarte comod spre deosebire de o manuala clasica. Practic, efortul a fost infim. Spun asta pentru ca anul trecut am fost cu Astra pe o buna parte din traseul asta.
La intors, am lasat-o pe Auto si vreau sa spun ca m-a impresionat modul de comportare al cutiei. Astfel, cu doua persoane in total la bord, adica undeva la 150 kg, plus o incarcatura de vreo 40 kg, masina urca dealurile lejer cu 1500 turatii si fara sa schimbe aiurea rapoartele si evident fara sa o simt ca se gatuie.
Ce-i drept, si eu o controlez destul de bine dupa cei 15000 km pana in prezent.
Consumul pana la intrarea in Cluj a fost 4,8% in conditiile in care:
- nu merg niciodata la consum;
- unde drumul e rau, merg nu incet, ci extrem de incet; sunt genul ala care franeaza si pentru o mica denivelare sau fisura in asfalt si trec pestea ea cat de incet pot. Nu concep sa-mi zdruncin masina pe drumurile execrabile pe care le avem. Pentru asta, primesc regulat flashuri, claxoane si degete mijlocii in trafic. Mai e cineva complexat de faptul ca o gropita in asfalt cat una din obraz afecteaza articulatiile masinii si elementele din interior, ca si mine?
La punctele slabe, mentionez doar incapacitatea de a accelera mai rapid, cu sarcina data mai sus, de la 80-90 km/h pana la 130 km/h, atunci cand a trebuit sa depasesc camioanele, chiar si in conditiile in care am folosit treapta optima de viteza. Acolo m-a frustrat un pic.
La limita acceptabilului ar fi singur in masina fara niciun gram de incarcatura.
E un motor mic si stiam inainte sa fac comanda ca vor fi situatii in care ma va frustra. Asta e, n-am avut cum sa cuprind toate mofturile intr-un pret ca asta.