Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Viaductul Millau
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

15.03.2018

Din Montpelier, singura optiune pentru a ajunge si a vizita zona viadulului Millau era cu o masina inchiriata. Trenul nu ajungea in orasul Millau [situat in apropierea viaductului] ci doar autobuzul [operat de SNCF].

Inchirierea unei masini pentru o singura zi este cea mai scumpa optiune, insa alte alternative nu aveam.
Altfel spus, m-a usturat putin curu' cand am dat 92,56 Euro pentru o Toyota Yaris de la Avis.

Rezervarea masinii am facut-o online iar banii din cont au fost trasi aproape imediat de cei de la Avis. Oferta lor a fost cea mai buna, cele de la Europcar, Budget sau Hertz [altii nu mai erau in gara la Montpelier] erau o idee mai scumpe.

Pretul standard al inchirierii a fost 74,56 euro.
Celelalte optiuni au fost o asigurare suplimentara [Super Damage Waiver] de 13 euro pentru a limita cat mai mult posibil fransiza in caz de dauna si inca o asigurare de 5 euro pentru prosti care acoperea situatii de genul alimentare cu combustibil gresit sau pierderea cheii.

Motivul principal pentru care am optat pentru cele doua asigurari suplimentare a fost scaderea semnificativa a sumei pe care cei de la Avis au blocat-o pe card drept garantie.
Astfel, cu cele doua asigurari suplimentare, suma blocata a fost de 91,84 Euro [deblocata cam la o saptamana dupa ce am predata masina].

In plus, cei de la Avis [si probabil si ceilalti] solicita in mod expres ca cardul pe care se blocheaza garantia sa fie pe numele celui care inchiriaza. Altfel nu se poate. Sau cel putin asta mi-a spus gagica de la Avis Montpelier.

Alt aspect important este ca masina o aduci inapoi cu aceiasi cantitate de combustibil cu care ai luat-o. Altfel, te rezolva cei de la firma de inchirieri, doar ca la ei benzina costa 2,70 euro / litrul comparativ cu [aprox] 1,55 euro / litrul la benzinarie.
Se vede mai bine in poza de mai jos.

[attachmentid=1628086726]

Intre Montpelier si viaductul Millau sunt aproximativ 100 km, majoritatea pe autostrada A75, directia Clermont Ferrand.

[attachmentid=1628086727]

Autostrada A 75.

[attachmentid=1628086728]

Apare viaductul.

[attachmentid=1628086729]

Intrarea.

[attachmentid=1628086730]

De-a lungul viaductului.

[attachmentid=1628086731] [attachmentid=1628086732] [attachmentid=1628086733]
einstein1984
cat e taxa de viaduct? Cat masina?
IRONICK
QUOTE(gibonu @ 17 May 2018, 00:17)
Alt aspect important este ca masina o aduci inapoi cu aceiasi cantitate de combustibil cu care ai luat-o
*
Sunt reguli normale cam la toti. Intodeauna de la o scietate cunoscuta, km nelimitati si asigurare suplimentara. Poze inainte de ridicare si dupa. Reguli de baza.
espacern
Trebuia sa opresti in parcarea aflata imediat dupa statia de plata....de acolo ai punct de panorama asupra viaductului!
gibonu
@einstein1984

In timpul anului taxa de trecere este 8,30 Euro iar in perioada 15.06 - 15.09 creste la 10,40 euro.
Interesant este faptul ca taxa respectiva este diferentiata doar la autovehicule (inclusiv cele cu rulota) iar la restul categoriilor este la fel.
Se vede mai bine in poza de mai jos.

[attachmentid=1628086738]
Sursa: http://www.leviaducdemillau.com/sites/defa...rifs_2018_0.pdf

@IRONICK
Asta cu poza inainte si dupa nu o stiam. Multumesc pentru sugestie.

@espacern
Crezi ca m-a dus pana la Montpelier, apoi am dat aproape 100 de euro pe masina doar ca sa trec in fuga pe viaduct.
Urmeaza si parcarea despre care vorbesti precum si viaductul vazut de jos.

P.S. Venind dinspre Montpelier (din sud) parcarea este inainte de statia de plata.
IRONICK
QUOTE(gibonu @ 17 May 2018, 10:20)
@IRONICK
Asta cu poza inainte si dupa nu o stiam. Multumesc pentru sugestie.
*


La mine au vrut sa isi repare pe asigurarea mea suplimentara niste zgarieturi la un spoiler. Nu mai tin minte in ce tara/companie, dar nu conteaza. Iti faci poze din toate unghiurile, chiar si cu asigurare suplimentara (eu imi iau pentru orice, geamuri, cauciucuri, etc).
QUOTE(gibonu @ 17 May 2018, 10:20)
In plus, cei de la Avis [si probabil si ceilalti] solicita in mod expres ca cardul pe care se blocheaza garantia sa fie pe numele celui care inchiriaza. Altfel nu se poate. Sau cel putin asta mi-a spus gagica de la Avis Montpelier.
Dap, regula generala, toate pe acelasi nume: pasaport, permis si card embosat (nu conteaza tipul, debit sau credit).
einstein1984
merci! astept cu nerabdare pozele vazute de jos.
Ai gusturi faine in materie de destinatii!
cj98czh
Franta este o tara unde chiar ai ce vizita ....
IRONICK
Ca tot suntem in zona, in Provence mi-as face casa.
einstein1984
As prefera Spania sincer sa fiu, dar nu e rau nici unde zici tu.
cj98czh
Merge si in Charente-Maritime ... mai liber smile.gif
IRONICK
intradevar, mai putini turisti
gibonu
@IRONICK
Propun ca discutia despre inchirieri sa o continuam aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4743784

Scuze pentru ca nu am postat bucata cu inchiriere de prima data acolo.


@einstein1984
Multumesc pentru apreciere. Vine si continuarea.


@cj98czh
Toata Europa este plina de tari in care ai ce vizita. Timp si bani sa fie, ca locuri de vazut sunt destule.

18 May 2018, 00:40:
15.03.2018 - Partea a II-a

Parcarea de langa viaduct [pe dreapta pe sensul de mers Montpelier - Clermont Ferrand, bineinteles cu acces si de pe celalalt sens al autostrazii].

[attachmentid=1628086764]

Parcarea vazuta de sus. Treaba serioasa, probabil gandita sa faca fata numarului mare de turisti din timpul verii.

[attachmentid=1628086765]

Spre punctul de observatie al viaductului este indicata inclusiv diferenta de nivel.

[attachmentid=1628086766]

Poteca este total asfaltata si doar foarte putin abrupta. Imi pare rau ca nu m-a dus capu' sa-i fac o poza.

Un fel de monument.

[attachmentid=1628086767] [attachmentid=1628086768]

Punctul de observatie, adica un fel de sopron mai bine facut. Se vede putin si din poteca de acces.

[attachmentid=1628086769]

Viaductul.

[attachmentid=1628086770] [attachmentid=1628086771]

Pilonii.

[attachmentid=1628086772]

Valea raului Tarn pe deasupra careia trece viaductul.

[attachmentid=1628086773] [attachmentid=1628086774]

Instalatie pentru intins sarma gardului.

[attachmentid=1628086775]
gibonu
15.03.2018 - Partea a III-a

Inapoi in parcare. Probabil asta este un aparat care deserveste [cu apa, curent electric si deversarea tancului septic] masinile casa [motorhome].

[attachmentid=1628087007] [attachmentid=1628087008]

Inteleg ca toate serviciile de mai sus sunt gratis, avand in vedere ca pe aparat scrie ca acesta nu contine bani.

[attachmentid=1628087009]

Daca poate cineva sa dea mai multe detalii despre aparatul din fotografiile de mai sus, il rog sa nu ezite.

Paznicul parcarii.

[attachmentid=1628087010]

Fosta regiune Midi-Pyrenees,

[attachmentid=1628087011]

acum inclusa, alataturi de Languedoc-Roussillon, in noua regiune Occitanie Pyrenees-Mediterranee [mai pe scurt doar Occitanie].

[attachmentid=1628087012]

Cele 13 departamente ale regiunii Occitanie.

[attachmentid=1628087013]

O mica expozitie gratuita despre viaduct.

[attachmentid=1628087014]

Expozitia [daca am inteles bine, este amenajata intr-o fosta stana] contine mai multe ecrane informative despre viaduct, plus proectia unui film.

[attachmentid=1628087015]

Cel mai tare exponat mi s-a parut macheta, la scara foarte mare a viaductului.

[attachmentid=1628087016]

Langa expozitie exista o carciuma [inchisa in extra-sezon] si un magazin de suveniruri. Din pacate, magnetii pentru frigider cu viaductul erau doar niste fotografii neclare.

Tomberoane de capacitate mare, din care doua treimi se afla sub nivelul solului.

[attachmentid=1628087017]

Masina inchiriata.

[attachmentid=1628087018]

Inmatriculata in departamentul Oise [numarul 60] din regiunea Hauts de France [un fel de Franta de Sus].

[attachmentid=1628087019]

Hauts de France este o comasare a fostele regiuni Nord Pas de Calais si Picardia.

espacern
QUOTE(gibonu @ 21 May 2018, 22:55)
Inapoi in parcare. Probabil asta este un aparat care deserveste [cu apa, curent electric si deversarea tancului septic] masinile casa [motorhome].
Inteleg ca toate serviciile de mai sus sunt gratis, avand in vedere ca pe aparat scrie ca acesta nu contine bani.
Daca poate cineva sa dea mai multe detalii despre aparatul din fotografiile de mai sus, il rog sa nu ezite.

Nu prea gasesti apa/canalizare gratuita prin France......mai ales prin zonele special amenajate pentru campingcar.
Aparatul functioneaza doar dupa ce platesti altundeva....sau beneficiezi de un abonament care vine cu "deschizator"magnetic codat.
gibonu
@espacern

Multumesc pentru completare.

Corect, aparatul nu este gratis. Pe langa abonament cu card magnetic codat mai functioneaza si pe baza de jetoane.
Cam asa arata un distribuitor de jetoane.

[attachmentid=1628087028]
Sursa: http://www.flotbleu.com/wp-content/uploads...r-de-jetons.pdf

Probabil ca in parcare era si vreun distribuitor de jetoane, insa nu l-am observat.

Presupun ca este mai avantajos financiar sa ai abonament comparativ cu achizitionarea de jetoane.
einstein1984
depinde, nu crd ca versi cacastoarea prin parcari prea des daca mergi in campinguri (si ei au nu gluma). daca mergi offcamping ma gandesc ac e buna si una din asta, ca e in drum.
gibonu
@einstein1984

Presupun ca tancul septic (ca sa vorbim elevat) de la motorhome se goleste atunci cand se umple / ajunge la limita.

Se goleste si prin parcari. Anul trecut, la Cherbourg, langa zona de imbarcare pe ferry era o parcare imensa pentru motorhome-uri, inclusiv cu optiune de golire tanc septic (am pus niste poze la povestea turei din Normandia).

Campinguri sunt intr-adevar multe, insa cu duba dupa tine, pe de o parte este mai scump iar pe de alta parte, in sezon, este posibil sa ai nevoie de rezevare (nu-i ca la biciclistii cu cortul sa poata campa oricand).

In alta ordine de idei, am inteles ca multe municipalitati din Franta au investit in parcari pentru motorhome-uri (cu apa, curent, golire tanc) tocmai pentu a atrage mai multi turisiti in zona.
einstein1984
sportul preferat al pensionarilor la ei cam asta e.
gibonu
@einstein1984
Corect.

----------------------------------------------------------------------------------------

15.03.2018 - Partea a IV-a
Despre taxa de trecere a viaductului am vorbit deja mai sus.

M-am uitat destul de atent, insa n-am vazut nicio poarta de taxare la care sa se poata plati cash. Poate in timpul sezonului exista.
Plata am facut-o cu cardul, prin sistemul ala rapid, in care doar introduci cardul si apoi este aproape instantaneu scos afara din aparat, fara PIN si alte minuni.

Aproape imediat dupa statia de taxare am virat dreapta pe D 911 spre orasul Millau.
Fiind ora pranzului, am cautat o carciuma ca sa mancam ceva, insa cel putin pe strada principala care traverseaza orasul n-am vazut niciuna deschisa. E drept ca nu m-a dus capu' sa opresc si sa intreb un localnic.

Am traversat raul Tarn si apoi am continuat alergarea pe D 922. N-am mers prea mult pentru ca am gasit o carciuma deschisa in satul Creissels.

Aici aveau un singur fel de mancare, varianta frantuzeasca a costelor de porc.

[attachmentid=1628087056]

Carnea a fost buna, insa prea multa grasime si aproape deloc cartofi.

Desertul in schimb a fost bun, foarte reusita combinatia intre dulceata de capsuni si iaurt.

[attachmentid=1628087057]

Toate acoperisurile din zona erau cu olane, n-a dus pe niciunul capu' sa-si puna tabla pe casa. Niste idioti, care pastreaza traditia zonei.

[attachmentid=1628087058]

Spre viaduct.

[attachmentid=1628087059] [attachmentid=1628087060]
einstein1984
cartofi dulci??? mmmm
gibonu
@einstein1984
Buni cartofii, insa prea putini.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

15.03.2018 - Partea a V-a

Pauza sub viaduct, pe drumul D 41A.

[attachmentid=1628087092] [attachmentid=1628087093] [attachmentid=1628087094] [attachmentid=1628087095] [attachmentid=1628087096]

Un pilon vazut mai de aproape.

[attachmentid=1628087097] [attachmentid=1628087098] [attachmentid=1628087099]

Intr-un documentar despre constructia viaductului se povestea ca forma neregulata a pilonilor a fost un cosmar pentru constructori, pentru ca la fiecare segment era nevoie de schimbarea cofrajului si a formei [nu stiu denumirea corecta] a fierului beton.

Varful unui pilon.

[attachmentid=1628087100]
IRONICK
Eu nu am avut atata rabdare cu podul.
einstein1984
armatura ii zice. Mare realizare inginereasca podul asta, in vreo 200-300 de ani poate o sa vedem si la noi ceva similar care sa taie cateva ore din traversarea unei vai.
gibonu
@IRONICK
Daca tot am dat aproape 100 de euro pe masina, era pacat sa nu profit.

@einstein1984
Multumesc pentru completare.
Despre realizarea inginereasca, vor fi cateva vorbe la final.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

15.03.2018 - Partea a VI-a

D41A spre valea raului Tarn.

[attachmentid=1628087154]

Raul Tarn.

[attachmentid=1628087155]

Viaductul vazut de pe D41.

[attachmentid=1628087156]

Pilonul cel mai inalt, al doilea dinspre capatul nordic, de 343 metri inaltime totala.

[attachmentid=1628087157] [attachmentid=1628087158] [attachmentid=1628087159]
UXE
@gibonu, cam ce temperatura era atunci?
IRONICK
QUOTE(gibonu @ 24 May 2018, 23:38)
@IRONICK
Daca tot am dat aproape 100 de euro pe masina, era pacat sa nu profit.
*

Cu ceva ani in urma am dat 250Euro sa vad Drumul Atlanticului din Norvegia. Tot un Yaris am gasit, am intrat in primul rent_car din Oslo si era singura masina disponibila. biggrin.gif
gibonu
@UXE
Vreo 20 - 22 de grade.

@IRONICK
Sa inteleg ca ai dat 250 de euro pentru o zi de inchiriere?
Oricum, foarte tare ce ai vazut in Norvegia.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

15.03.2018 - Partea a VII-a

Viaductul vazut mai de la distanta, dinspre vest, de pe D992.

[attachmentid=1628087322]

Si pilonul cel mai inalt.

[attachmentid=1628087323] [attachmentid=1628087324]

Inapoi spre Montpellier am reusit sa iau un radar fix pe autostrada, asa ca atentie mare la limitele de viteza, pentru ca acum amenda vine scrisa direct in limba romana.
Mai multe detalii:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4742438

Alta problema a fost alimentarea cu benzina a masinii in Montpellier.
Problema, deoarece in Franta [si probabil in alte tari] foarte multe benzinarii sunt automate, adica fara deservent, casa de marcat, etc.
Doar bagi cardul in pompa, selectezi suma cu care vrei sa alimentezi, banii de trag din card, pompa porneste si se opreste automat cand ajunge la valoarea indicata initial.

In teorie suna foarte bine, insa in practica este putin diferit, deoarece cardurile emise de bancile din RO [posibil si din alte tari] nu sunt acceptate in acele benzinarii.
Concret, dupa ce am vazut ca nu ma descurc cu mai multe carduri din RO [debit si credit] l-am rugat pe un francez sa ma ajute. Omu' a percutat imediat, a butonat el aparatul, insa concluzia a fost ca nu accepta cardul.
In prealabil am fost atentionat de acesta situatie de un prieten care sta in Paris, insa de pe Google Maps n-am reusit sa identific daca benzinaria este sau nu automata.

Pana la urma am gasit un Agip clasic, cu deservent si casa de marcat si problema s-a rezolvat.

Revenind la viaduct, se spune despre acesta ca este cel mai inalt pod din lume.
Aici trebuie facuta o distinctie, in sensul ca viaductul Millau este cel mai inalt din lume in ceea ce priveste inaltime structurala [343 metri la cel mai inalt pilon] si nu inaltimea caii de rulare a podului comparativ cu solul [270 metri].

Concret, lista celor mai inalte poduri dupa inaltimea structurala:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tallest_bridges

si lista celor mai inalte poduri dupa inaltimea caii de rulare:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_bridges

Se observa ca la cel de-al doilea criteriu chinezii conduc detasat [podul Duge la 565 metri inaltime fata de sol], primele cele mai inalte 5 astfel de poduri sunt in China iar viaductul Millau ocupa doar locul 22.

In alta ordine de idei, duminica, 22.07.2018, este etapa nr. 15 a Turului Frantei, de la Millau la Carcassonne. N-am reusit sa gasesc harta traseului etapei, insa presupun ca ciclistii vor trece pe viaduct.

Cam asta a fost.
Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
IRONICK
Doua zile, am dormit noaptea in apropiere si dimineata pe rasarit am vazut 'soseaua'.
Eram in noiembrie, am prins pe drum chiar si ninsoare.
Daca ajungi, vezi ca ei au un fel de 'cazari' in care iti inchirezi doar ce vrei, gen asternuturi, dus, etc
Este de vazut, tie in mod sigur ti-ar place ca esti fan constructii din ce vad.
cj98czh
Gibonu - apropo de carduri si benzinarii self service, cu amaratul de Visa Electron emis de Transilvania nu am intampinat in veci problema asta ... a mers de fiecare data indiferent de benzinarie sau regiune ..
gibonu
@IRONICK
Interesanta tura din Norvegia.
Daca poti sa ne povestesti si noua cum a fost, intr-un topic separat, raman dator.

Intr-adevar, sunt fan constructii si infrastructura. Insa, n-am niciun fel de pregatire tehnica, asa ca nu inteleg prea mare lucru din ele.

De exemplu, initial mi-am pus problema de ce nu au exacavat francezii peretii laterali ai vaii raului Tarn, astfel incat sa poata cobora viaductul la o inaltime mai mica.
Dupa asta, am realizat ca excavarea, taluzarea, transportul materialulului excavat, etc ar fi costat mult mai mult comparativ cu pilonii podului.
Plus interventia omului asupra zonei.


@cj98czh
Bine de stiut.
In cazul meu, am incercat un card BCR de debit si un card Bancpost de credit.
gibonu
QUOTE(gibonu @ 28 May 2018, 01:38)
In alta ordine de idei, duminica, 22.07.2018, este etapa nr. 15 a Turului Frantei, de la Millau la Carcassonne.


Am presupus gresit. Plutonul nu va trece pe viaduct, ci pe sub viduct. Se vede mai bine pe harta de mai jos (viaductul este indicat prin sageata rosie iar traseul plutonului cu portocaliu).

[attachmentid=1628089191]
Sursa: https://www.letour.fr/en/stage-15

Decizia organizatorilor de a ignora unul dintre cele mai spectaculoase poduri din lume ma depaseste. Este ca si cum finalul Turului Frantei nu ar mai fi pe Champs Elysees ci in vreo suburbie obscura a Parisului.
M-am mai uitat odate pe harta, si de la intrarea pe A75 de la nord de viaduct pana la prima iesire de la sud de viaduct sunt aproximativ 15 km, ceea ce nu era o tragedie pentru pluton.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.