Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ploiesti - Boldesti-Scaeni - Plopeni - Floresti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Sambata, 07.04.2018
Ploiesti - Boldesti-Scaeni - Plopeni - Baicoi - Floresti
71 km

Hai noroc la toata lumea.

Trenul Regio 3003 Bucuresti Basarab [07:44] - Ploiesti Vest [09:02].

[attachmentid=1628085046]

Pret, 5,40 lei pentru mine [25% reducere cu cardul Tren Plus] si 5 lei pentru bicicleta.
Ploiesti - in memoria lui Toma Caragiu.

[attachmentid=1628085047] [attachmentid=1628085048] [attachmentid=1628085049]

Urmeaza Muzeul National al Petrolului.

[attachmentid=1628085050]

Bucuresti, primul oras din lume iluminat public cu petrol lampant [1857].

[attachmentid=1628085051]

Sapa cu 3 role.

[attachmentid=1628085052]

Ma asteptam sa gasesc mai multe amanunte despre bombardamentele aliate asupra Ploiestiului din perioada 1942 - 1944, insa, din pacate, nu a fost cazul.

[attachmentid=1628085053]

Lampa Petromax din 1936.

[attachmentid=1628085054]

Vad ca o lampa asemanatoare se fabrica si azi, doar 820 Lei.

[attachmentid=1628085055]

Sursa: http://petromax.ro/lampi-kerosen/petromax-...omax-hk500-inox

Diverse machete, cam rudimentar construite.

[attachmentid=1628085056] [attachmentid=1628085057]
gibonu
Sambata, 07.04.2018 - Partea a II-a
Ploiesti - Boldesti-Scaeni - Plopeni - Baicoi - Floresti
71 km

Prin curtea muzeului.
Pompa de noroi.

[attachmentid=1628085135] [attachmentid=1628085136]

Compresor, tot "made in USA".

[attachmentid=1628085137] [attachmentid=1628085138]

Compresoul pare ca a fost in proprietatea Creditul Minier.

[attachmentid=1628085139]

Mai multe detalii despre Creditul Minier: http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/Creditul_Minier

Cel mai tare exponat mi s-a parut camionul SR [Steagul Rosu] 101.

[attachmentid=1628085140] [attachmentid=1628085141] [attachmentid=1628085142] [attachmentid=1628085143] [attachmentid=1628085144] [attachmentid=1628085145]

SR 101 a fost primul camion produs la Brasov in perioada 1954 - 1960. Copia camionului sovietic ZIS 150, copiat anterior dupa camionul american International KR11. Sau cel putin asta rezulta de pe Wikipedia.
Benzina, 6 cilindri in linie, 5550 cmc, 90 CP si 29% consum.

ZIS 150 dupa care a fost copiat SR 101.

[attachmentid=1628085146]

Sursa fotografiei: https://ro.wikipedia.org/wiki/ZIL#/media/Fi..._150_museum.jpg

Cu ocazia asta, am aflat ca ZIS = Zavod Imeni Stalina [daca am inteles bine, s-ar traduce cu Uzina numita Stalin].
Denumirea ZIS s-a pastrat in perioada 1931 - 1956, dupa care, odata cu procesul de de-stalinizare initiat de Hrusciov, denumirea s-a schimbat in ZIL [Zavod Imeni Lihaceva]. Lihacev a fost unul dintre directorii uzinei, insa n-am inteles in ce perioda.
Mai multe detalii despre ZIL / ZIS: https://en.wikipedia.org/wiki/ZiL

Din pacate, camionul parea cam aruncat in curtea muzeului, fara niciun fel de protectie iar despre restaurare nu cred ca se pune problema.
Comparativ, expunerea in aer liber a unui camion din anii '40 la Airbone Museum, Sainte Mere Eglise, Normandia.

[attachmentid=1628085147]

Sursa fotografiei:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4658568

Iesirea din Ploiesti spre Valenii de Munte.

[attachmentid=1628085148]

Giratoiul suspendat de pe centura Ploiestiului.

[attachmentid=1628085149]

Dotata inclusiv cu rampa de acces pentru biciclete.

[attachmentid=1628085150]

Accesul la rampa se face printr-o trecere de pietoni

[attachmentid=1628085151]
gibonu
Sambata, 07.04.2018 - Partea a III-a
Ploiesti - Boldesti-Scaeni - Plopeni - Baicoi - Floresti
71 km

Ajungem la Boldesti-Scaeni.

[attachmentid=1628085355]

Probabil una dintre principalele atractii ale orasului.

[attachmentid=1628085356]

Din inscriptia de la baza statuii am aflat, pe langa faptul ca vrajeala inca persista, ca otelul de la Resita a fost folosit si la constructia Statuii Libertatii din New York [pe langa Turnul Eiffel din Paris].

[attachmentid=1628085357]

Altfel spus, Franta nu erau capabila sa isi produca singura otelul asa ca s-a gandit sa-l importe din Ungaria.
Ca sa fie clar, nu spun ca nu ar fi exista o colaborare intre Gheorghe Panculescu si Gustave Eiffel.

Tot la baza statuii.

[attachmentid=1628085358]

Statuia este amplasat in Scaeni, undeva pe langa gara. Indicatia care apare pe Google Maps este pusa aiurea.
Ar mai fi fost de vazut si "Monumentul celui care rupe geamuri" [daca asta o fi denumirea exacta] insa pe acesta nu l-am gasit. Este drept ca nici nu l-am cautat prea mult.

Pista de biciclete.

[attachmentid=1628085359]
gibonu
Sambata, 07.04.2018 - Partea a IV-a
Ploiesti - Boldesti-Scaeni - Plopeni - Baicoi - Floresti
71 km

Ca sa evitam DN1A din piata centrala din Boldesti [de unde incepe urcare spre crama Seciu] am continuat alergarea pe DC 58A apoi stanga pe DJ55B.
DN1A doar l-am traversa in Lipanesti apoi DJ55A, pe macadam, drum care ne-a dus pana in DJ217, undeva dupa manastirea Zamfira.

Traseul urmat se vede mai bine pe harta de mai jos.

[attachmentid=1628085541]

Macadamul de pe DJ55A este ok.

[attachmentid=1628085542]

Raul Teleajen spre aval.

[attachmentid=1628085543]

La un magazin-carciuma din Plopeni Sat.

[attachmentid=1628085544]

Intrarea in Baicoi.

[attachmentid=1628085545]

Macara Krupp n-am mai avut ocazia sa vad pana acum.

[attachmentid=1628085546] [attachmentid=1628085547]
gibonu
Sambata, 07.04.2018 - Partea a V-a
Ploiesti - Boldesti-Scaeni - Plopeni - Baicoi - Floresti
71 km

In Baicoi planul initial era sa merg pe DJ 100F pana la intersectia acestuia cu DN 1. Insa un indicator cu DN1 mi-a distras atentia si am virat stanga, pe DJ 215.

[attachmentid=1628085611]

Astfel, am ajuns pe DN1 mai repede decat ma asteptam, insa cei 5 km pana la iesirea spre Floresti n-au fost o problema.

[attachmentid=1628085612]

Mai ales ca exista si un fel de banda pe care se poate merge foarte bine cu bicicleta.

[attachmentid=1628085613]

Stanga spre Floresti, pe DJ 720.

[attachmentid=1628085614]

Intrarea in Floresti, cam scorojita.

[attachmentid=1628085615]

Spre Palatul Micul Trianon.

[attachmentid=1628085616]

Din pacate castelul tot intr-o starea de ruina este, nu s-a facut nimic pentru restaurare.

[attachmentid=1628085617]

Gara Floresti Prahova.

[attachmentid=1628085618]

Bicicleta in trenul Regio 3008 Floresti [16:37] - Bucuresti Nord [18:12].

[attachmentid=1628085619]

Pret: 7,95 Lei [cu 25% reducere de la cardul TrenPlus] pentru mine si 5 Lei pentru bicicleta.

Trenul era aproape gol, nu m-a deranjat nimeni. Iar cu o carte buna nu prea am realizat cand am ajuns la Bucuresti.

[attachmentid=1628085620]

TGV-ul oltenesc in Gara de Nord.

[attachmentid=1628085621]

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.