Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Eroare cutie EDC
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
alex74
Salutare,

Am un Grand Scenic III din 2011 (1.5 dci) cu cutie automata EDC achizitionat anul trecut din Romania in luna Octombrie direct de la propietar (care a achizitionat masina de noua din Italia). Masina are acum 89500 km iar in momentul cumpararii am verificat la reprezentanta Renault masina iar km si au fost reali. In Noiembrie mi-a aparut pe bord mesajul ''checkauto gear box'' si am constatat ca ''am pierdut'' vitezele 2, 4, 6 si R. Dupa ce am oprit motorul si am scos cartela cutia si-a revenit - asta fara sa stiu ca asa se procedeaza...
Panicat am mers la reprezentanta Renault si nu au gasit nimic. Pentru linistea mea mi-au resoftat calculatorul de la cutie. Toate bune pana in luna Ianuarie cand intr-o dimineata acelasi mesaj ''check auto gear box'' stiind cum trebuie sa procedez am oprit motorul si am scos cartela dupa care cutia si-a revenit. In luna Martie iar aceeasi problema - cand sa plec de pe loc nu mai puteam merge cu spatele - acelasi mesaj. Am repetat procedura si m-am programat din nou la reprezentanta pentru verificare cutie + schimb kit distributie + ulei + filtre. Si de data asta nu au gasit nimic la cutie. Mi-au spus ca au verificat toate circuitele electrice plus ca au plecat pe traseu cu masina + testerul. Nu au nici o explicatie. Singura sansa ar fi ca atunci cand mai apare mesajul sa merg direct la ei - asta sa sa intample cand sunt in oras (Piatra Neamt) si sa se intample in timpul lor de lucru. Mentionez ca colaborez foarte bine cu cei de la reprezentanta Renault pentru ca ne stim de multi ani (anterior am avut un Megane) si tot timpul cand am avut probleme m-au ajutat. Si acum au recunosct ca problema nu e rezovlata.
Am mai vazut pe forum ca s-a discutat aceasta problema dar erau masini cu peste 120000 km si nu am vazut ceva similar cu ceea ce se intampla la mine.

Multumesc anticipat pentru ceva sugestii.
ProfiBv
Sa caute in valori actuale punctele de patinare a discurilor de ambreaj .
Daca ai ceva timp liber si vreme buna , desfa si curata toate conexiunile de la baterie , masa cutie-motor spre sasiu .... Sa nu uiti ca-ti trebuie codul la radio cd si reinitializare geamuri dupa deconectarea bateriei .Incearca sa-ti aduci aminte sau tine cont de un detaliu legat de umiditatea de afara,adica a aparut problema dupa mers pe flescaiala sau era inghetat pe jos , dupa ploaie sau era uscat . Adica suspectez o conexiune posibil slabita sau oxidata.
Cand nu apare problema si mergi cu acceleratia mai la podea , schimba bine sau caraie intre anumite trepte?
Cu consumul cum stai?
Vezi PM.
alex74
Dupa o noua verificare ar fi gasit o eroare la motorasul care actioneaza axul cu treptele 2,4,6 si R. Cică nu se găsește ca piesă de schimb mad.gif
Mi-au resetat cutia si nu au mai rescris parametrii initiali. Cateva zile a schimbat smucit cica cutia invata ! Asta mi-au spus. Pana acum merge bine, nu a mai apărut eroarea, am uneori câteva smucituri la schimbare trepte 1-2.
In schimb am observat că nu mai pleaca singura de pe loc (fara acceleratie) cand e cuplata in D sau R. Adică ; dacă cuplez D sau R si nu calc accelerația nu se intâmplă nimic.... Am intrebat la reprezentanta si mi-au spus ca se intampla asta pentru ca parametrii initiali au fost sterși ( punctele de atingere ale ambreiajelor).Săptămâna viitoare sunt programat iar pentru o nouă testare.
ProfiBv
Și la mine , prima dată când cuplez D trebuie sa accelerez dar la prima oprire ,la semafor , pleacă instant după eliberarea frânei .
La faza cu smucitul e clar o problema .
Întradevăr se cumpără doar kit complet de ambraj (5400 Ron) și pentru înlocuire mai este necesar un SDV de 1000euro..,deci reprezentanta direct.,..și tot ambreiajul te costa cam 8000 Ron cu manopera + garanție no
alex74
Revin cu vesti: asa cum spuneam am fost iar la reprezentanta unde s-a facut o noua verificare si s-au rescirs parametri cutiei. Am constatat ca merge excelent, mai bine ca inainte as putea spune. Intre timp am testat (pe D si manual) cutia pe Transrarau prin cheile Bicazului si la drum intins si s-a comportat excelent. Toate bune si frumoase pana saptamana trecuta cand din senin mi-a aparut pe ecran''chech auto gear box'' dupa ce am pus pe pozitia ''P'' si fara sa opresc motorul. Cutia functiona perfect, schimba vitezele si in manual si in automat. Aceeasi rezolvare a situatiei: oprit motor, scos cartela, inchis masina din telecomanda si repornire. Vinerea trecuta am fost la reprezentanta si mi-au gasit eroare : schimbare raport tambur levier 1. Acum vad ca ''problema'' e la levierul 1 inainte era la levierul 2. Mi-au spus sa stau linistit si mi-au sters eroarea. Oare asa sa fie ?

Din ce am inteles eu: problema ar fi de la actionarea celor 2 leviere - acel motoras de actionare care nu se gaseste ca si piesa de schimb separata la Renault.
alex74
Salutare,

Din nou dupa 1 luna aceasi problema: fara ''R'' dupa un drum scurt. De la ultima problema de acest gen am facut cam 1200 km fara probleme. Acum am ramas si fara ''D'' - motorul se tura dar fara ca masina sa plece de pe loc, asta in ''D''. Aceeasi rezolvare ca si inainte: oprit motor, inchis masina din telecomanda si ulterior repornire. Am fost la diagnoza si acum au fost 2 erori : DTC177101 si DTC174192, altele decat la ultima problema (unde am gasit DTC178072 '' schimbare raport levier 1''). Baietii de la reprezentanta au concediu acum si ramane sa vad ce e de facut cand se intorc.
Din discutia avuta cu altcineva de la Dacia, plus anomaliile prezente (alte erori de fiecare data) tind sa cred ca, calculatorul, o ia razna uneori, dar nu am inca ceva concret din partea lor.
ProfiBv
Cu diagnoza ,verifica grosimea discurilor sa nu difere cu mai mult de 2mm .
https://www.drive2.ru/l/10413810/
da clic dreapta in pagina si "tradu cu google' sau poate sti rusa!
Pe site-ul asta am mai gasit o gramada de subiecte interesante despre masinile noastre . Sunt discutii care traduse nu se leaga, dar iti faci macar o ideie .
ag25frg
QUOTE(alex74 @ 9 Aug 2018, 07:14)
Salutare,

Din nou dupa 1 luna aceasi problema: fara ''R'' dupa un drum scurt. De la ultima problema de acest gen am facut cam 1200 km fara probleme. Acum am ramas si fara ''D'' - motorul se tura dar fara ca masina sa plece de pe loc, asta in ''D''. Aceeasi rezolvare ca si inainte: oprit motor, inchis masina din telecomanda si ulterior repornire. Am fost la diagnoza si acum au fost 2 erori : DTC177101 si DTC174192, altele decat la ultima problema (unde am gasit DTC178072 '' schimbare raport levier 1''). Baietii de la reprezentanta au concediu acum si ramane sa vad ce e de facut cand se intorc.
Din discutia avuta cu altcineva de la Dacia, plus anomaliile prezente (alte erori de fiecare data) tind sa cred ca, calculatorul, o ia razna uneori, dar nu am inca ceva concret din partea lor.
*



salut. aceeași problemă o aveam si eu , intra doar 1, 3 si 5 ,am mers asa cam o saptamana si acum nu mai trece de 1...
am fost la Amat dealer renault si nu s au băgat va au mai avut una cu aceleași simptome, au schimbat kitul ambreiaj 7000 lei si acum nu reusesc sa faca setarile la calculator
daca ma poate ajuta cineva cu o informatie ar fi fantastic
Mihaisceni3automat
Salut Alex te rog sa imi spui si mie cum ai rezolvat problema ca o am si eu. Multumesc!
Mihaisceni3automat
Salut Alex am si eu aceeasi problema ca, la tine intra doar in 1.3.5 iar restul nu. Te rog sa ma anunti si mine cum ai rezolvat problema. Masina mea are 120000 km

12 Jan 2019, 18:20:
Salut alex am si eu o rugaminte ca aceeasi problema o am si eu. Te rog sa imi spui si mie cum ai rezolvat?

12 Jan 2019, 18:27:
Salut alex am si eu o rugaminte ca aceeasi problema o am si eu. Te rog sa imi spui si mie cum ai rezolvat?
Mihaisceni3automat
Salut cum ai rezolvat problema ca eu am schimbat calvulatorul a mers 2 zile dupa surpriza.......si am dat pe calculator 3000 lei tel 0740163257
ProfiBv
Mi-e groaza si mie de ce poate urma .
https://www.drive2.com/l/7992185/ chiar si tradus cu Chrome , este de bagat la cap
Am scris si mai sus grosime discuri sau indexuri discuri...
Te sun maine dupa 10.00
Crocdilu
Salutare!
Se pare ca incet incet ma indrept si eu in aceeasi directie, Megane 3, 2013, 180000km
Am avut eroarea pe computer de bord si probabil ca urmeaza un schimb de ambreiaj!

Aveti ceva noutati ?
alex74
Salutare,

Scuze pentru raspunsul intarziat !
Nu am rezolvat nimic cu cutia. Pur si simplu am mers asa. Sambata asta mi-a aparut iar acel mesaj dupa un drum scurt. Interesant e ca acum eroarea a aparut dupa ce am introdus cartela si fara sa pornesc motorul. Dupa pornire am verificat cutia si am constatat ca am ramas fara R deci si fara 2,4 si 6. Aceeasi ''rezolavre''....
Penultima data (in Ianuarie) eroarea a aparut intr-un mod foarte ciudat: eram cu motroul pornit cutia pe pozitia ''P'' si citeam ceva cu lumina aprinsa in interior. La un moment dat a inceput sa ''fileze'' lumina iar motorul a avut un scurt moment de ''frana''ca si cum ceva l-ar fi blocat pentru scurt timp (o smucitura). A revenit la normal dar a aparut mesajul ''check auto gearbox''. Imediat am verificat ce viteze am pierdut si am constatat ca aveam 'D'' si ''R''.
Am observat ca eroarea apare cam din 2 in 2 luni ca si perioada de timp (tin un jurnal unde descriu ceea ce se intampla). Acum am 98400 km.
Revin cu un tabel primit de la reprezentanta anul trecut dupa ce mi-au verificat cutia. Acolo sunt mentionate parca si punctele de atingere disc 1 si 2. Tb. sa verific !



1 Apr 2019, 10:25:
Salutare,

Scuze pentru raspunsul intarziat !
Nu am rezolvat nimic cu cutia. Pur si simplu am mers asa. Sambata asta mi-a aparut iar acel mesaj dupa un drum scurt. Interesant e ca acum eroarea a aparut dupa ce am introdus cartela si fara sa pornesc motorul. Dupa pornire am verificat cutia si am constatat ca am ramas fara R deci si fara 2,4 si 6. Aceeasi ''rezolavre''....
Penultima data (in Ianuarie) eroarea a aparut intr-un mod foarte ciudat: eram cu motroul pornit cutia pe pozitia ''P'' si citeam ceva cu lumina aprinsa in interior. La un moment dat a inceput sa ''fileze'' lumina iar motorul a avut un scurt moment de ''frana''ca si cum ceva l-ar fi blocat pentru scurt timp (o smucitura). A revenit la normal dar a aparut mesajul ''check auto gearbox''. Imediat am verificat ce viteze am pierdut si am constatat ca aveam 'D'' si ''R''.
Am observat ca eroarea apare cam din 2 in 2 luni ca si perioada de timp (tin un jurnal unde descriu ceea ce se intampla). Acum am 98400 km.
Revin cu un tabel primit de la reprezentanta anul trecut dupa ce mi-au verificat cutia. Acolo sunt mentionate parca si punctele de atingere disc 1 si 2. Tb. sa verific !

Crocdilu
Salut Alex,
Multumesc de raspuns, cunt curios de punctele de atingere disc 1 si 2.... poate poti sa imi dai detalii de la tine pentru a compara cu 190k de la mine.

alex74
PR221 punct atingere ambreiaj 1 7,0 mm

PR222 punct atingere ambreiaj 2 9,3 mm
ProfiBv
QUOTE(alex74 @ 1 Apr 2019, 17:57)
PR221 punct atingere ambreiaj 1  7,0 mm

PR222  punct atingere ambreiaj 2  9,3 mm
*



Ca ideie , valorile de la masina mea.
Fara mesaje , de genul , doar o vibratie ciudata din 5 in 6 cand sunt cu turatia peste 2500. Mi sa spus ca vibreaza o furca din cauza uzurii , dar ar trebui sa mai mearga. Pot spune ca merge asa de vreo 7000 km . Mai nou sunt atent si reduc putin cand o simt ca ar trebui sa schimbe in 6.

Altceva , pe mod manual cu plecare de pe loc , nu ma lasa sa selectez a doua, pur si simplu , o turez si din selectarea manuala se duce in a treia direct . In mod automat trece cursiv prin toate .

Inca nu zmuceste , la plecare de pe loc , deci nici nu ma gandesc sa umblu la ambreaj .

Doamne ajuta !
Crocdilu
2013, Renault Megane GT, 1.5 110hp, ~270.000km
PR221 punct atingere ambreiaj 1 8.5 ( media)
PR222 punct atingere ambreiaj 2 8.5 ( media)

Probleme cutie: aleatoriu la punere contact ( fie rece sau calda ) apare mesajul de eroare, acesta este generat de temperatura mare ambreiaj ~300grade care incepe sa scada imediat dupa ce este pus contactul si apoi dispare dupa cateva minute.

Rezolvare: inca necunoscuta, suspect calculator cutie
alex74
Rezolvarea e aceeasi ca la mine ? Adica oprit motor, scos cartela, inchis masina si apoi repornire = rezolvare problema.

Sincer din raspunsurile primite pe forum ma ingrijoreaza valorile acelor puncte de atingere 7,0 si respectiv 9,3 mm pentru o cutie sub 100000 km - cazul meu. La tine erau 8,5 ambele iar cutia are 270000 km.

Saptamana viitoare sunt programat pentru revizie la Renault si am sa fac si o testare la cutie. Sunt cel putin 3-4 erori memorate, sa vedem ce iese si ce valori am acum. In rest pana acum cutia e ok, in afara de acea smucitura (uneori) la trecere 1-2 si cu problema nerezolvata cu ''check auto gearbox'' care apare aleatoriu (cel putin odata la 2 luni).

Dupa revizie revin cu date noi.
Crocdilu
Eroarea, la mine, apare datorita unei temperaturi eronate, dacă aștept sa facă check ul mașină atunci nu îmi mai pornește de la buton și repet operațiunea de închis deschis pana ce nu mai apare dsr aceasta varianta durează mult timp și aleg varianta următoare : când bag cartela imediat apăs și butonul și astfel pornește mereu deoarece primește comanda înainte sa constate eroarea de cutie, după ce pornesc durează 1-2 minute și dispare mesajul de eroare ( ce vine de la temperatura).
De menționat ca la mine nu sare viteze, acestea sunt prezente toate.
dangeorge007
si la mine aceeasi problema, sare din viteze cand e rece si check gear box..ce am observat ca la schimbul vitezelor in R mai ales se aude cum cablu care conecteaza levierul si cutia se "incordeaza" si parca s ar ridica masina din spate..m am uitat la conexiunea cablu cutie viteze si am vazut ca legatura cu furca este facuta de un dispozitiv din plastic..cred ca este stricat deoarece se misca in laterale daca pun mana si il misc..intelegeti ce vreau sa spun, descrierea este atehnica total recunosc..probabil ca din cauza acestui conector, vitezele, dintii respectivi, cei care trec 1234, nu cupleaza corect si, mai ales cand motorul este rece , cutia sare din viteze..sper sa va fie de ajutor observatia mea si va voi spune concluzia celor de la service !
MariusDutu
Salutare,

Am un renault fluence cutie EDC. Aceasi problema ci check gearbox. Rezolvarea oprire, scoasa cartela, repornire si isi revine. Am constat ca imi apare atunci cand merg bara la bara, adica masina schimba vitezele 1-2.
Gil26
Referitor la cele trei erori descrise anterior atasez un fisier pdf din procedura de diagnosticare pentru EDC DC4 (de pe un Grand Scenic3) si un alt fisier pdf cu valorile de referinta, chiar daca ca de obicei la Renault multe dintre ele sunt (prea) permisive, pentru cine foloseste CanClip cred ca ar putea sa fie interesante. Desigur insa ca documentatia este mult mai ”stufoasa”.
Iar pentru diagnosticarea EDC pe langa CLiP (CanClip), as sugera si DDT2000 sau ”derivatele” acestuia ddt4all modul DDT sau RenoLink, anumite lucruri se pot ”vedea” sau executa la fel de bine (chiar mai bine) cu ele, atasat cateva (nu doresc sa ”abuzez” cu asta) capturi din ddt4all pentru DC4. Si eu folosesc pentru EasyR-ul meu ambele variante (as da ex acest AC039 care este similar, etc.). Pentru TS4 am destule monitorizari si proceduri , l-am ”buchisit” destul de bine desi deocamdata nu am probleme, dar e mult mai simplu decat EDC, doar despre punctul (bine ca am doar unul biggrin.gif ) de atingere al ambreiajului si valorile acestuia in functionare este o ”discutie” destul de lunga.
Cand voi avea timp voi mai extrage cateva informatii referitoare la EDC (chiar daca sunt ”tone de material” despre asta), sper sa fie utile, oricum mai am destule de invatat si despre ”misterele” EDC-ului de la Renault (deh, curiozitatea bat-o vina).

PS: pana acum credeam ca EDC-ul este fiabil, dar din ce am citit pana acum se pare ca unele din pacate mai au si ceva ”bubite” (si sper ca cel putin informatiile despre erori sa fie de folos).
Numai de bine!
ProfiBv
QUOTE(MariusDutu @ 26 Feb 2021, 22:44)
Salutare,

  Am un renault fluence cutie EDC. Aceasi problema ci check gearbox. Rezolvarea oprire, scoasa cartela, repornire si isi revine. Am constat ca imi apare atunci cand merg bara la bara, adica masina schimba vitezele 1-2.
*


Stiu perfect ce zici .Se recomanda trecerea pe manual a cutiei si mers constant evitanduse patinarea ambreajelor prin folosirea franei .Stiu ca la turatie de relanti , ne miscam mai repede ca ceilalti participanti la trafic (care le pot tine din ambreaj) dar trebuie sa incercam.
De ex. trebuie sa evitam , pe cat posibil , ambuteiajele de pe Valea Prahovei...
Gil26
Am vazut ca prezinta interes date si informatii despre cutia DC4 (asemanatoare cu cele pentru DW6), am stat putin pe ganduri, am mai oferit astfel de ”materiale” si au fost si ”nemultumiti” care le considerau ca nu sunt ”user friendly”, nu le intelegeau logica dar nici macar nu doreau sa aloce putin timp macar sa le citeasca, sunt ”neconstuctive”, fisierele sunt prea mari, etc....cereau informatii dar in acelasi timp doar ei stiau mai bine ce si cum (cu toate ca nu reuseau sa isi rezolve problemele chiar daca credeau ca au toate ”datele”). Insa pe mine astfel de informatii m-au ajutat foarte mult sa inteleg ”robotizata” mea si sa o tin ”sub control” (de folos sunt si programele de diagnoza), in cazul unor potentiale probleme sa pot identifica cauzele, etc....
Atasez totusi un fisier mai complet cu diagnosticarea cutiei (inclusiv toate erorile), unul cu gasirea defectiunilor ambreiajului (tangential la ce s-a scris pe acest topic, insa aici ar putea sa fie o discutie mai lunga) si cateva din manualul de reparatii, dar le-am ”triat” in limita spatiului maxim permis (in jur de 9 Mb), ar mai fi si altele, eventual intr-un alt post.
Sa auzim numai de bine!
ProfiBv
up.gif coolspeak.gif respekt.gif
Gil26
Atasez inca cateva documente. Dar importanta cred ca este si monitorizarea transmisiei, desigur ca DC4 # TS4 (mai simpla) insa atasez cateva capturi din monitorizari mai vechi (celelate trebuie sa le prelucrez), si la DC4 se poate urmari in functionare pozitia actuatoarelor, starile (mai ales ale ambreiajului, si desigur cand\cum patineaza), raporturile de angrenare, amperajul, valorile "invatate", etc.
ProfiBv
Ceva , strict legat de prima mufa a calculatorului de cutie, se găsește ?! Mufa ce vine cu cablajul de pe șasiu .La mine " un Dorel" a rupt pârghiile de clipsare a mufei și a rezolvat prin lipirea direct pe calculator .Mi-e și groază sa forțez dezlipirea . Vreau sa am pregătit totuși mufa ,pini,garnituri și / sau nr.de catalog daca e disponibila separat (kit mufa fără cablaj fata-motor-sasiu ).
Măcar o poza cu mufa in prim plan , să știu ce să caut ca și echivalent.
Mulțumesc mult pentru tot Gil26. Bun
Costin Marius
QUOTE(alex74 @ 17 May 2018, 21:09)
Dupa o noua verificare ar fi gasit o eroare la motorasul care actioneaza axul cu treptele 2,4,6 si R. Cică nu se găsește ca piesă de schimb  mad.gif
Mi-au resetat cutia si nu au mai rescris parametrii initiali. Cateva zile a schimbat smucit cica cutia invata ! Asta mi-au spus. Pana acum merge bine, nu a mai apărut eroarea, am uneori câteva smucituri la schimbare trepte 1-2.
In schimb am observat că nu mai pleaca singura de pe loc (fara acceleratie) cand e cuplata in D sau R. Adică ; dacă cuplez D sau R si nu calc accelerația nu se intâmplă nimic.... Am intrebat la reprezentanta si mi-au spus ca se intampla asta pentru ca parametrii initiali au fost sterși ( punctele de atingere ale ambreiajelor).Săptămâna viitoare sunt programat iar pentru o nouă testare.
*




Alex ai rezolvat cumva problema? Nu citisem ceva clar și un motiv pentru care aveai acea problema.la mine la un megane 4 îmi sarea peste vitezele 1 3 5, dar după o calibrare a ambreiajului, din tester, iminintra în toate vitezele, cu excepția vitezei 1 și a început sa sune ceva când schimba vitezele inferioare(din ce mi-am dat seama). O bătaie de fier pe fier chiar înainte de schimbarea vitezei. Sunetul este mai puternic la schimbarea vitezelor în jos (din 4 în 3, din 3 în 2).
alexutzu00
Poate va ajuta experienta mea extrem de neplacuta cu o cutie EDC:

A inceput cu mesajul de eroare "Check auto gearbox" si cu pierderea R, 2, 4, 6. Isi revenea dupa o repornire. Problema s-a agravat incet dar sigur fara sa gasesc nicio legatura cu... nimic (temperatura, umiditate, stil de condus samd) Primul mesaj a fost in 2013, am mers cu ea asa pana in 2017! Deja cand aveam R era sarbatoare!

I-am rescris calculatorul cutiei, am schimbat uleiul, senzorul de pozitionare al manetei si chiar kitul de ambreiaj fara sa se schimbe absolut nimic. Cutia a fost demontata complet de 4 ori.
Am incercat in zadar si tot ce am gasit pe la rusi: fir suplimentar masa cutie, inlocuit motorasul pt viteze impare cu cel de pare, motorasele de la ambreiaj intre ele, verificat toata instalatia ei..

Problema la mine a fost calculatorul cutiei. Este executat execrabil: componentele electronice nu au marcaje ci doar niste cifre. Pe scurt: nu se poate repara - nu pierdeti timpul. L-am gasit din intamplare la 2800 lei fata de 5-6 mii lei cat costa oriunde altundeva. A fost montat acum 2 ani si de atunci schimba ok. Mai are mici probleme cu plecarea din rampe f mari si cu un troncanit la retrogradare dar presupun ca nu a fost calibrat bine si/sau lipsa ulei cutie.

Daca totusi aveti nevoie sa demontati cutia (pt schimbare ambreiaj de ex) schimbati neaparat si cele 2 simeringuri de la axuri (in special daca masina e < 2011 si sunt montate cele maro)
Gil26
Interesante si utile informatiile oferite (de retinut). Multumim mult pentru detalii, toata stima! cheers.gif
MariusDutu
Salut,

Ce ulei bagati la cutia EDC?
Concord
Pentru DC4 am folosit MOTUL MULTI DCTF. Am luat 2L dar iti mai ramane, nu intra tot.
Marian19
Salutare,
Sa va povestesc intamplarea mea cu EDC megane 4 1.5 dci 110 cp, Astazi dimineata am plecat cu masina si nu mai cupla decat treapta 1 si se tura cand acceleram, dupa aprox 2 minute am oprit pe o strada, am bagat R si aveam cuplu si acceleratie, am pus D si la fel cuplu si acceleratie, apoi a revenit mersul normal.
La rece am mai patit sa faca asa cupleaza T1 si nu are cuplu (merge la relantii) si se tureaza .
Astazi duc masina la Automatico sa pun teste sa vad ce apare.

Update : 17.01.2023

Neavand nici o eroare pe partea de electrica, calculatoare , senzori, concluzia a fost simpla, ambreiajul uzat necesita shimbare...deviz 11200 lei 1.5 dci EDC 110 CP.

Marian19
Salut,
Update: am dus masina la reparat .
Off: Rog un moderator sa mute postarea la grupul megane IV, multumesc
Dadi_T
Ai mașina de nouă? Câți km are?
Marian19
Nu este noua, are 198 000 km , din 2017
montezfolie
Salut Oameni, am achizitionat de curand (o luna) un Renault Megane GT 2017 cutie EDC, iar de aproximativ 2 saptamani mi-a aparut din senin mesajul "verifica cutia de viteze" si dispare, apare dar doar in treapta 4 si 5 si doar cand apas mai tare in gaz, dac merg normal fara sa accelerez prea tare, nu apare nimic, acum 3 zile am sunat la renault DI-BAS si m-am programat pentru un update si ceva verificari, iar astazi de dimineata am lasat-o in service, au facut update-ul de soft, si cand m-am urcat in ea sa plec, am constatat ca masina schimba ciudat si problema mai nasoala e ca pe Drive cu piciorul pe frana, se tureaza oscilant si parca incearca sa plece dupa loc, am sunat la ei, si au spus ca e normal datorita update-ului, si ca va dura cam 4-6 zile pana invata cutia mersul ETC... ideea e ca dupa soft acel mesaj nu sa rezolvat, am trecut si pe la cei de la automatico, si pe tester au spus ca respectiva eroare ar fi de la ambreiaj, in timpul mersului i-am spus ca trebuie schimbat racitorul egr pentru ca este defect, si mi-a spus ca si asta poate fi o cauza, acum o sa le iau pe rand racitor egr inclocuire asta nu ar fi o problema insa ce ma deranjeaza e ca am dus masina cu o problema la reprezentanta si am luat-o cu inca una in plus. Astept sa vad daca isi revine cutia macar cu era inainte sa o duc la ei, probabil invata...

Aveti vreo idee referitor la ce as putea sa fac ?


Multumesc~!
Gil26
Fara o diagnoza conforma cred ca este greu ca cineva pe forum sa iti spuna cauza exacta a problemei tale, mesajul "Verifica cutia de viteze" are cateva potentiale cauze, chiar si cu "pacientul" in fata si testerul pus pe el uneori "bubele" transmitiei EDC (sau chiar injectiei) sunt mai greu de depistat si "tratat".
Dar din ceea ce ai scris dupa un update de soft, reinitializari, recalibrari, etc. de obicei e chiar invers cu "invatatul" acesta si efectele sale.
Totusi referitor la "si pe tester au spus ca respectiva eroare ar fi de la ambreiaj" macar ai obtinut de la ei codul de eroare (sau codurile) atat din transmisia automata cat si din injectie, asta ar putea ajuta putintel, dar pe langa asta ar trebui si parametri si stari din cele doua calculatoare, o analiza a lor si facute cateva verificari.
montezfolie
Multumesc pentru raspuns, am facut o programare la serus renault sa vedem ce zic si ei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.