Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trotineta electrica
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
UXE
Ce parere aveti de un astfel de mijloc de locomotie?

Eu am vreo 10 km de mers de acasa pana la munca. Cu masina fac 40 de min dus si intors 50 min - 1h. Cu metroul fac 40-45 de min.

Iar conform unui calcul cu o trotineta la 20 km/h as face cam juma de ora. Dar aici mai punem si timpii semafoarelor si bordurile sau obstacolele din drum.


Ceva pareri?
hepea
Cam multi km pentru trotineta. Nu te lua dupa autonomia scrisa pe ambalaj. Imparte la 10 si vei obtine una apropiata de realitate. Si un lucru general valabil: cat dai, atata face wink.gif

Parerea mea, ramai cu metroul daca ai acces facil la el
UXE
Pai e facil ca merg cu masina 5 minute si o las acolo.
VladSoare
QUOTE(UXE @ 12 Jun 2018, 09:07)
Ce parere aveti de un astfel de mijloc de locomotie?
*

Depinde. Intenționezi să mergi cu ea pe stradă? Dacă da, atunci părerea mea e asta:
gun3.gif
cj98czh
Parerea ta este asta despre toti cei care nu isi misca curul decat exclusiv in masina ...
argon
M-am dat cu una Xiaomi, nu mai stiu modelul. Autonomia reala se ducea spre 100% din cea declarata. La altele nu stiu.

PS: pe net din china o iei la 50% din pretul de emag, deci atentie la hotii de Romania. Nu stiu cu garantia in schimb.
VladSoare
QUOTE(cj98czh @ 12 Jun 2018, 10:47)
Parerea ta este asta despre toti cei care nu isi misca curul decat exclusiv in masina ...
*

Ba nu, cu bicicliștii și motocicliștii n-am nimic, cît timp circulă legal.
Ba pînă și pe cei cu Smarturi îi tolerez fără probleme (doar îmi feresc privirea, ca să nu mă doară ochii, dar în rest nu mă deranjează).
UXE
QUOTE(VladSoare @ 12 Jun 2018, 10:43)
Depinde. Intenționezi să mergi cu ea pe stradă? Dacă da, atunci părerea mea e asta:
gun3.gif
*




Nu stiu care sunt regulile, dar banuiesc ca daca pe strada ai voie sa mergi cu bicicleta (in caz ca nu sunt amenajate piste speciale si nici trotuarul nu permite) de ce nu ai avea voie si cu trotineta?

12 Jun 2018, 13:42:


icon_mrgreen.gif

VladSoare
Ne-ai cerut păreri, nu consultanțâ legală. Legea poate că-ți permite, dacă o interpretezi cu suficientă larghețe, dar părerea mea este că pietonii n-au ce căuta pe carosabil, chiar dacă au roți și baterii sub picioare. Și chiar dacă legea e suficient de proastă și/sau interpretabilă ca să le-o permită.

espacern
Eu am de cativa ani o trotineta Yedoo City si de curand o E TWOW.....dar acum caut ceva cu motor benzinar tongue.gif
RADU__
Eu folosesc E-Twow Buster de un an, aproape zilnic. La 105Kg cu 20km/h am autonomie de 25-27km. O incarc cam la o saptamana. 20Km dus/intors eu spun ca sunt parcursi lejer, ca sa nu mai vorbim ca poti lua incarcatorul cu tine (identic cu unul de laptop) si sa o incarci la birou. La "ceaslov" in conditii ideale ei spun 75Kg, 30km autonomie cu 30Km/h max.
Sigur, conteaza si traseul. In mod normal are relevanta numarul de demarari (plecari de pe loc). Acolo consumul este maxim. Daca se coboara pante prelungite, este preferabil sa fie mentinuta frana electrica trasa foarte lejer, pentru recuperarea energiei electrice. La orice franare se recupereaza energia, dar daca timpul de franare este scurt si brutal, chiar daca curentul de incarcare este mare, cantitatea de energie recuperata este mai mica. Cel putin dupa indicatorul de pe display. Mersul pe carosabil trebuie alternat cu cel pe trotuar. Daca banda de circulatie are 3,5m latime, chiar daca se circula cu viteza, nu sunt probleme. La benzile de circulatie cu la'ime de 3m si mai mic (chiar daca nu sunt legale) este de preferat de circulat pe trotuar, daca nu este aglomerat. Claxonul, chiar daca este strident si suficient de puternic, nu este perceput de catre pietonii de pe trotuar. Este aproape inutil. Ca sa nu mai vorbim de cei care merg cu castile in urechi. Am avut ocazia destul de des sa vad cum se sperie cei cu casti in urechi, daca treci mai repede pe langa ei. Daca pe carosabil se ruleaza in general cu 18-25km/h, pe trotuar nu este recomandat mai mult de 15km/h. Este greu de oprit rapid (sec) si este un real pericol de alovi pe cineva, in special copiii care nu au o logica in deplasare. Mai sunt foarte multe de spus la acest subiect, dar in concluzie...DA, merita, dar trebuie un antrenament o perioada de timp.
Laurentziu83
In Bucuresti mai ai o problema cu trotuarele inexistente si cu slalomul pe care trebuie sa-l faci cand depasesti coloana la semafor, multi nu sunt in stare sa opreasca exact in spatele celuilalt si opresc ba in stanga, ba in dreapta, asa ca uneori trebuie sa treci pe banda 2 ca sa inaintezi.
Andy_ACS
Up!
Mai sunt posesori de trotinete pe aici?
M-ar tenta sa iau una "just for fun", plimbat prin parc, etc.
Xiaomi M365
BioHazarD
Jucariile mele

LE: pana acu cca 250 km la bord cu trotineta, mers in principiu pana la munca si inapoi (20km)
UXE
Proiect de lege
VladSoare
Fă și tu un rezumat, pliz, că trebuie să te loghezi ca să citești.
UXE
QUOTE
Pentru prima dată în România, trotinetele electrice vor fi reglementate printr-o lege care vizează modificarea Codului rutier. Modificarea este prevăzută într-un proiect de lege care a fost înregistrat recent la Senat pentru dezbatere, dar care se va aplica după ce va trece de procesul legislativ. Astfel, prin aceste modificări, conducătorii trotinetelor electrice vor putea circula legal pe drumurile publice.


Recent, a fost înregistrat pentru dezbatere la Senat un proiect de lege care va reglementa circulația pe drumurile publice a trotinetelor electrice. Pentru ca prevederile să se aplice, proiectul trebuie adoptat de Parlament, promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial.

Concret, este vorba despre Proiectul de lege pentru modificarea și completarea OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, prin care se va reglementa și circulația cu trotinetele electrice. În principiu, cei care utilizează o astfel de modalitate de transport vor trebui să urmeze aceleași reguli ca bicicliștii. Această reglementare s-a anunțat încă din luna iunie, printr-o declarație de presă trimisă Camerei Deputaților chiar de unul dintre inițiatorii proiectului legislativ.

În primul rând, prin proiectul de lege va fi propusă o definiție a trotinetei electrice, respectiv „vehicul cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”. În prezent, trotinetele electrice (cele care depășesc, din fabricație, 25 km/h) intră în categoria mopedelor, pentru care este nevoie de un carnet de conducere categoria AM. Prin această reglementare, trotinetele electrice vor fi o categorie de sine stătătoare, iar pentru utilizarea lor nu va fi nevoie de carnet de conducere.

Propunerea legislativă prevede că, pentru a putea conduce o trotinetă electrică, la fel ca în cazul bicicletelor, conducătorul trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. O reglementare introdusă expres prin această propunere legislativă va fi obligația minorilor sub 18 ani de a purta cască de protecție. Această obligație se va aplica atât în cazul trotinetelor electrice, cât și în cazul bicicletelor.

De asemenea, trotinetele electrice vor trebui echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. În caz contrar, circulația acestora pe timpul nopții va fi interzisă.

Asemenea, bicicletelor, nici trotinetele electrice nu vor trebui înmatriculate pentru a se putea circula cu ele pe drumurile publice. Însă obligația celor care le utilizează va fi de a circula exclusiv pe pistele de biciclete, în cazul în care drumul respectiv este prevăzut cu așa ceva.

Cei care nu vor respecta normele de circulație a trotinetelor electrice stabilite prin acest proiect de lege vor fi sancționați cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv între șase și opt puncte de amendă (un punct de amendă este 208 lei, ceea ce înseamnă că amenzile ar putea ajunge chiar și la 1,664 de lei).
BioHazarD
QUOTE
În prezent, trotinetele electrice (cele care depășesc, din fabricație, 25 km/h) intră în categoria mopedelor


Daca au loc sezand.
dandobre
https://www.startupcafe.ro/afaceri/trotinet...obuz-diesel.htm
Interesant....
D-Ice
Da, dar scoate poluarea din orașele aglomerate. Cam asta e scopul. Singurul care nu generează emisii de carbon este statul degeaba. biggrin.gif
dandobre
Nu zic nu, mai puțin astea in regim de închiriere, care fac o grămadă de km in mașini către și de la punctele de încărcare.....
D-Ice
Ca sa fim politically correct si sa împingem studiul mai departe putem trage concluzia ca tehnologia folosita la elaborarea acestuia, deplasările, testele și nu în ultimul rand publicarea studiului pe canalele de știri și online și citirea lor de către public au crescut semnificativ emisiile de carbon prin implicarea factorilor descriși mai sus și nu numai. tongue.gif
BioHazarD
QUOTE(dandobre @ 9 Aug 2019, 21:05)


Titlu de click bait si fake news.
Una este procesul de fabricare si altul este cel de exploatare.
UXE
Fara trotinete electrice pe trotuar.. decat daca exista pista speciala

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23602...ii-trei-ani.htm
Laurentziu83
Nu-i problema, oricum trotuarele sunt pline cu masini parcate.

N-au cum sa te mai trimita soferii pe trotuar, mergi linistit pe carosabil.
papa_mulo
Intr-o zi pe dn1 era unu cu trotineta pe banda 1 pe podul de peste centura blink.gif
aLecsunder
Selectie naturala ...
Laurentziu83
Trebuia omu' sa se deplaseze cu ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.