Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Start/Stop Talisman
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Pages: 1, 2
zdrunovai
Am tot auzit ca e o treaba preluata de la hibride si ca e menita sa economiseasca... combustibil si alte consumabile pana la a reduce amprenta de noxe pe care masina le emite.

Dupa parerea mea e cam bullshit..si daca iei in considerare electormotoru relativ mic in comparatie cu hibridele ce folosesc motoarele electrice de mare capacitate si baterie aferenta sa porneasca motorul cu combustie...e clar ca au implementat sistemul doar ca sa avem noi cu ce sa ne batem capul in plus dupa ce ne expira garantia la masina.

Astept comentariile voastre...mai ales daca sunt si mecanici printre forumisti.

Stima
cj98czh
Si la hybride tot electromotorul il porneste pe cel termic ..

La Clio nu dezactiveaza consoarta nici un SS, merge asa cum a fost proiectat ...
mannick
Daca nu uit, il dezactivez. Daca uit, il dezactivez la primul semn ca e activ smile.gif
Iarna, vreau caldura in masina. Si am diesel. Care se incalzeste mai greu. Nu mai vorbim de porniri dese cu motorul aproape rece.
Vara - vreau ac. Tot timpul. Nu vreau sa transpir in masina. Si cand bate un soare, cu ura, in ea....
Apoi - eventuala economie de combustibil este negata de necesitatea schimbarii mai dese a acumulatorului. Oricum diesel-ul nu se omoara cu consumul, iar emisiile sunt scazute, euro6&stuff.
Insa, pentru auto <euro4 ori cu FAP dezactivat ar fi util un SS care nu poate fi dezactivat. Si care ramane tot timpul pe STOP.
R19/16v
Era un uscat chelios care zicea "nu vorbi fara sa stii"

21 Apr 2018, 11:56:
Voua va lipsesc niste cunostinte de baza simple...
Au mai fost unii informati asa, d-aia a ajuns dacia sa scoata consumul instantaneu.
mars
Eu nu vad rostul topicului. Daca in urmatoarele zile nu vad voturi sau comentarii la subiect, il inchid.
vvede
Ca sa nu-l supar pe @mars dau eu un raspuns. Sper sa nu ma inchida pe mine smile.gif

Sistemul S/S e o gaselnita interesanta a producatorilor (fie ca vorbim de Renault, Mazda, VW, Mercedes etc.)
S/S-ul ajuta la scaderea noxelor in oras (ceea ce urmareste Comunitatea Europeana si nu numai)
Pe termen lung, consumul putin mai mic de combustibil va fi regasit in schimbarea acumulatorului (un acumulator pt S/S e (mult) mai scump ca unul normal).

Renault la Clio verifica si demarorul dpdv S/S. Daca a depasit 200k de porniri il va recomanda pentru schimbat (info de la un electrician priceput de la Serus).

Personal fac in felul urmator:
- merg cu ascutitoarea -> dezactivez S/S (oricum Dna., nu-l dezactiveaza)
- merg cu ailalta dupa mai multe zile de stat pe dreapta il dezactivez dupa ce a intrat prima data (astfel ma asigur ca incarcarea bateriei e peste 80%. Asta e una din conditiile in care intra S/S)
2 centi smile.gif
zdrunovai
Super vvede. Merci de explicatii. Sper sa i ajute si pe altii...pe mine m ai lamurit ca e cam asa cum imi imaginam eu...doar o gaselnita cam inutila in practica cel putin in romania, dpdv meu de vedere
mars
Vad ca am revenit la subiect, deci topicul ramane. Am si votat, desi n-am SS pe tractor, dar merg des cu masini de la firma (VW si Skoda) si opresc sistemul. Mai ales daca e cald afara, pentru ca se simte imediat lipsa AC si ma enerveaza vibratiile date de pornirea/oprirea motorului (doar la tractorasele Jetta si Octavia, ca Polo e pe benzina si nici nu-ti dai seama daca motorul merge sau nu).
zdrunovai
Pe mine cel mai tare ma enerveaza ca e cu schepsis..desi inteligent schepsisul, sa apesi pedala de frana doar usor...ca de stai calare pe ea de tot, clar se activeaza sistemul si eventual opreste motoru...si asta se intampla mai ales cand franezi in spatele vreunui intarziat ce pune frana brusca:)) si masina crede ca tu stai la stop. De asta de multe ori il dezactivez, cu exceptie atunci cand e cald sau prea frig si sistemu nu se activeaza oricum.
VladSoare
QUOTE(cj98czh @ 21 Apr 2018, 10:48)
Si la hybride tot electromotorul il porneste pe cel termic ..
*

Nu mă pronunț în privința altor mărci, că nu știu dacă or fi toate la fel, dar la Ford și Toyota n-au electromotor. Motorul termic este pornit de către motorul electric secundar (cel care joacă printre altele și rolul de generator). Asta face ca motorul să pornească foarte lin, fără vibrații și fără zgomotul clasic de demaror.

Cît despre start/stop, visul meu este să-l găsesc pe imbecilul care l-a inventat și să-l calc pe cap cu buldozerul. De vreo zece ori. Și înainte și înapoi. Și pe urmă să-l atîrn într-un copac la o răscruce de drumuri, ca să le fie pildă și altora, să nu le mai treacă prin cap astfel de năzbîtii. mad.gif
Nu știu dacă există ceva la mașini care să mă enerveze mai tare decît porcăria asta. Nu-mi vine nimic altceva în minte.
Deci ca să răspund la întrebare, da, îl opresc de fiecare dată. Pentru mine procedura standard de pornit motorul este așa:
1. Apăs frîna
2. Apăs pe start
3. Dezactivez mizeria.
dantes
radmasa.gif
Like +1 biggrin.gif
R19/16v
Eu nu am atins niciodata butonul. De ce va supara asa?!
zdrunovai
De ce ne supara?! Vorbim cand va trebui sa schimhi acumulator/electromotor....
VladSoare
Pentru că mă enervează la culme vibrațiile și zgomotul de demaror. Și nu există mașină în care să nu se simtă și să nu se audă. Nici pe benzină, nici pe apă sfințită, nici pe altceva. Nici măcar seria 7 (cu care tocmai ce am mers azi dimineață, și m-a enervat S&S-ul chiar și pasager fiind). Cu cutie manuală mai treacă, meargă, dar cu automată e absolut oribil, nu-l suport sub nici o formă. Azi stăteam la coadă la semafor și ne tîram încet, încet, doar din pedala de frînă. Și pornea și se oprea motorul încontinuu, o dată la fiecare trei secunde. Îmi venea să mă întind pînă la bord și să-l dezactivez eu, atît de tare mă enerva, numai că stăteam în spate și n-aș fi ajuns, că era seria 7 long base - aveam un kilometru între mine și bord. biggrin.gif
R19/16v
De ce? Tu ai fost nevoit?
dandobre
Am votat nu pentru motive care au fost prezentate mai sus....
tatimeu
QUOTE(zdrunovai @ 21 Apr 2018, 21:10)
Pe mine cel mai tare ma enerveaza ca e cu schepsis..desi inteligent schepsisul, sa apesi pedala de frana doar usor...ca de stai calare pe ea de tot, clar se activeaza sistemul si eventual opreste motoru...si asta se intampla mai ales cand franezi in spatele vreunui intarziat ce pune frana brusca:)) si masina crede ca tu stai la stop. De asta de multe ori il dezactivez, cu exceptie atunci cand e cald sau prea frig si sistemu nu se activeaza oricum.
*



nu am inteles faza cu frana da......
de 14kkm de cad il am in dotare cred ca doar de 2-3 ori l-am oprit la inceput
R19/16v
@zdrunovai
Acumulatorul, reper original, 474RON.
Electoromotorul, reper original, 829,58RON

@VladSoare Eu nu-l simt pornind pentru ca, la viteza la care se gandeste diselul c-ar fi cazul sa-si faca simtita prezenta, deja exista zgomot si vibratii de rulare. Ma gandesc ca in aceeasi situatie te regasesti si tu.
VladSoare
Tu nu-l simți pentru că e hibrid. Iar la hibrid (nu știu dacă și la Citroën o fi la fel ca la Toyota/Ford, dar e foarte probabil să fie) motorul nu este pornit de un demaror mititel, ci de unul dintre motoarele electrice mari. Asta face ca pornirea să fie foarte lină și discretă.
La Mondeo n-am nici o problemă, acolo pornirea și oprirea motorului fac parte din însăși natura sistemului hibrid. Totul e lin și frumos. Pentru asta l-am și cumpărat. wub.gif
La Kuga însă, dacă se întîmplă cumva să uit să-l dezactivez (deși în ultimul timp mi-a cam intrat în reflex și nu prea mai dau rateuri) și îmi intră la primul semafor, mă enervează de mor.

Cînd vorbesc de S&S și de ce i-aș face inventatorului, mă refer la grosolănia implementată pe mașinile normale, nu la hibride. smile.gif
Bicicleta galbena
Eu am condus doar Vitara cu s/s - enervant sistem, intr-adevar, si inutil chiar si in aglomerata capitala.

QUOTE(VladSoare @ 23 Apr 2018, 12:44)
Nu știu dacă există ceva la mașini care să mă enerveze mai tare decît porcăria asta. Nu-mi vine nimic altceva în minte.
*


Plafonul negru e o inventie la fel de sinistra...

dantes
S/s mai e enervant ptr mine cel putin ptr:
1. Vreau sa intru mai repede pe o strada venind de pe o straduta laturalnica..nu pot ca stai sa porneasca hardughia.
2. A/C vara...nu suport sa se opreasca a/c-ul! Sa functioneze firar mama lui sa fie!
3. Creep mode...chiar am nevoie de el in trafic sau in intersectii uneori si ma enerveaza ca s/s imi strica elanul
4. La parcare cand vreau sa fac manevre usoare sau sa urc borduri sau...orice manevra la parcare si stai 1s oprit..pac motor mort...

Or mai fi dar sincer la consum e fix pix...sa zicem ca la 10% consum ss mai scade 0.2%...
Deci...cel mai cretin sistem.
tatimeu
daca aveti automata biggrin.gif
VladSoare
Într-adevăr, cred că automata e cheia problemei. Cu o cutie manuală cred că l-aș suporta. Tot nu mi-ar plăcea, dar cel puțin nu m-ar mai scoate din minți.

QUOTE(Bicicleta galbena @ 23 Apr 2018, 21:14)
Plafonul negru e o inventie la fel de sinistra...
*

Drept să spun, mie plafoanele negre îmi plac. blush.gif
Cel puțin acolo ai de ales - ești liber să cumperi o mașină cu plafon alb dacă vrei, mai ales că alea negre nu-s atît de multe. Însă S&S-ul ți-l bagă pe gît cu de-a sila. Nu mai poți scăpa de el; nu se mai vinde nimic fără el azi. Asta mă atacă de fapt cel mai tare. Presupun că m-aș putea obișnui cu el dacă aș vrea, dar faptul că mă obligă să-l înghit mă face să-l urăsc și să nu vreau să-i dau nici o șansă.
NordicN
Salutare!

Am si eu sistemul Start Stop pe masina si il gasesc avantajos. Stati, nu aruncati inca cu pietre!
Pe Talisman, chiar daca are cutie automata, il dezactivez la fel cum fac pe vw. Pur si simplu nu trec peste pragul psihologic de a mi se opri motorul de catre un sistem al masinii, pentru o economie de consum minima.
Desi am manuala pe vw, nu il suport activat nici pe el, subscriu la ce a spus VladSoare in legatura cu metoda de pornire a masinii: ambreiaj - cheie - dezactivare mizerie (CopyRight). Mi se intampla foarte rar sa il uit activat, de ordinul o data la 3 luni (totusi ma enervez si gesticulez de mama focului atunci cand se intampla).

Dar de ce nu vedem si partea buna? Sistemul este destul de ieftin la achizitie si vine cu cateva componente ale motorului adaptate acestui sistem si totodata mai durabile decat ale unui motor normal (am citit, nu am meserie cu tangente in ale automobilelor): electromotor, cuzineti, segmenti, pistoane, supape si asa mai departe. Toate sunt realizate din materiale mai rezistente, pentru a face fata unui numar mare de porniri in decursul unei zile. Mai mult, piesele metalice din interiorul unui motor, piese de frictiune, cum sunt cuzinetii, au straturi de lubrifiant solid, pentru a rezista la pornirile cu putin ulei. (text copiat printr-o simpla cautare pe google). Deci in teorie, ar trebui sa avem o masina mai fiabila decat o masina fara acest sistem, in conditiile in care nu folosim sistemul.

Concluzia mea:
As bifa optiunea daca ar fi in lista de dotari optionale si nu as fi fortat sa o iau?
Raspuns: Categoric da!
As folosi acest sistem in viata de zi cu zi sau regulat?
Raspuns: Niciodata! Categoric nu!

Off: Iubesc plafoanele negre. Asta deja e chestie de estetic unde intervin gusturile si orientarile fiecaruia, nu mai e un subiect pe care se poate discuta cu date exacte si argumente sustinute de teorii ale fizicii. "Mie nu-mi place deci ar trebui sa fie hidos pentru toata lumea" nu cred ca ar trebui sa fie valabil.
dandobre
Are un prieten o Skoda Octavia 1.4 150cp din 2015 și 35kkm cu un zgomot greu de identificat in service in zona ambreiaj cutie. A fost la 2 reprezentanțe și un service independent și peste tot l-au întrebat mecanicii daca folosește SS, că asta le pune în cap.
Cât o fi de adevărat, naiba știe, dar într-adevăr îl folosește....
zdrunovai
Stie cineva ce fișă e de scos de la baterie ca sa dezactivam permanent sistemul stop/start? Am vazut un tutorial in franceza pe youtube..ma gandesc ca se poate si la talisman...


https://youtu.be/PlIUQ0yFj1s - cv renault
https://youtu.be/WUBgAoSzRes - nissan qashqai
cj98czh
Scoti mufa de la senzorul care te anunta ca ai capota motor deschisa ...
zdrunovai
QUOTE(cj98czh @ 5 May 2018, 11:42)
Scoti mufa de la senzorul care te anunta ca ai capota motor deschisa ...
*



O poza? Ceva? Sa stiu si eu si altii biggrin.gif merci
tatimeu
Pai de ce să scoți? Nu mai bine nu bagi....centura. nu ai nici o treaba
zdrunovai
Ce legatura are centura?smile.gif) si nu, n am chef sa conduc fara centura pusa...chiar sper sa existe un senzor cv sa dezactivez sa nu mai tot apas butonu ala
espacern
Deschide capota si cauta senzorul care-i indica pozitia....si scoate-i mufa!
Sau scoate mufa mica de la baterie.....cea de la managementul incarcarii.
zdrunovai
QUOTE(espacern @ 6 May 2018, 07:10)
Deschide capota si cauta senzorul care-i indica pozitia....si scoate-i mufa!
Sau scoate mufa mica de la baterie.....cea de la managementul incarcarii.
*



Am incercat ambele variante. Cea cu mufa de la capota nu face nimic...iar cea cu mufa mica de la contactorul negativ al bateriei face exact ce trebuie insa apare cheita in bord - deci mai bine apas eu de fiecare data cand intru in masina butonul ce dezactiveaza functia.

Alte idei? Chiar as vrea sa stiu daca putem sa dezactivam de tot...

Merci
kiki27
QUOTE(zdrunovai @ 9 May 2018, 20:01)
Am incercat ambele variante. Cea cu mufa de la capota nu face nimic...iar cea cu mufa mica de la contactorul negativ al bateriei face exact ce trebuie insa apare cheita in bord - deci mai bine apas eu de fiecare data cand intru in masina butonul ce dezactiveaza functia.

Alte idei? Chiar as vrea sa stiu daca putem sa dezactivam de tot...

Merci
*


Desi nu am Talisman dar cred ca este similar ca la Koleos 2.
Dupa ce ai scos mufa de la contactul pentru capota scurtcircuiteaza fisele din interiorul mufei ca sa" simulezi" capota deschisa. SS nu intra in actiune daca capota este deschisa sau simulat pe deschis. Nu apare nimic pe bord. Doar in Clip se vede daca se interogheaza sistemul SS ca ar fi capota deschisa, desi fizic este inchisa. Contactul de la capota functioneaza invers, deschide circuitul cand capota este inchisa si inchide circuitul cand capota este deschisa, de aceea trebuie scurtcircuit intre fire. Este primul lucru dezactivat dupa ce am luat masina.
Nu umbla la mufa de la baterie caci poti afecta functia de recuperare energie la franare din cate stiu.
zdrunovai
QUOTE(kiki27 @ 9 May 2018, 20:30)
Desi nu am Talisman dar cred ca este similar ca la  Koleos 2.
Dupa ce ai scos mufa de la contactul pentru capota scurtcircuiteaza fisele din interiorul mufei ca sa" simulezi" capota deschisa. SS nu intra in actiune daca capota este deschisa sau simulat pe deschis. Nu apare nimic pe bord. Doar in Clip se vede daca se interogheaza sistemul SS ca ar fi capota deschisa, desi fizic este inchisa. Contactul de la capota functioneaza invers, deschide circuitul cand capota este inchisa si inchide circuitul cand capota este deschisa, de aceea trebuie scurtcircuit intre fire.  Este primul lucru dezactivat dupa ce am luat masina.
Nu umbla la mufa de la baterie caci poti afecta functia de recuperare energie la franare din cate stiu.
*



Merci mult de tot! Cred ca asta e informatia cea mai de folos de pe intreg thread ul asta. Meriti o bere cel putin smile.gif)) dar doar daca merge. Confirm in cel mai scurt timp.

Merci
mars
NU MAI CITATI ULTIMUL MESAJ!!!
AdR!@N
Nu sunt posesor de talisman, dar incerc sa vin in ajutor pentru cei "certati"cu sistemul Start/Stop (si eu ma numar printre ei, din fericire nici una din masinile mele nu au SS).
Sunt posesor de Latitude an 2011, are alarma de fabrica si nu as putea sa hacuiesc senzorul de capota, pentru ca urla de fiecare data cand se incuie. Cei cu modelul 2012+ am inteles ca au SS si ei nu pot pacali sistemul prin metoda senzorului capotei.
Varianta, zic eu, ce mai eleganta este dezactivarea din ECU a SS-ului. Am cautat in DDT4All si am gasit pozitia de unde se poate dezactiva pentru "diagnosticare":
[attachmentid=1628086352]
Cu siguranta poate si CLIP-ul.

Din pacate, cei cu garantie, trebuie sa il reactiveze inainte de fiecare vizita la reprezentanta, dar o data expirata nu iti mai bati capu.

Numai bine!
Adrian
DigitalScribe
Start-Stop e o idee buna implementata prost.

Exemplu pozitiv: Te opresti la un semafor de 70+ secunde. E ok sa se opreasca motorul.

Exemplu negativ: Te opresti doar ca sa pornesti imediat in trafic bara la bara. Uzezi inutil mecanismul de pornire si consumi si rezerva de baterie pentru start-stop cand poate mai tarziu ai nevoie.

As fi foarte fericit daca Start-Stop ar fi o functie actionabila la comanda de pe volan de undeva si cand stiu sigur ca stau mai mult de 20 secunde pe loc sa pot opri motorul pentru a nu polua/consuma inutil.

Condusul cu functia pornita (nedezactivata) incurajeaza stilul de condus "clutch riding" pentru a tine motorul pornit atunci cand esti oprit pentru prea putin timp ceea ce aduce alte dezavantaje pe termen lung.

Incerc sa-mi imaginez cum e functia implementata la cei cu cutii automate...

Am patit la semafor sa porneasca motorul si sa se opreasca imediat si sa-mi iau claxoane ca ultimul incepator pentru ca pe bord scria sa apas ambreiaj (numai pe ecran nu citesti cand te claxoneaza toti in spate!) si sa stai 1 - 2 secunde pana se hotaraste sa reporneasca... ingrozitor! Vorbim de masina noua cu sub 10K cand se intampla asta!

Concluzia e ca NU e o experienta pozitiva si opritul si pornitul inutil nu ajuta nici in a salva planeta nici stresul nostru la volan asa ca mai bine NU.

Am incercat in toate modurile... ba chiar cu activat si dezactivat in incercarea de-a anticipa cand vin intersectiile alea cu semafoarele lungi. Dar nici asa nu e ok ca esti mai atent la butonul ala decat la traficul si asa ingrozitor si periculos din oras prin urmare am ales sa-l dezactivez si gata.

Later Edit: Am vazut intrebarea mai tarziu si am votat citind doar titlul topicului prin urmare am vota fix invers :-)
R19/16v
QUOTE(DigitalScribe @ 10 May 2018, 08:19)
Uzezi inutil mecanismul de pornire si consumi si rezerva de baterie pentru start-stop cand poate mai tarziu ai nevoie.
*


Dar nu e asa. Masina decide cand e ok sa foloseasca S/S si cand nu.
espacern
Celor deranjati de sistemul S&S prin oras le recomand sa citeasca cartea tehnica.....sau sa apese butonul de anulare!
Sunt explicate pe forum/net mai multe metode de anulare....si uite cum viata este din nou frumoasa si Renault nu mai e vinovat de orice.
AdR!@N
Decide ea cand sunt intrunite conditiile pentru S/S, dar nu poate anticipa cand opresti pentru 2 secunde sau opresti pentru 2-3 minute. Cel mai crunt este in aglomeratie bara la bara.
Bine zice colegul DigitalScribe, butonul sa functioneze pe invers, adica sa activezi functia cand vrei tu, eventual sa ramana in starea aleasa la fiecare repornire, nu sa stai la fiecare pornire cu grija butonului.
DigitalScribe
@R19/16v Masina decide prost. Experienta mea e 80% negativa. Masina nu poate sti dinainte cat timp vei sta la semafor sau daca te-ai oprit doar ca sa nu dai cu nasul in fundul celui dinainte in trafic bara la bara si se orpeste de fiecare data. Apoi sa porneasca si sa se opreasca imediat cand vrei sa-i dai talpa de la semafor... hmm. "Masina stie" ... nu-s convins de afirmatia asta nici macar o secunda.

Later Edit:
1. Nu cred ca scopul discutiei sau argumentele aduse de mine sunt ca sa "fie vinovat Renault".
2. Nu cred ca alti producatori sunt mai destepti.
3. Pana nu baga astia un AI cu GPS si o harta cu toate drumurile sa se opreasca FIX la semafor cand inca mai sunt cel putin 20 secunde n-o sa fie ok functia asta.
R19/16v
Eu m-am referit la consumul "inutil" de resurse.
DigitalScribe
Prin consum "inutil" de resurse nu m-am referit la faptul ca trebuie sa actioneze motorul de pornire ci exact la consumul inutil de resurse cand stai la renalti la un semafor lungi.

Eu as vrea ca functia asta sa fie mai smart sa pot tine oprit motorul dar la vointa mea nu automat si implicit orbeste. Nu-s impotriva functiei cat a implementarii actuale... care e relativ pacatoasa la toti producatorii.

No flame here.
R19/16v
Dar functia respectiva nu exista sa-ti ofere tie vreun beneficiu, in afara de cel ecologic.
DigitalScribe
Cred ca am scris mai sus. Si cel ecologic e un beneficiu dar n-ar trebui implementarea sa fie oricum.

Motorul nu se opreste si reporneste instant iar daca ai ezitat pe ambreiaj un pic si a apucat sa se opreasca... esti penalizat. Daca apuci sa bagi in treapta inainte ca sa se opreasca complet... nu mai porneste si iti scrie pe bord: "Calca ambreiaj". Calci si sta vreo 2 - 3 secunde apoi porneste. Imagineaza-ti asta la semafor... am un cuvant pentru acest feature: defect.
R19/16v
Cu manuala n-am condus, dar la automata nu m-a deranjat niciodata...
Nici la hibrid, nici la altele.
tatimeu
QUOTE(DigitalScribe @ 10 May 2018, 09:44)
Cred ca am scris mai sus. Si cel ecologic e un beneficiu dar n-ar trebui implementarea sa fie oricum.

Motorul nu se opreste si reporneste instant iar daca ai ezitat pe ambreiaj un pic si a apucat sa se opreasca... esti penalizat. Daca apuci sa bagi in treapta inainte ca sa se opreasca complet... nu mai porneste si iti scrie pe bord: "Calca ambreiaj". Calci si sta vreo 2 - 3 secunde apoi porneste. Imagineaza-ti asta la semafor... am un cuvant pentru acest feature: defect.
*



nu inteleg fenomenul descris de tine?
cu pedala de ambreiaj apasata nu intra SS.
si cu masina pe liber daca nu ma insel daca mangai acceleratia astfel incat sa nu ai 800 ture ci 850-900 ture nu intra SS-ul.
si daca intra eu unul nu inteleg care e deranjul? la semafor cel putin eu nu stau in treapta de viteza asa ca nu vad inconvenientul functionarii SS-ului instant si doar pentru 10-15 secunde.
oricum ca sa plec de pe loc accelerez, asa ca ce deranj daca porneste motorul, instant... doar nu dau la cheie
zdrunovai
Deci KIKI27 ...e eroul meu! A functionat perfect treaba cu agrafa ce face scurt pe mufa de la capota spunandu i ca e deschisa capota sistemului, astfel ca s/s nu se mai activeaza => cel mai fericit posesor de taliban fara s/s smile.gif))

kiki27
wink.gif Cu placere, dar metoda nu imi apartine, am aflat-o si eu de pe acest site.
Nu uita sa scoti agrafa inainte de a face revizii/alte vizite in reprezentanta Renault cat masina este in garantie, daca se utilizeaza Clip, fiind o "interventie neautorizata la partea electrica".
Si cum s-a discutat mai sus, din pacate metoda nu este compatibila cu utilizarea unei alarme auto montata pe CANul masinii daca vrei sa ai si alarma
DigitalScribe
@tatimeu

1. Ridici pedala de ambreiaj cu schimbator pe neutru.
2. Motorul intra in modul stop dar nu se opreste instantaneu pentru ca are inertie.
3. Cat timp motorul inca cade in ture de la 800 la zero tu calci pedala de ambreiaj si bagi treapta 1.
4. Motorul a apucat in final sa se opreasca.
5. Masina constata ca ambreiajul e apasat dar treapta 1 selectata (probabil a constatat ea mai din timp dar n-avea ce face).
6. Ambreiajul e apasat dar fiind treapta 1 selectata motorul NU (mai) porneste la loc si ramai de fraier la semafor. Asta pentru ca in soft e scris sa fie pe neutru SI cu ambreiajul apasat, nu doar debraiata. Mesaj pe bord sa calci pedala de ambreiaj si sa o scoti din viteza.

Pot repeta faza asta de oricate ori vreau cu masina mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.