Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfat achizitie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
absentul_motivat
Salutare!

M-ar interesa ce parere aveti de motorul de 1.2 75 CP benzina? Masina va fi folosita preponderent in oras.
Masina trage in rampa? Din ce am citit eu unii cu acest motor (pe Logan) au urcat Transfagarasanul si Transalpina. Am facut un test drive cu un 0,9 tce si mi s-a parut destul de interesanta masina. Nu detin diferenta de bani pentru a achizitiona un 0,9 tce.
Este o masina fiabila?
Voi ce probleme ati avut cu ele? Ca si costuri.. este o masina greu de intretinut?

Legat de ce am citit pe aici pe forum.. masini cu 2k-3k km au avur probleme.

Mersi. O zi faina!
speedman
eu am condus 0.9 tce si mi s a parut ok, chiar suficient pt oras. Clio cu motor 1.2 16 v nu am condus, insa am mers cu logan 2 echipat cu un astfel de motor si pot spune ca pe logan se simte ok, desi sunt multi care spun ca nu trage..depinde de ce asteptari ai de la masina. Daca esti constient de faptul ca un aspirat trebuie un pic turat pt a se misca decent, cred ca este o alegere buna. De probleme nu stiu ce sa spun, insa nu cred ca sta rau...
Batrânul
Relativ la motorul de 1.2 l 16 V (75 CP) de pe Clio 4.
Plusuri:
-Fiabil
-Economic
-Ieftin ca întretinere
Minusuri:
-Cuplu motor relativ mic (mașina "nu are zvâc")
-Zgomotos (poate si datorita faptului ca masina are insonorizare f. slaba)
-Nu merge "rotund" la ralanti (poate ca doar la masina mea; a se vedea postările #2, #6, #17, #18, #21 si #35 de la topicul Renault Clio 4 motor 1,2 16v 75 CP)
narcis1780
Merge foarte bine. Cei care spun ca nu trage, ca nu pleci de pe loc cu ea, ca nu poti face depasiri, poate sunt obișnuiți cu BMW, Audi etc cu motoare de peste 150 cai.
Eu pana acum nu m-am facut de ras, mai ales ca la drumurile din Romania nu vad unde poti merge cu viteza mare in conditii legale si de siguranta...
Ca si consum in afara orasului 4.9 litri.
Ce ma deranjeaza putin e ca motorul are un sunet cam ciudat la relanti, mai ales cand e cald.
Zgomotos e peste 3000 ture, cand accelerezi, dar mie imi place sunetul ala. La viteza constanta la vreo 70-80 km/ora se aude mai tare aeroterma smile.gif iar cand opresti la semafor de multe ori am impresia ca mi s-a oprit motorul. Nu se mai aude nimic.
cj98czh
Eu spun sus si tare ca motorul de 1.2 aspirat este lesinat rau chiar si in ture multe ...

Cel mai potrivit este 1.2 tCe ... Daca bugetul nu permite merge si un 0.9 tCe, dar nu 1.2 aspirat ...

Parerea mea ..
narcis1780
Diferenta de pret intre 1.2 16v si 0.9 tce este de 1400 euro si treci de la life evo la life simplu, deci mai pierzi proiectoarele de ceata 160 euro si pneurile pe 16. O sa ai pe 15. Deci daca e sa o iei noua nu as da diferenta asta de bani. La mana a doua depinde cum gasesti.. se schimba lucrurile.
absentul_motivat
Masina doresc sa o iau noua. Nu detin diferenta de bani pentru a achizitiona un 0.9 tce.
Masina va fi folosita de mine. Eu sunt o persoana destul de linistita. Dupa cum am zis si mai sus.. masina va fi folosita de 2 ori pe an pentru drumuri mai lungi.
Din auzite oamenii sunt multumiti de motorul asta pe logan in special. Nu am gasit foarte multe pareri ale posesorilor despre acest motor pe Clio IV.
Alte pareri?

Alte intrebari:
Care este termenul de livrare dupa ce iti dai comanda de masina?
"Pachetul legistlativ" care include trusa, triunghiuri este obligatoriu sa il cumperi de la Renault?
Cu dealerul la ce se mai poate negocia? Adica in acelasi pret sa obtin cat mai multe beneficii.
Bicicleta galbena
QUOTE(absentul_motivat @ 14 Apr 2018, 08:13)
Masina doresc sa o iau noua. Nu detin diferenta de bani pentru a achizitiona un 0.9 tce.
Masina va fi folosita de mine. Eu sunt o persoana destul de linistita. Dupa cum am zis si mai sus.. masina va fi folosita de 2 ori pe an pentru drumuri mai lungi.
*


Ia-l ca e perfect pt oras, iar pt cateva calatorii extraurban se descurca bine.
Am Logan de serviciu cu motorul asta, de doi ani jumate si 37000km.
vvede
QUOTE(absentul_motivat @ 14 Apr 2018, 08:13)

Alte intrebari:
Care este termenul de livrare dupa ce iti dai comanda de masina?
"Pachetul legistlativ" care include trusa, triunghiuri este obligatoriu sa il cumperi de la Renault?
Cu dealerul la ce se mai poate negocia? Adica in acelasi pret sa obtin cat mai multe beneficii.
*


Depinde. Du-te la dealer si intreaba termenul, poate are ceva pe stoc sau deja comandata.
Pachetul legislativ il poti lua si din supermarket dar pretul e tot pe acolo.
De obicei dealwrul iti da accesorii gratis - senzori de parcare, alarma, covorase.
myreno4me
Pachetul legislativ costa mai putin de 20 de euro, ei baga la pachet covorasele si te taxeaza cu 100 ! Abia astept sa vad ce stiu sa faca acele covorase de 80 de euro hiptnotizat.gif
vieru7
Nu mare lucru. Cele din spate cam scurte iar la sofer tot cam scurt. Plus ca sunt tari ca scoarța de copac.
vvede
Pentru covorase interior (si eventual tava portbagaj) merita de verificat si https://rimi.ro. NU e reclama.
Tavita portbagaj e ce trebuie.
Covorasele sunt pentru Clio 4 dar dpmdv sunt o idee prea mici - multumit 90%.
Nu miros si sunt foarte moi/maleabile, inclusiv iarna.
bazate
[quote=absentul_motivat,14 Apr 2018, 08:13]

Care este termenul de livrare dupa ce iti dai comanda de masina?

Eu am dat comanda pe 26.03..plata pe 30.03, cu livrare saptamana 18...azi am fost anuntat ca vine cu o saptamana mai devreme.
Pe 10.04 a intrat in fabricatie...azi era pregatita pt transport...pe 27.04 e noul termen...in conditiile in care e SL pt rabla cu culoare preferentiala.

cata87
Ai noroc. Eu anul trecut am pus comanda si am achitat avansul in mai. Mi-au zis ca masina va veni prin iulie. Ca sa ma sune apoi sa imi spuna ca masina va ajunge in septembrie-octombrie. A venit in ultima saptamana din septembrie.
GEORGE74GEI
Eu nu inteleg ceva. Cum adica iti livreaza masina in sapt 17? Eu am dat comanda in 12.03 si achitat avansul tot atunci. Dealerul mi- a zis luni 16.04 ca masina a fost fabricata , termen livrare pe 24.04, dar am sunat la Renault Romania si mi- au zis ca livrarea se face in sapt 20. Initial era in sapt 17. De aceea am dezchis un nou topic ce fusese inchis dupa prima postare. Cine a comandat masina , la cat timp a ridicat- o? Intrebarea este valabila doar pt cei care au cumparat anul acesta. Tu esti din Bucuresti? La ce dealer ai comandat masina de au decalat cu o saptamana?
bazate
Eu am comandat masina la Serus Bucuresti....livrarea comunicată inițial a fost săptămâna 18...adică prima săptămână din mai. Ieri masina era fabricata...Se pare ca a fost finalizata pe 16.04 dar a mai durat testarea și etichetarea. Acum termen de livrare este 26.04. Ajunge la Ciorogirla pe 23.04. Cred ca timpii de livrare depind doar de configurație și culoare nu și de dealer.
igor_mirescu
Daca poti, ia 1.5 dci are un consum foarte bun si se misca decent.

Eu am 1.5 90 cp de 5 ani si sunt multumit de masina, momentan am 75000 de km.

Am facut luna trecuta un test de consum exclusiv in Bucuresti si mi-a iesit 5.8 iar in afara Bucuresti Brasov dus intors 3.8 viteza legala. Ambele au fost cu climatronicul pornit.

In concluzie este o masina corecta la banii ceruti doar ca e destul de mare diferenta intre echipari asa ca cel mai bine te duci in showroom si te urci in mai multe sa vezi ce si cum + test drive.
bazate
QUOTE(igor_mirescu @ 13 Jun 2018, 16:18)
Daca poti, ia 1.5 dci are un consum foarte bun si se misca decent.

*



Depinde mult de ce bani ai de dat pentru asta...eu am luat 1,2 SL EVO PLUS la 8500 cu rabla si culoare....am mai prins o reducere de 1000 de euro Renault si optiunile SL in valoare de vreo 800....si pot spune ca chiar si asa erau masini cu oferte de pret similare si in alte parti. Am ales Clio pt ca a contat mult termenul scurt de livrare. Acum...fara reduceri masina e 11.900...cu motor de 1,5 mai plusezi ....Fara promotii si discount masina e destul de scumpa...plus ca e posibil sa dureze livrarea vreo 3 luni...
Recomand sa iti iei un dosar cu oferte listate si sa vizitezi mai multi dealeri cu masini din gama de pret permisa.
De asemenea, pt varianta de credit sa intrebati la Renault de oferta Credit BOX 3 de la RCI...cuprinde pachet de extra garantie 5 ani si intretinere inclusa la 50%.
La un buget limitat 1.2 face fata cu brio...minusurile se stiu deja.
bazate
Dupa primii 3000 km...si dupa depasirea pragului de 4000 de rotatii in extra-urban pot spune ca aceasta versiune de Clio ramane una de oras....e OK de mers pe distante scurte, cu viteze de pana la 80 km/h...etajarea cutiei e destul de buna pt atingerea acestui prag iar masina se simte bine in intervalul 50-60 km/h in treptele 3, 4 sau chiar 5.
Climatizarea face fata cu brio iar sistemul audio cu cel putin 6 boxe e suficient...2 persoane incap in fata fara sa isi dea coate desi in fata mai degraba e loc pt copii.
Scaunele au dupa parerea mea limita de confort undeva la 3 maxim 4 ore....
In afara e zgomotoasa la viteze de peste 100//adica peste 3000 de rpm si parca lipsita de elasticitate peste acest nivel.
In final eu recomand masina doar cu pret de oferta....nu as da mai mult de 9000 pe asa ceva. Eu la 8500 sunt multumit.
Punct.
crisolro
QUOTE(bazate @ 19 Jun 2018, 20:52)
pot spune ca aceasta versiune de Clio ramane una de oras
*



preponderent

QUOTE(bazate @ 19 Jun 2018, 20:52)
iar masina se simte bine in intervalul 50-60 km/h in treptele 3, 4 sau chiar 5.
*



hai a 4-a ca sa nu fiu indaratnic dar a 5-a??? d-aia nu trage, d-aia nu e "elastica"

QUOTE(bazate @ 19 Jun 2018, 20:52)
Scaunele au dupa parerea mea limita de confort undeva la 3 maxim 4 ore....
*



mda, scaune de de masina ieftina

QUOTE(bazate @ 19 Jun 2018, 20:52)
In afara e zgomotoasa la viteze de peste 100//adica peste 3000 de rpm si parca lipsita de elasticitate peste acest nivel.
*



da, e zgomotoasa pt. ca turatii si pt. ca insonorizare slaba (de masina ieftina)
exista un soi de puturosenie in ea chiar si tinuta in turatii insa are o plaja pe la 120-130 pana spre 140 si un pic peste unde (culmea!) reactioneaza chiar foarte fain la apasarea pedalei

este totusi o masina de buget, OK si in banii aia de le da Renault "la promotie" de tzashpe ani, nu gasesti altceva nou

poate i20-ul 1.25/75 cp ... sa mai fie pe la banii astia, nu stiu in ce echipare dar mie la test drive (acum 3 ani cand am luat clio IV pt sotie) nu mi-a placut
cj98czh
Zgomotul interior tine de motorizare si nivelul de echipare ... eu nu pot sa ma plang de zgomot decat de la 120 km/h ... circuland 99% in oras ... este chiar silentioasa ... la fel si motorul ... insa are un marait placut de la 4000 rpm in sus ....

Scaunele la fel ... depind de nivelul de echipare ...

Fiecare ... eu am dat mai mult decat bazate pe clio si l-am luat SH ... fiecare cum crede ..
KaitenRed
Am avut si eu ocazia sa merg cu Clio life, 1.2 si chiar sunt diferente mari fata de versiunea mea Intens, sunetul ei este zgomotos in turatie mare cam ca orice benzinar aspirat 1-2-1.6, insa pentru un Clio in suma asta e rentabil, mai ales daca nu faci autostrada prea des cu ea. As spune si eu ca e o versiune mai mult de oras...1.5-ul mi se pare ideal pentru naveta, atat ca performante cat si d.p.d.v al consumului, nu mi se pare deloc zgomotos. 0.9 imi place mult in turatie mare cum se aude, nu ai spune ca are cilindreea doar 0.9, e foarte placut si elastic totodata, plus ca au lucrat foarte mult la combaterea vibratiilor ( motoarele in 3 pistoane intotdeauna au avut probleme cu vibratiile). Acum conteaza fiecare sa fie multumit de masina raportat la nevoile sale, iar problemele cu ele sa fie inexistente sa speram si peste cativa ani...
crisolro
diferentele - legat de zgomotul motorului care se propaga la interior la viteze mari - sunt mai degraba dependente de motorizare, nu vad ce legatura ar avea nivelul de echipare ... ce, e insonorizat altfel un intens fata de un life? da, poate la life lipseste maxim pasla pe capota, aproape nesemnificativa la turatii mari
cum sa compari dci-ul cu 1.2-ul???? cum? la ralanti da, duduie nitel dci-ul dar la viteze mari ... pai la 1.2 cred ca ai undeva la 1500-2000 ture in plus la 130 km/h fata de dci
KaitenRed
Nu a fost o comparatie, am spus doar cum mi se par mie motorizarile pe care le-am condus pe Clio. Si un diesel da, este mai insonorizat decat o benzinara pentru ca dieselurile se stiu mult mai zgomotoase oricum fata de benzinare, iar fiecare producator a trebuit sa gaseasca niste solutii pentru a le combate.
Si pana la urma daca ai spus de comparatie, am putea compara 1.5 75 cai cu 1.2 75 cai la fel cum ai putea compara 1.5 90 cu 0.9 90 sau 1.5 110 cu 1.2 tce...
bazate
Referitor la mersul în tr.5 la 60....E o constatare plăcută în cele din urma pt motorizarea mea...nu obisnuiesc sa conduc subturat dar am fost suprins ca nu a facut urat. În sensul ca nu moare sau tremura in aceste condiții și o poți duce înapoi spre 70 fără a forța....asta vine în paralel cu mașinile care se simt subturate la 60 în tr 4...Și supraturate în tr 3. Ca detaliu la plecare de pe loc in tr.1 mi se pare lesinata rau insa in tr 2 si 3 devine mult mai ok.
Eu am facut observațiile mele zic cât mai realist...pt a oferi o parere celor care vor sa cumpere asa ceva si se bucura doar de pret. De fapt in orice exista un compromis!
Altfel spus eu conduc mai turat si motorul nu suna rau. Eu schimb la 3000 și având gpl nu mă uit la consum în oras unde chiar se mișcă bine....conduc des logan 1.2 care e mult mai jos la toate capitolele deci stiam la ce ma bag...de fapt ma asteptam la mai rau însă la versiunea mea de Clio dezamăgirea vine de la comportamentul și confortul extraurban....si la mine e ceva asumat! Sau mai bine zis mi-as fi dorit ca energia din zona accceleratiilor de pana la 80 km/h sa nu dispara dupa 110.
Deci nu o recomand celor care circula mult afară si pe distante lungi. ..In acest caz mai puneți ceva bani și luați versiuni superioare sau alte masini....
cj98czh
Motorul ala de 1.2 aspirat ... este orice dar numai ce trebuie nu este pt. Clio ..
KaitenRed
QUOTE(cj98czh @ 20 Jun 2018, 21:00)
Motorul ala de 1.2 aspirat ... este orice dar numai ce trebuie nu este pt. Clio ..
*



Mai rau decat actualul 1.0 aspirat de pe grupul VAG smile.gif) ? Mai rau decat vechiul 1.2 54 cai de pe Fabia/Polo/Ibiza ? smile.gif)

Sincer mie mi se pare bun doar de oras acest 1.2 in combinatie cu un GPL si se adreseaza oamenilor cu un buget chibzuit care nu au pretentii de sportivitate de la o asemenea motorizare. Eu tind sa cred ca de la Renault primesti mai mult de la o masina nivel de baza decat de la ceilalti producatori, si nu doar de baza, incercati sa configurati un Polo sau o Fiesta cu dotarile unui Clio full si vedeti diferente de pret...
cichity
nu este vorba de pretentii,cel putin in cazul meu.normal ca inainte de a cumpara masina,stiam ce poate.dar zgomotul de rulare dupa 100/kmh,este foarte deranjant.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.