Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Kadjar 1.2 TCE 130 CP rosie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
Remicade
Modelul este Renault Kadjar 1.2 litri TCE 130 CP, versiunea de baza Life.
Dotari de serie:
- ABS, EBD, ESP, HSA
- airbaguri evident tip cortina
- tempomat, limitator de viteza
- senzori de presiune pneuri
- frana de parcare electrica
- proiectoate ceata cu iluminare statica in viraj
- functie ECO Mode si Start & Stop
- tablou de bord color cu tehnologie LED
- computer de bord
- aer conditionat manual
- oglinzi electrice degrivante
- bancheta spate rabatabila
- scaun sofer reglabil inaltime
- volan reglabil inaltime/adancime
- radio, MP3, Bluethoot, port USB
- 2 prize 12 V
- torpedou luminat
- sistem de iluminare LED ptr lumini de zi si stopuri
- jante 17"


Versiunea imediat superioara ZEN avea in plus:
- senzori acustici fata/spate
- card acces/demaraj cu functia maini libere
- aer conditionat cu reglare bi-zona
- senzor de lumina si ploaie
- volan piele
- oglinzi retrovizoare rabatibile automat

Masina a costat 18.439 euro (17.650 fara Renault Easy 5), RCA 527 de lei 12 luni, CASCO 350 euro/12 luni, garantie 5 ani cu 5 ani revizii gratuite. In plus am pus senzori parcare spate 1.200 de lei si covorase 128 lei.

Deci ce nu-mi place e cum se baga in marsarier, trebuie sa ridici de o galma si sa tragi stanga. Evident e din cauza obisnuintei. Apoi senzorii de parcare pusi separat de Renault care nu au indicator de distanta doar bipaie, pe Logan imi arata si distanta. Asta e altii conduc TIR si nu au senzori.
Cu Start and Stop inca nu m-am lamurit, o singura data am facut eu ceva ca nu pornea si imi arata ca la noobi "Apasati ambreiaj".
ECO l-am dezactivat pe perioada rodajului, am citit ceva pe reno.ro legat de asta.
Aaaa si computerul de bord nu arata cantitatea de combustibil consumat, la Logan arata.
Nu le poti avea pe toate nu ?
Mai e o chestie desi este cu 20 de cm mai lunga si 10 cm mai lata decat Logan faza 2 mie mi se pare mult mai imensa, o fi din cauza inaltimii ei ?

MoneyTalks
Sa te bucuri de masina si sa o folosesti fara evenimente neplacute!
Remicade
Multumesc, poze din pacate nu reusesc sa pun poate mai incolo.

10 Jun 2018, 12:37:
poze

10 Jun 2018, 12:48:
Vad ca mi-a luat o poza, in rest Bad request cu kilogramele.
Am mai iesit azi la o tura, mototul mi se pare exceptional pentru nevoile mele, simti ca te baga in scaun mai ales ca neffinf obisnuit mai smucesc acceleratia.
Azi iarasi m-a lasat balta Start and Stop la un stop intermitent, am fost claxonat cu multa ura din spate radmasa.gif .
Vad ca-i place pe la 2.000 de ture, la 70 km/h deja pot baga a sasea, consumul evident nu se pupa cu cartea, am facut vreo 160 km preponderent extraurban si am 8,1 litri dar chiar nu ma intereseaza consumul la 5.000 de km/an.
Claxonul suna incet probabil normele "ieuropene".
Bwwlan
S-o folosesti sanatos, e foarte frumoasa smile.gif
myreno4me
Start stopul nu are sens sa il tii activ decat daca ai trafic aglomerat si macar 10-20 de semafoare a cate 2 minute fiecare.
Recomandarea mea ar fi pe cat posibil sa nu mergi sub 2000 rpm, mai ales in rodaj.
Remicade
Incerc s-o tin intre 2.000-2.500 de turatii.
MoneyTalks
QUOTE(Remicade @ 9 Jun 2018, 18:40)
Azi iarasi m-a lasat balta Start and Stop la un stop intermitent, am fost claxonat cu multa ura din spate radmasa.gif .
*


De aia un hybrid e mai bun, ca nu te lasa niciodata balta rolleyes.gif
Aia de te-au claxonat erau invidiosi ca ai masina noua cool.gif
Bwwlan
...sau un diesel automat wink.gif
Remicade
Consumul după 250 km preponderent extra urban e 8,3 nu-mi fac absolut nici o iluzie că va ajunge la cifrele SF din cartea tehnică.
MoneyTalks
QUOTE(Bwwlan @ 10 Jun 2018, 15:56)
...sau un diesel automat wink.gif
*


Abia astept sa fie interzise diesel-urile, sau sa puna sa puna asemenea taxe pe ele incit sa detii un Ferrari sa devina ceva foarte ieftin.

10 Jun 2018, 17:20:
QUOTE(Remicade @ 10 Jun 2018, 16:49)
Consumul după 250 km preponderent extra urban e 8,3 nu-mi fac absolut nici o iluzie că va ajunge la cifrele SF din cartea tehnică.
*


Ii place ca esti realist cool.gif
Remicade
Chiar m-am gandit cand am luat masina ca uite nene zice 6,8 litri in oras, dar dupa ce am citit pe forumuri mi-am dat seama ca se refera noaptea la ora 1 intr-un oras cu 20.000 de locuitori.
Initial am vrut Megane Sedan cu motorul vechi de 115 CP dar cand am intrat in showroom m-am indragostot dracului de focoasa asta. Ultima masina condusa a fost Logan 1.6 90 CP dar asta desi e mai grea are reprize muuult mai bune.
Aveti ceva sfaturi legate de rodaj ?
myreno4me
Aveau si sedan 1.2 Tce wink.gif in varianta intens cu de toate era mai ieftina decat naked Kadjar si aveai si consum cu minim un litru mai mic.
Dar , te inteleg wink.gif
Cu rodajul ca la carte sa nu (prea) sari de 3500 rpm si sa nu mergi mult pe autostrada, adica sa te plimbi prin toate vitezele cum ar veni. Asta macar 1000-1500 km.
Eu asa planific sa il fac, chiar am niste drumuri si pe serpentine de facut, toata treaba e sa vina ca deja are 12 zile de cand e in tara, platita si nu s-a miscat din curtea reno din Ciorogarla.
Daca nu ai facut-o deja vezi pe youtube review-ul lui Robert Adam de la turatii . ro, fix la masina ta. Eu l-am urmarit cred de 10 ori cap coada fiindca nu am testat motorul, habar nu am cum se conduce, am cumparat masina pe net cum ar veni, transfer bancar, etc....
Spor la pedalat.
Remicade
Dap m-am uitat la turați.ro și eu am cumpărat-o fara sa o testez, nu te poți înșela cu o mașină nouă.
Remicade
Am masina de fix 8 zile, nu am reusit sa fac decat vreo 340 km, baiatul meu de 11 ani a facut niste scheme pe trotineta miercuri si a picat pe ciment, fractura de col humeral, jumate din el e in ghips, zici ca-i Tutankamon junior. Avea tabara de la 1 iulie, o sa stea acasa. Sper sa fie functional pana in 15 iulie cand teoretic ar trebui sa plecam in vacanta.
M-am mai obisnuit cu masina si cu dimensiunile, desi e doar cu 10 cm mai lata decat Logan si cu 20 cm mai lunga o parchez mai greu in garaj. Loganul il bagam cu fata asta o bag cu spatele ca ies mai usor daca parcheaza cineva in fata.
Motorul e extraordinar pentru cei 1.2 litri si masa masinii, desi e in rodaj si nu il abuzez se simte puterea lui la turatii cuminti de 2-3.000, o simt mai ales cand urc dealul Feleacu (cei care stau in Cluj cunosc) ca in oras la ce viteza medie am ar ajunge si vreo 30 ma gandesc Posted Image.
Am o problema uneori ca ridic prea repede ambreiajul si nu apas suficient acceleratia, evident se opreste motorul si apare mesajul de la Start and Stop "Apasati ambreiaj", in rest nici o problema.
Am ridicat la maxim scaunul soferului, pozitia de condus e inalta si vezi parca mai bine ce se intampla in trafic. Manualele masinii si alte sistemului audio sunt citite de cateva ori deci nu mai exista functii necunoscute. Butonul de intensitatea iluminare bord nu stiam ce face dar conducand intr-o seara am vazut ca nu functioneaza decat noaptea, e o chestie logica pana la urma. O sa cumpar o bucata de aia rotunda de pasla care se pune la mobila sa nu se tranteasca ca am vazut ca e problema la ridicarea stergatorului soferului, zgaraie partea capotei unde se intalnesc. Ca sa nu se intample acest lucru ar trebui sa pui maneta intr-o anumita pozitie de ex cand schimbi lamelele dar de ex daca parchezi undeva si vrea cineva sa-ti ridice stergatorul e risc de intalnire nedorita a componentelor. Asa e gandit din ratiuni de aerodinamica. In schimb la pasager nu e problema.
Tinuta de drum excelenta, directia usoara nu-ti impune nici un efort poti conduce cu un deget, nu stiu daca se intareste la viteze mari da o sa aflu, la curbe masina se tine excelent dar exista masina noua care sa fie altfel ?
Tabloul de bord are niste brizbrizuri, se pot seta 4 preseturi care arata fiecare altfel si le poti pune vreo 5 culori diferite deci daca te plictisesti te poti juca cu schimbatul lor. Unul din preseturi are un interval ECO unde e cel mai bine sa schimbi vitezele, intre 1500-2500 turatii, in general viteza ti-o arata digital nu analogic, e un pic derutant pentru unul care 25 de ani s-a obisnuit cu analogic. Dar ne adaptam tehnologiei nu ?
Per total momentan sunt foarte multumit de masina, daca nu era Kadjar probabil ca as fi luat Kia Sportage sau Hyundai Tucson dar termenele imense de livrare ale celor 2 m-au linistit pe loc. Nemteasca in nici un caz nu mi-as fi luat pentru ca e plin de ele si vroiam altceva, o sa-mi aud probabil cateva pe tema asta Posted Image
MoneyTalks
QUOTE(myreno4me @ 10 Jun 2018, 19:22)
Cu rodajul ca la carte [...] sa nu mergi mult pe autostrada
*


Astea sint povesti. Eu am facut "rodajul" la doua din masinile anterioare (luate de noi) EXACT pe autostrada, adica la drum de peste 1,000km pe autostrada. Una am vindut-o la 127K km, cealalta la 245k km. Niciuna nu a avut nimic de la mersul pe autostrada. Problema e sa nu depasesti 2/3 din viteza maxima a masinii in perioada de "rodaj". Adica sa mergi pe autostrada cu viteza legala (130 km/h) si nu mai mult, pina in 3500 rpm cum zicea myreno4me.
Iulikk
Din cate auzisem eu, rodajul la motor este facut pe bancul de teste. Limitarea vitezei / turatiei de deplasare ma gandesc ca este mai mult pt a verifica etanseitatea sistemelor / strangerea tuturor suruburilor, etc. Gresesc?
bgdrenault
Pai scrie pe undeva sa nu depasesti 3-3500 ture, sau 3/4 din viteza maxima, etc, etc, deci in conditiile acestea ai chiar 120 km/h. La viteza aceea nu verifici etanseitati si strangerea suruburilor.
Ca daca ai vreun surub desfacut, sigur iti papa coliva cineva.
AndreiMR
La Alfa si la Mazde in carte se recomanda ca rodajul (primii km) sa fie facut evitand mersul la viteze si turatii constante pe perioade indelungate. La Discovery, recomandarea e sa eviti condusul agresiv, cu accelerare maxima sau cu franari agresive, si nu se recomanda mersul pe circuit radmasa.gif (probabil recomandare comuna cu Jaguar). Motoarele sunt deja rodate, dar restul de elemente nu
IRONICK
Daca mergi doar pe autostrada se rodeaza doar o parte a pistoanelor, din cauza asta se recomanda si frana de motor, sa se rodeze pistoanele pe ambele parti.
bgdrenault
Detaliaza putin. Ca pistonul, oricum l-ai intoarce, tot aceleasi miscari le face.
silvanu96
"Motoarele sunt deja rodate, dar restul de elemente nu"
Exact. rodajul se refera la linia de montaj ,adica asamblarea elementelor, de la cauciucuri pana la varful antenei. Datorita tehnologiei actuale, motoarele sunt rodate de la prima cheie.
Bucurati-va de masini!
Remicade
Isi permit ei sa puna pe banc zeci de mii de motoare ? Ma gandesc la poluarea inevitabila. Evident nu folosesc combustibil ptr ca, costurile ar fi extrem de mari.
Daca sunt rodate cum se face ca masina "isi da drumul" dupa cateva mii de kilometri ?
silvanu96
Rodarea se face pentru suprafetele de frecare. La ora actuala se lucreaza cu rugozitati draconice. Super finisarea se face cu film diamantat .Coroborat cu oteluri de calitate, rezulta motor rodat la prima cheie.
Daca te punea pe tine sa faci rodajul, schimbai de 3 ori uleiul si filtrul pana la prima revizie.
Bwwlan
QUOTE(silvanu96 @ 19 Jun 2018, 10:03)
cu rugozitati draconice
*



Cum vine asta? huh.gif
einstein1984
adica prelucrarile sunt f precise, calitatea suprafetelor e f buna si nu trebuie sa se imperecheze una cu alta in functionare provocand span in ulei (de aia prima revizie e la 20-30 000 km).
4x4
QUOTE(bogdanbiciusca @ 19 Jun 2018, 08:38)
Detaliaza putin. Ca pistonul, oricum l-ai intoarce, tot aceleasi miscari le face.
*



doh.gif Pistonul joaca lateral in alezaj. In forja e impins de un perete, in frana de motor de celalalt, sincer colegul a explicat foarte bine rostul acelei contraindicatii. Plus ca la rodaj vrei sarcina si regim variabil, nu mers constant la o singura turatie.
Victorine
16, câți pereți are cilindrul? smile.gif
Ironick, te referi la rodarea uniformă pe ambele părți ale pistonului, adică și pe față și pe dos? smile.gif
Remicade
Start and Stop nu-mi place legat de timpul prea mic in care intra, cam 3 secunde. Cred ca un 10 secunde ar fi fost mult mai ok.
Am inceput sa folosesc ECO in oras, parca acceleratiile sunt mai line, nu am simtit o penalizare de performanta, probabil in afara orasului s-ar simti.
In oras (Cluj-Napoca) consumul este momentan la 10,5%, nu ma pasioneaza ca fac 5.000/an dar na era fain sa ai masina noua si sa te lauzi cu 3 in oras nu ? smile.gif

<span class='edit'>21 Jun 2018, 19:36:</span>
Poze vad ca ma lasa sa pun acum, putea sa-mi dea initial mesaj ca sunt prea mari ca sa stiu ce nu merge.
myreno4me
3 la suta poate un diesel hibrid de marimea unui clio.
Raman de parere ca este un consum normal !

21 Jun 2018, 20:59:
SS il poti pacali daca nu vrei sa il dezactivezi, in loc sa apesi puternic pe frana apesi mai lent si des sau tii piciorul pe ambreiaj si nu mai intra. Pana la urma faptul ca se opreste si porneste repede inseamna eficienta, ori pentru asta a fost creat!
Bwwlan
QUOTE(einstein1984 @ 20 Jun 2018, 06:52)
adica prelucrarile sunt f precise, calitatea suprafetelor e f buna si nu trebuie sa se imperecheze una cu alta in functionare provocand span in ulei (de aia prima revizie e la 20-30 000 km).
*



Atunci cred ca voiai sa spui "rigurozitati".
"Rugozitati" inseamna altceva wink.gif
bgdrenault
Cred ca a spus bine. Rugozitati draconice probabil a vrut sa insemne o prelucrare foarte inalta a materialului.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&es...o-kQYHUVeohjYTF
IRONICK
greu cu lb. romana
Bwwlan
Daca poate cineva sa imi explice ce inseamna "asperitati/neregularitati draconice", i-as ramane profund indatorat smile.gif
bgdrenault
Ce-am pus eu acolo e extrem de explicit.
Dar tu, nu si nu.
Da-i PM initiatorului expresiei si intreaba-l ce dorea sa spuna.
Ca ne lungim extrem de mult si suntem mult, dar mult de tot off topic.
Si stim ca tu, in calitate de moderator pe alte forumuri esti total, dar total impotriva acestor practici.
Bwwlan
Nu stiu despre ce vorbesti, nu mai moderez pe vwforum de mai bine de un an.
In plus, aici poate da fiecare cu matura pe propriul topic cat si unde considera necesar smile.gif
bgdrenault
Stii tu vorba aceia, radem glumin, dar ramanem in incinta? up.gif
Ma rog, tot initiatorul expresiei te poate lamuri.
Poate rugozitati draconice inseamna slefuirea suprafetelor cu rigurozitate. Hai ca-i buna asta.
Remicade
Dimineata am facut o vizita de lucru la Stufarisurile de la Sic.
Am pornit din Cluj pe la 10, destul de aglomerat, am incercat sa folosesc a sasea cat mai mult pentru ca pana acum n-am apucat pe unde am mers sa ajung la viteze mari. Fiind in rodaj trebuie sa-i dau sa guste din toate vitezele si regimurile de turatie nedepasind evident 3500. Maximul atins in depasire a fost 144 km/h, nici nu se simte viteza esti tentat sa-i dai talpa mai ales ca in spate e un omulet pe jumatate in ghips (baiatul meu si-a rupt bratul cu trotineta) care ma batea la cap sa depsasesc tot ce e in fata, lucru evident pe care nu l-am facut, vreau sa ajung intreg la destinatie. Inca o data ma declar super extra multumit de micutul 1.2 si comportamentul lui dinamic in depasiri si urcat dealuri. Consumul la dus a fost 6,3 iar cand am venit afisa 6 litri semn ca la intoarcere am condus mai economic (sa zicem). Deci super multumit cu consumul extraurban, tin minte ca in prima zi cand am luat masina si am mers si pe autostrada la finalul zilei arata 8%. Nu ca ar conta, mi-am luat masina sa merg cu ea da am scris ca stiu ca se cer asemenea date pe jurnalele de bord. Super util Waze, m-a avertizat de tot felul de chestii de pe drum, gropi, masini parcate aiurea, un animal mort saracul.
silvanu96
Se cerea 0,15 microni ,s-a ajuns deja la 0,10microni, se preconizeaza mai jos. Pentru ce? Pentru marirea intervalelor de service, este raspunsul din uzina.
Remicade
Intrebare: la pornirea de pe loc voi apaati butonul franei de mana manual sau lasati sa se intample automat ? Cica nu-i ok a doua varianta: https://piataauto.md/Stiri/2017/06/Sfaturi-...na-electronica/
b06fcn
Pe aia din Moldova ti-ai gasit sa ii iei ca referinta?
Cat am avut Laguna cu frana electrica nu am deblocat-o niciodata manual, e facuta sa se deblocheze automat. Vezi ce scrie strict in cartea masinii si nu te mai lua dupa balivernele tuturor semi-doctilor care traduc articole din reviste straine...
bgdrenault
Un adevar mic poate exista, indiferent ce scrie in cartea tehnica. Una e sa pleci de pe loc cu frana data jos si una e sa inteleaga masina ca vrei sa pornesti de pe loc si sa deblocheze frana de mana. Probabil, in al doilea caz poate exista o durata probabil extrem de mica de timp in care freci placutele pe disc deci o uzura, Dar probabil ca acea uzura nu va duce la defectarea sistemului. Strict din acele considerente nu cred ca are cum sa existe vreo defectare a sitemului.
MoneyTalks
QUOTE(Remicade @ 26 Jun 2018, 05:51)
Intrebare: la pornirea de pe loc voi apaati butonul franei de mana manual sau lasati sa se intample automat ?
*


Am avut un Passat cu frina de "deget" (cu buton adica) si NICIODATA nu am apasat butonul frinei de mina pentru deblocare daca am avut centura pusa (era o conditie obligatorie ca frina sa se deblocheze automat). Intotdeauna frina de mina am lasat-o sa se deblocheze automat.
Nu crede chiar toate prostiile pe care le citesti. Daca erau asa de proaste frinele de mina electronice, nu le introduceau pe masini cu mult mai scumpe ca a ta. Frinele de mina electronice exista de minim 12 ani (Passat-ul l-am luat in 2006 si avea asa ceva)

Se pare ca moldovenii rusi abia acum au vazut primele masini cu frina de mina electronica si inca nu stiu ce inseamna aia.
Remicade
Am terminat si rodajul am pornit in vacanta, motorul de 1.2 desi pare mic are un comportament dinamic excelent nu am avut probleme la depasiri nu inteleg de unii spun ca 130 CP ptr o masina de 1,5 tone ar fi submotorizare.
Tempomatul e bun dar nu poti tine un ritm constant nici pe autostrada, pe dreapta se circula prea incet pe stanga prea tare, ar fi fost bun unul adaptativ.
Ma plangeam de AC ca ar fi prea slab,tot aceeasi senzatie o am, am pus pe ultima treapta ca sa am confort si recirculare,asa da se simte ca e rece. Nu are fante in spatele cotierei ci doar sub scaune dar oricum ajunge si la copil in spate.
Motorul e silentios dar asta nu e neaparat un fapt bun, am observat ca unele persoane mai in varsta nu aud masina in parcari ale centrelor comerciale, cand vor fi numai electrice va fi o problema ca tot stai in spatele lor si astepti sa-si dea seama de situatie. Is tari de urechi ce sa le faci.
Consumul Cluj - Navodari a fost 6,8% pentru ca am prins 2 ore de stat bara la bara si am mers mai tare pe autostrada, eu zic ca e excelent desi sincer nu am intereseaza, fac cam 5.000 km/an.
Intre timp am primit oferta si la noul Kia Sportage ca in mai mi-au spus ca apare facelift. Din ce am vazut versiunea de baza ar fi avut in plus aprindere automata faruri, sistem deblocare portiere de la distanta, avertizare lichid spalare parbriz, camera vedere spate, aparatori noroi, pretul incepand cu 18.663 euro. Unele chestii cum ar fi Cruise Control, jante 17,roata de rezerva, oglinzi electrice sunt la urmatoarea versiune mai scumpa un pic cu 1.200 euro.
argon
Pe ce autostrada se circulă prea tare pe stânga? La mers legal, 138 sa zicem e numai bine pe tempomat.
RDK
Stânga se numește banda 2, e pentru depășiri.
Remicade
Autostrada soarelui biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(Remicade @ 21 Jul 2018, 07:13)
nu am avut probleme la depasiri nu inteleg de unii spun ca 130 CP ptr o masina de 1,5 tone ar fi submotorizare
*

Masina are performantele unui logan de 1.6. Sa intelegem ca caii de reno sunt mai buni ca aia de dacie?
Remicade
Nici vorba, le-am condus personal si pot face comparatia. Desi Logan e mai usor nu are nicio sansa.
myreno4me
Remi sa ai pofta de concediu , o intrebare daca imi permiti : taxa de pod se achita de astia cu numere rosii ? Vin sa ma umplu de nisip wink.gif
Remicade
Mulțumesc 😊. Nu se plătește rovinieta sau taxa de pod daca ai numere roșii. Eu am pus numerele definitive deci am platit deși puteam merge cu cele roșii până în septembrie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.