Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema A/C
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
DenissB
Va salut dragi colegi, vin aici cu o problema legata de A/C-ul de pe Renault Megane 2/2007/Facelift.
A/C-ul nu functioneaza, instalatia a fost reincarcata cu freo, dar s-a gasit o pierdere la planul de separatie, iar mecanicul a spus ca trebuie schimbat tot compresorul. Eu totusi cred ca se poate rezolva problema doar schimband garnitura.
A mai avut cineva aceasta problema ? daca da, va rog frumos sa imi dati niste detalii.
Multumesc !
MEGANILA
sal! megane2,2 , 1,6-16v, 2007, AC manual, nu se aprinde butonul de actionare ac, nu se cupleaza compresorul, nu se aude nimic, e mort. Am pus un tester pe el nu apare nicio eroare, compresorul cupleaza din tester adica se aude acel clanc DAR NU INCEPE SA MEARGA , SA BAGE AER RECE , butonul de actionare isi aprinde becul tot din clip pt o perioada scurta,ventilatoarele pornesc, repet totul pare ok din tester clip . CE-I DE FACUT CRONOLOGIC VB?
http://www.reno.ro/style_images/renopro/fo...icons/icon2.gif
cj98czh
Mers la un atelier specializat si vazut cat freon lipseste ... sau in ce stare este compresorul .... aia nu se poate vedea din CLIP ..
MEGANILA
MERCI, cj98czh
nlu
QUOTE(MEGANILA @ 25 Apr 2018, 09:12)
sal! megane2,2  , 1,6-16v,  2007, AC manual, nu se aprinde butonul de actionare ac, nu se cupleaza compresorul, nu se aude nimic, e mort.  Am pus un tester pe el nu apare nicio eroare, compresorul cupleaza din tester adica se aude acel clanc DAR NU INCEPE SA MEARGA , SA BAGE AER RECE , butonul de actionare isi aprinde becul tot din clip pt o perioada scurta,ventilatoarele pornesc, repet totul pare ok din tester clip . CE-I DE FACUT CRONOLOGIC VB?
http://www.reno.ro/style_images/renopro/fo...icons/icon2.gif
*


Cu părere de rău cred că o să fie nevoie să schimbi compresorul....cred nu sunt sigur dar eu așa am pățit, cupla, pornea termocupla dar nu baga rece, schimbat compresorul si filtrul uscător si acum merge stas.
Alex Duna
Incearca sa schimbi senzorul de la clima.
Catalinmodena
La mine ieri mergea,insa se auzea de ceva timp un zgomot la el.Azi,cupleaza,pleaca termocupla,dar nu raceste,teava e rece.
mariusa
Am si eu o problema. Am vrut sa incarc cu freon, dar s-a constatat o pierdere, se pare ca e radiatorul. Am cautat pe net, am gasit mai multe dimensiuni.
A schimbat cineva, stiti cumva ce dimensiuni trebuie?
Masina e 1.5 dci 63 kw din 2007
molduo
Nu ai cum sa gresesti deoarece la lansarea comenzii trebuie sa treci seria sasiu.
Eu am achizitionat thermotec, dimensiunea 640 X 401 X 16 mm.
Aceeasi motorizare, numai ca difera anul de fabricatie, varianta hatchback.
A fost ok, se monteaza usor, trebuie demontata bara fata. Sa achizitionezi si setul de garnituri, sa nu mai ai si alte probleme.
La masina mea, an fabr. 2005, erau praf.
mariusa
multumesc pentru raspuns. cand ai schimbat? cate te-a costat manopera? am vazut radiator valeo 615x396 la 257 roni sau nissens dimensiuni 640x401 la 237 roni.
molduo
In martie.
Eu l-am schimbat.
MEGANILA
nlu , la tine se aprindea becul de comanda AC ? am completat freonul, mecanicul mi-a spus ca din upc ar fi ceva, sau luat pe segmente toata instalatia. eu banuiesc siguranta sau senzorul de presiune. Vedem...
nlu
Totul funcționa, compresorul cupla, termocupla, ventilator habitaclu, beculeț ac aprins toate erau prezente dar nu aveam rece.
Catalinmodena
Exact asa face si la mine.Marti avem prgramare,am si compresor sh k nou pregatit,om vedea.
MEGANILA
in cazul meu problema este rezolvata, dupa o progranare clip la reprezentanta . cost 80 lei bucuria nepretuita! laugh.gif laugh.gif
irla
Mie imi da erroare la ac am fost pe tester sa il sterg si nu merge ce poate sa fie
cj98czh
Acu serios ... La asa intrebare ce raspuns vrei sa primesti?

Ce eroare iti da? Ce au spus cei din service?

Ca asa ar putea sa fie de la roata de rezerva ..
irla
A fost acum 1 saptamana nustiu ce eroare a fost ceva cu presiune agent frigorific cred ca e a mai dat aceias eroare in toamna am sterso si a mers acum nu vrea o sa ma duc saptamana viitoare sa verific compresoru sa nu fie blocat si daca nu blocat sa schimb senzoru
Catalinmodena
Am rezolvat si eu,compresorul era defect.

Mda,am rezolvat dar nu am rezolvat.Dupa ce am pus freon si schimbat garniturile tevilor ce intra in compresor am constatat ca sunt pierderi ample pe la teava mare in diametru.Iar am schimbat garnitura,totul ok.Acum am coborat la masina sa masor cu un termometru temperatura la aerator.Nimic.Salt capota si aud fasiit,cum scapa iara freon.
Recomandari?Specific ca am pus garnituri noi,de origine.
svab
Salutare.

Aveti idee de ce baga rece doar pe partea dreapta? inclusiv gurile centrale doar pe cea din dreapta baga rece, iar pe cea din stanga cald!
mnm
Freon insuficient in instalatie.
Mufasa92
Salut! Am si eu o problema similara. Am un Megane 2 1.6 16v (cu buton de aer auto) si am fost la un service specializat in aer conditionat auto unde s-a facut verificarea instalatiei si umplerea cu freon. Dupa toate astea, compresorul nu pornea si au pus testerul pe masina. Nici o eroare iar senzorul presostat de pe teava de AC era functional si indica pe tester presiunea in bari. Totusi ei au incercat si cu alti 4 senzori din care 1 nou ambalat si problema a persistat. Apoi au legat compresorul la o baterie si a pornit, teava s-a racit si a inceput sa bage aer rece in masina. Din cate am inteles eu de la ei, problema ar fi undeva pe partea electrica, cica nu primeste 12v la compresor. Tin sa mentionez ca butonul de AC este functional si se afiseaza "AC" pe display la apasarea lui. Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi si pareri. Stima!
Catalinmodena
Cand sunt pierderi,in special la 1.4,verificati teava din partea stanga a filtrului uscator ce merge la compresor.La mine a frecat undeva in deflector sau tragar pana s-a spart furtunul.Am pus una fabricata in 2013 de pe un 1.9,nu are curbura de la a mea si nu mai freaca nicaieri.Doar ca vine cam aproape de alternator,mai intra un deget intre ele.Sa fie o problema asta?
bogdan.bunea
da ,
meg2s
Solicit si eu ceva pareri/sfaturi pentru lipsa de eficienta a AC-ului.
Problema este ca la temperaturile exterioare din perioada asta 25-28 grade, AC-ul nu raceste suficient. Daca setez temperaturi mai mici - sub 20 sa zicem - clima incepe sa sufle cu viteza mare, raceste, insa pe distante mari asta nu este o solutie, este disconfortul prea mare. Daca ridic temperatura in zona 21-23, ventilatia scade in mod firesc la viteze acceptabile, insa racirea devine insuficienta. Pe control manual se intampla exact aceeasi poveste.
Am incarcat circuitul anual in ultimii 2-3 ani (inclusiv substanta de contrast) - pierderile sunt undeva in zona 150 g / an. La inspectie vizuala nu s-au gasit urme fluorescente care sa indice pierderile. Celebrul test AC de la Renault - masurarea temperaturii la iesirea din aeratorul bord stanga cu temperatura la minim - indica 6-7 grade, asa ca din punctul lor de vedere nu sunt probleme.
Dreamer
Lasa toate gurile de ventilatie deschise si foloseste functia Auto, oricat este de cald vara, il tin pe 20, chiar daca transpir un pic. Nu este recomandat sa ai diferenta mare intre temperatura exterioara si cea interioara.
Am mai observat aceasta "lipsa de eficienta " la cei care incercat sa regleze manual ..
meg2s
Da, stau pe auto peste 95% din timp. Intervin asupra vitezei de ventilatie atunci cand desi e inca prea cald in masina clima reduce turatia; toate aeratoarele deschise la maxim, nu intervin aproape niciodata asupra directiei aerului (parbriz, bord, picioare).
Problema este ca in raport cu ce confort termic aveam in masina in primii 4-5 ani ai masinii pe setare Auto 22-23 grade, acum nu ma pot apropia nici cu setari mai mici ale temperaturii. Ma nelinisteste ca vin caniculele si-o sa ma coc in masina in blocajele doamnei "primar general al tarii"...
Catalinmodena
M-am gandit ca pe noua conducta ce am montat-o,doar la partea inferioara sa pun o bucata de furtun,prinsa frumos cu niste soricei.Fiind de 1.9 trece prea aproape de alternator.Ce ziceti?
oanavas
Cum arata filtrul uscator?!
espacern
Arata ca un tub de spray!
molduo
user posted image

gastorro
QUOTE(Catalinmodena @ 8 May 2018, 15:17)
... compresorul era defect ...
... schimbat ... pus Freon ... constatat pierderi ...
... schimbat ... iar freon ...
... scapa iarasi freon ....
Recomandari? ...

De curand UE a emanat o alta lege prin care interzice vanzarea gazelor R134a, R12 (toate din categoria 'F') catre cei ce nu au o autorizatie speciala.

Asta inseamna ca nu mai poti sa-ti cumperi o butelie de 900g de R134r cu 268 Lei ca sa-ti incarci singur instalatia de AC...

Acum suntem fortati sa apelam la casta service-urilor 'autorizate' ... (de exemplu, cel mai ieftin refill din Suedia a ajuns la 450 Lei !!!)

Tu ai umplut de trei ori instalatia si de fiecare data ai luat tzeapa !

La cat de scump/ilegal a devenit rahatul asta comunist R134a, eu nu-mi permit astfel de rateuri.
Trebuie sa gasesc o smecherie ca sa testez instalatia INAINTE da a o umple...

Ei bine, testerul ala se numeste pompa de vid .
O cumperi, iti videzi singur instalatia de AC si doar daca tine (vidul) cateva zile te duci cu ea la refill.
Catalinmodena
Am luat o mica teapa ca a fost mecanicul prost.Dar in rest freonul a fost recuperat.
budspencer07
La vidare ai -1 pe cand turul instalatiei genereaza +16 bari. Vidarea nu e pt. verificare colegu !
ProfiBv
...
Trebuie sa gasesc o smecherie ca sa testez instalatia INAINTE da a o umple...

Ei bine, testerul ala se numeste pompa de vid .
O cumperi, iti videzi singur instalatia de AC si doar daca tine (vidul) cateva zile te duci cu ea la refill.
*

[/quote]

Mai bine faci un test de presiune cu azot la 12- 16 bari , inainte de vacumezi si sa incarci cu freon.
Preventiv demufezi mufa electrica de la compresor ,ca sa nu porneasca vreun "Dorel" motorul cu a/c-ul cuplat.
Daca tot ai dubii lasal asa, cu azot, pana a doua zi cand verifici presiunea ramasa.....
In nici un caz nu folositi compresoarele de roti ca sa faceti test de presiune .Toata umiditatea si mizeria din aer o bagati in instalatie .
gastorro
@ ProfiBv - Imediat dupa ce Budspencer07 a sugerat ca o diferenta de doar o atmosfera
n-ar fi de ajuns pentru un test serios, m-am gandit la un test cu presiune cu aer ..

Jur ca asta faceam acum -> cautam fitinguri ca sa mesteresc un adaptor intre valva aia
de pe A/C si o valva de anvelopa, ca sa bag presiune de la o benzinarie.. radmasa.gif

BINE CA M-AI AVERTIZAT SA NU O FAC ! (providenta..) Multumesc!
N-am de unde sa bag azot (ieftin) aici. Alte idei ?
alex1988
va salut, am o mca nelamurire, am clima automata, cand pornesc dezaburirea parbriz porneste si AC, cand o dezactivez AC ramane pornit chiar daca in bord nu scrie AC, pe teste se vede ca e pornit AC, e normal?
ProfiBv
QUOTE(alex1988 @ 16 Jun 2018, 15:56)
va salut, am o mca nelamurire, am clima automata, cand pornesc dezaburirea parbriz porneste si AC, cand o dezactivez AC ramane pornit chiar daca in bord nu scrie AC, pe teste se vede ca e pornit AC, e normal?
*



o sa incerc si la mine, dar mai mult ca sigur este doar alimentarea pe climatizare pornita nu cred ca-ti mai ramane si compresorul in sarcina .
Ar mai fi o sansa sa fi fost mai cald in masina fata de temperatura setata pe clima .
Valio77
Buna băieți.
Am și eu o problema de fapt sunt mai multe smile.gif voi scrie astăzi doar despre una.
La AC pornit scurgerea nu se face in exterior ci in interior partea dreapta la pasager.
Averii rezolvare pt problema mea?
Stiu din ce am citi aici că ar fi acel furtun(scurgerea) ce dirijează condensul spre exterior ar fi blocat.
Aștept de la voi rezolvări la problema.Si de s-ar putea și poze cum ajung și cum arată acea scutere.
cj98czh
Ai putea sa cauti ... ca este ditamai topicul ...
rac
Am si eu o problema ciudata la ac. Cand incepe sezonul rece, temperaturi cu minus, se blocheaza compresorul ac. Daca il deblochez in cateva zile de temperaturi sub 0 grade iar se blocheaza. Prin aprilie cand temperaturile nu mai coboara sub zero il deblochez su functioneaza toata vara si toamna pana la inceperea sezonului rece. Ce ar putea fi? Senzorul presostat?
Heavyd
Parca sub 2 Grade nu cupleaza compresorul pentru anu distruge tot systemul A/C
Compersotul este functional pana la 2 Grade dupa nu mai merge, este o masura de siguranta
meg2s
Nu e tocmai o problema AC, cat grup ventilator/aeroterma...
Situatia: azi dimineata, -11 grade in fata blocului, masina a pornit fara probleme, dupa care am incercat sa pornesc ventilatorul in modul manual in speranta ca va porni rezistenta electrica in scurt timp. Am incercat in modul manual pe toate cele 8 trepte de viteza, pe toate directiile parbriz/bord/picioare fara niciun rezultat, nu sufla deloc - efectul fiind ca in mai putin de 1 minut geamurile au inceput sa se abureasca si la temperaturile exterioare date sa inghete rapid.
Nici modul 'dezaburire rapida' nu a ajutat, afisajul indicand AC pornit, ventilatia la nivelul 6/8, dar fara sa sufle efectiv aer.
A inceput sa functioneze doar in modul Auto, dupa 2-3 minute de mers si ~1 km parcurs, dupa care am putut sa maresc ventilatia manual si sa directionez spre parbriz ca sa curete condensul.
E o protectie sau este o problema?
Din ce-mi amintesc din iernile anterioare, aveam control manual al vitezei ventilatorului indiferent de temperatura exterioara - ceea ce-mi permitea sa curat parbrizul pe interior chiar si cu aer rece de afara...
Rimio de Vassur
Nu poate fi protectie, e aberant si nici nu mi s-a intimplat vreodata, deci e problema.
Eu il tin pe automat si doar apas butonul de dezaburire ca sa curat geamurile dimineata. Isi creste singur viteza.
O singura data (tot pe vreme din asta) nu a mai suflat si atunci erau tocite complet periile si carbunii, asa ca l-am schimbat cu totul.
meg2s
Merci.
Si eu stau pe auto de regula. Insa azi fiind foarte frig, am vrut sa directionez aerul pe parbriz pentru ca se aburea foarte repede, iar afara era atat de frig incat aerul era foarte uscat, deci ar fi facut treaba. Si nu-mi amintesc sa mai fi patit gluma asta sa nu-mi bage aer pe manual.
E foarte ciudat, m-am gandit la vreo problema electrica. Pe display totul e normal, doar ca nu executa ceea ce afiseaza...
Sugestii?

L.E. (14:20) Repornit masina acum la -4 grade temperatura exterioara si totul functioneaza din primele secunde: ventilatorul in orice treapta, dezaburirea rapida cu AC, recirculare on/off... O sa mai analizez, dar vin zile in care minimele de temperatura nu vor mai fi foarte scazute - probabil ca nu se va manifesa problema.

L.L.E. (19:20) Spre seara, la plecarea spre casa erau din nou -11 grade (ca dimineata la aparitia problemei) si totul a mers (ventilatie etc.) fara sincope. Deci nu cred ca e vorba despre o protectie dependenta de temperatura exterioara, ci probabil e un contact imperfect care incepe sa faca necazuri...
Dreamer
Ventilatorul habitaclu functionoeaza pe orice temepratura. Daca la tine nu merge, poate sa fie de la el sau de la rezistenta. Cauta detalii pe forum despre remedierea problemei. S-a discutat destul de mult.
meg2s
Multam. Asa stiam si eu, ca trebuie sa mearga oricand pe manual. Mai ales ca a fost prima data cand am patit asta, desi frecvent folosesc ventilatia imeidiat dupa ce pornesc motorul pentru a evita aburirea parbrizului pe temperaturi scazute. Pana incepe dizelache sa sufle ceva pe Auto, trebuie sa mai respir si eu in masina...
Am cautat si am citit cam tot ce se putea pe tema asta, da' amu' nu m-as apuca sa scot aeroterma sau modulul de comanda de la primul rateu pe care-l da. Am avut norocul ca si-a revenit in scurt timp...
espacern
Dacă nu dorești sa vezi de ce nu funcționează "de la primul rateu" și mai aștepți mult o sa ai surpriza neplăcuta sa gasesti vreo mufa coaptă/arsa prin cablaj care dacă era curățata preventiv te costa 2 lei....părerea mea!
meg2s
Sigur ca ai dreptate, chiar m-am gandit care-i scenariul cel mai rau in care ma poate lasa balta. Daca ma prinde la un drum lung pe frigul asta cand am nevoie de caldura/dezaburire poate fi destul de rau.
Daca-mi mai face o gluma similara, voi lua masuri. Apropos de asta, are cineva recomandari pentru un electronist bun prin Bucuresti? (eventual prin Militari? ca sa-mi fortez norocul...) Tare ma tem ca la reprezentanta, daca nu le arat eu direct unde e problema, nu prea isi dau silinta.
meg2s
Dupa reincarcarea anuala a instalatiei AC facuta recent (pierd anual cam 120-150mg din 550), am constatat aceeasi lipsa de eficienta la racire despre care am scris anterior pe acest topic. Asta in conditiile in care nu a fost extrem de cald in ultimele zile...
Nu a reusit nimeni (2 reprezentante si alte 2 service-uri) sa identifice pierderile pe baza substantei de contrast si nici alte posibile explicatii/solutii nu am primit.
In disperare de cauza am decis sa inlocuiesc saptamana ce vine filtrul uscator si garniturile de la radiatorul AC si de la filtru, adica setul din imagine.
Daca tot se demonteaza bara fata, conexiunile radiatorului AC si filtrului uscator, mai pot face alte verificari sau inlocui alte elemente potential responsabile de problema prezentata?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.